Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaamatkustus sosiaaliturvien avulla alkaa olla ohi. Ja hyvä niin

Vierailija
22.02.2025 |

Vihdoinkin meillä on hallitus, joka uskaltaa puuttua epäkohtiin.

Kommentit (296)

Vierailija
121/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä ei pidä paikkaansa. Joka vuosi kymmeniä tuhansia ulkkareita tulee Suomeen. Seuraavana vuonna tulee puoli sukua perässä. Kun Suomessa on kuulema niin loistavat oltavat. Ja kaikki on ilmaista. 

mullakin on kaikki ilmaista sähkö  asuminen kaikki.

Vierailija
122/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se noinkaan mene. Ihmisiä ei voi kohdella kuin keskitysleirillä tai ilman mitään. Ihmiset eivät ole vankeja.

Ei tietenkään. Mutta ei se niin enää mene, että jokainen voisi syrjäytyä rauhassa kymmeniä vuosia niin että yhteiskunta kustantaa jokaiselle oman privaattikämpän ja vastikkeetonta rahaa tupsahtaa tilille joka kuukausi vapaasti käytettäväksi. Ei onnistu, ei ole enää mahdollista. Ne ajat menivät jo.

Syrjäytyä rahassa? Onko sellainen sinusta jotenkin erityisen tavoiteltavaa? Kuvittelet, että ihmiset omasta tahdostaan hakeutuvat syrjäytymään? Onko sinulla omakohtaista kokemusta tällaisesta vai kuinka esität näin idioottimaisen väitteen?

Yhteiskunnan tarjoama privaattikämppä? Missä sellaisia saa? Minä olen koko aikuisikäni asunut vuokralla, usealla paikkakunnalla, sekä yksityisten että kuntien omistamissa, mutta missään en ole asunut ilmaisksi. Riippuen työtilanteesta on ollut vuosia, etten ole saanut lainkaan asumistukea ja sitten on ollut työttömiä aikoja, jolloin olen saanut vuokraan nähden aivan olematonta asumistukea. Huom. työttömänäkin olen maksanut valtaosan vuokrasta itse. Nämä ihmiset, jotka jankkaavat näistä yhteiskunnan tarjoamista luxuksista mutuilevat täysin mielikuvien varassa, ovat nielleen kaiken valheellisen paskan, mitä välillä iltapäivälehdistö erityisesti vaalien alla höystää.

Työtä on ollut pätkissä, projekteina, sijaisuuksina, näiden välissä työttömänä, jolloin en ole työttömyyskorvausta (liiton ansiosidonnainen) ja toisinaan pientä asumistukea kummempaa tukea saanut.

Vituttaa, että asioista tietämättömät levittelevät mutuilujaan katkerin ja vihaakylvävin sanakääntein. Jokunen vuosi sitten jopa Petteri Orpo horisi siihen maliin, että asumistuki on tuki, joka kattaa KOKO vuokran. Eipä ihme, että köyhiä kepitetään oikein olan takaa, kun jopa päättäjät ovat ihan ulalla faktoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) Työpaikkoja ei ole kaikille halukkaille

B) Eri tavoin lievästi sairaat eivät voi aina tehdä työtä

C) Työkyvyttömät eivät voi tehdä työtä

Tukia tarvitaan ja ihmisiä pitää auttaa vaikeissa elämäntilanteissa.

Työkyvyttömät on asia erikseen. Laiskat voivat mennä töihin.

A) Työpaikkoja ei ole kaikille halukkaille.

Seuraa uutisia, tollo.

Vierailija
124/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet pimeä jankkaaja. Yritäpä joskus itse köyhyyttä eli elämistä pienimmillä tuilla. Vaikuttaa mm mielenterveyteen. 

Tämä !

Vierailija
125/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukien saanti pitää oikeuttaa jonkinlaisella pakkotyöllä.

Sellainen että terve ihminen makaa kotona ja saa siitä rahaa on yksinkertaisesti loputtava.

Venäjälle pakkotöinesi haikailet? Vai Pohjois-Koreaan?

Vai ihanko Nasse-Saksaan?

Vierailija
126/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄVIT ITSEKIN ILMAISEN PERUSKOULUN YM, hitto olet unohtanut asioita, ja olet ylimielinen ilkee ihminen ?

Vierailija
127/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sä et sairastu tai jää työttömäksi   vai mitä?

vai ootko ns. isin  tyttö tai poika

Veikkaan että on. Pappa betalar-porukkaa. Laiskanpulskea pullaposki isin antamien sijoitussalkkujen kanssa leikkii ja leveällä pyllyllä päivät pitkät kotona istuu.

Välillä näpyttelee nettiin köyhiä parjaavia herjauksia, kun oma itsetunto sakkaa pahasti, niin onpahan köyhät joita haukkua ja tuntea pieni hetki paremmuutta.

Papp betalar - nöf nöf.

Vierailija
128/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleskeluyhteiskunnan aika on lopullisesti ohi 👍

Aloitetaan hallituksen ja eduskunnan hyväpalkkaisista oleskelijoista, jotka ovat kiinnostuneita näpläämään kännyköitään enemmän kuin keskittymään ajamaan Suomen kansan asioita. Sitten joutessaan heitetään pari tömäkkää heittoa kurista ja järjestyksestä - muka - ja vedetään naamalle vastuunkannon naamari, kunnes plösähdetään taas tyhjine katseine odottamaan istunnon loppua tai hetkeä, jolloin voi livahtaa sivuovesta huomaamatta kotiin.

Vierailija
129/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät pakkotyöhön työttömyyskorvausta vastaan.

Menepä itse sinne leirille, jonka portinsuussa lukee Arbeit macht frei.

Sinunkaltaisten ei enää KOSKAAN pidä päästä valtaan missään päin maailmaa.

Vierailija
130/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oleskeluyhteiskunnan aika on lopullisesti ohi 👍

Olette  T  O   L   L   O   T   kyllä ihan pihalla, olen ollut työtön 8/2018 asti, enkä meinaa ikinä enää mennä töihin tämän yhteiskunnan eteen.

Ainakaan omalla kohdalla mikään ei muuttunut, kun on omistusasunto en saa enää asumistukea, kun se loppui tämän vuoden alusta, mutta toimeentulotukea sen edestä, koska perustoimeentulon perusosa täytyy jäädä ja on yksin asuvalla 593,55€ kuukaudessa.

Kyllä sinutkin vapaamatkustaja saadaan kuriin vielä.

Vierailija
131/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan juristia: olen estynyt.

Vierailija
132/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen että terve ihminen makaa kotona ja saa siitä rahaa on yksinkertaisesti loputtava.

Orjatyö lisää työttömyyttä, tukiin menisi siis vielä enemmän rahulia. Samalla vähenisi myös verotulot.

Sehän on työnantajien ja EK:n unelma, jota hallitus ajaa. Pistetään valtio maksamaan kaikille palkka. Työttömyyskorvauksen verran. Täystyöllisyys. Oho, ettei vain tuota Neukkulassa kerran jo kokeiltu?

Ehdotankin, että KAIKKI saavat vain työttömyyskorvauksen suuruista palkkaa. Miksi minä, osaava ja koulutettu, saisin työstäni vähemmän palkkaa kuin työkaverini? Kaikki samaan veneeseen vaan.

Vierailija
133/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä ei pidä paikkaansa. Joka vuosi kymmeniä tuhansia ulkkareita tulee Suomeen. Seuraavana vuonna tulee puoli sukua perässä. Kun Suomessa on kuulema niin loistavat oltavat. Ja kaikki on ilmaista. 

Tänne pääsee kyllä uskomattoman helposti.

Vierailija
134/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53v. Tehnyt duunia vuodesta 1989 alkaen. Kolme tutkintoa. Nyt olen etsinyt duunia kaksi kuukautta ja joka ikiseen hakemukseen on tullut vastaus että joku muu valittu. Miksi? Olenko ainoastaan liian vanha?

Vierailija
135/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIENOA VIHDOINKIN HALLITUS JOKA TOIMII. lois lauma uhoaa mulle kuuluu mulle kuuluu ei todella kuulu. miksi elättäisimme teitä.

Vierailija
136/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mullakin on kaikki ilmaista sähkö  asuminen kaikki.

Pakkohan sen on olla, jos ei itsellä ole rahaa.

Vierailija
137/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkotyö, velvoitetyö tukia vastaan johtaa vain siihen että kaikki haluavat ilmaisia työntekijöitä. Ei tuo toimi yhtään sen enempää kuin kommunismi.

Vierailija
138/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele trollaamaan, työtön rotta.

Riivattu nazzi, ihan on nazzipuheet. Te ette kauan mellasta se on varma, olette matkalla helvettiin.

Vierailija
139/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se noinkaan mene. Ihmisiä8 ei voi kohdella kuin keskitysleirillä tai ilman mitään. Ihmiset eivät ole vankeja.

Ei tietenkään. Mutta ei se niin enää mene, että jokainen voisi syrjäytyä rauhassa kymmeniä vuosia niin että yhteiskunta kustantaa jokaiselle oman privaattikämpän ja vastikkeetonta rahaa tupsahtaa tilille joka kuukausi vapaasti käytettäväksi. Ei onnistu, ei ole enää mahdollista. Ne ajat menivät jo.

Syrjäytyä rahassa? Onko sellainen sinusta jotenkin erityisen tavoiteltavaa? Kuvittelet, että ihmiset omasta tahdostaan hakeutuvat syrjäytymään? Onko sinulla omakohtaista kokemusta tällaisesta vai kuinka esität näin idioottimaisen väitteen?

Yhteiskunnan tarjoama privaattikämppä? Missä sellaisia saa? Minä olen koko aikuisikäni asunut vuokralla, usealla paikkakunnalla, sekä yksityi

Miksi pitäisi maksaa asumistukea?Asukaa siellä  missä on varaa asua,näin me muutkin tehdään.

Vierailija
140/296 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sä et sairastu tai jää työttömäksi   vai mitä?

vai ootko ns. isin  tyttö tai poika

Veikkaan että on. Pappa betalar-porukkaa. Laiskanpulskea pullaposki isin antamien sijoitussalkkujen kanssa leikkii ja leveällä pyllyllä päivät pitkät kotona istuu.

Välillä näpyttelee nettiin köyhiä parjaavia herjauksia, kun oma itsetunto sakkaa pahasti, niin onpahan köyhät joita haukkua ja tuntea pieni hetki paremmuutta.

Papp betalar - nöf nöf.

Aika monelle nuorelle yrittäjälle vanhemmat ovat antaneet bisnesmunan/-taanneet lainan. Eivät he ymmärrä, että vuokralla asuva vanhempi ei voi taata lainaa vuokrakämpällään, saati että heillä olisi lahjoittaa bisnesmuna. Suurimmassa osassa lehtijutuista ovat sellaisia, jossa yritystä ei olisi syntynyt ilman maksavia vanhempia. Ne on ne papan taikataskut, josta tulevan rahan saa myös säästää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän