Miksi kukaan käy yksityisellä hammaalääkärillä kun julkiseenkin pääsee
muutaman kuukauden jonotusajalla? Kävin juuri julkisella tarkastuttamassa ja noi tuli 60 e lasku. Ei reikiä onneksi. Mutta vaikka olisi ollut reikiä, lasku olisi ollut murto-osa mitä yksityisellä olisi maksanut.
Kommentit (107)
Mä ainakin haluan päästä sinne hammaslääkäriin nopeammin kuin muutaman kuukauden jonotusajalla, ja valita ajankohdan itse työpäiväni ulkopuolelta. Tää ei onnistu julkisella.
No Tampereella on kuule vuoden jonotusaika, ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin haluan päästä sinne hammaslääkäriin nopeammin kuin muutaman kuukauden jonotusajalla, ja valita ajankohdan itse työpäiväni ulkopuolelta. Tää ei onnistu julkisella.
Miksi on kiire?
Koska haluan asiat kuntoon heti ja omalla aikataululla ja vieläpä niin että tehdään mitä haluan. Jos pyydän yksityistä hiomaan vaikka jotain hammasta ihan estetiikan takia ni se tehdään mukisematta toisin kuin julkisella. Ei siinä mitään oon käyny julkisellakin eikä sinänsä moitittavaa, päinvastoin mutta joskus helppous voittaa kuten monessa muussakin asiassa
Sehän riippuu ihan siitä missä asuu
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu ainakin Espoossa, en tiedä missä sinä asut.
Onpa julkisella suhteellisen kallista. Käyn yksityisellä ja tarkistus 90 euroa, aika aina parin viikon sisällä.
Liioittelet tuossa hinnassa, ei se tarkistus minunkaan yksityisellä enempää maksa 😅
Paikkaus alle pari sataa, mikäli ei ole kovin monta pintaa samassa hampaassa
Kuka voi monta kuukautta odottaa, jos on reikä ?
Ei täällä pääse. Olin yli vuoden jonossa - tai luulin olevani - mutta selvisi että oli poistettu jonosta. Ihan tapana täällä, sillä tavalla saadaan ihmiset menemään yksityiselle.
En vain halua jonotella aikaa mikä sieltä annetaan, vaan haluan valita sen itse ja nopealla aikataululla.
Sinulla ei ollutkaan mitään ongelmaa niissä hampaissa. Jos olisi ollut mitään isompaa, olisit saanut kuulla, ettei sitä hoideta. Vuosia tappelin julkisen kanssa purennan korjaamisesta, mutta eivät tee. Yksityisellä sitten 3 tuntia penkissä istumista, ja vuosien niskasäryt ja migreenit ja sairauspoissaolot olivat poissa.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan piikkiin käyn hammashoidossa.
Olet siis Kelassa töissä :)
Vierailija kirjoitti:
Onpa julkisella suhteellisen kallista. Käyn yksityisellä ja tarkistus 90 euroa, aika aina parin viikon sisällä.
Kallis on tuo sinun yksityinen, minulla 2/3 tuosta hinnasta
Kouvolassa yksityisellä tarkastus 39€. Ja onnistuu joskus jopa samalle päivälle. Ystävällistä ja rauhallista palvelua saa samalla.
Minä en rupea hammasongelmien kanssa odottamaan muutamaa kuukautta. Tulee äkkiä paljon isompi remontti, jos jää odottamaan eikä hoidata heti.
Hammastarkastus voi yksityisellä olla tarjoushintaan n. 50 - 60 euroa toimistomaksuineen, normaalihinta n. 80 euroa. Minä tykkään käydä yksityisellä, kun saan itse valita ajan, milloin menen, ja myös hammaslääkärin. Nyt mulla on implanttihoito meneillään. Sen hinta kyllä hirvittää, mutta en osaa olla ilman hammastakaan eikä muita vaihtoehtoja ole.
Joo, kun ei ole mitään ongelmia ollut niin todellakin käyn julkisella. Varaa vaan tarpeeksi ajoissa ajan hammaskivenpoistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on kiire?
Koska haluan saada sen epämiellyttävän käynnin hoidetuksi pois päiväjärjestyksestä ilman, että tarvitsee sitä odotella ja jännittää yhtään pidempään.
-entinen hammaslääkärikammoinen
Ai pääsee vain olen odottanut takaisin soittoa yli 2 vuotta näin hyvin toimii täällä stadissa.
Työnantajan piikkiin käyn hammashoidossa.