Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Miltä kuulostaa helsinkiläisen Iida Perttulan, 27, elämä: kohta kaksi korkeakoulututkintoa, oma lakitoimisto, lapsi"

Vierailija
23.02.2025 |

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8311384

Ida Perttula on kaunis alle kolmikymppinen:

Iida Perttula, 27, on äiti, juristi, yrittäjä ja kohta psykologi: "Kirjoitin gradun aika lailla vauva sylissä"

"Kaikki on mahdollista kunhan on aloitteellinen ja viitseliäs", Ida toteaa ja meillähän kyllä Suomessa ihan jokaisella mahdollisuudet vaikka mihin ja vieläpä ihan maksuttomasti!

Idankaan elämä ei ole ollut helppoa mutta sinnikkyys palkittu ja haku kehittyä- idasta voisi ihan jokainen meistä ottaa oppia!

PS. Kiusaamisvapaa lanka! Ketjuunn ei toivota lainkaan kateellisten kommentteja

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vtun lanka? :D Ei tämä ole mikään ylilauta. 

Mua ärsyttää suunnattomasti kun jotkut käyttää tuota lanka-sanaa. Täällä puhutaan ketjuista ja niin on tehty jo kauan.

Vierailija
62/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä jos jaksaa, kaikki ei tuollaiseen suorittamiseen pysty eikä pidäkään vaan jokaisella on omat rajansa. Itse en päässyt kuin ehkä murto-osaan siitä mitä jutun henkilö kunnes paloin loppuun suunnilleen samanikäisenä enkä ole vieläkään toipunut vaikka siitä on jo vuosikausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuspsykologiaa opiskelemalla ei tule psykologiksi. Se on täydennyskoulutusta. 

Vierailija
64/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuspsykologian opintoihin voidaan valita 1) henkilöitä, joilla on yliopistotutkinto psykologiasta tai oikeustieteistä

Tuohan ei ole mikään psykologin tutkinto vaan lisäkoulutusta. Ihan eri juttu jos opiskelisi oikeasti psykologia pääaineena maisterin tutkintoa. 

Vierailija
65/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä heti varoitetaan tai leimataan tulevaksi uupujaksi. Ei kaikki suorittajat uuvu. Itse olen samanlainen, on lapsia, omakotitalo, opiskelen toista korkeakoulututkintoa, teen asiantuntijatyötä yms. Kaiken hulabaloon olen aloittanut 25 vuotiaana, enkä ole kertaakaan uupunut. Itse vaan tykkään siitä, että on paljon kaikkea touhua kokoajan elämässä.

Vierailija
66/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitsin noin 26-vuotiaana lapset ja työn, en todellakaan olisi voinut tuossa vielä opiskellakin. Minulla oli tuohon aikaan 2 omaa ja yksi lapsipuoli ja halusin hoitaa heidät ja työni hyvin ja se riitti. Nyt lähes 50v-vuotiaana voin todeta valinneeni oikein.

Minusta tuosta artikkelista puuttuu se olennainen: missä se lapsi on, kun ilmeisesti isä ja äiti tekee töitä, opiskelee, harrastaa uimahyppyjä ja suhaa kahden kaupungin väliä. Varmaan siis hyvä turvaverkko ja hyvä niin. 

Se mistä en pidä, on se, että näistä artikkeleista tulee fiilis, että kaikkien pitäisi suhata siellä sun täällä, oli siihen rahkeita tai ei. 

Vierailija
67/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä heti varoitetaan tai leimataan tulevaksi uupujaksi. Ei kaikki suorittajat uuvu. Itse olen samanlainen, on lapsia, omakotitalo, opiskelen toista korkeakoulututkintoa, teen asiantuntijatyötä yms. Kaiken hulabaloon olen aloittanut 25 vuotiaana, enkä ole kertaakaan uupunut. Itse vaan tykkään siitä, että on paljon kaikkea touhua kokoajan elämässä.

Miksi siis mistään varoitellaan, kun käytännössä mikään pelottelu ei jokaisen kohdalla toteudu? 

Vierailija
68/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta pullantuoksuiselta.

t: mies

Iida ostaa pullantuoksut kotiin rahoillaan. Esanssina suoraan kaupan tukusta.

Vierailija
69/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että tekee eikä vaan märise miten vaikeaa kaikki on. 

En ole itse mikään ns suorittajatyyppi, mutta olen huomannut että monet asiat ei ole oikeastaan niin vaikeita kun vaan tarttuu härkää sarvista ja aloittaa ja tekee. Moni käyttää uskomattoman paljon aikaa kaikenlaiseen voivotteluun ja vetkutteluun.

Vierailija
70/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä valitsin noin 26-vuotiaana lapset ja työn, en todellakaan olisi voinut tuossa vielä opiskellakin. Minulla oli tuohon aikaan 2 omaa ja yksi lapsipuoli ja halusin hoitaa heidät ja työni hyvin ja se riitti. Nyt lähes 50v-vuotiaana voin todeta valinneeni oikein.

Minusta tuosta artikkelista puuttuu se olennainen: missä se lapsi on, kun ilmeisesti isä ja äiti tekee töitä, opiskelee, harrastaa uimahyppyjä ja suhaa kahden kaupungin väliä. Varmaan siis hyvä turvaverkko ja hyvä niin. 

Se mistä en pidä, on se, että näistä artikkeleista tulee fiilis, että kaikkien pitäisi suhata siellä sun täällä, oli siihen rahkeita tai ei. 

Just tää, että kaikkien pitäisi tehdä samaa, vaikka kaikilla ei esim ole niitä isovanhempia jotka hoitaa aina kun kysytään. Jotkut oikeasti ovat täysin itse vastuussa jälkikasvustaan.

Vierailija
71/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inspiroiva artikkeli! Onnea matkaan Iidalle, hän voi saada vielä hienoja asioita maailmaan.

N48

Vierailija
72/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaksi tutkintoa? Eikö juristeille ole töitä? Eikö oma yritys kannata?

Vierailija
73/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

27? Vai olisko kuitenkin 37 ja vaan identifioituu nuoremmaksi?

Vierailija
74/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa nykyajan supersuorittajalta parhaimmasta päästä. Tehoipakkaus vailla vertaa!

Vierailija
75/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttääkin 27-vuotiaana jo ihan 40-vuotiaalta. Ihan niinkuin se Anniina Jalkanenkin näyttää joltain 45-vuotiaalta. 

Anniina Jalkanen näyttää aivan ikäiseltään, samoin myös tämä ko nuorinainen.

Vierailija
76/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei elämä oo mikään suoritus. 

Mut jos haluu ja pystyy tehdä asioita, ni saako?

Mutta kun ei pysty. Käyttäisi aikansa lapsensa kanssa eikä töissä ja opiskelussa samaan aikaan. Taas yksi lapsi jonka vanhemmmat (ainakiin toinen niistä) ei ole tippaakaan kiinnostunut lapsestaan. Lapsen pitäisi saada viettää aikaa vanhempiensa kanssa joka päivä.

Yleensää noiden "menestyjien" lapset on täysin rikki siinä vaiheessa kun ne on täysi-ikäisiä. Kun omilla vanhemmilla ei koskaan ollut aikaa eikä kiinnostusta lapsuudessa omaan lapseensa

Kyllä on taas uskomattoman katkeraa settiä. 

Vierailija
77/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa painajaiseltani.

t. vela, joka ei keksi kuivempaa opiskelualaa kuin laki

Opiskelu oli kyllä ajoittain kuivaa, mutta työ on mielenkiintoista ja palkkakin hyvä. 

Vierailija
78/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä jos tykkää. Perttulan kaltaiset ihmiset eivät ole minusta se ongelma, vaan ongelma syntyy siitä että kenties tahottomastikin luodaan paineita siitä, että kaikkien pitäisi haluta elää kuten hän. Samaa näkee aina ylppäreiden alla. 

Tämä, ja oletus että jos minä pystyn niin kaikki muutkin. Mutta sehän ei mene niin. Sitten syyllistetään niitä joilla ei ole resursseja tällaiseen että "ihan oma valinta". 

Vierailija
79/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin tämmöisiä tarinoita lukee kuin noiden työkyvyttömyyseläkkeellä olevien elät tien marinoita. Se Mirjami mikä lie voisi ottaa oppia tästä mimmistä!

Niin, ymmärrätkö sinä että työkyvyttömyyseläkkeen saa kun ihminen on TYÖKYVYTÖN. 

Vierailija
80/157 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen yli-ihminen. Musta ei olisi tuohon. Haluan ottaa välillä rennostikin.

Höhlä. Kahden tutkinnon suorittajia on aina ollut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi