HS: Risto, 32, on neitsyt ja heidän määrä miehissä kasvaa: "Suudellut en ole, kädestäkään en ole pitänyt"
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010866135.html
"Deittimarkkinoiden yhä kasvava digitalisaatio ei ole kaikille pelkästään positiivinen asia.
Siinä missä komeakasvoiset pitkät miehet saavat lukemattomia seksikokemuksia eri naisten kanssa, esimerkiksi kaljuuntuneiden, ujojen lyhyiden miesten kysyntä on aika alamaissa.
Olen sitä tosissaan miettinytkin, että mitä jos jää loppuelämäksi yksin. Se ahdistaa, Risto Holopainen sanoo.
Nettideittailusta Holopainen ei pidä yhtään, mutta sitäkin hän on tehnyt vuosien varrella paljon. Yhtään treffejä ei ole tullut.
Hinge, E-kontakti, Eliittikumppani, Badoo, Holopainen listaa käyttämiään treffisovelluksia josta matcheja ei tule yhtäkään.
Rupesi vain vituttamaan. Ihan suoraan sanottuna rupesi vituttamaan, Holopainen kiteyttää kokemuksensa."
Kommentit (2235)
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiassa se nähtiin ala-asteella. Siellä oli luokalla yleensä 1-3 sellaista poikaa, jotka olisivat kelvanneet jollekin poikaystäväksi. Sama juttu tytöissä. Kaikki tykkäsivät samoista tyypeistä. Mikään ei ole muuttunut eikä tule muuttumaan, ellei sulkeudu tynnyriin sen oman puolison kanssa (mikä ei välttämättä ole huono ajatus ollenkaan)
Aika häiriintynyttä että deittailuaiheisessa keskustelussa puhutaan jostain ala-asteikäisistä lapsista, joiden seksuaalisuus ei ole kunnolla vielä edes herännyt. Voitaisko pysytellä keskustelussa AIKUISISSA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille tiedoksi. Kauneudenhoito maksaa. Toivoitte jälleen kerran yhdessä podcastissa viimeisen päälle olevaa naista ymmärtämättä mitä kaikki nykyään kustantaa. Mun menot vaihtelee 400-700e/kk, riippuen siitä ostanko tuossa kuussa vahaliuskoja tai tyköistuvia vaatteita. MINÄ maksan omat menoni. Suurimmalla osalla teistä riittää pokka kyllä vaatia, mutta ei elättää. Teinä pitäytyisin niissä sokerideiteissänne.
Ketään miestä ei kiinnosta esim. hiukset tai kynnet, joihin naiset laittavat omaisuuksia. Vaatteitakaan ei tarvitse jatkuvasti ostaa. Jokainen saa käyttää toki itse tienaamansa rahat juuri niin kuin haluaa, mutta turha syyttää miehiä omasta shoppailuinnosta.
Kuntosalijäsenyys maksaa 50 euroa kuussa, se riittää jo hyvin pitkälle, jos miesten kommenteilla on merkitystä.
Ei
Tottakai moni mies haluaa luonnonkauniin naisen ja siten paremmat geenit lapselleen. Se on sitten eri asia minkälaisia kommentteja kenellekin antaa, ei ketään tarvitse kutsua harmaahiirulaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt se on nähty. Naisille ei riitä kunnollinen tavallinen mies. Joonas tienaa bussikuskina saman verran lisineen kuin lähi tai sairaanhoitaja. Mutta sehän ei tietysti riitä näille kun kiikarissa on rikas lentäjäkirurgi.
Joonas?
Ovetko mieslähihoitajat haluttuja kumppaneita? Jos eivät, niin vertailukohta on outo.
"Minä tykkäsin kaikista naisista ja hän oli ainut joka tykkäsi takaisin. En minä tiennyt lapsien olevan näin kauheita"
Kyllä, pienet lapset osaa olla aika kauheita ja elämä niiden kanssa voi olla kuormittavaa. Onneksi sitä ei kestä kovin kauaa. Itsekään en osannut nauttia noista vuosista ja olen tyytyväinen, että ne ovat takanapäin.
Nyt meidän 10-vuotias alkaa olla jo ihan kivaa seuraa, hänellä on fiksuja juttujakin. Olen alkanut vasta nyt jollain tasolla nauttia äitiydestä.
