Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jimi, 21, ei ollut koskaan käynyt ulkomailla

Vierailija
23.02.2025 |

https://www.is.fi/matkat/art-2000011029024.html

Onko se oikeasti joku juttu ettei joku ole tuohon ikään mennessä käynyt ulkomailla? 

Kommentit (454)

Vierailija
61/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin, että kuinka ahtaassa kuplassa sitä ihminen elää, jos kuvittelee että on jotenkin hirveän poikkeuksellista, outoa ja järkyttävää, jos joku ei matkaile ulkomailla?!

Näitä ihmisiä on vaikka kuinka paljon. Mulla on juuret ja suuri suku & kaveripiiri maaseudulla, viljelijöitä ja duunareita. Suurin osa heistä ei matkaile ulkomailla ollenkaan tai on käynyt ehkä kerran Tukholman risteilyllä tai kerran Kanarialla joskus nuorena. Ihan tavallisia, kivoja ihmisiä.

Vierailija
62/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 35 ja en ole koskaan käynyt ulkomailla. Enkä tiedä olenko kauheasti menettänyt mitään.

Et kauheasti, mutta jotain kuitenkin. Aivan ensiksi kannattaa lopettaa se persujen äänestely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni artikkeli oli positiivinen. Jimi osoittautui avoimeksi uusille asioille. Ja myös kehityskelpoiseksi yksilöksi. Joku voi parisuhdetta etsivä nuori nainen voi lukea artikkelin ja ottaa Jimiin yhteyttä. Jimi voisi olla sellainen projekti jollekin.

Jimi vaikuttaa kyllä olevan pikemminkin pojista kiinnostunut. Eikä siinä mitään.

Vierailija
64/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juttu on samaa tasoa kuin se Hesarin juttu ihmisistä, jotka menevät Helsinki-Vantaalle, koska haluavat saada matkustamiskokemuksen. Voihan tällaisia ihmisiä olla ja saakin olla, mutta ei heistä tarvitse tehdä uutisia kuvien kanssa.

Miksi ei tarvitse ?

Vierailija
65/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 35 ja en ole koskaan käynyt ulkomailla. Enkä tiedä olenko kauheasti menettänyt mitään.

Et kauheasti, mutta jotain kuitenkin. Aivan ensiksi kannattaa lopettaa se persujen äänestely.

Mistä ihmeestä revit persut tuohon minun kommenttiin?

Vierailija
66/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa nyt ei kerrottu miksi Mirjami on työkyvyttömyyseläkkeellä ja kuka sen maksaa Kela vai vakuutusyhtiö esim. liikennevakuutuksesta.

Kaikkea ihmiset voi kadehtia, kuin toisen vammaa tai sairautta. 

Ystäväni on nyt 37v eikä päivääkään töissä, eikä vamma näy päälle päin, mutta aivot eivät vain toimi ja on ollut työkyvyttömyyseläkkeellä 17v alkaen, kun jäin rattijuopon päälle ajamaksi ja oli koomassa kuukausia, mutta jäi henkiin. Ja häntäkin ap. kadehtii.

Ai sullakin oli samat välilehdet auki. :D

Vierailija
67/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omahan se on asia. Olet käyttänyt rahaa sitten Suomessa. Ehkä kalliit harrastukset täällä, ehkä olet sijoittanut rahat ja pääset aikaisemmin omalle eläkkeelle. Se on valintoja mihin rahansa käyttää.

Vierailija
68/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vastuuton juttu Iltasanomien toimittajalta. 

Miksi tämä juttu piti tehdä ja saada näyttämään tuo perhe erittäin negatiivisessa valossa? 

Juttu on naamioitu positiiviseksi, mutta on oikeasti toimittajan pilkkaa ja halveksuntaa henkilöitä kohtaan.

On varmaan naureskeltu toimituksessa oikein porukalla.

Jutut on aika usein sellaisia. Vinkki: ei kannata lähteä, vaikka kutsuttaisiin. Toimittajan juttu on AINA toimittajan oma kertomus. Hän laittaa siihen, mitä haluaa. Pätkii lauseet ja laittaa ne haluamaansa järkjestykseen. Saa haastateltavan näyttämään fiksulta tai typerältä, miten itse haluaa. KAIKKI on mahdollista. Tarina kertoo aina enemmän kertojastaan, kuin kohteesta. Kun epäilee sen paikkansapitävyyttä, pitää tsekata KENEN se juttu on. Haukut sinne.

Vierailija
69/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt 26 kertaa Thaimaassa.

Vierailija
70/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkilähtöjä kyttäämällä koko kolmikko olisi päässyt reissuun halvemmalla kuin kaksi.

Äkkilähdöt on jämiä. Itse tulin juuri lomamatkalta ja varasin heti uuden syksyyn, en tosin Kanarialle.

Vierailija
71/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä odotin koko artikkelin että kerrotaan Jimin olevan kirjoilla, ja siksi reissuun pääsy oli hienoa koska arki on no erilaista hankalaa. Mutta ei sitä tullutkaan. Sattuu varmaan saakelisti nuo "rusketuksen". Eikö äitikään osannut opettaa lastaan? Ilmeisesti siksi Jimikin asuu kotona eikä käy töissä. Ei äiti ole tainnut työn etsimistä ehdottaa.

Vierailija
72/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omahan se on asia. Olet käyttänyt rahaa sitten Suomessa. Ehkä kalliit harrastukset täällä, ehkä olet sijoittanut rahat ja pääset aikaisemmin omalle eläkkeelle. Se on valintoja mihin rahansa käyttää.

Tottahan se on, että jokainen laittaa rahansa mihin haluavat. Itse olen köyhä ja ikävästi vielä työkyvytön, rahaa on mennyt harrastuksiin (peruselämisen lisäksi) että pysyy edes jotenkuten järjissään niillä kahdella aivosolulla jotka etsii toisiaan. En kyllä kielläkään sitä, etteikö joskus olisi mielenkiintoista käydä jossain pidemmällä ulkomaan reissulla ja ehkä se on tulevaisuudessa edessäkin jahka vain kuntoudun ja saan elämän parempaan suuntaan.

Vierailija
73/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Jimi kuntoutustuella vai mistä se säästi kun ei kerran ole työelämässäkään? 

Vierailija
74/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva juttu. Ainoa mikä ihmetytti ollut se että tytär pääsee reissun vasta ensi vuonna. Millä tavalla olisi tullut kalliimmaksi mennä kolmestaan? Nythän äiti maksetaan reissuun kaksi kertaa. Eikö tytär olisi tullut mukaan sillä hinnalla? Tai jos rahaa ei vielä ollut tarpeeksi niin olisivat säästäneet vielä yhden vuoden.

Pakettimatkojen hinnoittelu on taustalla. Sen idea on kaksinmatkustaminen ja houkuttelevuus, siis eniten hinta, rakennetaan kaksin matkustavien varaan. Kaikki muutokset maksavat ja rutosti.

Vierailija
75/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajat ovat kiusaajia. Yllätys kenelle?

Vierailija
76/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, lihavuus on kaunista. 

Vierailija
77/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hienoa käydä ulkomaanmatkalla ja sen jälkeen viettää aikaa suomalaisessa sairaalassa toipumassa jostain pöpöstä, niin kuin muutama "julkkis" on viime viikkoina raportoinut.

Vierailija
78/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 53v enkä ole käynyt muualla Suomen ulkopuolella kuin Tukholmassa lapsena. 

Enkä aio mennä jatkossakaan ulkomaille. Miksi pitäisi, jos ei mikään pakko ole. 

Vierailija
79/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, lihavuus on kaunista. 

Muistakaa, kiusaaminen on rumaa

Vierailija
80/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ollut ihan positiivinen juttu ja hyvä ilmasto. Miksi pitää kritisoida heti. Pitäisikö kaikkien esittää jotain kummallista kovisroolia tai olla joku muu kuin on. Mikä on delfiinien ja eläinten vointi noissa paikoissa. Oli kunnollinen nahkalaukku kuvassa kerrankin, mitä ei kaikilla näe nykyään. Iän mukaan ihmiset ovat erilaisia, ei 20v ole 40.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä