Mitä mieltä siitä että sosiaalityöntekijä kävisi asiakkaansa kanssa 1-2 kertaa vuodessa esimerkiksi leffassa?
Kommentit (118)
Minä veronmaksajana EN HALUA! Tuhlausta! Ei minunkaan leffailtojani maksa kukaan muu kuin minä itse!
Mikai? Viran puolesta vai seurustelumielessä? 1-2 kertaa on vähän niukasti siihen nähden. Kuka maksaa liput?
Sossulla on satoja asiakkaita. Joutuisi leffaan joka ilta.
Omituinen idea, paitsi jos treffit ovat mielessä.
Sosiaalityöntekijät ovat muutenkin työnvueroksujia, joten mikäpä siinä. Eivätpä ole tekemässä vahinkoa kenellekään, kun ovat elävissä kuvissa. Minun puolestani voisivat istua siellä vaikka joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijät ovat muutenkin työnvueroksujia, joten mikäpä siinä. Eivätpä ole tekemässä vahinkoa kenellekään, kun ovat elävissä kuvissa. Minun puolestani voisivat istua siellä vaikka joka päivä.
Ex mieheni kävi lasten sossun kanssa myös kahvilla. Ja Norjassa.
Ihmekö tuo. Oli 26v neiti. Tekoripset, geelikynnet. . .
Ja minä olen vietaannutettu.
Vierailija kirjoitti:
Mikai? Viran puolesta vai seurustelumielessä? 1-2 kertaa on vähän niukasti siihen nähden. Kuka maksaa liput?
Jos asiakas on yksinäinen ja se tukisi hänen psyykkistä hyvinvointiaan käydä asiakkaan kanssa välillä jossain.
Vierailija kirjoitti:
Omituinen idea, paitsi jos treffit ovat mielessä.
Sosiaalityöntekijä voi olla ainut henkilö, ketä mielenterveysongelmainen eristäytynyt henkilö pitää ystävänään
Vierailija kirjoitti:
Antaako pillua myös?
Antaa ainakin muslimeille. Se nähdään luontaisetuna.
Ei millään pahalla, mutta miksi kukaan haluaisi mennä sosiaalityöntekijän kanssa minnekään? Mieluummin vaikka yksin!
Vierailija kirjoitti:
Sossulla on satoja asiakkaita. Joutuisi leffaan joka ilta.
Ei somali halua leffaan vaan sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asiakas on yksinäinen ja se tukisi hänen psyykkistä hyvinvointiaan käydä asiakkaan kanssa välillä jossain.
Juurikin näin sen näin. Jos ihminen pitäisi aktivoida jopa töihin tai töitä hakemaan 4 tai useamman seinän sisältä niin eikös elokuviin meno/vienti ole aika hyvä ajatus totutella ajatukseen et ulos sun pitäisi lähtä?
Vierailija kirjoitti:
Antaako pillua myös?
Antaa, mutta vain harkinnanvaraisesti. Syynä voi olla esimerkiksi asiakkaan seksuaalinen hätätila.
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta miksi kukaan haluaisi mennä sosiaalityöntekijän kanssa minnekään? Mieluummin vaikka yksin!
Miksei voisi haluta mennä?
Miksi sen sossun itse pitäisi lähteä, eikö riitä sosiaaliohjaaja?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen sossun itse pitäisi lähteä, eikö riitä sosiaaliohjaaja?
Sosiaaliohjaajakin käy, riippuu varmasti myös henkilökemioista että kumman kanssa asiakas tulee toimeen paremmin.
Vapaaehtoisia on eri paikkakunnilla.
Kulttuuriluotsi on vapaaehtoinen, jota voi pyytää tueksi ja seuraksi kulttuurikohteisiin. Toiminnan tavoitteena on edistää kulttuurin ja taiteen sosiaalista ja taloudellista saavutettavuutta sekä tasavertaisia mahdollisuuksia kulttuurielämyksiin.
Esim.
https://innokyla.fi/fi/toimintamalli/kulttuuriluotsitoiminta-vapaaehtoi…
Sitä varten on tukihenkilöt ja sosiaaliohjaajat. Sosiaalityöntekijä on ehkä vähän turhan kallis työntekijä seuraneidiksi.