Mies käyttää palkkansa itseensä ja minä perheeseen
Mies tienaa bruttona päälle 4000e ja minä teen 50% työaikaa ja tienaan näin ollen ~1500e. Mies käyttää niin paljon itseensä rahaa ( enimmäkseen peleihin ja syömiseen), että panostus yhteisiin menoihin on melkein sama, mieheltä ehkä kaksi sataa enemmän kuussa.
Meillä on kaksi pientä lasta, jotka ovat työpäivinäni päiväkodissa, muutoin kotihoidossa. Minä hoidan lapset ja teen KAIKKI kotityöt. Mies heittää jopa roskat ja vaatteet lattialle ja käskee minun siivota jälkensä.
Tarvitsen selkärankaa jättääkseni tuon lapamadon. Huijasi minua sopimaan työpaikkaan osittaisen hoitovapaan, jotta voisi edelleen käyttää minua henkilökohtaisena piikanaan "kun maksaa kaikesta enemmän". Naurettavan vähän enemmän!
Kommentit (108)
Meillä sama tilanne, joka vain pahenee vuosien myötä. Sillä erolla, että mies tienaa yli 6000 bruttona ja minä 3500. Kumpikin kokopäivätyössä. Lapsia enää 1 kotona.
Mies ostattaa minulla lähes tulkoon kaiken ruoan. Maksan hänelle vuokraa ihan hyvän summan (talo hänen). Silti marisee jatkuvasti rahasta ja yrittää työntää minulle laskuja lisää.
Ostelee autoja, rakennustarvikkeita omalle 2. asunnolleen. Kaiken kukkuraksi kerjää vanhemmiltaan rahaa vielä. Hänellä on myös säästötili.
Tilanne on nyt se, että elän kädestä suuhun ja ostan luotolla ruokaa kaappiin. Kaiken siivoamisen, pyykinpesun ja ruoanlaiton on ulkoistanut minulle myös vaivihkaa.
Jos asiasta yritän keskustella, saan kauhean huudon niskaan ja hän osoittaa ulko-ovea, josta kuulema vapaasti voin lähteä. Myös meillä hän mainitsee maksavansa kaikesta paljon enemmän. Sähkö, vesi, kiinteistöverot, mutta kiinteistöt tosiaan ovatkin vain hänen nimissään.
Tämä luomakunnan kuningas on ollut todella ovela. Jos lähden, olen entistä pahemmassa pulassa luottojeni kanssa. Lisäksi vuokra-asunnosta pk-seudulla lapsen kanssa (täysi-ikäinen nepsy), saisin maksaa usean satasen enemmän kuin nyt maksan hänelle (600€).
Olo on kuin nurkkaan ajetulla hiirellä. Neuvot on vähissä.
Että tämä sinua odottaa, jos jäät. Paremmaksi tuo ei muutu koskaan näiden tämän kaliiberin urosten kanssa.
Ja kysymykseen, miksi otit paskan tai jäit kitumaan. Kaikki on tapahtunut pikkuhiljaa, kuin huomaamatta. Yhtenä kauniina päivänä vain ymmärtää tilanteen vakavuuden ja onkin jo täysin ansassa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama tilanne, joka vain pahenee vuosien myötä. Sillä erolla, että mies tienaa yli 6000 bruttona ja minä 3500. Kumpikin kokopäivätyössä. Lapsia enää 1 kotona.
Mies ostattaa minulla lähes tulkoon kaiken ruoan. Maksan hänelle vuokraa ihan hyvän summan (talo hänen). Silti marisee jatkuvasti rahasta ja yrittää työntää minulle laskuja lisää.
Ostelee autoja, rakennustarvikkeita omalle 2. asunnolleen. Kaiken kukkuraksi kerjää vanhemmiltaan rahaa vielä. Hänellä on myös säästötili.
Tilanne on nyt se, että elän kädestä suuhun ja ostan luotolla ruokaa kaappiin. Kaiken siivoamisen, pyykinpesun ja ruoanlaiton on ulkoistanut minulle myös vaivihkaa.
Jos asiasta yritän keskustella, saan kauhean huudon niskaan ja hän osoittaa ulko-ovea, josta kuulema vapaasti voin lähteä. Myös meillä hän mainitsee maksavansa kaikesta paljon enemmän. Sähkö, vesi, kiinteistöverot, mutta kiinteistöt tosiaan
Kyllä sä 3500 euron palkalla tulet ihan hyvin yksin toimeen ja paremminkin kuin nyt, vaikka luottovelkaakin olisi. Oletan, että alle 50 000 kuitenkin?
Lopetat sen miehesi lypsylehmänä olemisen ja alat arvostaa itseäsi nainen.
Vierailija kirjoitti:
Jos asiasta yritän keskustella, saan kauhean huudon niskaan ja hän osoittaa ulko-ovea, josta kuulema vapaasti voin lähteä. Myös meillä hän mainitsee maksavansa kaikesta paljon enemmän. Sähkö, vesi, kiinteistöverot, mutta kiinteistöt tosiaan
Jos olette naimisissa eikä ole avioehtoa, niin omaisuus jaetaan erossa tasan riippumatta kumman nimissä se on. Tuollaisessa suhteessa ei kannata roikkua, koska tuollainen mies ei ikinä muutu mihinkään. Maailma on täynnä parempia miehiä, jos sellaisen vielä haluaa. Avosuhteessa olet heikoilla.
Elämä on valintoja. Sinä olet valinnut tuon osa, miehesi sen toisen.
Mutta onhan sen mies muuten aivan ihana! Tiesitkö, että avioliitossakin voidaan määrätä elatusmaksu. Ai niin, tehän asutte tietenkin miehen omistamassa talossa, ette ole naimisissa tai teillä on avioehto, joten sinä et uskalla erota.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinäkin talossa ulko-ovi. Hanki oma asunto, oma elämä ja oma tulevaisuus, ehkä mukavamman kumppanin kanssa.
Teet vain halvinta mahdollista ruokaa, siivoat minimin, pyykkihuollon mies voi hoitaa itse tai käyttää pesulaa. Yleensä nainen syö vähemmän kuin mies, voit laittaa kummallekin sen kokoiset määrät ruokaa minkä itsekin syöt, mies voi sitten maksaa enemmän ruokalaskusta jos haluaa syädä enemmän. Ylimääräisesti siivouksesta voit laskuttaa 38eur/h tai sitten olla tekemättä. Jos näyttää ulko-ovea, selvitä minkälaisen vuokra-asunnon voisit saada. Jos nepy-lapsesi asuu edelleen kotona, hänkin voinee saada jonkinlaista asumistukea.
Kyllähän tuollaiset äijät uhoaa vaikka mitä , mutta kuukauden niillä päästä on kämppä kaaoksessa,jos on tottunut ilmaiseen huushollin pitäjään. Selviät yksin paljon paremmin. voimia irtipäästämiseen. Ukolle huutia.
Etkö uskalla sanoa miehelle, että tämä peli ei enää vetele ja nyt istutaan alas ja puhutaan asiat selväksi tai sitten lähdetään eri suuntiin? Pärjäät kyllä lasten kanssa yksinkin ja taloudellisesti ehkä paremminkin kuin nyt, sillä mies joutuu maksamaan elatusmaksut lapsista.