Paavi Franciscus on kriittisessä tilassa
Tänä aamuna hänellä oli astmaattinen hengityskriisi ja hän on saanut runsaasti lisähappea. Paaville on myös tehty verensiirtoja, koska hänen veriarvonsa heikkenivät, Vatikaani tiedottaa.
Pyhä isä on edelleen valveilla, ja hän vietti päivän nojatuolissa huolimatta siitä, että hänellä on enemmän kipuja kuin eilen, kerrotaan Gemellin sairaalasta.
Kommentit (55)
Mitäs yhdestä uutta tilalle vaan kyllä noita riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pian taitaa nousta valkoista savua Paavalin kirkosta.
Ennenmuinoin näytettiin Ylellä, kun paavi kuoli ja tuli mustaa savua Paavalia kirkosta. Uusi paavi valittiin suht nopeasti ja sen merkkinä tuli valkoista savua samasta kirkosta. Musta on surun väri, ei valkoinen.
Paavin kuolemasta ei ilmoiteta mustalla eikä minkään muun väriselläkään savulla.
Ehkä muistan väärin. Taisivat kardinaalit kokoontua valitsemaan uutta paavia. Musta savu ennen valintaa ja valkoinen valinnan toteutuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennenmuinoin näytettiin Ylellä, kun paavi kuoli ja tuli mustaa savua Paavalia kirkosta. Uusi paavi valittiin suht nopeasti ja sen merkkinä tuli valkoista savua samasta kirkosta. Musta on surun väri, ei valkoinen.
Oletko aivan varma? Minä en moista kyllä muista ja olen katollisen maailman kanssa aika paljon tekemisissä...
Olen aivan varma. Ylen selostaja kertoi samalla tapahtumista ja siinä kuvattiin aukiolle keräätyneitä ihmismassoja. Minä olen jo 63 v. Nämä ovat varmaan 1900-luvun ohjelmia.
Sinä sotket nyt mielessäsi kaksi asiaa. "Ennenmuinoin näytettiin Ylellä, kun paavi kuoli ja tuli mustaa savua Paavalia kirkosta.".
Paavin kuolemasta ei ole ikinä ilmoitettu mustalla savulla, ei silloin 1900-luvun lopulla eikä muutenkaan.
Se musta savu jonka olet Ylen uutisissa nähnyt, on tullut siitä kun uutta paavia ollaan jo oltu valitsemassa, eikä ole löydetty konsensusta. Silloin valintalaput poltetaan ja sekaan lisätään väriainetta niin että savu on mustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko aivan varma? Minä en moista kyllä muista ja olen katollisen maailman kanssa aika paljon tekemisissä...
Olen aivan varma. Ylen selostaja kertoi samalla tapahtumista ja siinä kuvattiin aukiolle keräätyneitä ihmismassoja. Minä olen jo 63 v. Nämä ovat varmaan 1900-luvun ohjelmia.
Suotta neuvot henkilöä, joka 1) kertoo muistihäiriöstään ja 2) puhuu katollisesta kirkosta...
Katolinen kirkko.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä sotket nyt mielessäsi kaksi asiaa. "Ennenmuinoin näytettiin Ylellä, kun paavi kuoli ja tuli mustaa savua Paavalia k
No näin se varmasti on. Sinä tiedät paremmin. Minä en ole katolinen. Pahoittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vanha runkku joka on loppusuoralla. Hyvä että päästään eroon tästäkin.
Nyt höpöttäjä sekoitit Putiniin tai Trumpiin. Mutta ainahan sä sekoitat, se on sun tehtäväsi internetissä.
-winner-
"No näin se varmasti on. Sinä tiedät paremmin. Minä en ole katolinen. Pahoittelen!"
Minäkään en ole katolinen mutta olen opiskellut näitä asioita. Lisäksi näin äskettäin kaksikin kertaa aivan erinomaisen elokuvan "Conclave" joka käsitteli nimenomaan uuden paavin valintaa ja koko sitä prosessia. Oli todella mielenkiintoinen ja lisäksi informatiivinen. Vaikka tietysti dramatisointi olikin, niin perusasiat olivat käsittääkseni oikein.
Vierailija kirjoitti:
Kukas on seuraava paavi? Tuntuu siltä että tämä poistuu keskuudestamme muutamassa päivässä
Trump
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas on seuraava paavi? Tuntuu siltä että tämä poistuu keskuudestamme muutamassa päivässä
Trump
Todennäköisesti. Jumalahan antoi hänelle tehtävän antamalla luodin osua vain korvaan. Tosin, Donaldin älynväläyksiä seuratessa huomaan, että mitäänhän ei olisi tapahtunut, vaikka olisi osunut keskelle otsaa, koska siellä hapsun alla ei ole mitään.
Donaldia saattaisi kiihottaa kovasti saada pukeutua kokovalkoisiin ja hiippa vielä päähän...
-winner-
Tämä paavi on tainut olla kriittisessä tilassa jo vähän pidempään heh.
Kannattaa vissiin jatkuvasti valita paaviksi näitä kuoleman porteilla jo jonottavia lähes satavuotiaita. Eikö kirkon piiristä löydy yhtäkään tyyppiä, joka kelpaisi tuohon vakanssiin, mutta ei ole jo ihan ikänsä puolesta kuolemassa muutaman vuoden sisään?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs yhdestä uutta tilalle vaan kyllä noita riittää.
Näinhän se on. Kirkko on ollut olemassa 2000 vuotta ja tulee olemaankin.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paavin kuolemasta ei ilmoiteta mustalla eikä minkään muun väriselläkään savulla.
Ehkä muistan väärin. Taisivat kardinaalit kokoontua valitsemaan uutta paavia. Musta savu ennen valintaa ja valkoinen valinnan toteutuessa.
Ei kun musta savu nousee, jos valintaa ei saada tehtyä. Eli hutiäänestys. Valkoinen savu nousee, kun valinta on suoritettu.
🇺🇦🇮🇱
Franciscus on ollut ehkä historian liberaalein paavi. Nyt kun tuntuu woketuksen vastustaminen olevan kovasti muotia, varmaan seuraava paavi onkin taas oikea raamatulla päähän lyöjä ja kirkon vallan puolesta suhmuroija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump
Trump paavina kuulostaa ihan yhtä naurettavalta dystooppiselta pelleilyltä kuin Trump Yhdysvaltain presidenttinä
Vierailija kirjoitti:
Franciscus on ollut ehkä historian liberaalein paavi. Nyt kun tuntuu woketuksen vastustaminen olevan kovasti muotia, varmaan seuraava paavi onkin taas oikea raamatulla päähän lyöjä ja kirkon vallan puolesta suhmuroija.
Tätä pelkään. Pidän Fransiscuksesta valtavasti. Harmi jos sinne tulee taas joku konservatiivi valtaan.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Maailmanloppu tulee. Malachyn profetian mukaan Franciscus on viimeinen paavi.
Kuinka monta maailmanloppua on jo pitänyt olla ? Niitä on ennusteltu useaan kertaan
Vastahan se edellinen kuoli, tai ainakin tuntuu siltä. Aika kuluu nopeasti.
Sellaista se on iäkkäiden ihmisten kanssa..keuhkokuume voipi olla kohtalokas. Mutta kunnioitettava ikä kyllä. Paljon on nähnyt elämänsä aikana.
Muista repiä woke-housusi, että nythän nainen tuuraa Paavia. Sisar Raffaella Petrini on nimitetty Vatikaanivaltion paavillisen komission presidentiksi Franciskuksen itsensä toimesta.
-winner-