Vaimon poika syö kuin hevonen
Vaimoni 16v poika syö kuin hevonen. Lisäksi valikoi eli mikä vain normaali ruoka ei kelpaa toisin kuin omille pojilleni kyllä kelpasi.
Omat pojat jo aikuisia ja muuttanut omilleen. Lisäksi minä olen isotuloisempi joten joudun ruokkimaan nuoren herran herkuttelua. Vaimo osa-aikaisessa työssä joten tekee sentään ne ruuat mutta ärsyttää tää meno ja kustannukset. Lisäksi ei siivoa jälkiään vaan vaimo siivoaa sotkut. Poika joskus tekee vaikka hampparit mutta niin hirveä sotku tulee ettei kannata. Vaikkei muuta kuin mikrottaa hampparit. Ja lisää lisukkeet. Allergiaa ei ole. Voi ottaa likaisella lusikalla esimerkiksi relisshit ruokaan.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Syömisen rajoittaminen on huono keino, kun on kasvavasta nuoresta kysymys. Hyvä näkökulma on miettiä, mistä saataisiin edullista arkiruokaa. Yhden hyvän esimerkin kertoi pari vuotta sitten edesmennyt mummoni.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se
Mummon neuvoilla löytyi ratkaisu tähänkin pulmaan. Viisas nainen! 👵🏻🍖🙏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
>Vaate, lääke, koulu, harrastukset, asuminen,
kuinka paljon ostatte vaatteita? Läkekulut? Mitkä koulukulut? Eikös se asu teidän luona?
trolli!
Ap: hän menee lukioon syksyllä. Kyllä ysilläkin yhtä ja toista täytyy ostaa. Bussilippu, erilaisia välineitä mitä nyt on pakko olla. Lisäksi bensakulut etenkin kesällä. Tuskin ajelut pienenee. Autoa ei ole kyllä varaa ostaa ja mun autolla ei tule ajamaan. Vaimolla ei ole autoa kun ei ole varaa eikä me kahdella autolla mitään tehtäisikän.
Bensaa pitää pojan saada kun poika tahtoo, niinpä niin.
Mietin vaan, että bensaa mihin? Jos ap on ainut jolla on auto eikä poika saa ajaa sillä...
🎶🎶💃🕺🏼 kats fleysh zup!
kats fleysh zup!
alemen lib kats fleysh zup! 💃 🕺🏼 🎶🎶🎶
Liaan vähän proteiineja ja on jatkuva nälkä.
Miksi ruokit toisten lasta? Onhan sillä omatkin vanhemmat. Äiti JA isä. Kyllä he lapsensa ruokkivat ihan itse. Minä en ole koskaan ostanut avokin lapsille yhtään mitään. Enhän minä heidän isänsä ole. Muutaman kerran olen kuskannut harrastuksiin autolla jos olen itse sattunut menemään samaan suuntaan. Asiahan käytännössä menee niin, että jos ei ole isän oikeuksia, ei myöskään ole velvollisuuksia. On täysin järjetöntä osallistua toisten lasten kustannuksiin millään tavalla. Jos vanhempien rahat eivät riitä oman lapsensa kuluihin niin sitä varten on sosiaalihuolto ja ainahan sen lapsen voi antaa huostaan kos ei siitä kykene itse huolta pitämään.
Niin se vaan menee..
Älä ala miksikään pelleksi hyvä mies.
Kai äiti itse lapsensa ruokkii? Jos ei muuta niin antaa tissiä pennulle. Sehän saa niin lapsilisät, elarit ym rahat .
Hyi hitto mikä ukko! Miksi vaimosi tekee sinulle ruokaa?? Tuollainen kitisijä voi itse tehdä ruokansa!
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto mikä ukko! Miksi vaimosi tekee sinulle ruokaa?? Tuollainen kitisijä voi itse tehdä ruokansa!
Kai sen eukko valmistaa ruuat sentään kun MIES maksaa niin ruuat kuin sähköt ym koko porukalle?! Miten naiset ylipäätään kehtaa elää miesten siivellä aina?
Nyt oli kyllä niin huono provo, että en lukenut edes avausviestiä loppuun asti. Ja silti satoja viestejä ketjussa? Eikö ole mitään sellaista rage baittia, johon mammat ei menisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sen eukko valmistaa ruuat sentään kun MIES maksaa niin ruuat kuin sähköt ym koko porukalle?! Miten naiset ylipäätään kehtaa elää miesten siivellä aina?
Just tuon takia ei kannata ottaa vaivoikseen jonkin toisen ukon jämäpalaa. Joutuu ruokkimaan sen koko suvun. Käytännössä joutuu ruokkimaan jopa sen ex miehenkin joka säästää sen pentunsa ruoka ym kuluista kun joku uuvatti uusiomies kustantaa hänen pentunsa elämän. Vain ääliö ottaa yyhhoon riesaksi itselleen.
Jaa että päivisin heinää ja iltapalaksi leipäkannikan?
Itse toimisin siten , että maksimoisin tuon pojan ravinnon saannin mahdollisimman lihoittavilla ruuilla ja seuraisin hymyillen vierestä kun hänestä muotoutuu maksimaalisen läski obeesi. Sellainen 7000 - 10 000 kaloria päivittäin lienee sopiva määrä kasvavalle lapselle. Sitä kun jatkaa vaikkapa 6 kuukautta alkuun niin kyllä se siitä sitten iloksi muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tuon takia ei kannata ottaa vaivoikseen jonkin toisen ukon jämäpalaa. Joutuu ruokkimaan sen koko suvun. Käytännössä joutuu ruokkimaan jopa sen ex miehenkin joka säästää sen pentunsa ruoka ym kuluista kun joku uuvatti uusiomies kustantaa hänen pentunsa elämän. Vain ääliö ottaa yyhhoon riesaksi itselleen.
Tai sellainen mies/nainen, jolla on rahaa, eikä rahan kerääminen näyttele niin suurta osaa hänen elämässään.
Uskon että on myös ihmisiä, jotka kykenevät rakastamaan puolison lasta kuin omaansa. Vain tällaiselle ihmiselle sopii uusioperhe. Muut pysyköön erossa näistä sinkuista, joilla on lapsia! T: ydinperheessä oleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksatteko ruokaostokset joltain yhteiseltä taloustililtä? Jos on, niin pyydä sun vaimoa laittamaan sinne vaikka 50-100€/kk enemmän rahaa kuin mitä nyt tekee. Ei ole sun tehtävä elättää toisten ihmisten lapsia.
Ap:
Sillä on niin huono palkka. Sehän on tässä se iso ongelma. Nytkin jo joudun kompensoida. Maksan asumisesta enemmän vaikka sen lapsen takia on isompi asunto. Hän ei saa tukia kun mum tulot otetaan huomioon. Sentään tekee kotitöitä mutta tuo poikajuttu häiritsee.
Luojan kiitos ettei mun mieheni ole kuin sinä. Yhdessä ollaan menty ja oltu 30 vuotta, on sun mun ja yhteinen lapsi, Taloudellisesti ei ole koskaan tarvinnut ihmetellä kenen rahoilla maksetaan mitä. Ollaan oltu toistemme tukena ja apuna vuorotellen ja varmaan sen takia edelleen yhdessä j
Ei tuo ole aina mitenkään molemminpuolista, vaikja muikeana monet haluaakin asiat näjdä niin, että ettekö voi sopia.
Vou olla, että toinen osapuoli ei ole riitaisa tai odota kohtuuttomia, mutta toinen ei osaa sopia reilusti ja rehdisti. Ei ehkä osaa edes keskustella ilman riitelyä.
Riippuu tietenkin kenen puolella on, miten asiat näkee. Voi olla puolueellisuutta suuntaan ja toiseen.
Tiedän tapauksen, missä eräästä naisesta oli valehdeltu olevan rahahne hyeenat ja ystävälliset ystävät ja sairaan katkerat vuosien manipuloinnilla saivat tehtyä hänen kumppaneistaan naurettavan pihin tietyissä asioissa ja muutenkin naurettavalta tavalla kuluihin suhtautuvan. Tuo tehtiin manipuloinnilla, valheilla ja sabotoinneilka.
Tuo tehtiin aivan tahalleen muka siksi että saisi tuntea mitä on jos välitetään vain rahasta.
Pieleen meni nimittäin tuo uhri ei ikinö ollut sellainen, joka olisi välittänyt vain rahasta tai olisi ollut poikkeuksellisen itsekäs tai riitaisa niin että ei olisi voinut jotenkin asiallisesti sopia raha-asioistakin.
Mutta kun sellainen mielikuva oli luotu niin tomppelit toki uskovat kaiken kun huolellisesti valehdeltu vuosikymmeniä ja voih kumppanikin oli tullut jonkinlaiseksi vain tuon naisen takia mukamas.
Väärin! Jokainen joka tietää vähän enemmän tapauksesta, tajuaa missä määrin mukana on ollut valheita, rikoksua, sabotointua, valheita ja manipulointua.
Kuvottavia rikoksia!
Toisen siittämää kakaraa ruokit? Good luck!!!
Ap:ta harmittaa, kun näkee vierestä, kun toisen miehen pojasta kasvaa vahva kolli.
Olet vain kateellinen ja mustis. Toivottavasti nainen vetää tuosta johtopäätöksensä.
- Kaiken lisäksi olet trolli. Ei oo sulla naista, ei edes naisen poikaa.
On olemassa kahdenlaisia rahariitoja. . Oikeita ja ei niin oikeita.
Oikeilla tarkoitan sellaisia, missä ihan oikeasti on ahdingossa ja rahat ei riitä tai on tullut jotai taloudellista takapakkkia, eikä edes omasta shoppailusta johtuvaa. Aika moni stressaisi tuollaisista.
Sitten erikseen ne vähän turhat riidat, missä ei ole mitään sen kummempia ongelmia, ehkä ei ollenkaan isoja ongelmia, jokainen lisäkulu saa ärhentelemään. Nuo on niitä typeriä rahariitoja johon ei kenenkään pitäisi sortua. Järkevä ei sorrukaan tuollaisista riitelemään.
Esiintyy ehkä yleisemmin niillä, joilla ei kuitenkaan hulppean hyvä rahatilanne tai lähimenneisyydessä ollut rahaongelmia.
Mikä on ap:n syy, että on pitänyt valita osa-aikatyötä tekevä pienituloinen nainen? Ajattelitko, että siitä saa hyvän kodinhoitajan? Ja miten sitten kävikään?
Syömisen rajoittaminen on huono keino, kun on kasvavasta nuoresta kysymys. Hyvä näkökulma on miettiä, mistä saataisiin edullista arkiruokaa. Yhden hyvän esimerkin kertoi pari vuotta sitten edesmennyt mummoni.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.