Vaimon poika syö kuin hevonen
Vaimoni 16v poika syö kuin hevonen. Lisäksi valikoi eli mikä vain normaali ruoka ei kelpaa toisin kuin omille pojilleni kyllä kelpasi.
Omat pojat jo aikuisia ja muuttanut omilleen. Lisäksi minä olen isotuloisempi joten joudun ruokkimaan nuoren herran herkuttelua. Vaimo osa-aikaisessa työssä joten tekee sentään ne ruuat mutta ärsyttää tää meno ja kustannukset. Lisäksi ei siivoa jälkiään vaan vaimo siivoaa sotkut. Poika joskus tekee vaikka hampparit mutta niin hirveä sotku tulee ettei kannata. Vaikkei muuta kuin mikrottaa hampparit. Ja lisää lisukkeet. Allergiaa ei ole. Voi ottaa likaisella lusikalla esimerkiksi relisshit ruokaan.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
No, niinhän ne tuossa iässä tekevät, etenkin jos harrastavat urheilua. Oma poikani söi tuplasti, kuin muut pelatessaan jääkiekkoa. Jos enempi harmittaa tuo siivottomuus, niin siitä keskustelua.
Ap sanoi, että poika syö myös valikoivasti eli toisin sanoen nirsoilee
On se kumma jollei yhtä nuorta voi opettaa tavoille, miten keittiö jätetään siistiksi syömisen jälkeen. Ei sen pitäisi mikään ongelma olla, avaat suusi tai sanot sille vaimolle että opettaa poikaansa. Sille että syö paljon ei nyt mitään voi tehdä, nuorilla on iso ruokahalu.
Vierailija kirjoitti:
Hirnuuko poikapuoli?
Hirnuu. Ja kuopii maata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirnuuko poikapuoli?
Hirnuu. Ja kuopii maata.
Kolistelee pilttuussaan.
Kyllä nyt jännittää, että kaatuuko parisuhde pojan syömiseen vai rouvan riittämättömiin tuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvavat nuoret syö paljon. Ei sitä lasta voi nälässä pitää. Jos koet talouden epätasapainoiseksi niin pyydä vaimoa maksamaan isompi osa kuluista.
Niin ja opettakaa lapselle ruoan laittoa, siivousta, hygieniaa ym. Teette karhunpalveluksen jollei kotona opi.
Aloituksesta ilmenee ettei vaimo voi maksaa enempää. Ilmenee myös että poika nirsoilee. Ei kelpaa perus ruuat. Varmaan kebabbia/japsi/kinkki/pizza ruokaa pitää olla kokoajan.
Siivousasiassa samalla linjalla.
-Roskamättöruoka on kaikkein halvinta eli hieno homma että poika tyytyy niihin, tulee pakosta halvaksi. Jos vaatisi laadukasta ruokaa maksaisi se tuplat. esim kasvikset älyttömän hintaisia suhteessa kuinka paljon joutuu syömään.
Siis kasvisruokailija? Hevonenhan on sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksatteko ruokaostokset joltain yhteiseltä taloustililtä? Jos on, niin pyydä sun vaimoa laittamaan sinne vaikka 50-100€/kk enemmän rahaa kuin mitä nyt tekee. Ei ole sun tehtävä elättää toisten ihmisten lapsia.
Ap:
Sillä on niin huono palkka. Sehän on tässä se iso ongelma. Nytkin jo joudun kompensoida. Maksan asumisesta enemmän vaikka sen lapsen takia on isompi asunto. Hän ei saa tukia kun mum tulot otetaan huomioon. Sentään tekee kotitöitä mutta tuo poikajuttu häiritsee.
No niin varmaan.
Isäpuolet on just tommosia.
Säkin TIESIT, että poika on olemassa. Silti otit sen äidin puolisoksesi. Eikö käynyt mielessä, että lapsi tulee mukana?
Kasvavat pojat on suursyömäreitä. Niin olet ollut aikoinaan sinäkin ja on olleet sun poikasikin. Et vain ole sitä silloin tajunnut.
Ja poikien itse tekemät kokkailut, ne on just sitä että saa siivota sotkut jälkeenpäin, mutta se kuuluu ikään ja elämään. Pojista tulee miehiä monen mutkan kautta.
Ennen pitkää poika kyllä huomaa, minkälainen häiriötekijä hän sinun elämässäsi on. Hän kasvaa siis sinun arvostelevan ja syrjivän ja vihaavan katseesi alla. Veikkaan isoja vaikeuksia välillenne, ja yhtä isoja myös sinun ja puolisosi välille. Ette voi onnistua, asenteesi on huono.
Et ole enää nuori mies, jos poikasi ovat jo aikuisia. Etkä tuon enempää ole vieläkään elämässä oppinut. Aika on pojan puolella. Sinä vanhenet ja heikkenet ja auktoriteettisi katoaa. Jonain päivänä vielä toivot, että olisit ollut pojalle ystävällinen ja ymmärtäväinen silloin, kun asuitte saman katon alla. Sinusta enemmän riippuu, poika on vielä keskenkasvuinen. Eikä hänen äitinsä voi tilanteelle yhtään mitään.
Poika ei asu kanssanne enää kovinkaan montaa vuotta. Nyt sinulla olisi se paikka nähdä hänet tavallisena nuorena poikana, mutta sinä näet hänet vain rahanmenona. Ja niin näet näköjään puolisosikin. Hänhän on sinulle vain kotitöitten tekijä.
Olet ihme laskelmoija. Ihmissuhteita ei hoideta noin. Miksi otat itsellesi puolison, joka ei täytä niitä rahallisia tarpeita, joita haluaisit? Itse olet itsesi tähän tilanteeseen ajanut. Kuvitteletko, että voisit muuttaa asiat mieleiseksesi, ja millaisiksi? Pojalla on hyvät ruokahalut, niin kuin kasvavilla pojilla on, entä sitten? Ei sen lapsen kuulu sinun takiasi omassa kodissaan alkaa elää näkymätöntä elämää. Kun olet hänen äitinsä kanssa yhteen mennyt, olet samalla ottanut myös vastuun heistä, näin se vaan menee. Molemmin puolin kannatte yhteistä vastuuta ja taloudellisen tilanteen epäsuhdan olette tienneet ja siihen suostuneet kun yhteen menitte.
Meilläkin mies maksaa kaikesta enemmän, koska ansaitsee huomattavasti enemmän kuin minä. Ikinä ei ole meillä tullut tästä polemiikkia. En minä suostu elämään eri elintasossa kuin mies eikä hän sitä minulta odota. Ja minullakin oli lapsi ennestään, kun menimme naimisiin. Tähän sinun esittämäsi probleemaan emme koskaan törmänneet. Voin vakuuttaa, tyttölapset ne vasta taloudellista rasitetta tuottavatkin, tietyssä vaiheessa.
Muuta asennettasi. Jos olet pojalle tyly nyt, jonain päivänä hän on tyly sinulle, ja kuten kirjoitin, aika on hänen puolellaan.
Otit lisääntyneen ja vielä köyhän? Omia valintoja, omia valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksatteko ruokaostokset joltain yhteiseltä taloustililtä? Jos on, niin pyydä sun vaimoa laittamaan sinne vaikka 50-100€/kk enemmän rahaa kuin mitä nyt tekee. Ei ole sun tehtävä elättää toisten ihmisten lapsia.
Ap:
Sillä on niin huono palkka. Sehän on tässä se iso ongelma. Nytkin jo joudun kompensoida. Maksan asumisesta enemmän vaikka sen lapsen takia on isompi asunto. Hän ei saa tukia kun mum tulot otetaan huomioon. Sentään tekee kotitöitä mutta tuo poikajuttu häiritsee.
Nyyh nyyh. Tarviitko nenäliinan?
Muuta pois.
Oikeasti, et voi kytätä kasvavan lapsen syömistä. Ja muutenkin voisit korjata ikävää "laskelmoivaa" asennettasi. Sinun asenteesi ja kyyttäämiset kyllä huomataan ja voi hyvinkin olla, että jäät yksin rahojesi kanssa. Puoliso saa tarpeeksi negatiivisuudesta ja muuttaa poikansa kanssa omilleen, pärjäävät kyllä kun saavat enemmän tukia.
Mitäpä jos vain lopettaisit nillittämisen ja kestäisit tilanteen, kyse on vain muutamasta vuodesta ja rahasta. Saat kuitenkin rakastavan puolison kanssa elää ellet nyt mokaa asiaa. Hyviä naisia ei kasva joka oksalla vanhoille miehille.
Niin siinä käy, kun alkaa kasvattamaan toisten miesten lapsia. :D
👋
Hyvää vkl, palstapoppoo.
Poistun tonteilta.
En kommentoi lainkaan
aloituksia.
.
P E A C E .
Kukkaron nyörit kiinni! Ostat kaupasta vain tarpeellisen. Mekin olemme uusperhe, mutta lapset syövät vain nälkäänsä eli ruoka-aikana. Mikäli ruoka ei kelpaisi, saisivat odottaa seuraavaa. Poikia kaikki 4. Yksi yhteinen.
Ap on kyllä henkisesti ja rahallisesti köyhä. Vaimon mukana tuli poika ja sen hyväksyit silloin. Minua yritti äitini mies savustaa 16 v poistumaan kotoa. Lopputuloksena en auta häntä millään tavalla ja en kyyditse edes muitten hautajaisiin. Joskus näen kun yrittää rollaattorinsa kanssa kulkea.
Minä olin hyvä poika ja tein fyysistä työtä kotona ja aloitin päivätyön 15 vuotiaana metallifirmassa. Äitini mies oli surkea fysiikaltaan ja ei pystynyt saamaan omaa lasta. ( entinen vaimo heitti siitä syystä pihalle) Omat rahani tienasin ja itse maksoin ajokortin ja autoni.
Koita nyt vaan huolehtia, kun olet ottanutkin.
Minun poika syö myös paljon. Ei paljon naurata yksinhuoltajaa. Ei ole varaa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma jollei yhtä nuorta voi opettaa tavoille, miten keittiö jätetään siistiksi syömisen jälkeen. Ei sen pitäisi mikään ongelma olla, avaat suusi tai sanot sille vaimolle että opettaa poikaansa. Sille että syö paljon ei nyt mitään voi tehdä, nuorilla on iso ruokahalu.
Kyllä meilläkin pojille ruoka maistuu, eivät valikoi. Joskus unohtuu jälkien siivous. Lue uudelleen mikä apta harmittaa.
Saisihan se jos opetettaisiin ja VAADITTAISIIN
t. Perheen ainoa tyttö, joka tietenkin auttoi kotitöissä kun eihän nuo veljet voi ha hah