"Miltä kuulostaa helsinkiläisen Iida Perttulan, 27, elämä: kohta kaksi korkeakoulututkintoa, oma lakitoimisto, lapsi"
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8311384
Ida Perttula on kaunis alle kolmikymppinen:
Iida Perttula, 27, on äiti, juristi, yrittäjä ja kohta psykologi: "Kirjoitin gradun aika lailla vauva sylissä"
"Kaikki on mahdollista kunhan on aloitteellinen ja viitseliäs", Ida toteaa ja meillähän kyllä Suomessa ihan jokaisella mahdollisuudet vaikka mihin ja vieläpä ihan maksuttomasti!
Idankaan elämä ei ole ollut helppoa mutta sinnikkyys palkittu ja haku kehittyä- idasta voisi ihan jokainen meistä ottaa oppia!
PS. Kiusaamisvapaa lanka! Ketjuunn ei toivota lainkaan kateellisten kommentteja
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kunnia siitä että on saanut paljon aikaiseksi! Se mikä näissä haastatteluissa usein unohtuu, oli sitten tämä henkilö tai entinen pääministerimme, on se että kuka hoitaa lasta kun äiti tekee työt ja muut jutut? Eli paletti ei pysy kasassa jos ei ole erinomaisia tukiverkkoja tai paljon rahaa yksityiseen lastenhoitoon. Jos on yksin vastuussa lapsesta niin on ihan yhtä pystyvä ja yritteliäs vaikka meriittilista ei ole yhtä pitkä. Ajankäyttöä ja tekemistä voi ja täytyy suunnitella tehokkaasti myös silloin kun ei voi tuosta vaan soittaa isovanhemmille että tuutteko hoitaan kun mulla olisi vähän sitä ja tätä?
Mieltäni en pahoittanut, alemmuutta en tuntenut jutusta mutta suututtaa kun aina esitellään vaan se paraatipuoli.
Työpäivän lapsi lienee päiväkodissa ja ainakin meillä perheessä on kaksi vanhempaa. Kun toinen lähtee kauppaan/harrastuksiin yms, niin se toinen on lapsista vastuussa. Ihan normaalia normaaleiden ihmisten arkea.
Kyllähän näitä tapauksia on mutta ei montaa, poikkeuksellinen luonne, poikkeuksellinen onni, poikkeuksellinen ulkonäkö ja muutakin vielä, siis vähän Sannuli 2 tyyliin, siis hyvä hyvä, mutta ainahan se vähän meitä taviksia masentaa, kun jollain menee vähän liiankin hyvin, kun valtaosalla menee vähän liiankin huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti isä on koti-isä ja hyvät, rakastavat ja mielellään auttavat isovanhemmat löytyy kävelymatkan päästä. Muuten saattaa uraputki tyssätä lapsen oireiluun, mille ei tietenkään löydy mitään syytä kun tuleehan hän niin hyvästä ja rakastavasta perheestä.
Lässyn lässyn, ihan normaalia että ihmiset käy töissä/opiskelee ja samalla pyörittää perhearkea. En ymmärrä miten osa porukasta voi olla noin vieraantuneita normaalista arjesta.
Toivottavasti psykologian opinnoissa opetetaan, että kaikki ei ole aina vain itsestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei elämä oo mikään suoritus.
Mut jos haluu ja pystyy tehdä asioita, ni saako?
Mutta kun ei pysty. Käyttäisi aikansa lapsensa kanssa eikä töissä ja opiskelussa samaan aikaan. Taas yksi lapsi jonka vanhemmmat (ainakiin toinen niistä) ei ole tippaakaan kiinnostunut lapsestaan. Lapsen pitäisi saada viettää aikaa vanhempiensa kanssa joka päivä.
Yleensää noiden "menestyjien" lapset on täysin rikki siinä vaiheessa kun ne on täysi-ikäisiä. Kun omilla vanhemmilla ei koskaan ollut aikaa eikä kiinnostusta lapsuudessa omaan lapseensa
Voisitko enää yhtään katkerammalta kuulostaa? Lyön vaikka vetoa että miehelle et koskaan toteaisi että keskittyisit nyt vaan siihen lapseen ja unohtaisit firman pyörittämiset ja opiskelut.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla helppo keskittyä uraan kun parisuhteet ja seksit saadaan heti hoidettua pois alta. Miehillä huomattavasti vaikeampaa.
Miksi alapeukut? Tottahan tämä on. Miehilläkin alkaa elämä urkenemaan kun seksin ja parisuhteen tarpeet saadaan pois alta
- eri
Kuulostaa Iidan elämältä johon hän on varmaankin itse tyytyväinen. Minulla on oma elämäni johon olen itse tyytyväinen.
Hänellä on taipumusta tuohon alaan. Minä en pääsisi edes sisään oikikseen vaikka minä olisi tahtotila. Mun ja monen muun taipumukset on sellaisella alueella jota ei pidetä niin arvossaan kun ei ole rahakasta. Sanoisin kuitenkin että olen ponnistellut elämäni eteen varmasti enemmän en kuitenkaan ole mikään tulevaisuudentekijä vaikka ääri.millern olen ponnistellut ja aamukuudelta vienyt useampaa lasta hoitoon.
Mutta en myöskään arvostele ihmisiä tuollaisilla perusteilla mitä tuossa jutussa. Mietityttää myös mitä tulevaisuutta hän tässä on sen enempää tehnyt kuin muutkaan. Opiskellut alaa jonne on vaikea päästä ja josta maksetaan hyvin. Aika monella on myös lapsia ja yritys. Ps. En jaksanut kuin silmäillä jutun. En tiedä edelleenkään mikä sen pointti oli.
Se ongelma näissä... saat paljon aikaiseksi juu jos et ajattele kunnolla. Mutta oikeasti älykäs turhautuu äkkiä idioottien keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla helppo keskittyä uraan kun parisuhteet ja seksit saadaan heti hoidettua pois alta. Miehillä huomattavasti vaikeampaa.
Miksi alapeukut? Tottahan tämä on. Miehilläkin alkaa elämä urkenemaan kun seksin ja parisuhteen tarpeet saadaan pois alta
- eri
Mitä ihmettä sönkötät? Ei nuo mainitsemasi asiat sentään mitään ihmisoikeuksia ole. Ota vastuu omasta elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
lapsettomat vihervassarisuvakit kateellisena
Lapsettomat? Lapsettomana opiskelu ja työnteko ei ole erityisen haastavaa. Kyllä ne kateelliset tässä ketjussa on mammat jotka ei pysty samaan.
Hienoa jos pitää elämästään! Olen saman ikäinen, en halua lapsia ja haluan matkustella ja nähdä maailmaa tehden samalla etätöitä. Olemme kaikki erilaisia :)
Vierailija kirjoitti:
lapsettomat vihervassarisuvakit kateellisena
Niistä kakaroista nyt ei kukaan ole kateellinen!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti isä on koti-isä ja hyvät, rakastavat ja mielellään auttavat isovanhemmat löytyy kävelymatkan päästä.
Ihan jutun ekassa kappaleessa ilmenee että ne on Kurikassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Mitä ihmettä sönkötät? Ei nuo mainitsemasi asiat sentään mitään ihmisoikeuksia ole. Ota vastuu omasta elämästäsi.
Ehkä ei ihmisoikeuksia, mutta menestymisen avaimia. Yksikään nainen ei myöskään ole pystynyt menestymään, jos nuo puuttuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Mitä ihmettä sönkötät? Ei nuo mainitsemasi asiat sentään mitään ihmisoikeuksia ole. Ota vastuu omasta elämästäsi.Ehkä ei ihmisoikeuksia, mutta menestymisen avaimia. Yksikään nainen ei myöskään ole pystynyt menestymään, jos nuo puuttuu
Ilman parisuhdetta ja seksiä pärjää aivan mainiosti. Oletko ihan sekaisin.
aina löytyy kovempia hihhuleita
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ihmiset/identtiset_kaksoset…