Millä kotimainen vaateteollisuus saataisiin nousuun?
Yksi kerrallaan kotimaiset pienet ja isommat vaate/muotibrändit ilmoittavat mittavista talousvaikeuksistaan ja lopettamisesta.
Mitä sun mielestä olisi pitänyt tehdä toisin? Olisiko yrityksen voinut pelastaa jokin?
Kommentit (2186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seppälä takaisin tai samantyylinen liiike. Ihan parhaimman näköiset vaateet -80 luvulta lähtien. Melkein kaikki nuoret hakivat ainakin -80 luvulla sieltä vaatteet ja meikit. Arki ja pyhävaatteet joka lähtöön ja EDULLISESTI.
Monet nyky suomi liikkeet ajaa karille kun myydään melkein ainoastaan jotain kauheita kukkamekkoja ja hirveään ylihintaan!
Höpön löpö, seppälä meni konkkaan eli seppälä-fanit kantoivat taloon liian vähän rahaa. Koittakaa nyt jo ymmärtää että mielipiteellänne ei ole hevon kukun väliä, ainoastaan sillä mihin laitatte rahanne.
Seppälä oli vuosikymmeniä ihan parasta mitä saattoi olla. Konkurssiin meno saattoi johtua ajan myötä vaatteiden laadun heikkenemiseen. Mutta juuri siellä -80 luvulla seppälä kukoisti. Ja juuri sellaisenaan kuin seppälä kukoisti haluaisin samanlaisen vaatekaupan suomeen. Jos se oli mahdollista silloin niin miksei nyt. Todella hyvä vaateliike suomessa on Pikku Riikka.
Todella monipuolinen valikoima, jokaiselle jotain. Ja aivan mahtava kauppias, suosittelen. Ainoa suomalainen vaatekauppa, jota arvostan.
Itse suosin Nosh ja Nanso vaatteita. Ovat hyvälaatuisia ja kestävät monista pesuista huolimatta hyvänä.
Sillä, että mie pääsen shopailemaan Helsingin desing liikkeisiin. Kansantalous nousuun!
Itse ostan kotimaisilta DB Dancewear ja Manda Movement urheiluvaatteet ja loput vaatteet kirpparilta, ystäväni tekee minulle hameita yms käsitöitä
Suomessa on monia taitavia vaatesuunnittelijoita, jotka voisivat suunnitella iltapukujen lisäksi työvaatteet ihan töihin. Työntekijöille, jotka siis työvaatteita ja kenkiä tarvitsevat. Näitä paikkojahan riittää. Olisi aika makeeta!
Eikös Italiassa Armani ole suunnitellut poliisienkin työasuja? Vai onko minnuu taas höplästä vedetty?
Suomalaisten kannattaisi itsekkin enemmän arvostaa kotimaisia tuotteita ja ne pitäisi myös Suomessa valmistaa.
Tehkää tää!
Mulla onkin villakangastakkeja useampiakin. Ei tarvitse lähteä kehräämään mitään. Villa muutenkin on paras vaatemateriaali ja käytän sitä paljon.
Takin ei kuulu olla mikään muovipussi eikä -pullo. Vastaisuudessa jätän muutkin kierrätysvaatteet ostamatta. Niiden laatuun ei ole luottamista.