Mies käyttää palkkansa itseensä ja minä perheeseen
Mies tienaa bruttona päälle 4000e ja minä teen 50% työaikaa ja tienaan näin ollen ~1500e. Mies käyttää niin paljon itseensä rahaa ( enimmäkseen peleihin ja syömiseen), että panostus yhteisiin menoihin on melkein sama, mieheltä ehkä kaksi sataa enemmän kuussa.
Meillä on kaksi pientä lasta, jotka ovat työpäivinäni päiväkodissa, muutoin kotihoidossa. Minä hoidan lapset ja teen KAIKKI kotityöt. Mies heittää jopa roskat ja vaatteet lattialle ja käskee minun siivota jälkensä.
Tarvitsen selkärankaa jättääkseni tuon lapamadon. Huijasi minua sopimaan työpaikkaan osittaisen hoitovapaan, jotta voisi edelleen käyttää minua henkilökohtaisena piikanaan "kun maksaa kaikesta enemmän". Naurettavan vähän enemmän!
Kommentit (108)
Oliko sen lapamadon valintaperusteena lompakko, ulkonäkö vai molemmat, kun piti valita paskiainen jonka kanssa ei tule toimeen?
No, eikun ero ja uutta samanlaista hakeman, kuten naisilla useimmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, nosta kytkintä. Tuossa kuviossa ei ole järjen hiventä sinun kannaltasi.
Yksinhuoltajat ei ole mitään haluttua seuraa deitti markkinoilla. Kuuluvat samaan ihmis saastaan kuin in-celitkin.
Lapsensa hylänneet ex-isät sen sijaan ovat ihmiskunnan huippurotua. Sitäkö yrität sanoa?
Aina ei voi saada mitä haluaa ja yleensä ei halua sitä mitä saa.
Käy lastensuojelussa ja kelassa, hanki terapeutti ja ala suunnitella eroa.
Älä nosta yhtään miehen heittämää tavaraa maasta, äläkä puhu sanaakaan miehelle enää ikinä.
Järjestä niin, että Kela ottaa elarit suoraan miehen palkasta kunnes lapset isoja.
Mene tinderiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja avioeron jälkeen mies riitauttaa huoltajuuden ja alkaa vääntää elatusmaksuista. Sitten hän kirjoittaa vauvapalstalle että lapset on vieraannutettu, yhyy.
Niin, eron jälkeen se suhde tavallaan jatkuu kun riidellään edelleen rahasta. Ja niistä tapaamisista, kun isällä ei ole edellekään mikään pakko ottaa vastuuta niistä lapsista. Ja jos isä ne lapset luokseen ottaa, isä ei tee niiden kanssa mitään ja syöttää pelkäästään ranskalaisia nakkeja.
Nämä isät ovat syyllisiä Suomen lapsiköyhyyteen, kun ex-vaimo yrittää elättää lapsia pienellä palkallaan. Ja näitä isiä on paljon. Tosin en tiedä mitä ranskalaiset nakit ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te naiset löydätte näitä huonosti kasvatettuja miehiä? Eikö nämä olisi helppo kiertää kaukaa?
Ne esittää kivaa ja kunnollista alkuun. Osa riittävän pitkään että saadaan ne lapset ja siinäpä sitä sitten ollaan.
Tämä onkin parasta, mitä piilonarsisti voi kuvitella, sillä piilonarsisti kaipaa turvaa. Siksi hän voi erityisen helposti rakastua vahvalta vaikuttavaan julkinarsistiin. Täydelliseltä vaikuttava suhde muuttuu myöhemmin myrkylliseksi molemmille, kun julkinarsistista kuoriutuu itsekeskeinen, kumppaniaan nöyryyttävä ja hyväksikäyttävä julmuri. Ylikiltti piilonarsisti on julkinarsistille tavallaan aivan täydellinen kumppani. Koska piilonarsisti ei uskalla ilmaista negatiisvisia tunteitaan, hän antaa rikkoa rajojaan ja välttelee ristiriitoja. Hän alistuu, joutuu kiusatuksi ja hyväksikäytetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten miehet vielä edelleekin onnistuu kouluttamaan itselleen teitä kotipiikoja?
Ei ole kyse "koulutuksesta". Vaan siitä, että naiset on useimmiten vastuuntuntoisempia. Ja välittää enemmän lapsistaan. Joka on syy, miksi tekee kotityöt ja hoitaa. Ja yksin kaikki, jos miestä ei huvita. Miehen huvittamattomuus laittaisi lapset kärsimään, jos ei tekisi.
Ja ei, se ei ole etukäteen nähtävissä, millaiseksi tilanne saattaa muodostua. Kun silloin niitä lapsia ei vielä ole ollut. Ja ei, se ei kerro mitään miehen sitoumusesta hoitaa kotia ja lapsia, vaikka mies itse toivoisi kovasti lapsia.
Ja kyllä, meitä jälkiviisaita on paljon. Ja takana omat empiiriset kokemukset.
Vierailija kirjoitti:
Olisko kannattanu puhua nuo asiat ennen kuin aloit poikimaan?
Joistain miehistä kuoriutuu ihan käsittämättömän itsekkäitä mieslapsia kun lapset syntyvät. Mikään puhuttu ei pidä enää paikkaansa kun miestä ei huvitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Käy lastensuojelussa ja kelassa, hanki terapeutti ja ala suunnitella eroa.
Älä nosta yhtään miehen heittämää tavaraa maasta, äläkä puhu sanaakaan miehelle enää ikinä.Järjestä niin, että Kela ottaa elarit suoraan miehen palkasta kunnes lapset isoja.
Mene tinderiin.
Tinder ei nyt ehkä ole ensimmäinen prioriteetti. Ensin on saatava lapsille koti.
Vierailija kirjoitti:
Ai mies jättää vaatteet lattialle ja käskee sua siivoamaan.
Mun tuttu huomasi asiat alkoi menemään samaan. Ei auttanut keskustelut, ei mitään.Vasta, kun muut huomasi. Esim oli anopin 50 v synttärit, tuttu laittoi vanhan arkimekon päälle ja lapsilla oli ihan arkivaatteet, vähän vielä repäleiset, siitä se alkoi. Mies oli ykköset päällä, ero oli valtava. Mies käski vaimoa hankkimaan lahjat. Otti jonkun paketin kotoa ja pakettikin oli tehty selkeesti kierrätyspaperista. Ruuan taso oli perustuokaa, mutta ruokaa oli juuri 1 annos kaikille ja se vähä, mikä jäi, vaimo sanoi ensiksi lapset.
Se 2 elintason perhe näkyi niin helposti ja kun anoppi oli naureskellut lahjalle, oli miniä sanonut ei minulla ole varaa parempaan.
Lopulta päätyivät eroon, mutta ei asiat muutu
Itse kamppailen edelleen syyllisyyden kanssa, jos ostan mitään vain itselleni. Näin vuosia eron jälkeenkin.
Kuljin niin ikään vuosia repaleisissa vaatteissa, samaan aikaan kun ex laittoi silmää räpäyttämättä harrastevälineeseensä 500 euroa.
Kun olin säästänyt rahaa tarvitsemaani talvitakkiin ja sain viimein sen ostettua, laskettiin heti kulut tarkkaan, etten vain "vedä välistä".
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama tilanne: tienasin itse 1/3 miehen tuloista, käytännössä maksoin puolet laskuista, lasten vaatteet ja kaikki ruokamenot. Oli mahtavaa tajuta kerran kun olimme lähdössä juhliin, että toinen on ylhäältä alas Bosseissaan ja minulla oli kirppikseltä hankittu toppi. On syystäkin ex ja mulla menee nykyään paljon paremmin
Otit miehen päästäksesi kiinni vähän parempaan elämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te naiset löydätte näitä huonosti kasvatettuja miehiä? Eikö nämä olisi helppo kiertää kaukaa?
Ei suomessa juuri muita ole. Lisäksi jos luonne ohjaa suuntaan x, niin kasvatus ei sitä muuta, ellei se ole monen sukupolven aikaista. Työnantajaa ei kiinnosta hittoakaan miten mies kohtelee vaimoaan ja lastensa äitiä, antaa rahat miehelle silti.
Useimmat suomalaiset miehet ovat perusluonnoltaan unelmamiehiä. Käyvät töissä, tyytyvät yhteen naiseen, tekevät suuren osan kotitöistä, hoitavat lapsia ja viettävät kumppaninsa kanssa laatuaikaa yhdessä.
Suurin osa miehistä on äksyjä. Itse tiedän vain muutaman miehen, joka pystyy aina samaan käytöstasoon kuin suuri osa naisista. Mutta todennäköisesti näistäkin kivoista miehistä tulee äksyjä, jos eivät saa säännöllisesti seksiä. Onhan tutkittukin, ettei parisuhde kannata naisen kannalta.
Tämä oli varmaan sellainen incel-kilttimies, tuollaisia ne on.
Ota seuraavaksi normaali mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten miehet vielä edelleekin onnistuu kouluttamaan itselleen teitä kotipiikoja?
Jos nainen on hyvä, ei tämä osaa epäillä joutuvansa hyväksikäytön uhriksi. Luottaa mieheen ja tämän hyvyyteen yhtä lailla. Me jotka olemme hyviä ja tuon tajunneet, emme ole missään suhteissa enää ollenkaan
Tyhmyys ja hyvyys ei ole sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja avioeron jälkeen mies riitauttaa huoltajuuden ja alkaa vääntää elatusmaksuista. Sitten hän kirjoittaa vauvapalstalle että lapset on vieraannutettu, yhyy.
Niin, eron jälkeen se suhde tavallaan jatkuu kun riidellään edelleen rahasta. Ja niistä tapaamisista, kun isällä ei ole edellekään mikään pakko ottaa vastuuta niistä lapsista. Ja jos isä ne lapset luokseen ottaa, isä ei tee niiden kanssa mitään ja syöttää pelkäästään ranskalaisia nakkeja.
Nämä isät ovat syyllisiä Suomen lapsiköyhyyteen, kun ex-vaimo yrittää elättää lapsia pienellä palkallaan. Ja näitä isiä on paljon. Tosin en tiedä mitä ranskalaiset nakit ovat.
Katsotaanpa, miten suomalaiset miehet tähän naisten sortamiseen pystyisivät. Tilastoissa miehet ovat kaikilla sosioekonomisilla ja henkisillä mittareilla mitattuina naisia huonommassa asemassa. Syrjäytymisriski miehen kohdalla on paljon suurempi kuin naisen. Alkoholismi, riski kuolla väkivaltaisesti tai oman käden kautta, kaikissa näissä miehet ovat yliedustettuina.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti miehelle kuuluu osansa palkastaan, jonka eteen tekee työtä. Taitaa pikkurouvalta unohtua, että mies hoitaa auton ja sinullekin leffaa ja siideriä.
Lapset eivät hoidu, tule kasvatetuiksi tai edes pysy hengissä minkään auton/työn tms. pakokeinon nysväämisellä. Vastuu on molemmilla lisääntyneillä.
Noin siinä käy kun nainen ottaa komean rahamiehen. Naiset aina luulee että komea mies on hyvä kumppani joka tekee kaikkensa perheen ja kumppanin onnellisuuden eteen mutta ei se niin menekkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomessa juuri muita ole. Lisäksi jos luonne ohjaa suuntaan x, niin kasvatus ei sitä muuta, ellei se ole monen sukupolven aikaista. Työnantajaa ei kiinnosta hittoakaan miten mies kohtelee vaimoaan ja lastensa äitiä, antaa rahat miehelle silti.
Useimmat suomalaiset miehet ovat perusluonnoltaan unelmamiehiä. Käyvät töissä, tyytyvät yhteen naiseen, tekevät suuren osan kotitöistä, hoitavat lapsia ja viettävät kumppaninsa kanssa laatuaikaa yhdessä.
Ehdotankin, että naiset joilla on ongelmia löytää miestä, ottavat parisuhteensa hakuun kokonaan uuden taktiikan. Sen sijaan, että etsitään jännittävän oloinen moottoripyöräilevä ja alkoholiin menevä macho-mies, miksi ei mieluummin isketä toimiston kahvilassa istuvaa tylsää kuivakan näköistä kirjanpitäjää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko kannattanu puhua nuo asiat ennen kuin aloit poikimaan?
Joistain miehistä kuoriutuu ihan käsittämättömän itsekkäitä mieslapsia kun lapset syntyvät. Mikään puhuttu ei pidä enää paikkaansa kun miestä ei huvitakaan.
Yksinkö nämä miehet on parisuhteessa? Olisikohan kuintenkin niin että naiset ihan itse uppoavat liian syvälle siihen omaan kuplaansa?