Miksi rikkuritkin saavat palkankorotukset?
Olen tuota aina ihmetellyt. Ei olla valmiita rikkaa ristiin laittamaan yhteisen hyvän takia vaan kustaan yhteisiin muroihin. Jos rikkuritkin olisivat lakossa saataisiin vielä isommat korotukset. Miten jotkut ei tätä tajua? Saataisiin joskus edes sellaiset kertakorvaukset että työnantajat maksaa ne liitoille jotka jakaa ne jäsenilleen. Rikkuriroska jää nuolemaan näppejään.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Juu,samaa mieltä. Edut ja korotukset vain niille, jotka ovat valmiita sen eteen jotain tekemään.
Eli käymään töissä. Kotona istumisesta kun ei palkkaa makseta.
Vierailija kirjoitti:
Avauksen kyhääjä ei taida oikein ymmärtää tätä yhteiskuntaa? Ensinnäkään ketään ei saa työelämässä syrjiä esimerkiksi ammattiliittoon kuulumisen tai kuulumattomuuden perusteella. Toisekseen lakkoilemattomat työntekijät mahdollistavat yrityksen jatkuvan toimivuuden ja kassavirran, josta lakkolaistenkin palkat maksetaan, kun he palaavat töihinsä.
Toisaalta en minäkään kyllä ymmärrä sellaisia henkilöitä, jotka näinä kriittisinä aikoina vielä kaiken lisäksi lakkoilevat mahdottomien palkankorotusvaatimuksiensa takia. Tolkuua pitäisi nytkin olla kaikilla.
Näinä aikoina? Katso vähittäiskaupan voitot ja työntekijöiden palkat?
Ja lisäksi vielä törkeyden huippu oli tarpeettoman suuri hintojen nosto sodan varjolla.
Kaikki tuki lakkoilijoille, arvostan teistä jokaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkurit jos jotkut ne ansaitsevat. Lapselliset kiukuttelijat eivät. Rikkurit osoittavat, että ovat lojaaleja ja luotettavia työntekijöitä. Itse palkitsisin kauppiaana jollain henkilökohtaisella lisällä.
Rikkurit on perseennuolijoita ja vapaamatkustajia. Yleensä heidät irtisanotaan työrauhan palauttamiseksi.
AAAHAHAHHHAHAHAAA!!!
Ei.
Yleissitovuus. Muuten palkattaisiin pelkästään rikkureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään eivät valttämättä saa, koska Paikallinen Sopiminen Työnantaja voi päättää, että palkankorotukset koskevat vain liiton jäseniä, muille neuvotellaan sopivampi palkka paikallisesti. Se on ota tai jätä.
Työnantaja maksaa lakkoilijoille pakollisen tessin ja muille sopii paremman palkan.
Laitonta syrjintää. Siitä pääsee käräjille.
Ei tietenkään ole. Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?
Tämä ongelma koskee vain suorittavaa ja vähän koulutettua porukkaa. Esimerkkinä juuri PAMilaiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajalla on oikeus korottaa palkkaa vaikka ay-liike ei korotusta hyväksyisikään.
En ole koskaan kuullutkaan, ettei ammattiliitto hyväksyisi palkankorotuksia! Itse olen jo eläkkeellä, mutta töissä ollessani en koskaan ollut pelkästään työehtosopimuksen mukaisella palkalla töissä. Palkka oli aina isompi. Se vaatii aktiivisuutta ja valmiutta vaihtaa työpaikkaa. Täytyy tietysti olla myös osaaja.
Itse ap:n kysymykseen. Työehtosopimukset ovat yleissitovia, koskevat samalla lailla järjestyneitä työntekijöitä kuin järjestäytymättömiä ja myös työnantajia.
Ja tästä seuraa, että rikkuri on opportunisti ja epäsolidaarinen työkavereitaan kohtaan. Saa samat edut panematta itse tikkua ristiin. Vapaamatkustaja. Ennenvanhaan nämä erotettiin hommistaan. Nykyään kai ollaan vähän lempeämp
Nykyään ymmärretään että palkkaa kannattaa maksaa niille jotka käyvät töissä, eikä niille jotka eivät käy.
Persut yms. loisivat. Pitäväthän nuo muitaki AY-liikkeen aikaansaannoksia itsestäänselvinä oikeusina. Esim vuosilomia, viisipäiväistä työviikkoa,kahdeksan tunnin työpäivää, ylityökrvauksia, eläkekertymiä, työttömyysturvaa, rahvaan äänoikeutta... yms. Ei porvarit mitään ole "hyväähyvyyttään" työväestölle suoneet. Ja juuri nyt perskokkarehallitus yrittä poistaa työläisiltä kaikki oikeudet. Viimeisimpänä lahtarieduskunnan avulla leipureilta 30 % palkoista.
Kyllä ansaitsematon raha nilviäisille kelpaa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska AY-väki pitää kynsin ja hampain kiinni yleissitovista TESseistä.
Niin ja jos TES sopimuksia ei olisi saisit puolet nykyisestä € määrästä palkkaa!
Mistä näitä idi... sikiää?
Aika jännää siinä tapauksessa että saan yli tuplat TES:n palkoista.
Sen pituinen se. Ja huomenna kerron uuden sadun.
Mikä satu se on että tietoalan tessissä on minimipalkka 3300 euroa ja tienaan yli 7000?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan rikkurit istuttiin pihalle. Tehdasta on vaikea pyörittää jos 80% työntekijöistä jää kotiin kunnes 20% työntekijöistä eli rikkurit on irtisanottu.
Mutta entistä helpompaa kun irtisanoo ne 80% ja palkkaa noista 321700 työnhakijan joukosta uudet sellaiset ketkä haluavat tehdä töitä.
Pakko kysyä että oletko persu? Suomen suurimman "työväenpuolueen" kannattaja?
En.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ansaitsematon raha nilviäisille kelpaa !
Niinpä. Käsittämätöntä että palkankorotuksia saavat myös ne jotka eivät edes käyneet töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Eikö siis olekaan niin että kaikille samasta työstä sama palkka? Juuri tuollaisia tekopyhiö kasoja te Suomen talouden ja tulevaisuuden tuhoajat olette. Teidän ansioistanne työnantajat irisanoo ja ulkomaiset eivät uskalla tänne investoida. Tajuatko vaativasi, että palkkaa tulisi maksaa polittisiin näkemyksiin perustuen?
Työnantaja voi hyvin maksaa sen yleissitovan minimin päälle ihan kuinka paljon vaan.
Vierailija kirjoitti:
Rikkurit jos jotkut ne ansaitsevat. Lapselliset kiukuttelijat eivät. Rikkurit osoittavat, että ovat lojaaleja ja luotettavia työntekijöitä. Itse palkitsisin kauppiaana jollain henkilökohtaisella lisällä.
Lakossa oli kyse myös työehdoista eli, että työehtosopimukseen saataisiin painava syy irtisanomiselle jatkossakin.
Nyt ei tiedä saadaanko.
Potkulaki tulee keväällä voimaan eli saa irtisanoa asuntovelkaisia liian pitkän kahvitauon perusteella.
Onnea asuntovelkojen maksuun.. Asuntovelkainen lapsiperhe ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ongelma koskee vain suorittavaa ja vähän koulutettua porukkaa. Esimerkkinä juuri PAMilaiset
Osalla on kaupan alalla AMK tutkinto.
Alueellinen Osuuskauppa on viime vuosina jakanut vuosittain palkkiota henkilökunnalle. Viime vuonna vaimo sai 600 euroa. Ei ihmeellinen mutta 600 euroa enemmän kuin mitä minä sain omalta työnantajalta. Myös vaikkapa hotelliyöpymiset ovat olleet sopivan hintaisia hänen henkilöstöedun ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajalla on oikeus korottaa palkkaa vaikka ay-liike ei korotusta hyväksyisikään.
En ole koskaan kuullutkaan, ettei ammattiliitto hyväksyisi palkankorotuksia! Itse olen jo eläkkeellä, mutta töissä ollessani en koskaan ollut pelkästään työehtosopimuksen mukaisella palkalla töissä. Palkka oli aina isompi. Se vaatii aktiivisuutta ja valmiutta vaihtaa työpaikkaa. Täytyy tietysti olla myös osaaja.
Itse ap:n kysymykseen. Työehtosopimukset ovat yleissitovia, koskevat samalla lailla järjestyneitä työntekijöitä kuin järjestäytymättömiä ja myös työnantajia.
Et ole vissiin lukenut hallituksen uudistuksia. Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään eivät valttämättä saa, koska Paikallinen Sopiminen Työnantaja voi päättää, että palkankorotukset koskevat vain liiton jäseniä, muille neuvotellaan sopivampi palkka paikallisesti. Se on ota tai jätä.
Ota pomolta poskeen niin saat parempaa liksaa. Sille työntekijällehän on oma nimitys. 😂
Voi reppana sinua siirry jo 2025 vuoteen sinäkin,jätä menneisyys taaksesi.
"Potkujen antaminen helpottuu radikaalisti."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b6020f87-89e5-481b-8f37-4f8cf738a…
Pakko kysyä että oletko persu? Suomen suurimman "työväenpuolueen" kannattaja?