Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan käy yksityisellä hammaalääkärillä kun julkiseenkin pääsee

Vierailija
20.02.2025 |

muutaman kuukauden jonotusajalla?  Kävin juuri julkisella tarkastuttamassa ja noi tuli 60 e lasku. Ei reikiä onneksi. Mutta vaikka olisi ollut reikiä, lasku olisi ollut murto-osa mitä yksityisellä olisi maksanut.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska voi ja pystyy.

Yksityisten hammaslääkärien asenne työhönsä ja asiakkaisiin on jotain ihan muuta kuin se nuiva ja kuivakka ja syyttelevä julkisen puolen hammaslääkärien asenne. 

Itse menin valtavan pitkän tauon jälkeen hammaslääkärille pakon sanelemana, viisuri tulehtui ja se oli pakko poistaa asap. Eka yksityinen, jonka nettisivut vaikuttivat järkeviltä ja tietoa löytyi tarpeeksi, kelpasi. Pelkäsin, että saan huutia hampaista ja siitä, etten ole käynyt aikoihin, mutta sen sijaan sain niin sensitiivistä, huomioivaa ja huolehtivaa asiakaspalvelua, että melkein rupesi itkettämään. Sillä tiellä olen edelleen, käyn n. kerran vuodessa tarkistuttamassa ja puhdistuttamassa. Ottavat kuvat, poistavat sen vähän hammaskiveä mitä on syntynyt, tekevät soodapuhdistuksen. Tottakai kyselevät lankaamisesta jne, mutta kukaan ei koskaan syyllistä tai luennoi, jos vastaan, että "on vähän vähälle jäänyt". Maksan mielelläni muutaman kympin extraa siitä, että kukaan nuiva nipottaja ei pidä mulle luentoa hammaslankaamisen tarpeesta vaan kohtelee minua kuin aikuista, maksavaa asiakasta, joka kyllä tietää, mutta jonka elämä välillä tulee tielle. 

Vierailija
102/107 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun käymään yksityisellä siitä syystä, että tarvitsen hammashoidossani sedaatiota ja sitä ei julkisella saa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole varaa mennä yksityiselle. Kaikki eivät ole rikkaita niin, kun jotkut luulee................

Vierailija
104/107 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole varaa mennä yksityiselle. Kaikki eivät ole rikkaita niin, kun jotkut luulee................

Yksityisen hammaslääkärin hinnat eivät ole niin kovat kuin mitä usein kuvitellaan. Kalliimpaa on käyttää kissaa hammastarkastuksessa kuin käydä itse yksityisellä hammaslääkärillä. 

Vierailija
105/107 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastarkastukset on klinikoilla usein tarjouksessa 40-80e, rötgenkuvat 30 e/kpl. Tampereella on mahdotonta saada tarkastusaikoja.

Vierailija
106/107 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoon pääsy vaihtelee paikkakuntien välillä aivan todella paljon. Pienemmällä kylällä saattaa olla helpompi saada aikaa kuin isossa kaupungissa. Aiemmin mainittu Tampereen jonotustilanne on aivan äärimmäisen huono. Tampereella on myös YTHS:llä eli opiskelijaterveydenhuollossa kuukausien jonotusajat hammashoitoon, minkä takia he kehottavat varaamaan aikaa julkiselta puolelta, josta taas kehotetaan kääntymään opiskelijaterveydenhuollon piiriin. Naurettavaa.

Itse käyn työnantajan edulla hoidattamassa hampaani. Koko ikäni ajan on sanottu, että minun kannattaa käydä suuhygienistillä vuosittain, ilmeisesti syljeneritykseni on niin runsasta mikä aiheuttaa hammaskiveä. Julkiselta puolelta lääkäri aina kieltäytyy ko lähetteen tekemästä ja muutenkin tuntuu, että hampaat pitää päästää tosi huonoon kuntoon ennen kuin hoitoon pääsee.

Hammaskivi syntyy kun hampaita ei harjata hyvin aamuin illoin sähköhammasharjalla. Ruokailun jälkeen kannattaa myös käyttää hammasväliharjaa, hammastikkua ja lankainta. 

Usein näkee ihmisillä järkyttävät hammaskivet, kun ei vain ehdi ja viitsi tehdä mitään kunnollista hampaiden hoitoa päivittäin.

Vierailija
107/107 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muodostuu hammaskiveä hyvin vähän vaikka käyn niinkin harvoin kun 2 vuoden välein hammaskiven poistossa.  Käytössä em. sähköhammasharja, hammasväliharjat, hammastikut ja lankaimet. Putsaan hampaani hyvin, koska se vaikuttaa koko kehon terveyteen.

Hammaskiven poisto julkisella maksoi tässä kuussa 69,10 euroa, jossa oli sisällytettynä 17,90 euron käyntimaksu. Tuo käyntimaksu on jokin käsittämätön maksu! Mihinköhän mahtaa edes perustua moinen rahastusmaksu?

Itse ilmoittaudutaan automaatilla kelakortilla ja kävellään hoitohuoneeseen, kun oma vuoronumero lävähtää näytölle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä