Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tunnustaa nepsy jo siinä parisuhteen alussa?

Vierailija
22.02.2025 |

Koska monta kertaa se saattaa mennä ujouden piikkiin, kunnes alkaa paljastua enemmän. (autistit, aspergerit, psykopaatit, narsistit)

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autisti on psykopaatin vastakohta.

Tästä voit aloittaa hahmottamisen. 

Paljon samaa on, molemmat on tunnekylmiä, empatiakyky puuttuu, väkivalta on arkipäivää yms.

Vierailija
22/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovin hiljainen ja sulkeutunut, en kovin kauaa odottelisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä perus nepsyn tunnistaa nopeasti tai sitten itselläkin on jotain pielessä.

Jaa, minä ainakin tunnistan heti, koska olen itse, mutta neurotyypilliset eivät ole minusta sitä koskaan vielä huomanneet. Ja en itse muuten viehäty neurotyypillisistä, reaktiot ja aistit ovat heillä yleensä liian hitaita omaan makuuni.

Vierailija
24/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autistit eivät parisuhdetta useinkaan edes halua.

He ovat äärimmäisen lojaaliutensa ja uskollisuutensa takia kuitenkin erinomaisia kumppaneita suhteeseen päätyessään. He rakastuvat ja rakastavat vilpittömästi.

(Autismin kirjo on varsin laaja, ei siis voida yhtä analyysiä koko ryhmästä heittää).

Käy henkisellä puolella usein hyvin raskaaksi naisille juuri henkisen väkivallan takia. Hyvistä puolistaan huolimatta. 

En kyllä ole kokenut mitään henkistä väkivaltaa mun autistikumppanien puolelta. 

Henkistä väkivaltaa on rankka kriittisyys ja välinpitämättömyys toisen tunteista. Jäykkyys kaikessa, on vain hänen toiveet mitkä täyttyy. Mistään ei voi joustaa ja sopia monissa asioissa. Toinen autisti ei ehkä tunnista näitä. 

Vierailija
25/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon samaa on, molemmat on tunnekylmiä, empatiakyky puuttuu, väkivalta on arkipäivää yms.

Nuo on oireita. Rakenne mikä niihin johtaa on päinvastainen. Toiset pystyy manipuloimaan liikaakin ja toiset ei yhtään edes sen verran kuin sosiaalisen elämän sujuminen sitä vaatisi.

Vierailija
26/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä perus nepsyn tunnistaa nopeasti tai sitten itselläkin on jotain pielessä.

Jaa, minä ainakin tunnistan heti, koska olen itse, mutta neurotyypilliset eivät ole minusta sitä koskaan vielä huomanneet. Ja en itse muuten viehäty neurotyypillisistä, reaktiot ja aistit ovat heillä yleensä liian hitaita omaan makuuni.

Minkä diagnoosin olet saanut?

Vierailija
27/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, vauvapalstan autismivihat tulilla taas. Sun ei tarvitse haluta olla meidän kanssa, mutta me ei kuitenkaan olla samassa sakissa psykopaattien ja narsistien kanssa.

Vierailija
28/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole tunnekylmiä tai empatiakyvyttömiä vaan ilmaisevat noita asioita eri tavalla kuin neurotyypilliset. 

Vierailija
29/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi olla psykopaatti narsisti. Neurotyyppi ei siihen vaikuta. 

Vierailija
30/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adhd

Vierailija
31/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei autistit ole tunnekylmiä, empatiakyvyttömiä ja väkivaltaisia.

Psykopaatitkaan ei ole mitenkään automaattisesti väkivaltaisia. 

Vierailija
32/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adhd

Lisäyksenä vielä tuohon, että itseäni on aina osattu tukea jo kotoa. Olen korkeasti koulutettu ja hyvin toimeentuleva ja olen osannut kääntää voimavaroiksi kaiken, mikä tuossa on ollut haasteellista. Ja parisuhteessa olen toisen samanlaisen kanssa.

Vierailija
33/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau. Sun kannattaisi hakeutua terveydenhuoltoon niin saadaan jonoja lyhennettyä. Olin 35, kun sain diagnoosin. Selkeän diagnoosin. Töissä suurin osa ei varmasti tiedä, että olen ADHD. Osaan käyttäytyä ja olla pidättäytyvä vieraassa seurassa. 

Vierailija
34/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat äärimmäisen lojaaliutensa ja uskollisuutensa takia kuitenkin erinomaisia kumppaneita suhteeseen päätyessään. He rakastuvat ja rakastavat vilpittömästi.

(Autismin kirjo on varsin laaja, ei siis voida yhtä analyysiä koko ryhmästä heittää).

Käy henkisellä puolella usein hyvin raskaaksi naisille juuri henkisen väkivallan takia. Hyvistä puolistaan huolimatta. 

Henkistä väkivaltaa on rankka kriittisyys ja välinpitämättömyys toisen tunteista. Jäykkyys kaikessa, on vain hänen toiveet mitkä täyttyy. Mistään ei voi joustaa ja sopia monissa asioissa. Toinen autisti ei ehkä tunnista näitä. 

Ei mun kumppanit ole olleet tuollaisia. Oon itsekin autisti, mutta tottakai mä tunnistaisin, jos vain toisen toiveet toteutuis tai jos toisen kanssa ei vois sopia jostain tai jos toinen ois välinpitämätön mun tunteita kohtaan. Tietenkin jotkut autistit voi olla myös tuollaisia, mutta niin voi myös neurotyypilliset.

Toki tiettyä joustamattomuutta on äkillisten muutosten suhteen on ollut, mutta en mä nyt kokis sitä henkisenä väkivaltana, että ei tehdä yllättäviä viime hetken muutoksia suunnitelmiin. Ja jos on pakottava tarve tehdä jotain äkillisesti, niin kyllä kumppaniksi aikuisena ihmisenä siihen kykenee, vaikka se häntä stressaakin. Saattaa vähän kiroilla itsekseen, mutta muistaa aina sanoa, että se kiroilu ei kohdistu kehenkään, eikä hän ole kenellekään vihainen. 

Vierailija
35/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä (autisti, nainen) tunnistan aika usein miehistä autistit ja ADHDt, mutta toisista naisista en. Kaipa ne maskaa, niin kuin minäkin. 

Vierailija
36/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa on rankka kriittisyys ja välinpitämättömyys toisen tunteista. Jäykkyys kaikessa, on vain hänen toiveet mitkä täyttyy. Mistään ei v

Neurotyypillisen kanssa todellakin on vaikeaa. Sinä et autistina tätä selvästikään ymmärrä. 

Vierailija
37/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa on rankka kriittisyys ja välinpitämättömyys toisen tunteista. Jäykkyys kaikessa, on

Neurotyypillisen kanssa todellakin on vaikeaa. Sinä et autistina tätä selvästikään ymmärrä. 

Kyllä ymmärrän autistina, että parisuhde neurotyypillisen ja autistin välillä voi olla kommunikaatiovaikeuksien vuoksi vaikeaa, enkä itse lähtisikään sellaiseen. Ei kuitenkaan missään nimessä voi yleistää, että autistit olisivat aina välinpitämättömiä toisen tunteita kohtaan, jäykkiä kaikessa jne. jne. mitä väitit, tai ettei autistin ja neurotyypillisen suhde voisi ikinä toimia ja olla hyvä.

Me ollaan keskenämme erilaisia ihmisyksilöitä kaikki, sekä neurotyypilliset että autistit. 

Vierailija
38/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö, molemmilla empatia kyvyttömyys. 

Vierailija
39/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö, molemmilla empatia kyvyttömyys. 

Ei ole. Vain psykopatian kriteereihin kuuluu empatiakyvyttömyys. 

Vierailija
40/49 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole tunnekylmiä tai empatiakyvyttömiä vaan ilmaisevat noita asioita eri tavalla kuin neurotyypilliset. 

Eivät pysty samaistumaan toisten tunnetiloihin ja sen vuoksi vuorovaikutus tökkii. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan