Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimon poika syö kuin hevonen

Vierailija
20.02.2025 |

Vaimoni 16v poika syö kuin hevonen. Lisäksi valikoi eli mikä vain normaali ruoka ei kelpaa toisin kuin omille pojilleni kyllä kelpasi. 

Omat pojat jo aikuisia ja muuttanut omilleen. Lisäksi minä olen isotuloisempi joten joudun ruokkimaan nuoren herran herkuttelua. Vaimo osa-aikaisessa työssä joten tekee sentään ne ruuat mutta ärsyttää tää meno ja kustannukset. Lisäksi ei siivoa jälkiään vaan vaimo siivoaa sotkut. Poika joskus tekee vaikka hampparit mutta niin hirveä sotku tulee ettei kannata. Vaikkei muuta kuin mikrottaa hampparit. Ja lisää lisukkeet. Allergiaa ei ole. Voi ottaa likaisella lusikalla esimerkiksi relisshit ruokaan. 

Kommentit (191)

Vierailija
81/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksatteko ruokaostokset joltain yhteiseltä taloustililtä? Jos on, niin pyydä sun vaimoa laittamaan sinne vaikka 50-100€/kk enemmän rahaa kuin mitä nyt tekee. Ei ole sun tehtävä elättää toisten ihmisten lapsia.

Ap:

Sillä on niin huono palkka. Sehän on tässä se iso ongelma. Nytkin jo joudun kompensoida. Maksan asumisesta enemmän vaikka sen lapsen takia on isompi asunto. Hän ei saa tukia kun mum tulot otetaan huomioon. Sentään tekee kotitöitä mutta tuo poikajuttu häiritsee. 

Luojan kiitos ettei mun mieheni ole kuin sinä. Yhdessä ollaan menty ja oltu 30 vuotta, on sun mun ja yhteinen lapsi, Taloudellisesti ei ole koskaan tarvinnut ihmetellä kenen rahoilla maksetaan mitä. Ollaan oltu toistemme tukena ja apuna vuorotellen ja varmaan sen takia edelleen yhdessä ja vieläpä onnellisina. Ja lapset jo aikuisia.

Tuntuu kuvottavalta, että kahden aikuisen liitossa lapsista tehdään taloudellisia riitakapuloita.

Vierailija
82/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli isänsä on ollut todellinen orhi. MIltä se tuntuu sinusta, ei mitään paineita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, et voi kytätä kasvavan lapsen syömistä. Ja muutenkin voisit korjata ikävää "laskelmoivaa" asennettasi. Sinun asenteesi ja kyyttäämiset kyllä huomataan ja voi hyvinkin olla, että jäät yksin rahojesi kanssa. Puoliso saa tarpeeksi negatiivisuudesta ja muuttaa poikansa kanssa omilleen, pärjäävät kyllä kun saavat enemmän tukia.

Mitäpä jos vain lopettaisit nillittämisen ja kestäisit tilanteen, kyse on vain muutamasta vuodesta ja rahasta. Saat kuitenkin rakastavan puolison kanssa elää ellet nyt mokaa asiaa. Hyviä naisia ei kasva joka oksalla vanhoille miehille.

Hyvä nainen opettaa lapsilleen tavat. Hyvä nainen ei odota, että puoliso elättää toisen miehen lapsen. Kulut tulisi jakaa. Lapsesta lapsilisä ja elarit tässä tapauksessa. En minäkään tai mieheni suostuisi tuollaiseen. Olemme uusperhe. 

Apn ongelma ei kuitenkaan ole sinänsä raha vaan pojan aiheuttama sotku ja nirsoilu ruoan suhteen. 

Vierailija
84/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun poika syö myös paljon. Ei paljon naurata yksinhuoltajaa. Ei ole varaa ruokaan. 

Etsi mies elättäjäksi! Sitähän tämän palstan naiset juhlistavat tässäkin aloituksessa. 

Vierailija
85/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo poistuva oli AP, niin tervemenoa.

Ei saanutkaan ihan varauksetonta kannatusta ajatuksilleen, vaikka tokihan niitäkin täällä esiintyy.

Mun isä oli tuollainen veljelleni.  Ja ihan oma lapsi oli niin kuin me tytötkin.  Mutta meitä tyttöjä isä sieti vähän paremmin, yhtään en osaa sanoa mistä johtui.  Veli oli isälle kuin punainen vaate, ei olisi saanut näkyä ei kuulua eikä tarvita mitään.   Isä nälvi ja näykki joka tilanteessa ja vihoitteli äidille kun tämä puolusti poikaa.  Meillä näyteltiin joskus aika ikäviä näytelmiä.

Veli muutti 15-vuotiaana pois kotoa, ammattikouluun eri paikkakunnalle.  Joskus kävi kotona ja sama laulu.

Kunnes se sitten loppui kuin seinään.  Isän eteen nousi seisomaan sitä itseään melkein päätä pitempi leveähartiainen nuori miehenköriläs, joka otti vielä pöydältä leipäveitsen käteensä ja sanoi, että jos tuo ei lopu, se lopetetaan.

Ja siihen se loppui.  Isä meni ihan kasaan ja kääntyi ympäri ja meni toiseen huoneeseen, mutisi jotain mennessään.

Kavereita niistä ei tullut koskaan, mutta sinä päivänä isän käytös muuttui, äitiäkin kohtaan.  Veljestä tuli hyvä mies, kaikin tavoin.  Pidän sitä ihan ihmeenä, kun kaikkea sitä mennyttä ajattelen.  Kerran hän sanoi, että isää hän ei koskaan pystynyt kunnioittamaan, mutta onneksi oli naapurin Kalle.  Totta, me tytötkin tykättiin siitä naapurista.  Eipä arvannut, miten tärkeä ihminen se meille oli ollutkaan.

Vierailija
86/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun poika syö myös paljon. Ei paljon naurata yksinhuoltajaa. Ei ole varaa ruokaan. 

Opettele valmistamaan ja syömään kasvisproteiineja papuja ja soijaa s esimerkiksi ja esimerkiksi https://myllarin.fi/tuotteet/myllarin-gluteeniton-pitkajyvainen-kaura-9…

Tuossa on proteiinia enemmän kuin makkarassa ja proteiinia pojat tarvitsevat , muuten jäävät pieniksi ja se on ongelma

Vierailija
87/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan myös "hung like a horse". Ihan saletisti.

"Juu juu julli, ei kasva nuoren miehen ______ pelkällä silakalla."

Vierailija
88/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin lasta ei olisi opettettu ihmisten ruokailutavoille ja ruokahygienian hallitsemiseen.

Niin, outoa että äiti siivoaa jäljet.

Vierailija
89/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksatteko ruokaostokset joltain yhteiseltä taloustililtä? Jos on, niin pyydä sun vaimoa laittamaan sinne vaikka 50-100€/kk enemmän rahaa kuin mitä nyt tekee. Ei ole sun tehtävä elättää toisten ihmisten lapsia.

Ap:

Sillä on niin huono palkka. Sehän on tässä se iso ongelma. Nytkin jo joudun kompensoida. Maksan asumisesta enemmän vaikka sen lapsen takia on isompi asunto. Hän ei saa tukia kun mum tulot otetaan huomioon. Sentään tekee kotitöitä mutta tuo poikajuttu häiritsee. 

Luojan kiitos ettei mun mieheni ole kuin sinä. Yhdessä ollaan menty ja oltu 30 vuotta, on sun mun ja yhteinen lapsi, Taloudellisesti ei ole koskaan tarvinnut ihmetellä kenen rahoilla maksetaan mitä. Ollaan oltu toistemme tukena ja apuna vuorotellen ja varmaan sen takia edelleen yhdessä j

Sehän tuossa että teillä tasavuoroista, ap:n tapauksessa ap maksaa aina enemmän.

Vierailija
90/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lisäksi ei siivoa jälkiään vaan vaimo siivoaa sotkut. Poika joskus tekee vaikka hampparit mutta niin hirveä sotku tulee ettei kannata. Vaikkei muuta kuin mikrottaa hampparit."

Ei helvetti, vieläkin jotkut tekee näitä karhunpalveluksia pojilleen kun mitään ei  vaadita. Umpisurkeaa vanhemmuutta.

