Miksi rikkuritkin saavat palkankorotukset?
Olen tuota aina ihmetellyt. Ei olla valmiita rikkaa ristiin laittamaan yhteisen hyvän takia vaan kustaan yhteisiin muroihin. Jos rikkuritkin olisivat lakossa saataisiin vielä isommat korotukset. Miten jotkut ei tätä tajua? Saataisiin joskus edes sellaiset kertakorvaukset että työnantajat maksaa ne liitoille jotka jakaa ne jäsenilleen. Rikkuriroska jää nuolemaan näppejään.
Kommentit (120)
Koska työnantaja palkkaisi jatkossa vain näitä rikkureja. Rikkureja pitää siis työpaikoilla sietää, mutta heidän kanssaan ei tule ystävystyä, eikä varsinkaan auttaa: heitä ns. bussin alle ja seuraa nauraen miten tämä joutuu kärvistelemään ilman laumasuojaa.
Höpöhöpö. Totta kai saa. Samasta työstä sama palkka. Eikä noilla lakoilla ole vaikutusta. Onhan tämä jo nähty.
Vierailija kirjoitti:
Rikkurit jos jotkut ne ansaitsevat. Lapselliset kiukuttelijat eivät. Rikkurit osoittavat, että ovat lojaaleja ja luotettavia työntekijöitä. Itse palkitsisin kauppiaana jollain henkilökohtaisella lisällä.
"Lojaali ja luotettava" = tekee nurisematta mitä käsketään, miten käsketään ja millä palkalla käsketään.
Lakkoilija = Pyrkii pitämään huolta alansa työntekijöiden oikeuksista, oikeudenmukaisesta palkasta ja lisistä.
Ehkä heidät palkitaan siitä että on tehty töitä lakkoilun sijaan? Kuulun vielä liittoon, mutta täytyy todeta että osa aktiiveista on varsin ikävää porukkaa. En halua olla missään tekemisissä työn ulkopuolella, työssäkin on joskus raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Koska työnantaja palkkaisi jatkossa vain näitä rikkureja. Rikkureja pitää siis työpaikoilla sietää, mutta heidän kanssaan ei tule ystävystyä, eikä varsinkaan auttaa: heitä ns. bussin alle ja seuraa nauraen miten tämä joutuu kärvistelemään ilman laumasuojaa.
Te liittoon kuuluvat vaikutatte varsin reilulta porukalta.
Koska AY-väki pitää kynsin ja hampain kiinni yleissitovista TESseistä.
Nykyään eivät valttämättä saa, koska Paikallinen Sopiminen Työnantaja voi päättää, että palkankorotukset koskevat vain liiton jäseniä, muille neuvotellaan sopivampi palkka paikallisesti. Se on ota tai jätä.
Työnantajalla on oikeus korottaa palkkaa vaikka ay-liike ei korotusta hyväksyisikään.
Vierailija kirjoitti:
Näin itse vanhassa työpaikassa kun tuli yt-neuvottelut että ne ketkä laitettiin pihalle oli vetelehtijät ja saikuttajat joista moni oli vuotta aiemmin lakossa kun oltiin niin rikkuri. Me ns lakkolaiset saatiin jäädä kun oltiin kovia työntekijöitä kuitenkin. Ei saikuttajia tai vetelehtijöitä. Onhan se selvä että lakkoilijalla on selkärankaa kun rikkurilla taas ei. Tämä on siis esimerkki että ei edes työnantaja arvosta selkärangattomia.
Vierailija kirjoitti:
Koska AY-väki pitää kynsin ja hampain kiinni yleissitovista TESseistä.
Niin ja jos TES sopimuksia ei olisi saisit puolet nykyisestä € määrästä palkkaa!
Mistä näitä idi... sikiää?
Olen pohtinut samaa. He hehkuttavat että neuvottelevat omat etunsa. Miksi niin ei tapahdu?
Jos en koe lakkoilulle aihetta, niin miksi menisin lakkoon? Työnantaja on ollut minua kohtaan joustava, joten minäkin joustan. Tietysti jos kyseeseen tulee jokin täysin epäreilu asetelma, niin se on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Rikkurit jos jotkut ne ansaitsevat. Lapselliset kiukuttelijat eivät. Rikkurit osoittavat, että ovat lojaaleja ja luotettavia työntekijöitä. Itse palkitsisin kauppiaana jollain henkilökohtaisella lisällä.
Kyllä minä palkitsen heitä hieman isommalla korotuksella.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään eivät valttämättä saa, koska Paikallinen Sopiminen Työnantaja voi päättää, että palkankorotukset koskevat vain liiton jäseniä, muille neuvotellaan sopivampi palkka paikallisesti. Se on ota tai jätä.
Ota pomolta poskeen niin saat parempaa liksaa. Sille työntekijällehän on oma nimitys. 😂
Oikeestaan niiden pitäis saada vähän enemmän kun ovat jatkaneet työskentelyä. Ehkä ne saavatkin.
Pitäis olla, että yleiskorotukset tulee liittoon kuuluville jotka osallistuivat työtaisteluihin. Rikkureille ei korotuksia koska he olivat tyytyväisiä nykyiseen palkkaansa olemalla töissä!
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Totta kai saa. Samasta työstä sama palkka. Eikä noilla lakoilla ole vaikutusta. Onhan tämä jo nähty.
Olisitko valmis työskentelemään ilman talvilomia, kesälomia ,ilman lisiä joista nyt jo puhutaan turhina ,vuorokausi lepo ym.ym. ...ehkä lakot on jotain hyötyä tuoneet liittojen avulla. Ei ne ole itsestäänselvyyksiä.
Ennenvanhaan rikkurit istuttiin pihalle. Tehdasta on vaikea pyörittää jos 80% työntekijöistä jää kotiin kunnes 20% työntekijöistä eli rikkurit on irtisanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lojaali ja luotettava" = tekee nurisematta mitä käsketään, miten käsketään ja millä palkalla käsketään.
Lakkoilija = Pyrkii pitämään huolta alansa työntekijöiden oikeuksista, oikeudenmukaisesta palkasta ja lisistä.
Joskus pitäisi tehdä niitä töitäkin, eikä vain pitää kiinni oikeuksista. Kyllä työnantaja sen tietää, kuka on taloudellisesti kannattavinta palkata.