miten pesette rintaliivinne?
Mulle sanottiin että ei koneeseen, vaan menet suihkuun rintaliivit päällä. Annat liivirn kastua ja puristelet niistä vedet pois ja sama uudelleen. Sen jälkeen kuivumaan ja näin olen tehnytkin.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Pesukoneessa pesupussissa hienopesuohjelmalla muiden herkkien kankaiden kanssa. Ostan uudet kun menevät huonoksi.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan aina ihan sellaisenaan pesukoneeseen ja ne kestävät minkä kestävät. Ei kukaan kuitenkaan yksiä liivejä puolta vuotta kauempaa käytä. Ellei sitten ole joku nuukailija joka pitää jopa vuoden samoja liivejä, mutta kyllä normaali ihminen heittää puolivuotta vanhat liivit jo roskiin.
Eikö ne kestä sinulla puolta vuotta kauempaa? Millaisia halpoja ritsoja oikein käytät?
Ihan vaan Mirialesta tilaan, en sen kummempia ja mulla on aika isot C kupin tissit, niin kai niitä nyt kuluu.
Nuohan on ihan halpapaskaa niin siksi ne ei
Siinä toinen seinästä repäisty 😂
Pyykinpesukoneessa pesupussin sisällä erityisellä pesuohjelmalla. Olikos muuta mitä uuvatti haluaisi kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan aina ihan sellaisenaan pesukoneeseen ja ne kestävät minkä kestävät. Ei kukaan kuitenkaan yksiä liivejä puolta vuotta kauempaa käytä. Ellei sitten ole joku nuukailija joka pitää jopa vuoden samoja liivejä, mutta kyllä normaali ihminen heittää puolivuotta vanhat liivit jo roskiin.
Eikö ne kestä sinulla puolta vuotta kauempaa? Millaisia halpoja ritsoja oikein käytät?
Ihan vaan Mirialesta tilaan, en sen kummempia ja mulla on aika isot C kupin tissit, niin kai niitä nyt kuluu.
Ai. Mulla on kuppikoko 70J ja useamman vuoden kestää liivit. Samaa merkkiä ja mallia olen ostanut jo monta vuotta.
Mikä merkki ja malli? Minäkin käytän isoja kokoja, ja kestäväksi tiedetty merkki houkuttaa.
Pesen yleensä käsin lavuaarissa tai ämpärissä. Joka 10. pesun suunnilleen pesen koneessa.
Laitan lavuaariin lämmintä vettä ja siihen vähän pesuainetta. Sekoitan, että pesuaine liukenee. Laitan parit kolmet rintsikat siihen muutamaksi minuutiksi likoamaan. Sitten huljuttelen niitä vähän, että liat irtoaa, lasken pesuveden viemäriin ja huuhtelen puhtaassa vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Mulla on kuppikoko 70J ja useamman vuoden kestää liivit. Samaa merkkiä ja mallia olen ostanut jo monta vuotta.
Mikä merkki ja malli? Minäkin käytän isoja kokoja, j
Elomi Matilda
Ostan vain urheiluliivejä, mitkä kestää vaikka 90 asteen konepesun, jos on tarpeen.
Minusta ei ole mihinkään käsinpesuihin tai muuhun hidasteluun.
"Elomi Matilda"
Kiitos! Pistän muistiin. Minulla onkin yhdet uudehkot Elomin liivit, joten mukava kuulla, että ne ovat kestäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuohan on ihan halpapaskaa niin siksi ne ei kestä. Eikä sulla mitkään isot rinnat ole kun o
Mitä ihmettä sä oikein sekoilet? Mä en kyllä kirjoittanut, että normaalit ihmiset heittää liivinsä roskiin puolen vuoden päästä. Se on joku sekopää jolla meni nyt totaalisesti tunteisiin ja alkoi haukkumaan mua.
Halpapaskan ostajaa vituttaa kun ostelee halpoja helposti hajoavia liivejä eikä ole varaa ostaa kunnollisia liivejä. :D
Riippuu liiveistä. Jos kaarituelliset tai topatut pesen käsin tyylillä veteen ja pesuaineeseen likoamaan reiluun vatiin muutamaksi tunniksi, sitten pesu ja kolme kertaa huuhtelu eli kolme kertaa vaihdan sen veden siihen vatiin ja huljuttelen kunnolla kunnes vesi kirkasta eikä enää harmahtavaa. Sitten roikkumaan kylppäriin ja seuraavana päivänä ovat kuivat. Jos ei tukia eikä toppauksia heitän surutta koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
"Elomi Matilda"
Kiitos! Pistän muistiin. Minulla onkin yhdet uudehkot Elomin liivit, joten mukava kuulla, että ne ovat kestäviä.
Minulla on ainakin kestänyt, ja siis koneessa pesen ne hienopesuohjelmalla. Mulla on niitä ehkä vajaa kymmenkunta kappaletta joten pesu-kaappi-päälle kiertoaika on pidempi kuin olisi esim vain kahdet tai kolmet liivit. Mutta vanhimmat jo useamman vuoden vanhoja, sanoisin että joskus koronan alkuaikoina ostin ekat. Noita Matildoja on ihanissa väreissä niin on kertynyt monet. Lumingeriessa tälläkin hetkellä useammassa värissä, osa alennuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Elomi Matilda"
Minulla on ainakin kestänyt, ja siis koneessa pesen ne hienopesuohjelmalla. Mulla on niitä ehkä vajaa kymmenkunta kappaletta joten pesu-kaappi-päälle kiertoaika on pidempi kuin olisi esim vain kahdet tai kolmet liivit. Mutta vanhimmat jo useamman vuoden vanhoja, sanoisin että joskus koronan alkuaikoina ostin ekat. Noita Matildoja on ihanissa väreissä niin on kertynyt monet. Lumingeriessa tälläkin hetkellä useammassa värissä, osa alennuksessa.
Elomin liivit on hyviä. En muista mallien nimiä mitä mä olen ostanut, mutta Elomista olen tosiaan tykännyt. Lumingeriellä ja Timarcolla on hyvät valikoimat.
T:G-kuppi
Kaarituellisia liivejä ei tarvitse mihinkään. Urheiluliivit on parhaat.
Vierailija kirjoitti:
Niin sä et ehkä tarvitse, mutta moni muu tarvitsee.
T:G-kuppi
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarvitsee.
T. G kuppi
Miten saatte pestyä liivit ilman että kupin reunus kääntyy ulospäin (ja törröttää sitten rumasti paitojen alla)?
Vierailija kirjoitti:
Ei auta psupussi sillä raudat tulee sen pesupussinkin läpi.
Ei ole tullut.
https://www.tokmanni.fi/pesupussi-rintaliiveille-16-x16-cm-643811489379…
Ei ole kovin uskottavaa solvata toista pubiruusuksi, kun oma tekstisi vilisee yhdyssanavirheitä.