Millaista naista kiusataan? Varsinkin miehet?
Mä oon mielestäni kiltti, empaattinen, välitän muistakin kuin itsestäni, autan muita ja olen ulkoisesti ihan "normaali", ei ole mitään tiettyä piirrettä että tarvisi tahallaan kenenkään kiusata mua (siis että liittyisi ylipainoon tms., vaikka sekään ei missään nimessä kiusaamista oikeuta), mutta jostain syystä miehet ovat mua aina härnäämässä ja olen jotenkin puolustuskyvytön sen suhteen. :(
Pelleilevät ja tulevat "iholle" härnäämään. Se on olevinaan leikkimielistä ja hauskaa, mutta tuntuu kuin aikuiset miehet repisivät mua letistä ja juoksevat sitten karkuun.
Jos tähän puuttuisin, niin sitten pidettäisiin tiukkiksena. Joskus kun olen jotain sanonut niin naureskellaan.
Kommentit (75)
Jos yksikin niistä hemmoista lukee vauvapalstaa niin tunnistakoot sitten. Esimies alkaa olla sitä ikää, että haluaa vaieta kaikesta ikävästä. Tää nyt oli vaan yks aloitus muiden joukossa, nyt haluaisin poistaa koko ketjun. :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkujouluissa mut ollaan jopa työnnetty kerran seinää vasten ja yksi "pökki" mua hetken takaa housut jalassaan toki, olin niin hämmentynyt että poistuin vaan paikalta itku kurkussa.
Kerran on revitty syliin ja pompotettu kuin lasta.
Olen siis vain tosiaan 154cm pitkä. Ap
Ja sinä vaan siedät tuollaista? Jos mulle yritäisi tehdä niin olisi kyllä helvetti irti.
Oletko 130-kiloinen nainen? Sitten voisi jopa pelottaa...
En minä fyysisellä voimalla niiden kimppuun aikoisi käydä. Alkaisin vaatia turvallista tilaa työpaikalle, ja vetoaisin syrjintää vastaan oleviin lainkohtiin. Todellakin esimies kuulisi tapauksesta heti, ja jos sekin olisi osa ongelmaa, niin senkin esimies. Ellei auta, niin asia vaikka julkisuuteen, mutta periksi en todellakaan antaisi ennen kuin ongelma on saatu korjattua.
Vierailija kirjoitti:
Kiltin ja vaarattoman oloisia, ja sellaisia joihin on vähän ihastuttu. Useimmiten tuo on yksi flirtin muoto.
Sitten taas munlaisilleni tuota ei tapahdu, olen haudanvakava ja tosikko, ja tietävät tasan tarkkaan että huumoria en ymmärrä enkä välitä paskaakaan jos minua pidetään tiukkiksena, joten todelllakin puuttuisin asiaan.
Tuon selityksen perusteella koko luokkani oli peruskouluaikana lätkässä minuun...
Vierailija kirjoitti:
Jos yksikin niistä hemmoista lukee vauvapalstaa niin tunnistakoot sitten. Esimies alkaa olla sitä ikää, että haluaa vaieta kaikesta ikävästä. Tää nyt oli vaan yks aloitus muiden joukossa, nyt haluaisin poistaa koko ketjun. :(
Ap
Älä pakene ongelmaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole keksitty juttu, mua ihan tosissaan aina härnätään. Miehet varsinkin tulevat puhumaan kaikkea tyhmää töissä, siis sellaista kevyttä pelleilyä se kai on, mutta sitten silmissä on sellainen outo vahingoniloinen "pilke".
Kommentoidaan mun tekemisiäni ja ulkonäköäni ja sit herkästi punastun, kun en nauti tästä huomiosta kuitenkaan. En ole sinkku tai haku päällä. Ap
Se on vallankäyttöä. Ne runkkaa sun kustannuksella. Äänitä niiden jutut ja sano, että et halua kuunnella tuollaista. Kun saat paskapuheita tallennetuksi, menet esimiehesi luo vaikka työsuojeluvaltuutetun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et tykkää tuosta käytöksestä ja haluat että se loppuu, niin kyllä sun nyt ap pitää vaan alkaa tiukkikseksi. Teet selväksi, että tuollainen ei käy, ja että seuraamuksia tulee, jos sanaasi ei uskota. Esim. töissä sanot, että jos kiusaaminen ei lopu, menet seuraavaksi kertomaan asiasta esimiehelle. Vapaa-ajalla poistut porukoista, joissa tällaista tapahtuu eikä sinua kunnioiteta sen vertaa, että uskottaisiin kun sanot että ei käy.
sitä mäkin ihmettelen miksi joku pelkää olla tiukkis? tolleen pelleilyn sallimana antaa vaan lisää valtaa tyypeille ja vahvistaa sen että sun itsetunto on kiinni heidän käytöksestä, kun et uskalla puolustaa itseäsi arseilulta.
No kun ei siellä työpaikalla ole juuri muita naisia samalla osastolla ja siellä on sopeudutt
Fiksu tyttö olet!!!
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sullahan ei ole tässä mitään hävettävää. Jos joku niistä tämän lukisi ja tunnistaisi, sietäiti tuntea melkoisen omantunnon pistoksen.
Vierailija kirjoitti:
Apn jutut kuulostaa vähän keksityiltä, anteeksi nyt vaan. En ole törmännyt tuollaiseen ikinä edes sivustakatsojana.
Eipä tuollaista sivustakatsojat varmaan huomaakaan.
Myös herkästi punastuvia ujoja nuoria miehiä on joskus kiusoiteltu, myös työpaikoissa. Ei kysy sukupuolta.
Luultavasti se joka kiusottelee morkkaa sinua on ihastunut sinuun hän ei vaan uskalla ottaa sitä niinsanottua valssin ensiaskelta,ota sinä se ja kysy että mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sullahan ei ole tässä mitään hävettävää. Jos joku niistä tämän lukisi ja tunnistaisi, sietäiti tuntea melkoisen omantunnon pistoksen.
Tai sitten nauravat itsensä paskaksi!
Sano hoitajalle. Kai teitä joku vahtii? Ei ole täyspäistä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Apn jutut kuulostaa vähän keksityiltä, anteeksi nyt vaan. En ole törmännyt tuollaiseen ikinä edes sivustakatsojana.
Ap kertoi olevansa varastonhoitaja. Valitettavasti noilla miesvaltaisilla duunaripaikoilla tällaista esiintyy. Itse olin nuorena välivuotta kuljetusliikkeen varastolla töissä, ja oli myös hyvin tukala paikka nuorena naisena olla. Jo se koko miljöö tissikalentereineen seinällä jne, ja sitten tosiaan minuakin pyrittiin kohtelemaan vain seksiobjektina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiku mä nimenomaan toivoisin, että nämä härnäämistä harrastavat ymmärtäisivät itse lopettaa. Ap
No, hyvänen aika viestitä niille, että et tykkää. Voit sanoa: lopeta tuo en pidä siitä, ymmärrätkö?
Äläkä sano sitä hiljaisella hissukan äänellä vaan reippaasti silmiin katsoen.MUTTA KUN EN OLE SELLAINEN HENKILÖ!
Opettele olemaan sellainen henkilö. Johan sä täälläkin osaat huutaa.
Harjoittele peilin edessä kunnes osaat. Lyhyitä lauseita tyyliin: Lopeta tuo! Älä häiriköi! Lyöt ovesi kiinni tyyppien nenien edessä.
Ja voit toki tallentaa noita paskanpuhujia ihan vapaasti todisteeksi jopa rikosprosessia varten.
Ihminen asettaa itse rajansa. Ei sitä muut tule koskaan sun puolestasi tekemään.
Keksittyä tietenkin, vaikka taustalla jotain todellisuuspohjaa.
On hyvin yksinkertainen, nopea tapa.
Poistu.
Äänestä jaloillasi.
Tavallaan ghostaat, mutta oikeutetusti.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sulla ei ole mitään hävettävää, mutta niillä miehillä on. Aikuisten oikeasti opettele vaikka yksin kotona huutamaan niin lujaa että naapurit paskoo housuun.
Ja mieti etukäteen lyhyt lause, jolla käsket äijän tukkia turpansa, koska sua ei kiinnosta. Esim: tuki turpas, mua ei kiinnosta!
Työpaikan naisia on kiva kiusata kuin koulussa, että hiipii taakse ja aukaisee liivien hakaset ja pakenee paikalta :D
Siinähän jäävät ähräämään niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiku mä nimenomaan toivoisin, että nämä härnäämistä harrastavat ymmärtäisivät itse lopettaa. Ap
No, hyvänen aika viestitä niille, että et tykkää. Voit sanoa: lopeta tuo en pidä siitä, ymmärrätkö?
Äläkä sano sitä hiljaisella hissukan äänellä vaan reippaasti silmiin katsoen.MUTTA KUN EN OLE SELLAINEN HENKILÖ!
No kiva, mutta vastaa sitten kysymällä: oletko tosiaan sitä mieltä, mietitkö yhtään ennenkuin puhuit, ajatteletko olevasi jotenkin fiksu, onko sinulle opetettu käytöstapoja vai jos nämä ei tuo tulosta, niin vie asia eteenpäin.!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sulla ei ole mitään hävettävää, mutta niillä miehillä on. Aikuisten oikeasti opettele vaikka yksin kotona huutamaan niin lujaa että naapurit paskoo housuun.
Ja mieti etukäteen lyhyt lause, jolla käsket äijän tukkia turpansa, koska sua ei kiinnosta. Esim: tuki turpas, mua ei kiinnosta!
Näyttää kiinnostavan paljonkin, kun korottaa ääntäkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuollaista sivustakatsojat varmaan huomaakaan.
Myös herkästi punastuvia ujoja nuoria miehiä on joskus kiusoiteltu, myös työpaikoissa. Ei kysy sukupuolta.
Kyllä sen huomaa ellei ole pää perseessä elävä sovinistimies tai -nainen. Ja tosiaan, se punasteleva poikanen ottakoon myös itse vastuuta omien rajojensa asettamisesta. Jokainen itse päättää, mihin asti asioita hyväksyy ja missä kohtaa on raja.
MUTTA KUN EN OLE SELLAINEN HENKILÖ!