Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vedestä asiaa. Eli kun matkustat ulkomaille, juotko vettä esim hotellin kylppärin hanasta/ravintolassa vai ostatko aina vesipulloja?

Vierailija
24.02.2025 |

Itse olen juonut hanavettä, koska olen asunut kolmesti ulkomailla. Vain yhden kerran tullut vatsa kipeäksi ja tämä tapahtui etelän lomalla. Tosin odotin silloin toista lastani, joten laitan tuon vatsakivun sen piikkiin.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkusta, ei ole rahaa. Mutta pulloina ottaisin. Ja sääntöjen mukaan.

Vierailija
2/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä missä maassa olen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ulkomaasta. Osassa voi juoda hanavettä ja osassa se ei kannata.

Vierailija
4/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoismaissa juon hanavettä mutta muualla pullotettua. Vältän myös drinkkejä joissa jääpaloja, koska tehty paikallisesta vedestä.

Vierailija
5/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu maasta

Vierailija
6/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ulkomaasta ja ehkä jopa alueesta minne menee.

Vierailija
7/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ulkomaasta. Norjassa on maailman paras hanavesi.

Vierailija
8/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on varmaan provo, mutta sehän riippuu kohteesta. Ei sitä hanavettä kannata ihan missä sattuu juoda noin vaan. 

Vierailija
9/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin valtiosta. Pohjoismaissa ja suuressa osassa muuta sivistynyttä maailmaa käytän hanavettä, muualla pullovettä.

Vierailija
10/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan maasta missä olen.  Selvitän asian ennen matkaa, jos  suositellaan tai on epävarmuutta, käytän pullovettä myös hampaiden pesuun. Harvemmin juon hanavettä muualla kuin Suomessa.

Vierailija
11/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin valtiosta. Pohjoismaissa ja suuressa osassa muuta sivistynyttä maailmaa käytän hanavettä, muualla pullovettä.

Kyllä minulle esim. Iso-Britannia, Ranska, Italia, Yhdysvallat ja Espanka ovat sivistynyttä maailmaa, muttei tulisi mieleenkään juoda hanavettä noissa maissa.

Vierailija
12/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu ulkomailla, ei voi koko ajan ostaa vesipulloja, tulee kalliiksi. Kyllä siinä vaan juodaan hanasta vesi. t. Usassa, Italiassa ja Ranskassa asunut perheen äiti.

Vierailija
13/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa vai Nigeriassa?

Vierailija
14/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisämaassa yleensä juon Euroopassa hanavettä. Esimerkiksi Roomassa ja Madridissa olen ottanut vettä kaupungilla olevista juomavesihanoista. Vesi tulee vuoristosta ja on kylmää ja hyvää. Sen sijaan Välimeren rannikolla juon aina pullovettä, mutta pesen kyllä hampaat hanavedellä. 

Venäjällä taas piti aina muistaa pitää suukin kiinni suihkussa ja opetella pyytämään kaikki juomat ilman jäitä, koska muuten lopputulos oli iso paskatti.

Vierailija
15/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 5 vuotta Saksassa ja hanavettä join, lomamatkoilla pyrin hankkimaan pullovettä.

Moni ei tule ajatelleeksi sitä että ravintoloiden kannussa tuleva vesi ja jääpalat ovat aina hanavettä. Eikä hampaiden pesuunkaan ole aina pullovettä.

Vierailija
16/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Yorkissa kannattaa juoda pullovettä, koska Manhattanin vanhojen talojen putkissa on lyijyä.

Vierailija
17/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australiassa juotiin hanavettä, mutta suodatettuna, koska niin teki paikallisetkin.

Vierailija
18/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarissa hanavesi tuli kraanasta yskähdellen, ruskeana ja kananmunapierun hajuisena. Pitäydyin pullovedessä. 2010 oli, en tiedä onko tilanne muuttunut.

Vierailija
19/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Virossa ja join hanavettä filteröitynä, koska talo oli joku Neuvostoliiton aikainen. Mulla oli sellainen Britan kannu, varmaan halvin mitä kaupasta sai. Noin pääsääntöisesti kyllä juon hanavettä Euroopassa, mikäli siinä ei ole mitään isoja sivumakuja. 

Vierailija
20/37 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei tule ajatelleeksi sitä että ravintoloiden kannussa tuleva vesi ja jääpalat ovat aina hanavettä. Eikä hampaiden pesuunkaan ole aina pullovettä.

Ruoanlaitossa käytetään aina hanavettä. Samoin kaikki astiat on tiskattu hanavedellä.