Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI vko 12-13

07.03.2007 |

Meillä alkamassa ensimmäinen IVF, kunhan tässä nyt menkat vaan alkaisivat. Arvioitu alkamispäivä perjantai, mutta kyllä tässä on jo kohta viikon verran niitä ooteltu siitä huolimatta... tyhmää...

Takana on kuitenkin jo aikamoinen hoitorumba: tutkimusten jälkeen hoidot aloitettu kolme vuotta sitten, lapsettomuuden syynä miehen todella vähäiset ja vialliset siittiöt. Aloitimme ICSIllä, joita tehtiin 4 ja PAS:it päälle omilla siittiöillä. Alkiot olivat aina top-luokkaa, mutta siitä huolimatta ei kiinnittymisen yritystäkään. Syksyllä 05 päätimme siirtyä luovutettuihin siittiöihin ja koska minusta ei ole vikaa löytynyt, niin jatkoimme insseillä, joita tehtiin yhteensä 7!!! Olisin ollut jo paljon aikaisemmassa vaiheessa valmis siirtymään IVF:ään, mutta lääkäri vaan kovasti oli sitä mieltä, että näin jatketaan. Seitsemännen inssin yhteydessä sitten sanoin, että nyt riittää, me siirrytään eteenpäin. Ja tässä sitä nyt ollaan - kaikki on tuttua ICSeistä, mutta silti kaikki tuntuu niin uudelta... Suurin osa hoidoistamme on tehty julkisella, mutta joitain hoitoja on tehty myös yksityisellä. Nyt ollaan hoidossa julkisella.

Olisikos täällä muita samalla aikataululla kanssani piinailemaan?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs oli Leian testitulos?bd Jännittelen täällä sun puolesta!!!!

Vierailija
82/101 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosi koville otti tällä kertaa!! Jotenkin onnistuin piinan ajan olemaan varovaisen positiivisella asenteella ja jotenkin toiveikas kaikin puolin. Kun ne toiveet sitten perjantain testin ja lauantain menkkojen myötä valuvat viemäristä alas, tuntuu jotenkin äärimmäisen lohduttomalta. Näinköhän me ikinä onnistumme?? Kuinka paljon pitää vielä kestää näitä jatkuvia pettymyksiä??

Kaipa elämä kuitenkin tästä vielä jatkuu ja jossain vaiheessa myöskin PAS astuu kuvioihin. Ihan hirveästi en ole vielä jaksanut asiaa edes ajatella.

Kiitos kaikille edelleenkin piinailu seurasta ja tuestanne!

Leia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni! Eivätpä olleet nämä sellaisia uutisia, joita odotin - vaikka kun ei susta eilen mitään kuulunut, niin epäilinkin, että ei ehkä ole ollut toivottu tulos! Täältä tulee megalohtuhali ja paljon voimia kestää taas tämäkin pettymys ja erityisesti voimia nousta surunsyövereistä kun on sen aika! Sydämestäni toivon teille parempaa onnea jatkoon!!!

Vierailija
84/101 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on IVF alkamassa, joten tänään aloitin puregonin pistelyn. Maanantaina on sitten eka ultra, ja punktion&siirron pitäisi olla vko 12, jos nyt sinne asti päästään. Mulle on tehty nyt 01/07 ja 02/07 inssit, jotka ei sitten onnistunut, vaik mahdollisuudet piti olla niin hyvät. Toivotaan että nyt sitten tällä kertaa onnistais.

Vierailija
85/101 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi tähän pinoon ilmottautuja!

IVF tulossa ja homma lähtee pyörimään kunhan menkat vain alkaisi... Johan tässä on piinailtu ja odoteltu, mutta huomenna pitäisi kalenterin mukaan alkaa homma. Jännittää niiiin kovasti...

Vierailija
86/101 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli IVF kyseessä, synarelaa sumuteltu....menkkoja odotellaan, ovat hävinneet kokonaan. 0-ultraan pitäis päästä ja sit alkais puregon pistokset. Näillä näkymin mahdollinen punktio ja siirto olis suunniteltu viikolle 13. Jos kaikki menee hyvin. Takana yksi keskeytetty hoito, eivät nuo munikset kasvaneet tarpeeksi 150 iu:lla ja nyt alkaakin sitten hevoskuurilla heti alusta.

Vierailija
87/101 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä aikas untuvikko näissä hoidoissa. Ensimäistä lasta yritetään ja nyt saatiin tieto, että hoitona tehdään ICSI. Vasta maaliskuun lopulla aloitellaan lääkitys ja siirto olisi tarkoitus tehdä viikolla 16 tai 17. Tarkempi aikataulu tarkentuu matkan varrella, kunhan pääsen aloittamaan piikittelyt.

Olisin heti kysäissyt, että miksi sinulle nyt tehdään IVF eikä ICSI:tä? Onko IVF hoidolla paremmat tulokset? Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta kun olen vielä aikas pihalla :)

Tuisku

Vierailija
88/101 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun piinaseuraa löytyi, vaikka en sitä kyllä hetkeäkään epäillytkään, täällä on aina seuraa ja tukea näihin tuskaisiin päiviin! Nyt tuskastuttaa se, ettei menkat alkaneetkaan tänään - eipä niitä silloin näy kun oikein oottaa!

Saanko udella, mikä teillä kaikilla on lapsettomuuden syy?

Jokos Tähtisumulla ja Pa-milla on menkat alkaneet? Niiden odottelu on kyllä niin tuskaa, vaikka kyllä se kauheempaa on silloin ku niiden ei pitäs alkaa...

IVF:ssähän munasolut ja siittiöt laitetaan vaan samaan koeputkeen ja toivotaan, että mahdollisimman moni munasolu hedelmöittys - tähän kuitenkin tarvitaan tosi paljon liikkuvia siittiöitä (en tiiä kuinka paljon, tarvitaanko yhtä paljon ku esim inssissä eli miljoonia). Mutta meillä miehellä vaan 10-20 siittiötä/näyte, joten ei ollut muuta mahdollisuutta kuin ICSI, jossa aina yksi siittiö ruiskutetaan munasolun sisälle. Mutta nyt siis luovutetuilla siittiöillä meille voidaan tehdä IVF, koska siittiöitä on tarpeeksi. Tuo hedelmöittämistapa on siis ainoa ero IVF:n ja ICSIn välillä, joten onnistumismahdollisuudet sinänsä varmasti yhtä hyvät molemmissa, ICSI on vaan vähän pidemmälle viety hoitomuoto.

Hyvää viikonloppua!

Vierailija
89/101 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan menkat alkoi ja soitto heti polille. Kertoivat, että ajan saan vasta 1,5 vk:n päähän:/

Sen verran untuvikko olen, jotta kuvittelin asioiden menevän vauhdilla eteenpäin ja heti aloitettaisiin homma. Noh, tuo puolentoista viikon päästä oleva aika onkin vasta aikataulun suunnittelua. Kuitenkin käynnin pitää olla ennen 21 kiertopäivää, joten ilmeisesti kuitenkin aloitan sumuttelemaan käynnin jälkeen? Eiköhän ne asiat selviä!

Kyselit tuota syytä hoitoihin, niin voisin vastata, että asioiden summa on ainkin tuo meidän hoitoon joutumisen syy. Ihan siinä uskossa olen, että kyllä eka kerta tärppää:)... Toivoa on ainakin vielä!

Vierailija
90/101 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi eivät antaneet odottaa itseään tämän pitempään! Huomenna sitten aloitan Gonal-F -pistokset mammuttiannoksella 300IU!! Silloin ICSIen aikaan aloitettiin eka annoksella 150IU, mutta joka hoitokierrossa nostettiin vähän niin, että vikassa ICSIssä annos oli jo 225. Lääkäri sanoi nyt, että koska munasoluja ei oo kuitenkaan saatu ku 8-10/kierto ja kun nyt tuota ikää on tullut lisää eikä kaikki toimi enää niinku nuorempana, niin alotetaan tosi isolla annoksella... Sillon kyllä tuntu ku ois toinen jalka jo haudassa, vaikka olen " vasta" kolmekymppinen... Mutta ihanaa, että vihdoin alkaa tapahtumaan jotain! Ensi viikolla sitten ultra mahdollisesti torstaina, kunhan maanantaina pääsen soittelemaan polille.

Harmillista, ettet Tähtisumu päässyt alottaa vielä tästä kierrosta, mutta kuulostaa kyllä siltä, että seuraavassa kierrossa sitten pääsette tosi toimiin! Tsemppiä vaan odotteluun - tiiän miten se voi olla tuskasta!

Vierailija
91/101 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako liittyä seuraan?

Meilläkin tuo ensimmäinen IVF jo kolkuttelee ovella. Lapsettomuuden syy on epäselvä eli selittämättömiä ollaan ainakin vielä, 3 lääkkeellistä inssiä on takana ilman plussan plussaa. Tämä hoito olisi tarkoitus mennä lyhyellä kaavalla, joten sumuja minun ei ole tarvinnut käyttää. Nyt odottelen menkkoja alkavaksi mahd. pian ja jos aikataulu sitten pitää paikkansa on punktio ja toivottavasti siirtokin viikolla 13.

Pumpukan kanssa olemme piinailleet ainakin yhdessä inssipinossa samaan aikaan. Taisi olla viime vuoden marraskuu. Tämän alkuvuoden inssi pinoon en jaksanut edes liittyä, kun olo oli niin epätoivoinen...

Mutta nyt taas on toiveet katossa - peukutetaan nyt toisillemme mahdollisimman monta plussa!!

Huiskutuksia

Leia

Vierailija
92/101 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis 0-ultrassa kävin ja kaikki ok. Alkoi ne menkatkin sitten onneks perjantaina et aikataulussa pysytään.

Eli huomenna puolitan synarela annokset ja aloitan puregonit 250 iu:ta mahanahkaan...ja sitten taas viikon päästä ultraan katsomaan miten ovat munikset reagoineet.

Mitenkäs muilla tilanne??

pa-mi

Vierailija
93/101 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli syy miksi me ollaan hoidoissa; mulla tukossa olevat johtimet ja paha endometrioosi ja ei nuo miehen simpatkaan mitään huippuyksilöitä ole, meillä lääkäri vielä pohtii että tehdäänkö fifty-fifty ivf ja icsi....sen näkee sitten. Tietty jos niinkin pitkälle tällä kertaa päästäisiin niin mielellään ottaisin sen fifty-fifty tai ihan fifty-sixty :)

Vierailija
94/101 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin muistin heti että yhdessä ollaan piinailtu ennenkin, jos nyt sitten yhdessä saatas kokea myös jotain positiivista!!! Mäkin pidin ihan palstataukoa tammikuun inssin aikana, en vaan jaksanu pinoutua ja teki varmaan ihan hyvääkin välillä. Mutta nyt taas alko kaipaamaan palstalaisten seuraa ja tukea. Mikä lääkitys sulla Leia on?

Mulla on sitten eka ultra torstaina. Gonal-F:n pistäminen on alkanut tosi hyvin, se kynä on niin tosi helppo ruiskuihin ja liuoksiin ja kuiva-aineisiin verrattuna. Tuntuu vaan niin hassulta, kun en tunne ollenkaan sitä lääkkeen menoa tuonne vatsanahkaan, ihan kun sinne ei meniskään mitään. Insseissä Menopur kyllä tuntu ja välillä kirveli niin kauheesti. Mutta en muista, tuntuiko tuo Gonal-F mulla aikasemmin miltään.

Töissä on aivan järkyttävän tiukkaa näinä päivinä ja tuntuu ihan kauheelta olla sieltä pois ultrien ja punktion takia. Työkavereiden puolelta ei kyllä ole edes aistittavissa mitään negatiivista ja pomokin sanoi, että et missään tapauksessa saa tuntea syyllisyyttä poissaoloista, lapset tulee kyllä hoidetuiksi. Olen päiväkodissa töissä ja olen kertonut lähimmille työkavereille ja pomolle hoidoista, koska niin pystytään työvuoroja vaihtamaan ja saamaan sijaisia. Mutta kyllä tämä lapsettomuuden hoito menee työn edelle ja olenkin sanonut, että jos töissä ei jousteta tämän takia, niin sitten en ole töissä. Ja ainakin tähän asti töissä on aina suhtauduttu aivan ihanasti.

Vierailija
95/101 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan olla ihan väärässä pinossa, mutta ei kai se niiiin vaarallista ole...

Minä olen myös Pumpukan lailla päiväkodissa töissä ja juuri tänään sain kerrottua pomolle, että hoidot alkaa. Suhtautuminen oli äärimmäisen positiivinen ja sijainenkin tulee tilanteen tullen. Eli helpotus sinäänsä, että kukaan ei laita kapuloita rattaisiin!

Vierailija
96/101 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Mulla oli tänään eka seuranta ultra, 5 päivää olen kerinnyt Puregonia pistelemään. Muniksia oli kyllä ihan kivasti, mut isoimmat vasta n.10-12mm. Samalla annoksella jatketaan, ja huomenna otetaan sitten Orgalutran rinnalle. Perjantaina sitten taas ultra, jossa pitäisi sitten jo selvitä punktiopäivä, koitin sitä jo vähän kysellä ja lekuri epäili ti tai ke.

Niin ja meillä lapsettomuuden syy on minun pco.

Vierailija
97/101 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanen liittyä teidän pinoon..olen aiemmin vaan lukenut näitä palstoja, mutta nyt päätin kirjoittaa itsekin. Meillä on 1. ivf ensi viikolla, ja kyllä jännittää. Meillä on esikoista yritetty n. 5 vuotta, ja täysin tuloksetta. Olemme ns. selittämättömästi lapseton pari. Miehellä tosin lievästi alentunut hedelmöittämiskyky johtuen vasta-aineista, mutta lääkärin mukaan ei pitäisi vaikuttaa. Puregonia olen pistänyt nyt viikon verran, eilen oli eka ultra, muniksia yhteensä 25, mutta lääkäri sanoi niiden olevan vielä aika pieniä. Torstaina uudestaan, ja sitten toivottavasti selviää ensiviikon aikataulu...toivottavasti meitä kaikkia pikaisesti onnistaa..PLUSSA-onnea kaikille!

Vierailija
98/101 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko mukaan joukkoonne?

Meillä menossa nyt eka ICSI hoito, piikit aloitin 8.3. Gonalilla. Nyt 2 päivää tökkinyt jarrua, Orgalutran. Perjantaina olisi 2. ultra, joloin selviää meidän punktopäivä! Joka luultavasti on alkuviikosta! Eli Pregnyl pistetään luultavasti viikonloppuna.

Eka ultra oli maanantaina, yhteensä löytyi 15 follia, kooltaan 11-15mm, kohdun limis oli 12mm. Eli varmaankin ihan kohtalainen saals. Gonalissa annostuksena minulla 150iu.

Meillä myös vika miehen siittiöissä, sama tilanne kun täällä jollain muullakin (oliko pumpukalla, anteeksi jos nimi meni väärin?) eli näytteestä löytynyt todella vähän siittiöitä, 10-15/näyte! Löytyikö teillä syytä siihen miksi siittiöitä on niin vähän tai tutkittiinko sitä ollenkaan? Meillä edessä mahdollisesti kivesbiopsia, mikäi miehen seuravasta näytteestä ei simppoja löydy!:(

Tämä on siis ensimmäinen hoito mitä meille tehdään, hoitoihin lähdimme joulukuussa, silloin oli ensimmäinen käynti!

Oireitakin on alkanut jo ilmaantumaan; alavatsaa aristaa (ja pömpöttää) sekä rinnat ovat hieman arat.

Vierailija
99/101 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä löytyi syy tuohon miehen siittiöiden vähyyteen: syy on kromosomivika, joka aiheuttaa lapsettomuutta pojille, mutta ei mitään muuta. Lääkärit olivat kuitenkin positiivisia onnistumisen suhteen, mutta kun ei, niin ei... Meillä löytyi aina näytteestä tarpeeksi siittiöitä, kun en mäkään saanu munittua kovin paljoo... vaikka kyllä ne muutaman kerran pelotteli miestä, että voi olla, että tarvii antaa heti perään toinenkin näyte!

Täällä oli joskus gallup työpaikoista ja uskomattoman moni meistä oli päiväkodissa töissä! Mullakin on neljällä päiväkodissa työskentelevällä kaverilla lapsettomuutta ja lisäksi kahdella vanhalla työkaverilla. Tää tuntuu ihan ammattitaudilta...

Huominen ultra hieman jännittää, että löytyykö sieltä nyt mitään, kun ei oo ollu mitään tuntemuksia, vaikka yleensä tässä vaiheessa jo jotain nipistelyjä on ollut...

Vierailija
100/101 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen käynyt lukemassa monet kerrat viestejänne ja joskus kirjoittanut jotakin. Nyt tuntui hyvältä kirjoitella samassa veneessä olijoiden kanssa. On tää vaan välillä niin soutamista ja huopaamista nimittäin!

Ikää minulla on 39 ja olen hoidoissa. Mitään erityistä syytä ei ole löytynyt, mutta silti hoidot eivät suju toiveiden mukaan. Eka lyhyen kaavan IVF-oli yritys eli tuloksena vain 1 kypsä munasolu, joka ei hedelmöittynyt. Peli poikki siis siltä erää.

Nyt ollaan toisella hoitokierroksella pitkän kaavan (procren-piikki) mukaan ja tänään tuli ultrassa kurja uhka: jos follikkelit eivät siitä kasva (7. pv 1x11m 3x7mm ja muutama hitunen), niin hoito keskeytetään jo perjantaina. Puregonia olen pistänyt 300IU ja tänään lisättiin 375:een. Siksi siis tuumataan uudelleen perjantain ultrassa. Viimeksi meni lyhyellä kaavalla hieman paremmin tässä vaiheessa piikittelyjä.

Syynä tähän on siis korkea ikä valitettavasti. Itkuksihan se meni sitten siitä eteenpäin.

Tähän siis kaipaan lohtuseuraa! Mies tekee parhaansa, mutta.... tiedät kyllä!

Niin ja sitten töissäkin tökki pahan kerran ja paluumatkalla sairaalasta autosta loppui bensa, kun ajatukset olivat muualla. Just joo........tätä rataa....

Piikityksistä ei ole tullut sen kummemmin mitään oireita - onneksi - mutta toisaalta muniksien kehittymisen myötä tulevat oireet ottaisin nyt mielelläni!

Toivotan parempaa mieltä ja myötä tuulta kanssakulkijoille!

Maiti