Vaimon poika syö kuin hevonen
Vaimoni 16v poika syö kuin hevonen. Lisäksi valikoi eli mikä vain normaali ruoka ei kelpaa toisin kuin omille pojilleni kyllä kelpasi.
Omat pojat jo aikuisia ja muuttanut omilleen. Lisäksi minä olen isotuloisempi joten joudun ruokkimaan nuoren herran herkuttelua. Vaimo osa-aikaisessa työssä joten tekee sentään ne ruuat mutta ärsyttää tää meno ja kustannukset. Lisäksi ei siivoa jälkiään vaan vaimo siivoaa sotkut. Poika joskus tekee vaikka hampparit mutta niin hirveä sotku tulee ettei kannata. Vaikkei muuta kuin mikrottaa hampparit. Ja lisää lisukkeet. Allergiaa ei ole. Voi ottaa likaisella lusikalla esimerkiksi relisshit ruokaan.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, et voi kytätä kasvavan lapsen syömistä. Ja muutenkin voisit korjata ikävää "laskelmoivaa" asennettasi. Sinun asenteesi ja kyyttäämiset kyllä huomataan ja voi hyvinkin olla, että jäät yksin rahojesi kanssa. Puoliso saa tarpeeksi negatiivisuudesta ja muuttaa poikansa kanssa omilleen, pärjäävät kyllä kun saavat enemmän tukia.
Mitäpä jos vain lopettaisit nillittämisen ja kestäisit tilanteen, kyse on vain muutamasta vuodesta ja rahasta. Saat kuitenkin rakastavan puolison kanssa elää ellet nyt mokaa asiaa. Hyviä naisia ei kasva joka oksalla vanhoille miehille.
Osa ei nyt tajua että poika on nirso. Eli on vähän kuin nää juhlien feta/kakku/lohi/liharohmut. Valikoiva syöminen. Siitä tässä on kyse. Ei ole kasvatettu. Perunat, pasta, riisi, leipä takuulla jää syömättä pojan ottaessa 500gr lohta ja muille jäi ruodot. Harva tuosta pitää. Ja
Muutama viesti takaisin niin m47 kirjoitti syöneensä 16v iässä pellillisen pizzaa. Tällainen meno on varmasti ap:n luona. En ihmettele että kiristää hermoja.
Vierailija kirjoitti:
"Lisäksi ei siivoa jälkiään vaan vaimo siivoaa sotkut. Poika joskus tekee vaikka hampparit mutta niin hirveä sotku tulee ettei kannata. Vaikkei muuta kuin mikrottaa hampparit."
Ei helvetti, vieläkin jotkut tekee näitä karhunpalveluksia pojilleen kun mitään ei vaadita. Umpisurkeaa vanhemmuutta.
Luen yleensä näitä kommentteja siihen asti, kun tulee samoin ajatteleva. Ei tarvinnut montaa lukea. Näitä karhunpalveluksia on huolestuttavan paljon tässä ajassa.
Nyt AP vaimon kanssa 'neuvottelupöydän eteen. Ne uhkakuvat puhuttava ääneen, vai oletko itse se helpolla pääsevä? Ku siitä on niin paljon vaivaa" - siitä puhumisesta, rajojen laittamisesta? Päät pois pensaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvavat nuoret syö paljon. Ei sitä lasta voi nälässä pitää. Jos koet talouden epätasapainoiseksi niin pyydä vaimoa maksamaan isompi osa kuluista.
Niin ja opettakaa lapselle ruoan laittoa, siivousta, hygieniaa ym. Teette karhunpalveluksen jollei kotona opi.
Aloituksesta ilmenee ettei vaimo voi maksaa enempää. Ilmenee myös että poika nirsoilee. Ei kelpaa perus ruuat. Varmaan kebabbia/japsi/kinkki/pizza ruokaa pitää olla kokoajan.
Siivousasiassa samalla linjalla.
-Roskamättöruoka on kaikkein halvinta eli hieno homma että poika tyytyy niihin, tulee pakosta halvaksi. Jos vaatisi laadukasta ruokaa maksaisi se tuplat. esim kasvikset älyttömän hintaisia suhteessa kuinka paljon joutuu syömään.
Ei ole halpaa. Mun eksän tytär söi normaalia kotiruokaa ja harvoin käytiin hakee pizzaa tms. Joskus kyllä. Sitten hän keksi sushilajitelmat ja kuulkaa ei ole halpaa kun kasvava teini syö sitä nälkäänsä.
Tytär oli säästänyt reilu tonnin ripari ym lahjoja ja kun tuli mopokortti puheeksi niin ehdotin että josko kasvatusmielessä likka maksaa itse mopokortin. Asuttiin keskustassa joten ei olisi tarvinnut moista. No siinä kohtaa mamma kakisti ettei tilillä ole enää mitään. Kaikki raha on käytännössä syöty sushina pois. Pahaa kouluruokaa joten sushille. Ja muulloinkin. Multa tää oli salattu. En pitänyt tästä.
Ehdotti jotta mä sponssaisin mopokorttia. En. Se oli viimoinen pisara mua kohtaan tapahtuneeseen hyväksikäyttöön. Lunastin muijan ulos kämpästä teinineen ja sanoin auf wiedersehen. Muuttivat johonkin landelle ja siellähän sitä mopoa olisikin tarvittu. Nyt oli mopo syöty ennakkoon.
Joten kyllä nuo kepsut sun muut pöperöt tulee kalliiksi ja lihottaa. Syödään vielä salaa tilit tyhjiksi.
Salaa tilit tyhjiksi? Se tyttöhän käytti omia rahojaan! Ei hän ole ollut sulle tilivelvollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksatteko ruokaostokset joltain yhteiseltä taloustililtä? Jos on, niin pyydä sun vaimoa laittamaan sinne vaikka 50-100€/kk enemmän rahaa kuin mitä nyt tekee. Ei ole sun tehtävä elättää toisten ihmisten lapsia.
Ap:
Sillä on niin huono palkka. Sehän on tässä se iso ongelma. Nytkin jo joudun kompensoida. Maksan asumisesta enemmän vaikka sen lapsen takia on isompi asunto. Hän ei saa tukia kun mum tulot otetaan huomioon. Sentään tekee kotitöitä mutta tuo poikajuttu häiritsee.
Ottaessasi tiesit tilanteen, mutta silti aloit oleen = itse aiheutettu ongelma. Voi voi. Not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lisäksi ei siivoa jälkiään vaan vaimo siivoaa sotkut. Poika joskus tekee vaikka hampparit mutta niin hirveä sotku tulee ettei kannata. Vaikkei muuta kuin mikrottaa hampparit."
Ei helvetti, vieläkin jotkut tekee näitä karhunpalveluksia pojilleen kun mitään ei vaadita. Umpisurkeaa vanhemmuutta.
Luen yleensä näitä kommentteja siihen asti, kun tulee samoin ajatteleva. Ei tarvinnut montaa lukea. Näitä karhunpalveluksia on huolestuttavan paljon tässä ajassa.
Nyt AP vaimon kanssa 'neuvottelupöydän eteen. Ne uhkakuvat puhuttava ääneen, vai oletko itse se helpolla pääsevä? Ku siitä on niin paljon vaivaa" - siitä puhumisesta, rajojen laittamisesta? Päät pois pensaasta.
Se vaan on aika tekemätön paikka jos äiti sallii tuon menettelyn. Hankala on isäpuolen alkaa määräilemään. Äiti kun tekee ja kasvattaa pojan omista lähtökohdistaan ja resursseistaan. Ehkä hällä ei ole enemmän voimavaroja. Muutenkin varaton, hehheh huono huumori.
Älä osta kalliita herkkuja kun poika tulee. Syö hyvin duunissa/kaupungilla silloin kun poika on teillä. Ole ovela kun ne muutkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
>Vaate, lääke, koulu, harrastukset, asuminen,
kuinka paljon ostatte vaatteita? Läkekulut? Mitkä koulukulut? Eikös se asu teidän luona?
trolli!
Ap: hän menee lukioon syksyllä. Kyllä ysilläkin yhtä ja toista täytyy ostaa. Bussilippu, erilaisia välineitä mitä nyt on pakko olla. Lisäksi bensakulut etenkin kesällä. Tuskin ajelut pienenee. Autoa ei ole kyllä varaa ostaa ja mun autolla ei tule ajamaan. Vaimolla ei ole autoa kun ei ole varaa eikä me kahdella autolla mitään tehtäisikän.
Bensaa pitää pojan saada kun poika tahtoo, niinpä niin.
16v poika elää bensalla ja kebabilla. Tämän opin palstalta.
Velanainen.
Poika on kasvavassa iässä joten ruokaa menee! Olis kuitenkin paikallaan keskustella normaalista ruokavaliosta: Vaikka niin, että 5 päivänä viikossa syödään normaalia ruokaa mitä muutkin ja viikonloppuna voi herkutella enemmän. Esim. hampparit ei ole arkiruokaa. Kai pojalla on jotain normaaleja suosikkiruokiakin. Makaronilaatikko? Pasta bolognese? Kana ja riisi? Jos syö paljon herkkuja niin ei ole ihme että ruokaa kuluu senkin takia paljon, koska sisältävät ns. tyhjiä kaloreita niin paljon. Vanhempien tehtävä on tarjota riittävästi ravintoa lapsille, mutta myös katsoa että se ravinto on laadukasta. Ota tiukka keskustelu pojan ja äidin kanssa aiheesta ja pyydä poikaa vaikka kirjottamaan lista hyvistä arkiruoista joita huomioiden voitte suunnitella viikon menun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvavat nuoret syö paljon. Ei sitä lasta voi nälässä pitää. Jos koet talouden epätasapainoiseksi niin pyydä vaimoa maksamaan isompi osa kuluista.
Niin ja opettakaa lapselle ruoan laittoa, siivousta, hygieniaa ym. Teette karhunpalveluksen jollei kotona opi.
Aloituksesta ilmenee ettei vaimo voi maksaa enempää. Ilmenee myös että poika nirsoilee. Ei kelpaa perus ruuat. Varmaan kebabbia/japsi/kinkki/pizza ruokaa pitää olla kokoajan.
Siivousasiassa samalla linjalla.
-Roskamättöruoka on kaikkein halvinta eli hieno homma että poika tyytyy niihin, tulee pakosta halvaksi. Jos vaatisi laadukasta ruokaa maksaisi se tuplat. esim kasvikset älyttömän hintaisia suhteessa kuin
Ei muuten mutta sitten mami joutuu olemaan ukon lompakolla!
Olet ottanut huonon naisen, joka ei ole osannut kasvattaa poikaansa. Ehdota, että poika menisi isänsä luo asumaan. Häneltä pojan kasvatus voisi sujua paremmin. Oppisi syömään tavallista ruokaa ja siivoamaan omat ja isänsä sotkut.
Ei pidemmät automaattisesti syö paljoakaan enemmän.
mä olen 192, pojat 188 ja 190, normipainoisia kaikki.
Ihan tavallisilla ruokamäärillä pärjää.
Tuo on varmaan vaikea paikka, kun ei poikaa oikein voi kieltää syömästä. Sotkemiseen toki voi puuttua. Voitteko ostaa terveellistä ruokaa kaappeihin, niin tuskin syö yhtä paljon?
No miks isäpuoli olis ollut velvollinen maksamaan mopokortin sille tytölle joka oli syönyt tonnilla sushia? (Lainaus ei onnistunut niin että viimeinen kommentti olisi jäänyt näkyviin).
Vierailija kirjoitti:
Ei pidemmät automaattisesti syö paljoakaan enemmän.
mä olen 192, pojat 188 ja 190, normipainoisia kaikki.
Ihan tavallisilla ruokamäärillä pärjää.
Mun mies on 188cm pitkä. Sanoi että kasvuvaiheessa oli aina nälkä. Siis aina, vaikka olisi syönyt tunti sitten. No sitä kesti muutaman vuoden ja sitten se tasaantui.
Kauheata pojan kasvaa tuollaisen isäpuolen kanssa. Voi kun äiti ymmärtäisi erota.
Vierailija kirjoitti:
No miks isäpuoli olis ollut velvollinen maksamaan mopokortin sille tytölle joka oli syönyt tonnilla sushia? (Lainaus ei onnistunut niin että viimeinen kommentti olisi jäänyt näkyviin).
Tähän voin vastata: KUKAAN ei itse asiassa ole velvollinen maksamaan mitään mopo-sun muita kortteja kenellekään. Ei äiti, ei isä eikä isäpuoli, ei pappa, ei mummo eikä naapuri.
Kyse on ehkäpä niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin lempeys toista ihmistä kohtaan ja halu antaa itsestään jotain, varsinkin nuorelle, vielä elämää ymmärtämättömälle ihmiselle. Ja joka on vielä läheinen ihminen tai ainakin sellaiseksi oletettava.
Ei minullakaan ollut velvollisuutta kustantaa ajokorttia lapselleni. Kyllä hän varmasti sitkeällä säästämisellä vaikka jostain kymmenvuotiaasta asti olisi voinut vaikka ne ajokortti rahat itsekin saada kasaan. Mutta ei nyt vain niin tehnyt.
Onhan tietysti opettavaista ojentaa nuorta rahankäytöstä, jos ne on noinkin ryhmään asiaan mennyt. Mutta epäilen että tässä on takana jotain muutakin. Jos kyseessä olisi ollut tämän isäpuolen oma tytär, olisi hyvinkin saattanut vain hiukan orua tyttöä, ja sitten maksanut sen mopokortin. Nyt on luultavasti käytetty hieman ilkeää kieltäkin kun on kerrankin saanut kunnolla sanoa asiasta, yleensä nämä isäpuolet ei edes yritä ymmärtää nuorta lapsipuoltaan. Aina sanotaan, kun on vähänkin mahdollisuus sanoa. Omalle lapselle ollaan paljon mukavampia.
Tietenkin omalle lapselle annetaan vaikka mitä, siis jotkut vanhemmat, mutta ymmärrän että puolison lapselle ei koska onhan sillä puolison lapsella omatkin vanhemmat.
Symppaan ap:ta. Ei tietty ole tarkoitus, että lapsi on nälissään, mutta ei myöskään saa ladella mitä syödään.
Miehen reilusti yli 20v poika muutti takaisin kotiin; piti olla vaan hetkeksi mutta on tässä jo aikaa mennyt -, käy kyllä töissä, mutta ei rahat sitten riitäkään kaikkeen, kun ei ole oppinut säästämään. Kaikki on saanut mitä on halunnut kakarana. Nyt onkin sitten vaikeaa. Joten jos ap ja muut ketjun "kyllä se muuttaa parin vuoden päästä" - ajattelijat luulee, että homma on sillä selvä niin ei ole. Jos ei opi hoitamaan asioitaan, syömään sitä mihin on varaa jne. tossa 16v iässä niin sitähän saa elättää ja pitkääään. Ja ei lopu siihen että ostaa ruokaa vaan menee överiksi kohta muutenkin. Joten ap ei ole tiukkapipo nillittäjä vaan näkee mitä tuleman pitää.
Itse laitoin stopin, ei kenenkään rahat riitä, kun kaveri ajelee rinkiä yöt ja vapaa-ajat aivan liian kalliilla autolla, shoppailee, bilettää, kestitsee jääkaapin sisällöllä kavereitaan - joita siis on monta, + kasvaneet sähkö + vesi yms laskut. Puhumattakaan järkyttävästä sotkemisesta ympäri kämppää. Ei tee mitään kotitöitä, mä opetin käyttämään pesukonetta kun häneltä loppui puhtaat vaatteet ja likapyykit eivät itsestään siirtyneet koneeseen!!
Tili on hänellä tuhlattu kahdessa päivässä, karhukirjeitä autosta ja ties mistä tulee viikoittain. Käsittämätöntä. Kaverilla ei ole minkäänlaisia normielämän selviytymistaitoja. Äiti ja iskä on aina hoitaneet.
Eipä tullut pieneen mieleenkään, että tyyppi muuttaisi isänsä luo, kun tutustuin hänen isäänsä! Äitinsä oli nokkelana muuttanut niin pieneen kämppään uuden miehensä kanssa, ettei poitsua voi enää ottaa. Onneksi mulla on vielä oma kämppä, johon voin vetäytyä, kun alkaa hitsaamaan liikaa kiinni. Mielelläni olisin kyllä tosi tosi ihanan avoni kanssa, tämä asia vain hiertää. Ymmärrän kyllä, että lasta autetaan, mutta tossa on menty jo aika pitkälle yli normaalin jeesin.
Poitsu vihaa mua kun ruttoa, kun patistan hommiin. Hahhah mä vaan nauran. Onneksi isänsä on nyt vihdoin nähnyt valon ja yrittää kasvatuksellista korjausliikettä. Saas nähdä onnistuuko vai onko liian myöhäistä. Siis poitsulle ja meidän parisuhteelle.
Ymmärrän jos on pienet lapset - kuten mun exällä oli, ilman muuta hommailin niille kaikkea ja tehtiin kivoja juttuja ne vuodet kun olin heidän elämässään. Vieläkin pidetään yhteyttä, vaikken heidän isänsä kanssa enää olekaan ja he ovat jo aikuisia. Mutta nämä lapsukaiset oppivatkin käsittelemään rahaa, tekivät kotitöitä, hommasivat kesätyörahoillaan mopokortit sun muut ja saivat vielä säästettyäkin. Ilolla heitä myös sitten auttoi, kun näki että homma on hanskassa ja mennään elämässä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Symppaan ap:ta. Ei tietty ole tarkoitus, että lapsi on nälissään, mutta ei myöskään saa ladella mitä syödään.
Miehen reilusti yli 20v poika muutti takaisin kotiin; piti olla vaan hetkeksi mutta on tässä jo aikaa mennyt -, käy kyllä töissä, mutta ei rahat sitten riitäkään kaikkeen, kun ei ole oppinut säästämään. Kaikki on saanut mitä on halunnut kakarana. Nyt onkin sitten vaikeaa. Joten jos ap ja muut ketjun "kyllä se muuttaa parin vuoden päästä" - ajattelijat luulee, että homma on sillä selvä niin ei ole. Jos ei opi hoitamaan asioitaan, syömään sitä mihin on varaa jne. tossa 16v iässä niin sitähän saa elättää ja pitkääään. Ja ei lopu siihen että ostaa ruokaa vaan menee överiksi kohta muutenkin. Joten ap ei ole tiukkapipo nillittäjä vaan näkee mitä tuleman pitää.
Itse laitoin stopin, ei kenenkään rahat riitä, kun kaveri ajelee rinkiä yöt ja vapaa-ajat aivan liian kalliilla autolla, shop
Oon ollut vähän vastaavassa tilanteessa, mun avomiehellä oli vaan kaksi lasta, itsellä ei yhtään. Tytön kanssa pärjättiin, pojan kanssa ei. No erohan siitä sitten tuli kun lasten äitikin vielä laittoi kapulaa rattaisiin niin en jaksanut montaa vuotta. Hyvä että sulla on vielä oma asunto, pääset välillä lataamaan akkuja ja rauhoittumaan. Ihmettelen vaan että miksi ihmiset ovat usein niin sokeita oman jälkikasvunsa suhteen. Tämä oli mun ainut ja viimeinen kokemus yh-iskästä, sen jälkeen varmistin heti kättelyssä jokaiselta deittikumppanilta että eihän sulla vaan ole lapsia...
Poika vain vaihteeksi isälleen asumaan
Tälle repesin. :)
Toki jos se poika on joku kiekkopoika 197 cm/104 kg ja ap on runopoika 164 cm/64 kg. Ja hänen aikuiset pojat samanlaisia niin onhan noilla nyt täysin eri ruokamäärät.
Mieluummin tuo hoikka runopoika kun tuo täystuho jos saan sanoa.
Silti nirsoilu ja sotkeminen ja laiskuus ei hyvä.