Tämä. Mulla on 4v poika ja jos meinaa jäädä roskat pöydälle niin patistan viemään roskiin. Omat lelut kerätään lelukoreihin ja viedään huoneeseen. Yleisistä kotitöistä hän hoitaa osan imuroimisesta (haluaa itse imuroida ja annan hänen tehdä sen). Pienestä se lähtee. 

Vierailija
91/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo poistuva oli AP, niin tervemenoa.

Ei saanutkaan ihan varauksetonta kannatusta ajatuksilleen, vaikka tokihan niitäkin täällä esiintyy.

Mun isä oli tuollainen veljelleni.  Ja ihan oma lapsi oli niin kuin me tytötkin.  Mutta meitä tyttöjä isä sieti vähän paremmin, yhtään en osaa sanoa mistä johtui.  Veli oli isälle kuin punainen vaate, ei olisi saanut näkyä ei kuulua eikä tarvita mitään.   Isä nälvi ja näykki joka tilanteessa ja vihoitteli äidille kun tämä puolusti poikaa.  Meillä näyteltiin joskus aika ikäviä näytelmiä.

Veli muutti 15-vuotiaana pois kotoa, ammattikouluun eri paikkakunnalle.  Joskus kävi kotona ja sama laulu.

Kunnes se sitten loppui kuin seinään.  Isän eteen nousi seisomaan sitä itseään melkein päätä pitempi leveähartiainen nuori miehenköriläs, joka otti vielä pöydältä leipäveitsen käteensä ja sanoi, että jos tuo ei lopu, se lope

Jospa se Kalle olikin... 🤔

Vierailija
92/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma jollei yhtä nuorta voi opettaa tavoille, miten keittiö jätetään siistiksi syömisen jälkeen. Ei sen pitäisi mikään ongelma olla, avaat suusi tai sanot sille vaimolle että opettaa poikaansa. Sille että syö paljon ei nyt mitään voi tehdä, nuorilla on iso ruokahalu. 

Kyllä meilläkin pojille ruoka maistuu, eivät valikoi. Joskus unohtuu jälkien siivous. Lue uudelleen mikä apta harmittaa.

Minkä takia pitäisi lukea uudestaan? En osaa heidän raha ongelmia ja nirsoilua ratkaista, varsinkaan kun meillä ei ole nirsoilua ollut. Otin kantaa vain hygienia asiaan ruokailun jälkeen, siitähän ap myös mainitsi. Sekä ymmärrän että nuoret syö paljon. Mitä nyt pitäisi uudelleen ymmärtää???

Vierailija
93/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa taas.  No ei todellakaan ollut.  

Oli meillä muitakin mukavia naapureita.  Siihen aikaan se oli suuri rikkaus.  Tänä päivänähän naapureita ei tunnetakaan ja jos heistä jotain ajatellaan, niin pahaa.  

Vierailija
94/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää näitä, että mennään yhteiseen talouteen ja sitten kuitenkin aletaan laskea millilleen sun rahat, mun rahat. Ja eiköhän se poika ole siinä 16 vuotta jo ollut, ettei yllätys. Siisteyttä voi kyllä vaatia. On jo muutamassa vuodessa aikuinen ja omillaan. Kuuluu perheeseeni kuten vaimosi, omia valintoja.

Vierailija
95/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:

Yhyy, ootpa pahassa tilanteessa, yhyy. Puhut niin rumasti vaimostasi ja lapsestaan, etten ihmettelisi vaikka jäisit lopulta yksin.

Vierailija
96/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v kiekkoilijana meni aikanaan koulun ja treenien päälle helposti pellilinen pitsaa loppuillan mittaan.

M47

Vierailija
97/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lisäksi ei siivoa jälkiään vaan vaimo siivoaa sotkut. Poika joskus tekee vaikka hampparit mutta niin hirveä sotku tulee ettei kannata. Vaikkei muuta kuin mikrottaa hampparit."

Ei helvetti, vieläkin jotkut tekee näitä karhunpalveluksia pojilleen kun mitään ei  vaadita. Umpisurkeaa vanhemmuutta.

Tämä. Mulla on 4v poika ja jos meinaa jäädä roskat pöydälle niin patistan viemään roskiin. Omat lelut kerätään lelukoreihin ja viedään huoneeseen. Yleisistä kotitöistä hän hoitaa osan imuroimisesta (haluaa itse imuroida ja annan hänen tehdä sen). Pienestä se lähtee. 

Voi voi. Oota vaan kun se on teini.

Voi olla, että joudut kysymään itseltäsi, että enkö todellakaan opettanut sille tätä tai tuota.

Ne on jonkun aikaa kuin lautapäähärät, ihan kuin jotenkin pois raiteiltaan.  

Mutta kyllä se siitä taas sitten....  Kun vain jaksaa ja kestää, niin kyllä niistä ihan ihmisiä kehittyy.

Vierailija
98/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvavat nuoret syö paljon. Ei sitä lasta voi nälässä pitää. Jos koet talouden epätasapainoiseksi niin pyydä vaimoa maksamaan isompi osa kuluista.

Niin ja opettakaa lapselle ruoan laittoa, siivousta, hygieniaa ym. Teette karhunpalveluksen jollei kotona opi.

Aloituksesta ilmenee ettei vaimo voi maksaa enempää. Ilmenee myös että poika nirsoilee. Ei kelpaa perus ruuat. Varmaan kebabbia/japsi/kinkki/pizza ruokaa pitää olla kokoajan. 

Siivousasiassa samalla linjalla. 

-Roskamättöruoka on kaikkein halvinta eli hieno homma että poika tyytyy niihin, tulee pakosta halvaksi. Jos vaatisi laadukasta ruokaa maksaisi se tuplat. esim kasvikset älyttömän hintaisia suhteessa kuinka paljon joutuu syömään.

Ei ole halpaa. Mun eksän tytär söi normaalia kotiruokaa ja harvoin käytiin hakee pizzaa tms. Joskus kyllä. Sitten hän keksi sushilajitelmat ja kuulkaa ei ole halpaa kun kasvava teini syö sitä nälkäänsä. 

Tytär oli säästänyt reilu tonnin ripari ym lahjoja ja kun tuli mopokortti puheeksi niin ehdotin että josko kasvatusmielessä likka maksaa itse mopokortin. Asuttiin keskustassa joten ei olisi tarvinnut moista. No siinä kohtaa mamma kakisti ettei tilillä ole enää mitään. Kaikki raha on käytännössä syöty sushina pois. Pahaa kouluruokaa joten sushille. Ja muulloinkin. Multa tää oli salattu. En pitänyt tästä. 

Ehdotti jotta mä sponssaisin mopokorttia. En. Se oli viimoinen pisara mua kohtaan tapahtuneeseen hyväksikäyttöön. Lunastin muijan ulos kämpästä teinineen ja sanoin auf wiedersehen. Muuttivat johonkin landelle ja siellähän sitä mopoa olisikin tarvittu. Nyt oli mopo syöty ennakkoon. 

Joten kyllä nuo kepsut sun muut pöperöt tulee kalliiksi ja lihottaa. Syödään vielä salaa tilit tyhjiksi. 

Vierailija
99/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, vaan huvitti otsikko.Antaa pojan syödä, mulla vanhuksella kissa syö kuin hevonen.

Vierailija
100/191 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, et voi kytätä kasvavan lapsen syömistä. Ja muutenkin voisit korjata ikävää "laskelmoivaa" asennettasi. Sinun asenteesi ja kyyttäämiset kyllä huomataan ja voi hyvinkin olla, että jäät yksin rahojesi kanssa. Puoliso saa tarpeeksi negatiivisuudesta ja muuttaa poikansa kanssa omilleen, pärjäävät kyllä kun saavat enemmän tukia.

Mitäpä jos vain lopettaisit nillittämisen ja kestäisit tilanteen, kyse on vain muutamasta vuodesta ja rahasta. Saat kuitenkin rakastavan puolison kanssa elää ellet nyt mokaa asiaa. Hyviä naisia ei kasva joka oksalla vanhoille miehille.

Osa ei nyt tajua että poika on nirso. Eli on vähän kuin nää juhlien feta/kakku/lohi/liharohmut. Valikoiva syöminen. Siitä tässä on kyse. Ei ole kasvatettu. Perunat, pasta, riisi, leipä takuulla jää syömättä pojan ottaessa 500gr lohta ja muille jäi ruodot. Harva tuosta pitää. Ja sitten pizzaa/kebabbia/kiinalaista! 

Täysin eri asia kun kasvavan pojan iso ruokahalu.