Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulisitko toimeen 2500 nettopalkalla?

Vierailija
21.02.2025 |

Saan nelikymppisenä asiantuntijana noin 3300 euron palkkaa, josta minulle jää käteen 2500 euroa Tykkään työstäni, mutta palkasta ei jää kertakaikkiaan mitään käteen asuntolainan ja muiden pakollisten elinkustannusten jälkeen ainakaan täällä pk-seudulla.

Miten muut saman verran ansaitsevat kokevat palkkansa riittävän? Miten asut, matkusteletko, saatko jotain säästöön? 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Tällä hetkellä tienaan nettona lähes 11 000€/kk, ja asuntolainaa ei enää ole. Lähes 9 000€ jää joka kuukausi sijoitettavaksi, eli tulen reilulla 2 000€ toimeen. Toki välillä on isompia hankintoja, kuten 150 000-200 000 auto, toki väliraha ei niin suuri ole, kun vaihdan 2 vuoden välein uuden.

Vierailija
62/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla netolla viettäsin luksuselämää, nyt en pysty. Etkö tosiaan tajuu kuinka paljon tienaat?

Tuohan on ihan paska palkka Suomen hintatasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla netolla viettäsin luksuselämää, nyt en pysty. Etkö tosiaan tajuu kuinka paljon tienaat?

No ei ole paska palkka vaikka ei ole luksustakaan. Ihan tavallinen palkka. Nyt vähän järkeä ja todellisuudentajua kehiin. Moni saa nettona vähemmän kuin tuo. Mäkin saan nettona n.2050. Mun mielestä ihan ok palkka näin E-P:llä pienellä paikkakunnalla asuvalle. 2500 nettona ei kyllä olisi mulle luksusta vaan kiva lisä palkkaan. Kun valmistun, niin mun bruttopalkka nousee n.170€. Teen siis jo työtä mihin valmistun, mutta koska en ole vielä valmistunut niin palkasta vähennetään 6%. 

Vierailija
64/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole paska palkka vaikka ei ole luksustakaan. Ihan tavallinen palkka. Nyt vähän järkeä ja todellisuudentajua kehiin. Moni saa nettona vähemmän kuin tuo. Mäkin saan nettona n.2050. Mun mielestä ihan ok palkka näin E-P:llä pienellä paikkakunnalla asuvalle. 2500 nettona ei kyllä olisi mulle luksusta vaan kiva lisä palkkaan. Kun valmistun, niin mun bruttopalkka nousee n.170€. Teen siis jo työtä mihin valmistun, mutta koska en ole vielä valmistunut niin palkasta vähennetään 6%. 

No lievennetään hieman, ei ihan paska palkka, mutta ei kylläkään mikään hyvä. 

Vierailija
65/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, koska asun yksin ja edullinen vuokra. Käteen jää reilut 2800 €/kk, joista puolet menee sijoituksiin.

Vierailija
66/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, noin paljon rahaa yhtäkkiä ryypättäväksi.

Vierailija
67/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan myös 2500e käteen ja siitä olen jo vuosia laittanut säästöön 1500e-1600e/kk, joten hyvin riittää noin tonni elämiseen ja loput säästöihin. Asun velattomassa ok-talossa, joten ei lainoja.

Vierailija
68/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan tällä hetkellä huomattavasti vähemmän, tuolla summalla jäisi paljon säästöönkin. 

Vierailija
69/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole joskaan ollut noin korkeaa nettoa joten loistavasti! 

Eläkkeestä jää käteen 1800e

Onpa hyvä eläke.

2170e brutto, alussa oli 1900e brutto. Siihen on tehty 40v töitä, viimeiset vuodet n 3500e bruttopalkalla. 

Vierailija
70/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hyvä eläke.

2170e brutto, alussa oli 1900e brutto. Siihen on tehty 40v töitä, viimeiset vuodet n 3500e bruttopalkalla. 

Suurille ikäluokille se eläke tosiaan kertyy noin hyvin. Ei enää meille nuoremmille. 

Vierailija
71/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin kyllä toimeen ja olen tullutkin. Muutenhan elinkustannukset ei pk-seudulla ole mitenkään korkeat, mutta miettisin vielä noita asumiskuluja, jos kaikki menee edelleen noihin. Nelikymppisenä olisi kyllä hyvä saada jo asuntolaina maksetuksi, ja sitten alkaa jäädä jotain säästöön ja matkusteluunkin. 

Vierailija
72/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella perheessä nettopalkka 2500e kuukaudessa ja toinen kuntoutustuella ja lapsilisät, n. 1000e kuussa. Kaksi teiniä, vuokra yli 1000e kuussa. Ei pärjäis moni tälläkään.. Kyllähän tuo vituttaa kun kustannukset vaan nousee kokoajan. Eletään keskiluokkaisena slummissa. 

Vierailija
73/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hyvä eläke.

Suurille ikäluokille se eläke tosiaan kertyy noin hyvin. Ei enää meille nuoremmille. 

Juu, täytyy pystyä säästämään eläkepäiviä varten, koska eläkkeestä tulee pieni. Voisi ehkä myös myydä asunnon ja muuttaa maalle johonkin mökkiin sitten kun ei enää tarvitse töitten takia asua kaupungissa. 

Vierailija
74/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää käteen pari sataa vähemmän. Mutta eipä ole koskaan ollutkaan varaa ottaa lainaa, ei koskaan eikä ikinä mihinkään tarkoitukseen.

Vierailija
75/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan 2200€/kk käteen netto. Ja asun yksin 160m2 vanhassa ok talossa. Hyvin riittää rahat. Harrasteautojakin on piha täynnä. Ne vie vähintään 500€/kk.  m39 

Vierailija
76/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hyvä eläke.

En ole suurta ikäluokkaa vaan s v 60. 

Ei tuo n 55% palkasta mikään suuri eläke ole??

Vierailija
77/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Tarkoittaisi palkankorotusta.

Vierailija
78/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisin kyllä toimeen ja olen tullutkin. Muutenhan elinkustannukset ei pk-seudulla ole mitenkään korkeat, mutta miettisin vielä noita asumiskuluja, jos kaikki menee edelleen noihin. Nelikymppisenä olisi kyllä hyvä saada jo asuntolaina maksetuksi, ja sitten alkaa jäädä jotain säästöön ja matkusteluunkin. 

Höpöhöpö. Minä vasta suunnittelen asuntolainen ottamista. Täällä Kainuussa kohtuullisen kuntoinen vanha talo maksaa 50.000€ Nyt asun perityssä 50 luvun mörskässä, joka alkaa lahota alle. Vaihdan siis saman ikäiseen vaan paremmin hoidettuun. m39

Vierailija
79/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Oma brutto tasan 4000 ja käteen 2600. Toki olen 54-vuotias ja kuulun kirkkoon.

Kotini on velaton, säästän noin 700-800 mutta apua, mihin loput rahat menevät ? Autoiluun ainakin ja tuen lapsiani muutamalla satasella/ kk. Mutta hui, pitää tarkastella menoja nyt !

Vierailija
80/82 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan onnistuisi kun nykyinen 2000€ nettokin riittää.