Lakkorikkurit varmaan itse kieltäytyvät vapaaehtoisesti heille tarjotuista eduista??
mm. lomarahoista, sunnuntailisistä, sairauspäivärahoista, yötyökorvauksista jne.
Eikö vain???
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Olen samaa mieltä. Voivat neuvotella etunsa henkilökohtaisesti.
Todennäköisesti saisivat paremmat edut, koska ovat parempia työntekijöitä.
Mä oon sen verran hyvä työntekijä, ettei pelota lakkoilla. Ei ole mikään suotuisa aihetodiste jos ei lailliseen lakkoon voi ryhtyä tai heti tulee satikutia.
Vierailija kirjoitti:
Asiallinen syy: myöhästyminen kerran, liian pitkä kahvitauko, virhe työtehtävässä.
Alle 50 hegen työpaikoilta poistuu takaisinottovelvoite.
Ei tarvitse maksaa äitiyslomia eikä sairaan lapsen hoidosta palkkaa, kun irtisanoo liian pitkän kahvitauon perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vastakkainasettelu on aika kurjaa. Ymmärrän että moni joka kuuluu liittoon, ottaa asiat ehkä henkilökohtaisemmin ja voi ajaa enemmän etujaan ja tokihan siksi he maksavat enemmän liittojen maksuja. Mutta ne jotka eivät juuri samaan liittoon (jos mihinkään) kuulu, eivät ole mitään kynnysmattoja myöskään, he tekevät omat valintansa. Heillä ei ehkä ole tarve kuulua samaan liittoon, vaikka olisivatkin oikeudenmukaisia ja voivat tarvittaessa pitää puolensa esim. oikeusturvan avulla.
Ymmärtäisin täysin liittoon kuulumisen jos se olisi kuten paperimiehillä, väännetään tuhansista euroista. Mutta mitä tekee liitolla joka yrittää tapella siitä että kuuluuko jollekin 20-50€/kk lisää palkkaa ja siinäkään ei onnistuta? Ja sitten osa työkavereista hyljeksii jos et maksa ylihintaista kk maksua siitä että kukaan ei tosiasiassa aja sitä omaa asiaa?
Ammattiliitot tuo turvaa muutenkin kuin vain yleisistä palkankorotuksista. Olen itsekin joutunut työurani aikana tilanteeseen, jossa liiton lakimiehen piti kirjaimellisesti lukea lakia työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
"Sairausajan palkka on juuri se lain määräämä ja lomaa on viikko enemmän kuin muilla koska olemme paikallisesti sopineet että lauantait eivät kuluta lomapäiviä."
Sinä saat siis pitemmiltä sairauslomilta palkkaa 1+9 päivän ajan, kun työkaverisi saavat täyden palkan vähintään neljältä viikolta. Hienosti olet neuvotellut.
Sain viime vuodelta 33000€ bonarit juuri, enköhän minä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä Neuvottelen itse omat etuni -työntekijöitä häiritse yhtään, että työnantaja kuuluu kuitenkin työnantajaliittoon? Vai oletteko edes kysyneet asiasta?
Suurin osa työnantajista ei kuulu mihinkään liittoon, ei edes Suomen Yrittäjiin.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa 3 lapsen äidille. Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois työmarkkinatuesta.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä Neuvottelen itse omat etuni -työntekijöitä häiritse yhtään, että työnantaja kuuluu kuitenkin työnantajaliittoon? Vai oletteko edes kysyneet asiasta?
Suurin osa työnantajista ei kuulu mihinkään liittoon, ei edes Suomen Yrittäjiin.
Sitten heidän ei tarvitse noudattaa mitään työehtosopimusta. Yllättävää, koska aika harva täällä kertoo miten ei saa lomarahaa tai palkkaa arkipyhiltä.
Se on vähän uutta, että lakkovahdit ovat alkaneet rikkurien lisäksi vahtimaan kaupan asiakkaita some-etäisyydeltä, ei niinkään kasvokkain.
Kaupassa käynti lasketaan lakon vastaiseksi toiminnaksi ja se kerrotaan avoimesti some-etäisyydeltä, ei kasvokkain. Se alkaa olemaan sellaista woke-herkkyyttä, mitä edustaa myös historian kaivelu ja loputon anteeksipyytelyn vaade, mikä menee yli. Jos asiakas tarvitsee vessapaperia niin hänen on saatava vessapaperia sitä hamstraamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallinen syy: myöhästyminen kerran, liian pitkä kahvitauko, virhe työtehtävässä.
Ei tarvitse maksaa äitiyslomia eikä sairaan lapsen hoidosta palkkaa, kun irtisanoo liian pitkän kahvitauon perusteella.
Hitto sä oot tyhmä. Ei työnantaja maksa äitiysvapaan palkkaa vaan Kela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sairausajan palkka on juuri se lain määräämä ja lomaa on viikko enemmän kuin muilla koska olemme paikallisesti sopineet että lauantait eivät kuluta lomapäiviä."
Sinä saat siis pitemmiltä sairauslomilta palkkaa 1+9 päivän ajan, kun työkaverisi saavat täyden palkan vähintään neljältä viikolta. Hienosti olet neuvotellut.
Ja sinä olet siis joku rivityöntekijä tai duunari?
Vierailija kirjoitti:
Pyysiin joskus linkkiä lakiin ja yksi pölvästi laittoi linkin työehtosopimukseen.
Laissa viitataan työehtosopimuksen noudattamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkurit ovat selkärangattomia jotka ei uskalla uhmata työnantajaa, kuitenkin nauttivat muiden taistelulla saaduista eduista.
Vieläkö elät siinä lapsenuskossa että ammattiyhdistysliike on hankkinut kaikki työntekijän edut?
Kyse on ollut aivan normaalista työmarkkinoiden kehittymisestä kaikissa demokraattisissa valtioissa. Perusperiaatteet ovat kaikkialla samat pienin maakohtaisin viilauksin.
Suurin osa työntekijöiden eduista tulee suoraan lainsäädännöstä. Työntekijöillä olisi aivan samat edut Suomessa vaikka koko ammattiyhdistysliikettä ei olisi olemassa.
Tämä.Ne tietyt porukat ovat niin aivopestyjä että eivät näe mitään muuta kuin liittojen propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto sä oot tyhmä. Ei työnantaja maksa äitiysvapaan palkkaa vaan Kela.
Monessa tessissä on äitiysvapaan kohdalla maininta, että työnantaja maksaa kolmen kuukauden ajan palkkaa. Kela ei maksa kuin äityspäivärahaa, jos työnantajalla ei ole palkanmaksuvelvollisuutta. Kela maksaa palkkaa vain työntekijöilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysiin joskus linkkiä lakiin ja yksi pölvästi laittoi linkin työehtosopimukseen.
Laissa viitataan työehtosopimuksen noudattamiseen.
No, mut sut voi kohta irtisanoa helposti niin ei ole mitään tessiä.
Saa nähdä kauanko "rikkuri" pystyy olemaan töissä, kyllä keinot keksitään, että lähtee hyvinkin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä.
Nytpä menee kummalliseksi. Neuvottelet siis itsesi kanssa työsuhteen edut. Kuulostaa kuin sinulla olisi sivupersoona.
Työehtosopimuksessa ei ole painavaa syytä irtisanomisen kohdalla ja nyt ei tiedä saadaanko sitä työehtosopimukseen, riippuu siitä onnistuiko lakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkurit ovat selkärangattomia jotka ei uskalla uhmata työnantajaa, kuitenkin nauttivat muiden taistelulla saaduista eduista.
Vieläkö elät siinä lapsenuskossa että ammattiyhdistysliike on hankkinut kaikki työntekijän edut?
Kyse on ollut aivan normaalista työmarkkinoiden kehittymisestä kaikissa demokraattisissa valtioissa. Perusperiaatteet ovat kaikkialla samat pienin maakohtaisin viilauksin.
Suurin osa työntekijöiden eduista tulee suoraan lainsäädännöstä. Työntekijöillä olisi aivan samat edut Suomessa vaikka koko ammattiyhdistysliikettä ei olisi olemassa.
Sinä siis väität lainsäätäjän neuvotelleen työnantajan kanssa työehdot? Orpon hallitus on nimenomaan kieltänyt, ettei sen hallitusohjelma ole EK:n tekemä, tai edes neuvoteltu EK:n kanssa.
Ainoastaan työehtojen heikennykset on lainsäädännössä. Varsinkin sellaisissa maissa missä ammattiliitot on murskattu.