Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulisitko toimeen 2500 nettopalkalla?

Vierailija
21.02.2025 |

Saan nelikymppisenä asiantuntijana noin 3300 euron palkkaa, josta minulle jää käteen 2500 euroa Tykkään työstäni, mutta palkasta ei jää kertakaikkiaan mitään käteen asuntolainan ja muiden pakollisten elinkustannusten jälkeen ainakaan täällä pk-seudulla.

Miten muut saman verran ansaitsevat kokevat palkkansa riittävän? Miten asut, matkusteletko, saatko jotain säästöön? 

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin! En ole koskaan saanut nettona yli 2000 € kuukaudessa ja olen melkein viisikymppinen! Olen siis tottunut elämään hyvin niukasti. 600-700 € lisää kuukaudessa saisi varmaan alkuun aivan hullaantumaan. Ensimmäisten kuukausien palkalla hankkisin monia haaveilemiani tai tarvitsemiani asioita, sitten alkaisin säästämään. Viiden kuukauden säästöillä pääsisin jo toteuttamaan haaveilemani ulkomaanmatkan.

Vierailija
82/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Tällä hetkellä tienaan nettona lähes 11 000€/kk, ja asuntolainaa ei enää ole. Lähes 9 000€ jää joka kuukausi sijoitettavaksi, eli tulen reilulla 2 000€ toimeen. Toki välillä on isompia hankintoja, kuten 150 000-200 000 auto, toki väliraha ei niin suuri ole, kun vaihdan 2 vuoden välein uuden.

Purra, eikö sinun palkasta jää enemmänkin käteen? Ja kun saatte ajaa mm. ilmaiseksi taksilla, ja muitakin etuja on, niin mihin edes 2000€ menee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla