menetkö toista kertaa ravintolaan, joka ruokailun yhteydessä laskuttaa hanavedestä?
tai ei tarjoa ollenkaan hanavettä suomessa, vaan myy kalliita pullovesiä ruokailijoille
Kommentit (62)
Veden tilaaminenkin teettää työtä ja tiskiä. Kyllä vesikannullisesta ja ylimääräisistä laseista voi euron maksaa/pöytä. Ei kuitenkaan enempää.
En näe eroa maksanko erikseen vedestä vai onko sen hinta laskettu valmiiksi muiden tuotteiden sisään.
Eli menen toki jos muutenkin menisin.
Vierailija kirjoitti:
Veden tilaaminenkin teettää työtä ja tiskiä. Kyllä vesikannullisesta ja ylimääräisistä laseista voi euron maksaa/pöytä. Ei kuitenkaan enempää.
sitten voisi ottaa maksua myös esim haarukka ja veitsi 30 senttiä/kpl ja paperi 50 senttiä, pöydänpyyhkimismaksu 1e, laskutuslisä 1e jne
Vierailija kirjoitti:
En näe eroa maksanko erikseen vedestä vai onko sen hinta laskettu valmiiksi muiden tuotteiden sisään.
Eli menen toki jos muutenkin menisin.
Minä näen tuossa eron. En menisi
En. Jos raanavedestä pitää laskuttaa niin se kannattaa leipoa muiden hintojen sisään.
Riippuu koko aterian hintalaatusuhteesta ja muuten kokemukseata. En näe järkeä alkaa yksittäisiä osatekijöitä miettiä saati takertua niistä vähäpätöisimpään.
Minulla on aina kassissa pikkupullo vissyä ja hörppään siitä jos ei kukaan näe, vessassa tai vasta ulkona sammutan janon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina kassissa pikkupullo vissyä ja hörppään siitä jos ei kukaan näe, vessassa tai vasta ulkona sammutan janon.
Fiksut tekee näin niin minäkin.
Kyllä menen, jos pidän ruoasta. Ei joku vesi haittaa yhtään, kun muutenkin saatan tilata kuplavettä.
Miksi hanaveden pitäisi olla asiakkaalle ilmaista? Vesi ei tule ravintolallekaan hanasta maksutta. Kannun pesemisestä kertyy laskua. Vesimaksun voi ujuttaa muihin hintoihin ja tadaaaa - vesi tuntuu kuluttajasta "ilmaiselle".
räkälät odottavat seuraavia erittäin runsaita korona tukia saivat täysin aiheettomasti jopa enemmän kuin oli n, 2v myynti. en ole koronan jälkeen käynyt enkä käy. pidä pitsasi vesi lasisi.
Kyllä menisin. En edes kiinnittäisi huomiota, kun tilaan aina pullovettä ravintolassa.
Kerran eräs pitseria veloitti valkosipulista 2e/pitsa. Eli yhteensä meiltä 8e. En ole mennyt siihen paikkaan sen jälkeen. Hanavedestä voisin maksaa max euron, ja jos on jääpaloja ja sitruunaa mukana max 2e.
Kyllä kaikesta voi perä mitä asiakas tilaa. Hinnat on syytä pitää kohtuullisina tuollaisista edullisista asioista, jotta asiakkaat pysyy.
En minä tilaa ravintolassa, haarukoita enkä veitsiä enkä sitä lautastakaan. Ne kuuluu ruoka tilaukseen ja on laskettu ruoan hintaan. Juomat on sitten erikseen.
En. Maksan laskuni, ja laitan palautetta omistajalle sekä julkisesti nähtäville Googleen, Tripadvisoriin jne. Ja toimin täsmälleen samoin jos ravintolassa millään tavalla vihjataan tipin jättämisestä maksupäätteellä, tippikulhona tiskillä jne. Kehotan jokaista toimimaan samoin.