Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jimi, 21, ei ollut koskaan käynyt ulkomailla

Vierailija
23.02.2025 |

https://www.is.fi/matkat/art-2000011029024.html

Onko se oikeasti joku juttu ettei joku ole tuohon ikään mennessä käynyt ulkomailla? 

Kommentit (454)

Vierailija
421/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Man behöver inte göra många tågresor genom Europa, eller ens köra bil, förrän man är tillbaka på flyget. För sträckor som Vanda - Malaga eller Vanda - Las Palmas, är flyget helt överlägset, fast man skulle ha tid.

Passiivi tarkoittaa ketä vain tai ei ketään erityisesti. Tällainen arvo kuin lentomatkustuksen välttely on henkilökohtainen valinta. Tarvinneeko kertoa, että biosfääristä huolestunut ei ole erityisen kiinnostunut Palmasista lomakohteena juuri ollenkaan? Samaiset arvot vaikuttavat kohdevalintaan.

Erikoista ja suoranaisen väärää todeta, että muutamalla junamatkalla oltaisiin samassa hiilidioksidikulutuksessa.

Jäi vähän pointti sumeaksi. Kannattaa tutustua tällaisiin ihmisiin. Facebookin ryhmä "Maata pitkin matkustavat" lie helppo aloituspaikka.

Vierailija
422/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenä mä asuin Japanissa toista vuotta, kun olin siellä töissä opettajana. Matkustelen Japanissa vuosittain. Ensi syksynä on lähtö Hokkaidoon. M28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muuten poikkeuksellisen typerä juttu. Oikea toimittajan aivopieru. Kummallinen , joutilas nuorimies joka ei voinut osallistua omiin matkakustannuksiinsa koska ei ole koskaan tehnyt työtä. Ja nyt tämä laiskuri lehden mukaan " pamautti" mielipiteensä Kanariasta. Sillä tavalla.

Vierailija
424/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisenä mä asuin Japanissa toista vuotta, kun olin siellä töissä opettajana. Matkustelen Japanissa vuosittain. Ensi syksynä on lähtö Hokkaidoon. M28

Japani on nuorten miesten suosituin matkailukohde.

Vierailija
425/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten elämä on yksilöllistä. Tässä saimme lukea yhden. Kuulosti heidän kohdallaan ihan mukavalta. 

Vierailija
426/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se on matkustaa, kun on rikas sinkku.

Vierailija
427/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EN USKO. MINÄ EN OLE IKINÄ KÄYNYT ULKOMAILLA JA SINÄ VÄITÄT MINUA NUOREMPANA KÄYNEESI JAPANISSA. HAH. EN USKO.

Vierailija
428/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lempikohta oli tämä: Jimi kertoo olevansa kulinaristi, joka suhtautuu uusiin ruokiin uteliaasti. Kanarialla he ovat syöneet ainakin pizzaa ja kiinalaista. Pitipä porilaisten käydä katsastamassa myös paikallinen McDonalds.

Vierailija
429/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt koskaan turkua pitemmällä. En ole käynyt edes helsingissä koskaan ja asun länsi suomessa.

T: kiltti mies. 

Vierailija
430/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytä mulle se lentoterminaali, mikä Euroopassa uinuu. En pidättele hengitystäni.

Toinenkin löydetty, jonka mielestä "kasvava trendi" on yhtä vallitseva tilanne. Ajatuksenjuoksun nopeuden ylittää kiire kirjoittamaan?

Äskettäinen esimerkki vähemmän kiinnostavasta kentästä: Düsseldorf. Kohtuulliset yhteydet, varsin vähän palveluja, eurooppalainen pikkukenttä. Isot käytännöt, pieni olemus. (helpotusta tulkintaan: tässä en väitä, että kentän keskinkertaisuus johtuu lentomatkustuksen välttelystä, kunhan on vain esimerkki non-hub lentokentästä, kun taas vaihdot ovat ullatus juurikin hubeista... ja hubit ovat kiireisiä)

- mailimies

Vierailija
431/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä poika se olen käynyt viipurissa useasti tytöissä ja tankkaamassa ja ostamassa viinaa ja tupakaa ja halpoja vaatteita ja muuta tavaraa ja toivottavasti raja avataan pian että pääsee taas ostaa ja tyttöihin

karppa

Vierailija
432/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käviköhän bordellissa?

Vierailija
433/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttu oli ehkä häiritsevä siksi että äiti raataa kahdessa työssä jotta aikuiset lapset pääsee matkalle. Ei kerrota yhtään että miksi lapset ei itse tienaa rahoja, ohimennen mainitaan ettei 21 v ole työelämässä. Eiköhän hänkin pääsisi esim. äitinsä tapaan postia jakamaan jos haluaisi? 

Jimin nivelet eivät kestä raskasta postin jakelu työtä.

Vierailija
434/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vastuuton juttu Iltasanomien toimittajalta. 

Miksi tämä juttu piti tehdä ja saada näyttämään tuo perhe erittäin negatiivisessa valossa? 

Juttu on naamioitu positiiviseksi, mutta on oikeasti toimittajan pilkkaa ja halveksuntaa henkilöitä kohtaan.

On varmaan naureskeltu toimituksessa oikein porukalla.

Istun käsieni päälle etten laita suoraan palautetta toimittajalle. 

Miksi ei voisi laittaa toimittajalle palautetta. Aihe oli kiva ja valaiseva, koska on paljon ihmisiä jotka eivät ole käyneet ulkomailla ja ikää alkaa olla. Mutta... tuo sävy millä tästä kirjoitettiin on kyllä lapsellinen ja huokuu ivaa/sarkastisuutta. Tämän olisi voinut kirjoittaa toisinkin. Ja valokuvat olisi voitu ottaa jostain toisesta kulmasta.

Mutta mehän järk

Millaisesta kulmasta kuvattuna ihminen,joka on yhtä leveä kuin pitkä ,näyttää hyvältä?

Vierailija
435/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japani on ihan ok paikka, tosin olen kiertänyt myös lähes kaikki muut kaukoidän maat, niissä vaan on hauska matkustella.

Vierailija
436/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on nuoreksi valtavan kokoinen.

Inhottava kiusaaja olet...ulkonäköä ei saa arvostella

Voit puhua esim silmien tai hiusten väristä

Älyykkyydestä ei saa myöskään puhua.

Jos on kiltti ja tykkää delfiineistä, on ihan riittävä .

Vierailija
437/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että pääsivät reissuun, Kanaria on ihan mukava kohde ja onhan siellä paljon nähtävää sekä kiva ilmasto. 

Mutta tuon jutun olisi voinut kirjoittaa ihan erilaisessa sävyssä. 

Vierailija
438/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä kaamea juttu. Juttukin oli kuin lapsen kirjoittama ja pojan ajatukset esitettiin mahdollisimman epäedustavalla tavalla. Jutusta tuli sellainen tunne että vain köyhien perheiden "luuseri" lapset eivät pääse ulkomaille. Meidän lapset ovat 15 ja 18 eivätkä he ole olleet kuin kerran Tallinnassa. Rahasta matkustaminen ei ole ollut kiinni eikä kumpikaan ole mikään tynnyrissä kasvanut.

Vierailija
439/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa. En minä pidä mitenkään outona, ettei noin nuori ole käynyt ulkomailla. 

Vierailija
440/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä kaamea juttu. Juttukin oli kuin lapsen kirjoittama ja pojan ajatukset esitettiin mahdollisimman epäedustavalla tavalla. Jutusta tuli sellainen tunne että vain köyhien perheiden "luuseri" lapset eivät pääse ulkomaille. Meidän lapset ovat 15 ja 18 eivätkä he ole olleet kuin kerran Tallinnassa. Rahasta matkustaminen ei ole ollut kiinni eikä kumpikaan ole mikään tynnyrissä kasvanut.

Silti säkin puhut pojasta, vaikka kyse on aikuisesta miehestä. Kun kirjoitetaan juttu kuin vähä-älyisestä lapsukaisesta, niin lukijatkin sen sellaiseksi mieltävät. Mutta delfiinin paijaaminen ja Mäkki-reissu olivat loman kohokohtia 🤸🐬🍔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme