Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mursin jalkani ja elämä muuttui jäätävän tylsäksi

Vierailija
22.02.2025 |

Sänky-wc-jääkaappi-tietokone on käytännössä koko päivän tekeminen. Ahdistaa ja vituttaa, viikkoja edessä ja vasta 4 päivää takana.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin äläkä itke.

Juuh

Vierailija
22/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyörätuoli lainaan ja kaveri mukaan. Menette vaikka ulkoileen ja kauppakeskukseen.

Ei ole ketään kenen kanssa lähteä

Ap

Miksi tarvitset siihen ketään? Mä käyn AINA yksin ostoskeskuksissa, koska haluan mennä just omaa tahtia ja tutkia tuotteita rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan samat fiilikset vuosien takaa. Siihen aikaan ei ollut edes nettiä, ajattele. 

Katsoitko siis lähinnä telkkaria ja luit lehtiä ja kirjoja? Puhuit lankapuhelimessa?

Vierailija
24/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä tutulla "hajosi" nilkka niin pahasti ettei sille saanut laskea painoa yhtään 9 kuukauteen. Kainalosauvat käytössä sekä polven alla tukiteline eli sääriosa oli taipuneena koko ajan. Hirvittävä tilanne, koska vaikuttaa ihan kaikkeen elämässä niin paljon.

Vierailija
25/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niinku pakkopysäytys ap:lle.

Millaisia päiviä sulla aiemmin oli? Et paljoa vain loikoillut toimettomana kotona siis?

Vierailija
26/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, mä olin sairaalassa 3 viikkoa kun jalka neni poikki ja tuli komplikaatioita. Ei tullu tablettia mukaan sinne kun kiireellä sinne menin. Ainoa virike oli tv. Tuli tutuksi rekkauskit siellä ja täällä ja eri kokkiohjelmat. Juhlaa oli kun ilta läheni ja tuli edes jotain katsottavaksi kelpaavaa...

Sit kun pääsi kotoin niin oli ihan huippua kun sai itse päättää mitä syö ja katsoo netflixsistä....

Sulla ei ollut kännykkää?

Oli. Mut älytön. Vihaan älypuhelimia kun ei niissä kestä akku. 

Vierailija
27/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on paljon kohtalotovereita ap. Ole kiitollinen ,ettei sinulla ole pahaa sairautta.

Vierailija
28/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin kyynärsauvojen kanssa kaupassa ja lenkillä, ainoa ikävä puoli oli jatkuva kipu.

Oon myös urheileva ja tää kuulostaa hasardilta. Eikö tuossa ole vaarana toipumisen pitkittyminen ja mahdollinen luutuminen viallisesti?

Mullekin on huono ohje se lääkärin "kivun sallimissa rajoissa". Kun haluaa liikkua niin haluaa liikkua vaikka sit kivuissa mutta siinä voi tehdä itselleen kroonisempaa haittaa.

Vierailija
29/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyörätuoli lainaan ja kaveri mukaan. Menette vaikka ulkoileen ja kauppakeskukseen.

Ei ole ketään kenen kanssa lähteä

Ap

Miksi tarvitset siihen ketään? Mä käyn AINA yksin ostoskeskuksissa, koska haluan mennä just omaa tahtia ja tutkia tuotteita rauhassa.

Kipsatun koiven kanssa?

Vierailija
30/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa kaukoputki ja ala tarkkailemaan naapuritalojen elämää. Saatat nähdä jotain jännittävää, vaikka murhan.

Olisi hyvä elokuvan aihe.

Vierailija
31/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä valitat? Kyllähän täällä yhdellä jos toisella on välillä luita rikki ja kaikenlaisia ruhjeita ja vammoja. Ihan normaalia elämäähän tuo on.

Vierailija
32/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa kaukoputki ja ala tarkkailemaan naapuritalojen elämää. Saatat nähdä jotain jännittävää, vaikka murhan.

Takaikkuna on paras tähystyspaikka.

Vierailija
33/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tullut aiemmin harrastettua liikuntaa, kannattaa vähentää syömistä, ettei paino pääse nousemaan. Mulla kävi vastaavassa tilanteessa niin.

Vierailija
34/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda tietokone, se masentaa.  Opettele jokin taito esim. neulominen, vaatteen paikkaaminen, korttipeli (esim.yksin pelattavia erilaisia pansiansseja on paljon), pyyfä ystävää, tuttavaa, naapuria käymään, lue kirjaa, runoja, novelleja, meditoi, kuuntele sellaista musiikkia, jota et yleensä kuuntele, katso leffaklassikkoja esim. YLE Areenasta. 

Vierailija
35/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sairaalasta kotiin fysioterapeutin jumppaohjeet, etkö sinä saanut?

Vierailija
36/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on monelle syrjäytyneelle ihan arkipäivää, se tosin ei tuossa lohduta jos olet tottunut olemaan aktiivinen. Harrastatko siis liikuntaa? Mitä muuta?

Oon itse ollut joskus kuukausien lenkkikiellossa leikaleikkauksen jälkeen ja otti päähän kun se on mulle tärkeä rutiini. Olin jo muutaman viikon päästä juoksemassa, se oli tyhmää ja vaaransi luutumisen!

Onko sulla muita harrastuksia? Mitä oot halunnut opetella? Sun pitää nyt oikeasti vaan levätä, kehosi on kovilla ja sen pitää antaa keskittyä korjaamaan itseään ja kaikki ylimääräinen pidentää toipumista. Jos nyt lähtisit liikkeelle niin todennäköisesti olisit nääntymässä hyvinkin pian. Mä kuljin kolmantena päivänä leikkauksesta hitaasti ja vaivalloisesti portaita kolmanteen kerrokseen. Jo se otti koville vaikka normaalisti juoksisin tuon kauppakassien kanssa. Piti tyytyä tekemään ristikoita ja sudokuja, lukemaan, katsomaan sarjoja, olemaan paikallaan vaikka se kiukuttikin.

Ota iisisti! Keskity vaikka syömään mahdollisimman ravintorikkaasti mikä tukee toipumista. Jos on pakko huhkia niin kasvata vaikka käsivoimia, kai vatsalihaksiakin voi hieman pitää kondiksessa. Ja lopetat heti kun tuntuu että nyt ei onnistu!

Vierailija
37/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä sinä lopulta totut kun muuta ei ole tehtävissä. 

Onhan se melkoinen vankeustuomio alkuun ja shokki. Mutta pikkuhiljaa. 

TikTokissa saa kulumaan aikaa paljon. Valmistaudu vieroittautumaan siitä, jos se sattuu kolahtamaan.

Vierailija
38/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan lähde sauvoilla ulos. On liukasta ha märät sauvat sitten luistaa kaupan lattioilla ym kuin rasvattu salama. Kauppoihin siinä vaiheessa kun on lupa varata jalalle 

Vierailija
39/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa Woltilla palapelejä lelukaupasta

Vierailija
40/67 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtuben avulla voit opiskella kieliä, nyt on aikaa katsoa erilaisia sarjoja ja leffoja.

Viihdytä itseäsi noilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi