Jimi, 21, ei ollut koskaan käynyt ulkomailla
https://www.is.fi/matkat/art-2000011029024.html
Onko se oikeasti joku juttu ettei joku ole tuohon ikään mennessä käynyt ulkomailla?
Kommentit (454)
Säälittävä aritkkeli, äiti raataa kahta työtä ja poika ei yhtäkään.
Lihavuuden hoitoon pitäisi kehittää jotain uusia ja brutaaleita ratkaisuja. Tyyliin "tule meille leirille ja kolmen kuukauden kulttua olet normi painossa ja työkyisempi"
Itse olin 21 vuotiaana käynyt kerran Ruotsissa: piipahdus Haaparannan puolella ala-asteen Ylläs-luokkareissulla.
Vierailija kirjoitti:
Kauhean paljon maksoivat matkastaan, itsekin useasti Kanarialla matkailleena, en maksaisi yli tonnia matkasta. Ja Palmitos Parkiin pääsee oikein kätevästi paikallisbussilla, maksoi n 2,5 €. Tässä taas näkee kuinka köyhät pysyy köyhänä, kun ei osata yhtään katsoa mihin rahansa käyttää.
Samaa mietin, kun näin reissun hinnan, eikä se sisältänyt mitään erikoista..
Meillä lomailtiin neljän hengen porukalla samaan hintaan kreikassa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mä odotin koko artikkelin että kerrotaan Jimin olevan kirjoilla, ja siksi reissuun pääsy oli hienoa koska arki on no erilaista hankalaa. Mutta ei sitä tullutkaan. Sattuu varmaan saakelisti nuo "rusketuksen". Eikö äitikään osannut opettaa lastaan? Ilmeisesti siksi Jimikin asuu kotona eikä käy töissä. Ei äiti ole tainnut työn etsimistä ehdottaa.
Oishan se pitänyt läväyttää muodikkaasti lopuksi, että Jimi on tällainen autisti.
Tosin onhan tuo jo riittävän poikkeava yhden lehtijutun aiheeksi.
Itse olin 28v kun ekaa kertaa kävin ulkomailla, ja silloinkin laivalla Tallinnassa.
Ei ole ollut ystäviä joiden kanssa matkustaa, sekä toisekseen, se aika oleellinen juttu: raha. Toki olisin sitten työssäkäyvänä voinut säästää matkarahat, mutta ei ollut ystäviä joiden kanssa mennä ja rohkeus ei riittänyt mennä yksin. Nyt riittäisi kyllä.
En näe tuossa uutisessa mitään ihmeellistä. Kaikesta sitä juttua tehdäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Jimi kuntoutustuella vai mistä se säästi kun ei kerran ole työelämässäkään?
Tai jos se saa vielä viikkorahaa?
Vierailija kirjoitti:
Säälittävä aritkkeli, äiti raataa kahta työtä ja poika ei yhtäkään.
Lihavuuden hoitoon pitäisi kehittää jotain uusia ja brutaaleita ratkaisuja. Tyyliin "tule meille leirille ja kolmen kuukauden kulttua olet normi painossa ja työkyisempi"
Jos 21v on noin paha ylipaino, ei se korjaannu itsestään kuin äärimmäisen harvoin. Henkilön vaara ajatua yhteiskunnan elätiksi loppuelämäkseen. Siksi olisi luotava joku "läskileiri" tyylinen ratksisu. Luulen että kiitollisin olisi lopulta henkilö itse.
Ei minunkaan veli ole koskaan ollut bussissa, junassa tai lentokoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Äkkilähdöt on jämiä. Itse tulin juuri lomamatkalta ja varasin heti uuden syksyyn, en tosin Kanarialle.
Äkkilähdöt ovat ylijäämää, mikä sesongista riippuen on joko OK tai sitten vihoviimeinen valinta. Peruutusten kautta äkkilähtönä myydään myös priimaa.
Toisin sanoen: lainatun viestin pääpointti taisi olla päästä sanomaan, että riittää varat varaamaan aina seuraavan kauden matka saman tien. Onneksi olkoon, ei ole minulta pois. Pientä pikkusieluisuutta kyllä havaittavissa :-)
Vierailija kirjoitti:
Jimille ei oikein ole selvinnyt yli- ja alikulkusiltojen funktio. Onneksi Jimi on käynyt ainakin kerran elämässään Tampereella...
"Kun asiaa tarkemmin ajattelee, käyhän se järkeen. Ylikulkusillat vaatisivat Porissa paljon kunnossapitoa talvisin. Kanarialla ei ole sitä ongelmaa."
Sillälailla. Käyhän se järkeen???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 35 ja en ole koskaan käynyt ulkomailla. Enkä tiedä olenko kauheasti menettänyt mitään.
Omahan se on asia. Olet käyttänyt rahaa sitten Suomessa. Ehkä kalliit harrastukset täällä, ehkä olet sijoittanut rahat ja pääset aikaisemmin omalle eläkkeelle. Se on valintoja mihin rahansa käyttää.
Miten raha ja kalliit harrastukset siihen liittyy onko käynyt ulkomailla vai ei. Itse elän kädestä suuhun, enkä harrasta mitään kallista, enkä myöskään ole koskaan käynyt ulkomailla. Minäkin olisin pystynyt joskus toki käymään ulkomailla, mutta kunnei ole kiinnostanut pätkän vertaa. Lämpimät turistikohteet eivät kiinnosta sen enempää kuin maailman suurkaupungit.
Minulla on televisio ja netti, tiedän miltä muualla näyttää. Jos siis joku vielä ajattelee että ihminen joka ei matkustele, ei tiedä miltä eri puolella maailmaa näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Jos 21v on noin paha ylipaino, ei se korjaannu itsestään kuin äärimmäisen harvoin. Henkilön vaara ajatua yhteiskunnan elätiksi loppuelämäkseen. Siksi olisi luotava joku "läskileiri" tyylinen ratksisu. Luulen että kiitollisin olisi lopulta henkilö itse.
Palataanko matkailuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhean paljon maksoivat matkastaan, itsekin useasti Kanarialla matkailleena, en maksaisi yli tonnia matkasta. Ja Palmitos Parkiin pääsee oikein kätevästi paikallisbussilla, maksoi n 2,5 €. Tässä taas näkee kuinka köyhät pysyy köyhänä, kun ei osata yhtään katsoa mihin rahansa käyttää.
Useimmiten laatu ratkaisee enemmän kuin hinta !
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt 26 kertaa Thaimaassa.
Jos itse olisin, niin olisi jo hämärtynyt matkojen lukumäärä.
No mitä ihmeellistä tässä nyt on... On monia vanhuksiakin jotka eivät ikinä ole matkustaneet Suomen ulkopuolelle.
Minusta ymmärrettävää että tytär eri matkalla. Äiti maksajana pääsee lomalle kumpanakin vuotena ja jo aikuiset lapset kerran. Ahkera äiti ansaitsee kahden viikon etelän lomansa kahtena vuotena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jimille ei oikein ole selvinnyt yli- ja alikulkusiltojen funktio. Onneksi Jimi on käynyt ainakin kerran elämässään Tampereella...
"Kun asiaa tarkemmin ajattelee, käyhän se järkeen. Ylikulkusillat vaatisivat Porissa paljon kunnossapitoa talvisin. Kanarialla ei ole sitä ongelmaa."
Sillälailla. Käyhän se järkeen???
Onkohan Porissa myös enemmän ylä- kuin alamäkiä? Sekin kävisi järkeen, jos tarkemmin asiaa ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Jimi kuntoutustuella vai mistä se säästi kun ei kerran ole työelämässäkään?
Varmaan kun ei noin nuori oikein saa työttömyystukea ja vanhempien luona asuva ei saa montaa kymppiä opintotukeakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenties puolihoito, äidille myös ruuanlaittovapaa !
Ei se munkaan elämä ole koskaan edennyt, kun ei ole ollut kuin sitä pätkää. Ystävä piirinkin täyttyy meistä, jotka pystyy tyydyttämään vain ne perustarpeensa. Ja kyllä mä säästän pienistä tuloistani, mutta en heitä niitä savuna ilmaan.
- 90 - luvulla syntynyt