Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI vko 12-13

07.03.2007 |

Meillä alkamassa ensimmäinen IVF, kunhan tässä nyt menkat vaan alkaisivat. Arvioitu alkamispäivä perjantai, mutta kyllä tässä on jo kohta viikon verran niitä ooteltu siitä huolimatta... tyhmää...

Takana on kuitenkin jo aikamoinen hoitorumba: tutkimusten jälkeen hoidot aloitettu kolme vuotta sitten, lapsettomuuden syynä miehen todella vähäiset ja vialliset siittiöt. Aloitimme ICSIllä, joita tehtiin 4 ja PAS:it päälle omilla siittiöillä. Alkiot olivat aina top-luokkaa, mutta siitä huolimatta ei kiinnittymisen yritystäkään. Syksyllä 05 päätimme siirtyä luovutettuihin siittiöihin ja koska minusta ei ole vikaa löytynyt, niin jatkoimme insseillä, joita tehtiin yhteensä 7!!! Olisin ollut jo paljon aikaisemmassa vaiheessa valmis siirtymään IVF:ään, mutta lääkäri vaan kovasti oli sitä mieltä, että näin jatketaan. Seitsemännen inssin yhteydessä sitten sanoin, että nyt riittää, me siirrytään eteenpäin. Ja tässä sitä nyt ollaan - kaikki on tuttua ICSeistä, mutta silti kaikki tuntuu niin uudelta... Suurin osa hoidoistamme on tehty julkisella, mutta joitain hoitoja on tehty myös yksityisellä. Nyt ollaan hoidossa julkisella.

Olisikos täällä muita samalla aikataululla kanssani piinailemaan?

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas harvinaisen huonosti kirjoitettu edellinen viesti rinsessalle. Ajatus kuitenkin se, että jospa nyt muutaman päivän jaksaisit niitä lugeja ja testaisit vähän myöhemmin..

Leia

Vierailija
62/101 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lukemassa muiden kuulumisia ja toivekkaana katsomaan onko kukaan plussanut.

Huomaisn että olinkin laittanut tuon testipäivän itselleni maaliskuun puolelle =) tetsipäivä on siin 11.4, aikalailla oireeton olo ja pp 6 jos laskin oikein. Ihmettelen kovasti että minulle on laitettu tuo tetsipäivä pp12, eikös se ole liian aikaisin?? Tietty se on veritesti, mutta kuitenkin??

Kaikille pitää täällä peukkuja pystyssä ja toivoo parasta

Oikein kivaa pääsiäistä kaikille.

Pa-mi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, 4 päivää vapaata töistä - olikin taas semmonen viikko töissä, että yhtään ei ois enää jaksanu...

pp14 - ei oireita (siis tavallisuudesta poikkeavia), rinnat on arat ja edelleen välillä mahaa nipistelee. Nyt alkaa kyllä olee maha jo jännityksestäkin kipee ja rauhallisuus on tipotiessään... ei voida kumpikaan ajatella mitään muuta ku mahdollista raskautta ja vuodon alkamista. Mies sanoi tuossa, että voisitko lopettaa vessassa käynnin, kun aina ihan paniikissa joutuu seuraamaan, että minkä näkösenä tuun sieltä pois... toistaseks näyttää hyvältä: ei tuhrua. Tullaankin reissusta kotiin jo sunnuntai-iltana, joten testaan sitten ma-aamuna, jos vaan sinne asti päästään! Ääk, paniikki alkaa iskemään...

Rinsessa: Tässä kierrossa meillä oli lääkärinä kanssa Rossi - ollaan tykätty tosi paljon siitä lääkäristä. Viime ja edellisenä vuonna oli useimmiten Kalliola ja aikasemmin tykkäsinkin siitä, mutta viime syksynä lauko sellasia kommentteja välillä, että en oikein tienny mitä ois ajatellu. Nyt siirron tekikin sitten Aukee, niinku varmaan teilläkin - se hoiti jonkun verran sillon ihan meijän hoitojen alussa ja sitä en oo voinu koskaan oikein sietää. Nytkin ois varmaan siirrosta jääny paha mieli, ellei ois ollu se ihana solubiologi pehmittämässä tunnelmaa ja sen lääkärin sanomisia... En tiiä, miks meillä ei saa veritestiä, ainakaan automaattisesti, en tiiä saisko sit jos vaatis...

Vielä Rinsessalle: minkä takia teillä ois pitäny käyttää luovutettuja siittiöitä? Meidänhän piti kanssa silloin aikanaan valita ja päätettiin yrittää omilla siittiöillä, joissa siis oli pieni kromosomivika, joka olisi aiheuttanut poikalapsille jossain määrin lapsettomuutta. Valinta oli tosi vaikea. Eka ICSI siis tehtiin yksityisellä ja kun sit jatkettiin julkisella, niin tuli vähän sellanen olo, että ootteko nyt ihan varmoja, että haluatte jatkaa omilla siittiöillä... no sehän ei sitten onnistunu ja siirryttiin luovutettuihin, mutta ollaan tosi tyytyväisiä, että kuitenkin yritettiin niillä omillakin!

Jaksoitko Rinsessa jatkaa vielä lugeja? Mitkäs on tunnelmat sinulla ja muillakin piinailijoilla? Vai onko kaikki pääsiäisreissussa? Me lähdetään nyt reissuun ja varmaan sitten su-iltana pääsen tänne seuraavan kerran. Piinasta huolimatta mukavaa viikonloppua!

Vierailija
64/101 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aivan pakko tulla heti kertomaan. Mies pakottikin jo tekemään testin tänään ja: SE NÄYTTI PLUSSAA!!!!! Ja ihan selkeesti, ei mitään haamuja. Ei kyllä meinata uskoa kumpikaan, pakko testata huomenna uudestaan. Pää on kyllä ihan pyörällä - ei tää voi olla totta - reilu neljä vuotta pelkkiä pettymyksiä ja nyt muka olisin raskaana...

Ei nyt kauheesti oo mitään oireita vieläkään: ei tunnu yhtään siltä, että olis raskaana... rinnat on tosi arat ja nyt on tänään alkanu vihloo ihan kauheesti tosta vasemman munasarjan lähettyviltä, mikä ei tietysti tunnu oikein hyvältä ja kohdunulkosen raskauden mahdollisuus on koko ajan mielessä...

Taitaa mennä loppuloma haahuillessa...

Vierailija
65/101 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ihana lukea nuo uutiset....vautsi vau pumpukka....onnea vielä kerran....hienoo et joku tästä pinosta plussaa...

Itse taidan heittää pyyhkeen kehään...ei oikeastaa mitään oireita, vain tutut menkkaoireet tunkee ja tuntuu kokoajan et nyt ne alkoi ja sitä rataa....rinnatkaan ei enää tunnu silleen kipeille, ainoastaan jos niitä nyt kourii niin sitten hiukka. Eilen tuli sit petipuuhien jälkeen/yhetydessä vertakin, et eiköhän se täti kurvaa paikalle ja ne meidän kaksi alkua ovat tehneet tädille tilaa..... ei oo kyllä vielä muuta tullut housuihin tai pyyhkiessä kuin niitä lugemömmöjä.

Mut olen kyl sitä mieltä et ei tarvitse keskiviikkona raahauta sinne veritestiin...

Pa-mi pp9

Vierailija
66/101 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tais sitten olla tää tässä pp10 taitaa vaihtua uhkaavasti kp 1. Aamulla oli tuhrua ilmestynyt ja laitoin kuitenkin luget( tyhmä) ja noin tunnin päästä jäi jo punaista paperiin pyyhkiessä.

Kyllä ottaa kupoliin....lugeja en kyllä enää meinaa tunkea lisää, odotan vain et niagara aukeaa, kivut ja vihlaisutkin ovat kadonneet taivaan tuuliin. Huomenna soitto klinikalle jatkoista, onneks siellä pakkasessa on ne kaksi ja toivotaan että ne selviää sulatuksen.

Pa-mi

Vierailija
67/101 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se todella nyt oli tässä teillä! Onneksi siellä pakkasessa on vielä pari alkiota ja toivon todella, että siitä sitten onnistaa!

Kai se sitten on uskottava, että täällä ollaan raskaana! Toinenkin testi näytti plussaa ja nyt sen minäkin huomaan, että rinnat on kyllä kasvaneet ja käyvät koko ajan kipeemmiksi... Nuo kivut vasemman munasarjan luona ovat hävinneet, saattoiko se lepotilaan siirtyminen sitten ottaa niin koville... Nyt vaan jännitetään, että mitä noin kolmen viikon päästä ultrassa näkyy...

Viikonloppu oli aivan vuoristorataa: perjantaina aloin todella uskoo siihen, että ehkäpä oonkin raskaana ja harmittelin jo etten ollu testannu ennen reissuun lähtöä... sitten lauantaina alko tulee pelko, että, entä jos testi näytääkin negaa ja illalla olinkin jo ihan varma siitä, että en oo raskaana; testi näyttäs negaa ja menkat alkas sit jotain viikon myöhässä. Onneks taas omat aavistelut osu väärään. Nyt on tosi vaikee keskittyä mihinkään, kun tietysti koko ajan vaan pyörii mielessä, että mä olen raskaana, uskomatonta!!! Niin, mulla oli ihan selkeitä menkkakipuja monena päivänä aina välillä, eli älkää menettäkö toivoanne noihin menkkamaisiin kipuihin!!!

Muiden kuulumisia odotellen,

Pumpukka ja pikkuiset (?) rv 4+3...

Vierailija
68/101 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISOT ONNITTELUT PUMPUKALLE!!!! Sä teit sen!=) Nyt vaan onnellista odotusaikaa!;) Huomenna sitten vain ultraa varailemaan!

Pa-mille iso lohtuhali! Tiedän tunteen, tää on tosi kamalaa!

Täällä vuoto vain jatkuu, en ole koskaan aikaisemmin vuotanut näin paljon ja kivutkin on aika kamalat, voipi verrata punktion jälkeisiin kramppeihin!:( Viidessä päivässä mennyt jo 2 pakettia Alwayseja, kertoo jotain vuodon määrästä! Ottaa kyllä suuresti pattiin, kun epäonnistui tämä eka hoito, mutta jotenkin on alusta asti ollut sellainen kutina, ettei se tärppää. Ja niinhän siinä kävi:(

Nyt vain toivon ja rukoilen, että pääsisimme heti toukokuussa aloittamaan uudet hoidot! Odotan kuin kuuta nousevaa, että poli aukeaa! Sitten kyllä V*tuttaa jos vasta syksyllä pääsemme seuraaviin hoitoihin...

Pumpukka kyseli niistä luovutetuista, en todellakaan tiedä miksi Kalliola oli eväämässä meidän hoitoja sen takia, ettemme olleet valmiita käyttämään luovutettuja. Mieheltäni on joka näytteestä löytynyt siittiöitä, kaikki verikokeet olivat normaalit, mutta kuulemma käytäntönä on ollut että osa munasoluista hedelmöitetään omilla ja osa luovutetuilla...??? Mikä ei pidä paikkaansa, nyt sen tiedän, mutta ekalla käynnillä emme kumpikaan vielä tienneet sitä. Rossi suostui hoitamaan sitten meitä omilla sukusoluilla, koska mieheni ei edelleenkään suostu luovutettuiin. Ja ironistahan tässä on se, että edellisessä näytteessä miehelläni oli noin 30 siittiötä ja minulla vain 2 munasolua, joten tuolla siittiömäärällähn olisi saanut jo hyvän määrän pakkasukkoja, jos vain minä olisin muninut enemmän! (ja olettaen, että suurin osa olisi hedelmöittynyt ja lähtenyt jakautumaan!)

Nyt ei auta kuin toivoa, että Rossi hoitaisi meitä jatkossakin, koska Kalliolalle, en mielelläni ronkittavaksi mene ja mieheni ei pidä hänestä lainkaan.

Nyt on lähdettävä anoppilaan pääsiäiskaffeelle ja -kaakulle!:)

Vierailija
69/101 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuret onnittelut Pumpukalle!!!

Mä olin verikokeessa torstaina ja tulos oli se negatiivinen, kuten se kotitesti tiistaina näytti. Siinä romuttui haave taas.. Että oli oikein kiirastorstai. Seuraava lekuriaika menee toukokuun lopulle, ja jos oikein huono tuuri käy, pas:ia ei ehditä tekeen ennen kesätaukoa. Fiilikset ei siis ihan parhaasta päästä.

Onnea vielä kaikille piinailijoille!!!

Vierailija
70/101 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeshan niitä plussia tulemaan, ja toivottavasti tulee vielä paljon lisää.

Pahoittelut Rinsessalle ja Pa-mille.

Mulla on aika lekurille 24.4 lopputarkastukseen, ja sitten toukokuulla ois tarkoitus tehdä PAS. Eli katseet jo uusiin koitoksiin=).

Vierailija
71/101 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkalle myös pahoittelut.

Vierailija
72/101 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkalle myös pahoittelut, toivottavasti pääsette pian Passiin.

Vierailija
73/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on tosi ihania ja mahtavia uutisia!! Oikein paljon onnea nyt odotukseen, toivottavasti kaikki sujuu hyvin loppuun saakka.

Töissä taas ihanan ja rentouttavan pääsiäisbreikin jälkeen. Hiihtokilometrit tuli tuplattua pyhien aikaan ja rinteessäkin käytiin pyörähtämässä. Ilmat olivat oikein sopivat ja nämä piinapäivätkin pyörähtivät uusiksi ennenkuin huomasikaan. Nyt siis pp13, mutta ei mitään oireita suuntaan eikä toiseen. Näinköhän tämäkään sitten onnistuu..

Pa-mille iso lohdutushali! Kamalan ikävää ettei vieläkään tärpännyt. Inkalle myöskin tsemppi hali. Toivotaan, että kuitenkin aikataulut vähän tuosta valoistuisivat ja pääsisitte PASsiin ennen lomia. Sitä toivon itsekin, että saisi vielä sen pasin tehtyä ja sitten kesäbreikille ilman hoitopaineita.

Mutta piinataans tämä nyt loppuun, perjantaina on se virallinen testipäivä.

Leia

Vierailija
74/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on monta vuotta " tahkonnut" on tunne varmaankin taivaallinen..

onnittelee heetu

Vierailija
75/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan haahuillaan jossain pilven reunalla, vaikka kyllä vieläkin pelottaa mennä vessaan ja varsinkin mies yrittää pitää maan pinnalla ja muistutella, ettei se nyt silti vielä ole varmaa, että loppuun asti päästään... On aika hankala keskittyä mihinkään, mutta yllättäen töissä jopa välillä unohdin koko jutun... Aamu tosin oli vähän hankala, kun ensimmäisen puol tuntia töissä jouduin istumaan, kun pyörrytti niin kauheesti - liekö tuo nyt sitten raskaudesta johtuvaa, vai kuvittelua... En saanut vielä ultra-aikaa, koska lapsettomuuspoli on lomalla vielä tän viikon, enkä päässyt töissä soittamaan ajanvaraukseen. Huomenna pitäis ehtiä ennen töihin menoa.

Pahoitteluni neganneille ja lohtuhaleja!!!

Oliko muita piinailijoita enää jäljellä kuin Leia? Älä Leia menetä toivoasi oireiden puutteeseen, eihän mullakaan oikeestaan juurikaan oireita ollut ja nekin mitä oli, oli ihan tuttuja nega-kierroista.

Rinsessa: vielä tuosta siittiöiden riittämättömyydestä: silloin kun ICSejä omilla soluilla tehtiin, niin sanoivat aina vaan, että jos ei spermanäytteestä löydy tarpeeksi siittiöitä, niin sitten miehen pitää antaa toinen näyte ja tarvittaessa sitten tehdään kivesbiopsia - ei siis mitään puhetta mistään osan hedelmöittämisestä luovutetuilla. Just tollasia omituisuuksia siltä Kalliolta aina välillä lipsahtelee...

Vierailija
76/101 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa hyvälle tuo " oireilu" eli oireettomuus ja olethan kuitenkin noinkin pitkillä pp:llä jo. Soitin itse klinikalle, toivoivat että olisin tänään mennyt veritestiin, mutta päätin itse olla menemättä....onpahan niin perusteellinen tyhjennysvuoto meneillään, etten muista moista..

Seuraavista menkoista sitten mennään taas eteenpäin, zumenonit pitäis aloittaa (tai jotain sinnepäin??)ja pakkasukot kyytiin josko ne sulatuksen kestävät. Itse olisin ollut valmis jo samantien...mutta pitää nyt odottaa sitten seuraavat menkat. Mies on sitä mieltä että jos ja kun kyytiläiset saadaan mukaan, niin mä en saa tehdä yhtikäs mitään fyysistä rasittavaa...no onhan se kiva kun toinen on niin mukana, mutta kyllä meinaan normi elämää jatkaa

Kivaa kevään odotusta ja odotus aikaa plussaneille, käykää aina kertomassa kuulumisia tälläkin puolella, nyt ottamaan särkylääkettä, mahakipuun ja pääkipuun....

Pa-mi joka pas:iin pääsyä odottaa =)

Vierailija
77/101 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leia ja Jaadi, huhuu - mitä teille kuuluu???

Täällä ollaan eletty tunteiden vuoristorataa... Pari päivää meni ihan onnen sumuissa, huonosti nukutun yön jälkeen olin eilen melko varma, että kohta menkat varmaan kuitenkin alkaa ja nyt ollaan taas onnemme kukkuloilla... Mutta kyllä silti on sellanen epävarma olo, että joutuu varmaan vielä huomenna hakemaan testin apteekista ja testaamaan vielä kerran - onko tää todella totta...!!!

Vihdoin sain ajan ultraan ja se onkin jo 25.4 eli vajaan kahden viikon päästä!!! Tuskin maltan odottaa!! Niin sitä eilistä masennusmielialaa vielä lisäsi, kun eilen soitin aikaa tuonne ultraan ajanvarauksesta, kun lapsettomuuspoli on tän viikon kiinni, niin sieltä ilmoitettiin, että menee mun ultra tuonne toukokuun puoleen väliin, kun lapsettomuuspoli on kiinni vko:t 18 ja 19... mä olin ihan raivoissani tosta - tuo poli on aina pari viikkoo auki ja sit taas kiinni, ihmettelen vaan, että missä välissä ne kellekään mitään hoitoja antaa... onneks sain omanhoitajan numeron, josta sen siis saa tällä viikolla kiinni ja tänään sitten hänelle soittelin ja sain siis ihanan nopeasti sen ajan ultraan!!!

Vierailija
78/101 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tosta pumpukan viestistä iski kamala masis!:( Eli ei varmaankaan keretä ennen syksyä hoitoihin, VOI PASKA! Seuraavat menkat alkaisi juuri viikolla 18, eli emme pääse aloittamaan, koska ultrathan olisi juuri viikolla 19. Tuskimpa ne ilman ultrausta antaa minun hormooneja itteeni pistellä:( Ottaa kyllä niin päähän tuo polin jatkuva lomailu!ARGH!!!! Ja sitten ihmeellään kun on jonoja jne.

Siis se omahoitajako (Tuulia Eskonen) on paikalla jo nyt? Vai pitääkö odottaa kun se on " virallisesti" auki? Kyllä tekis mieli soittaa(huomenna) ja pakottaa ne ottamaan meidät ennen kesä-, tai mitä lomaa nyt viettävätkään!

Aina on joku mutka matkassa:' (

Leian kuulumisia minäkin uteliaana odottelen?!?? Huhuu?

Onnittelut vielä kerran Pumpukalle! Voi, kun vielä itsekin kokisi tuon onnen!

Vierailija
79/101 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on siis virallinen testipäivä, mutta enhän minä ole uskaltanut testata. Ihan oikeasti, en uskaltanut. Mitään merkkejä ainakaan raskaudesta ei ole, joten ajattelin, että testaan vasta illalla. Saapahan sitten itkeä silmät päästään rauhassa. Aamulla tarkastin vielä nuo Progynovan sisällöt (lääke jota Lugejen lisäksi olen käyttänyt), niin vahvasti epäilen, että ne ovat pitäneet mekat näinkin kauan poissa.

Ei siis ollenkaan toivekas olo. Mutta illalla tai huomenna siis on ne uutiset sitten mitkä ovat. On ihanaa, että olette kiinnostuneita vaiheistani - ISO KIITOS KAIKILLE! Se lämmittää tosi paljon!

Leia

Vierailija
80/101 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeutta ja ONNEA testaukseen!!!!