N32
Vierailija kirjoitti:
En pääse lukemaan juttua, mutta Risto on perus kivan näköinen. Hänellä on työpaikka eli varmaan asiat kunnossa. Voisin kiinnostua ulkonäön perusteella. Mutta mutta sitten tulee kemia ja persoona kysymys kehiin ja se onkin mutkikkaampi juttu. Sitä vetovoimaa ei todellakaan ole kaikkien kanssa. Mutta sitä voi olla jonkun todella yllättävän henkilön kanssa. Ja jos sen on koskaan kokenut, niin ei enää pysty tyytymään vähempään.
nuorempana menin suhteisiin, joissa ei ollut kemiaa vaan riitti että mies oli hyvän näköinen ja oli yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Nykyään se ei vaan riitä. Pitää olla kemiaa ja henkinen yhteys.Ristolla voi olla ollut vaan huono tuuri. Eikä mitään vikaa hänessä tai naisissa. Henkimaailman asioita nämä. Pitää vaan hyväksyä ettei välttämättä löydy kumppania ja keskittyä muihin juttuihin.
-sinkkuna 10 vuotta
Vaikea mitään kemioitakaan testata kun keskitason mies ei pääse treffeille asti.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai moni mies haluaa luonnonkauniin naisen ja siten paremmat geenit lapselleen. Se on sitten eri asia minkälaisia kommentteja kenellekin antaa, ei ketään tarvitse kutsua harmaahiirulaiseksi.
Se luonnonkauneus vaan tuntuu tarkoittavan sitä, että melkein kukaan ei kriteereihin sovi. Ihmiset kun ovat etenkin Suomessa pääosin melko värittömiä - johtuu ihan geeniperimästä. Voi olla, että naiset tai ihmissuhde yleensä eivät niin kauheasti kiinnosta, jos estetiikka tuntuu koko ajan olevan kiinnostuksen heräämisen esteenä. Realistinen mahdollisuus voisi olla saada sellaine kumppani, joka näyttää luonnostaan ja saunapuhtaana siltä, miltä ihmiset normaalisti näyttävät, mutta joka osaa laittautua nätin näköiseksi. Geenien suhteen kannattaa muuten panostaa mieluummin terveyteen - ulkonäöllisesti ei ikinä tiedä, millaisia geeniyhdistelmiä lapsista tulee, joten tuo on lähinnä itse keksitty ongelma, jonka varjolla voi välttyä ihmissuhteelta. Välillä tuntuu, että pohjimmiltaan suhde pelottaa tai ahdistaa niin paljon, ettei sellaista haluakaan, kun alkaa löytyä omituisia syitä tyyliin "lasten geeniperimän takia pitäisi löytää luonnonkaunis nainen". Ja sitten kun on tällainen jalo periaate, voi hylätä kaikki epäsopivina ja epätäydellisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi kuin ihmetellä näitä teidän oletuksia. Että parisuhteen puuttumiselle on syynä autismi, lihavuus, rumuus, lyhyys, ammattitai sen puute, koulutus tai sen puute. Teen sellaista työtä, jossa näen jatkuvasti avioliittoon solmittavia ihmisiä. Ihan kaiken näköisiä, kokoisia, muotoisia ja kuuloisia ihmisiä menee jatkuvasti naimisiin. Ei ole mitään huippumallistandardia, jolla pääsee parisuhteeseen.
Paljon on kiinni tuurista ja omasta aloitteellisuudesta kehkeytyykö kiinnostuksesta parisuhde. Jotain rotia nyt näihin juttuihinAutistit eivät ole parisuhtesta ulkopuolinen ryhmä.
Useat autistit ovat kyvykkäitä ja älykkäitä ja pyörittävät Suomessa infraa ja vaikeita kriittisiä kokonaisuuksia, joita vauvapalstan öyhöt ei pääse lähellekään. Monet nerot ja keksijät ovat olleet autisteja.
hyvin kirjoitettu. Inhoan tuot
Bullshit.
Tätä tarinaa kerrottiin minun sukupolveni miehille, kun iso osa ihmetteli kuinka naisia ei kiinnosta. Sitten oli muutamia kavereita joilla naisystävät ja seksikumppanit vaihtuivat tiuhaan tahtiin. Vastaus löytyy, kun mietitään millaisia nämä miehet olivat? Ja millaisia ovat ne 30v tai 40v miehet, joille riittää kysyntää?
Ratkaisevat asiat parikymppisenä ovat nämä:
- ulkonäkö
- itsevarmuus
- pelimiestaidot
Kun 30v rajapyykki alkaa lähestyä, näiden merkitys korostuu:
- raha ja asema
- seurustelu-CV
"Tuurista" voidaan puhua kun kyseessä on siinä ja siinä tapaus joka saattaa saada tilaisuuden kerran viidessä vuodessa, ja sitten on kiinni naisen kuukautiskierrosta tai säästä miten käy. Mutta jos Risto olisi vahvoilla yllä mainituissa, hän olisi 100% varmuudella kokenut seurustelussa ja seksissä. Ei tarvittaisi edes kaikkia. Pelkästään statuksen nosto bussikuskista bussifirman omistajaksi riittäisi.
Riston kannattaisi hyväksyä tasoteoria, ja käyttää sitä itsensä kehittämiseen. Kyseessä on kuitenkin ihan tavallisen näköinen mies joka on työelämässä ja muutenkin elämässä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pääse lukemaan juttua, mutta Risto on perus kivan näköinen. Hänellä on työpaikka eli varmaan asiat kunnossa. Voisin kiinnostua ulkonäön perusteella. Mutta mutta sitten tulee kemia ja persoona kysymys kehiin ja se onkin mutkikkaampi juttu. Sitä vetovoimaa ei todellakaan ole kaikkien kanssa. Mutta sitä voi olla jonkun todella yllättävän henkilön kanssa. Ja jos sen on koskaan kokenut, niin ei enää pysty tyytymään vähempään.
nuorempana menin suhteisiin, joissa ei ollut kemiaa vaan riitti että mies oli hyvän näköinen ja oli yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Nykyään se ei vaan riitä. Pitää olla kemiaa ja henkinen yhteys.Ristolla voi olla ollut vaan huono tuuri. Eikä mitään vikaa hänessä tai naisissa. Henkimaailman asioita nämä. Pitää vaan hyväksyä ettei välttämättä löydy kumppania ja keskittyä muihin juttuihin.
-sinkkuna 10 vuotta
<
Juuri näin. Kemioita ei testata koska mies karsitaan LMS-kriteereillä (Looks, Money, Status) pois saman tien. Ja jos keskustelu syntyy, se on puhtaasti platoninen keskustelu. Tutkittua on, että oma mielentila vaikuttaa käsitykseen toisesta ihmisestä enemmän kuin se toinen ihminen. Eli kun nainen näkee miehen jonka ulkonäkö ei sytytä, eikä ammattikaan ole "kunnianhimoinen ja mielenkiintoinen", naisen fiilis on sellainen, että tarvittaisiin melkoisia ihmetemppuja kiinnostuksen herättämiseksi.
Mutta jos treffeille tulisi pitkä, tumma ja komea kv. lentoyhtiön omistaja, niin lähtöfiilis olisi sellainen, että sitä kemiaa haettaisiin vaikka miehen kengänpohjasta. Miehen pitäisi ola suorastaan k*sipää jotta toisia treffejä ei tulisi.
No hän on ilmeisesti nepsy. Eli asialla ei ole mitään tekemistä ulkonäön eikä ammatin kanssa. Asuinpaikan kanssa voi ollakin, sillä mitä isompi kaupunki, sitä enemmän mahdollisuuksia löytää tuohon kuvioon sopiva henkilö.
En ole perehtynyt autismin kirjoon, mutta olisiko joku samanlainen ihminen paras? Vai täysin päinvastainen? Toisiko jokin yhdistystoiminta tähän selkoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi kuin ihmetellä näitä teidän oletuksia. Että parisuhteen puuttumiselle on syynä autismi, lihavuus, rumuus, lyhyys, ammattitai sen puute, koulutus tai sen puute. Teen sellaista työtä, jossa näen jatkuvasti avioliittoon solmittavia ihmisiä. Ihan kaiken näköisiä, kokoisia, muotoisia ja kuuloisia ihmisiä menee jatkuvasti naimisiin. Ei ole mitään huippumallistandardia, jolla pääsee parisuhteeseen.
Paljon on kiinni tuurista ja omasta aloitteellisuudesta kehkeytyykö kiinnostuksesta parisuhde. Jotain rotia nyt näihin juttuihinAutistit eivät ole parisuhtesta ulkopuolinen ryhmä.
Useat autistit ovat kyvykkäitä ja älykkäitä ja pyörittävät Suomessa infraa ja vaikeita kriittisiä kokonaisuuksia, joita vauvapalstan öyhöt ei pääse lähellekään. Monet nerot ja keksijät ovat olleet autisteja.
"Työelämässä ja muutenkin elämässä mukana" - joo, nämä ovat ihan hyviä asioita, mutta parisuhteessa ei kuitenkaan olennaisinta samat asiat kuin työnhaussa. Olennaista on henkinen yhteensopivuus ja vetovoima. Se, että toinen on ihan mukava ja elää normaalia elämää, ei vielä tarkoita, että juuri hänen kanssaan tuntisi suurta yhteenkuuluvuuden tunnetta. Valitettavasti usein tuntuu siltä, että moni mies ei syystä tai toisesta tällaista edes hae - joko ei osaa hakea tai ei koe tarvitsevansa suhteessa sellaista. Ja sitten tulee just niitä kokemuksia, että saa vain loputtomia pakkeja tai ei saa vastakaikua, kun kiinnostutaan joko kenestä tahansa eli kaikista tai sitten just etsitään jotain "luonnonkaunista" naista ja yritetään matchia kuvien perusteella.
Olen itse ollut FB Datingissä, jossa näkyy minusta tykänneet. Valtaosa heistä on sellaisia, joiden kanssa ei profiilin perusteella ole MITÄÄN yhteistä. Osa heistä on laittanut minulle ulkonäköä kehuvia viestejä, eli selvästi se on ainoa asia, jota keksivät profiilissani kommentoida. Mainittakoon, että itse kerron itsestäni - mielenkiinnon kohteista, elämäntyylistä, harrastuksista, jne. ja olen enemmän vaihtoehtoihminen kuin perustyyppi, ja etsin samanhenkistä ihmistä. Monella miehellä ei lue profiilissa mitään, tai sitten siellä lukee jotain "tavallinen työssäkäyvä mies". Selvästi huomaa, että moni ei hae millään lailla samantyyppistä ihmistä. Itse laitan vasemmalle kaikki sellaiset, joiden profiili ei anna osviittaa siitä, että toinen olisi samanhenkinen ihminen kuin minä. Varmaan osa heistä pyörii katkerina ikisinkkuina näillä palstoilla valittamassa, miten naisille "ei mikään kelpaa".
Ristolla oli aiemmin jokin ei-fyysinen tykkäyssuhde. Miksi hän ei silloin ottanut kädestä tai pussannut?
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kemioita ei testata koska mies karsitaan LMS-kriteereillä (Looks, Money, Status) pois saman tien. Ja jos keskustelu syntyy, se on puhtaasti platoninen keskustelu. Tutkittua on, että oma mielentila vaikuttaa käsitykseen toisesta ihmisestä enemmän kuin se toinen ihminen. Eli kun nainen näkee miehen jonka ulkonäkö ei sytytä, eikä ammattikaan ole "kunnianhimoinen ja mielenkiintoinen", naisen fiilis on sellainen, että tarvittaisiin melkoisia ihmetemppuja kiinnostuksen herättämiseksi.
Mutta jos treffeille tulisi pitkä, tumma ja komea kv. lentoyhtiön omistaja, niin lähtöfiilis olisi sellainen, että sitä kemiaa haettaisiin vaikka miehen kengänpohjasta. Miehen pitäisi ola suorastaan k*sipää jotta toisia treffejä ei tulisi.
Tämä on muuten niin totta! Esim. Suomessakin jos pariskuntia katsoo, niin ainoastaan varakkaat, enemmän jopa vain rikkaat statusmiehet ovat päässeet parisuhteeseen. Periaatteessa voisi sanoa, että yksikään palkansaajamies ei ole parisuhteessa, vaan kaikki pariutuneet miehet ovat nimenomaan niitä firmojen omistajia ja pomoja. Jaa, no ehkä joku johtajatason mies voi olla suhteessa, mutta silloinhan hänenkin täytyy olla jo aika pitkä (koska periaatteessa palkansaajaksi hänetkin voidaan laskea). Tämän vuoksi Suomessa niin vähän pariskuntia ja perheitä onkin, ja jotain 80% mieheistä on koko elämänsä täysin sinkkuna ja seksittä.
Voisi olla kiinnostavaa listata, mikä on alimman statuksen mies, jonka itse tuttavapiiristä tiedätte pariutuneen? Omassa tuttavapiirissäni se on tehtaanjohtaja. Esim. kaikki hänen miespuoliset alaisensa ovat sinkkuja joilla ei ole yhtään seksikokemusta. Firmojen omistajilla sitten taas on useimmiten 3-4 perhettä, joiden kanssa asuu vuorotellen - tämä selittää sen, miksi naisilla kuitenkin on parisuhteet ja perheet, vaikka miehet käytännössä ovat lähes kaikki sinkkuja. Just on hiihtoloma, ja silloin näillä firmojen omistajilla onkin kova homma kun pitäisi viedä jokainen perhe tahollaan omalle lomalle. He ovat keksineet asiaan innovatiivisia ratkaisuja, esim. yksi on teettänyt itsestään näköisrobotteja. Usein hän ei oikeastaan itse edes vietä aikaa perheen kanssa, vaan näköisrobotit tuuraavat, ja mies itse voi katsoa Netflixiä tahollaan.
Vierailija kirjoitti:
No hän on ilmeisesti nepsy. Eli asialla ei ole mitään tekemistä ulkonäön eikä ammatin kanssa. Asuinpaikan kanssa voi ollakin, sillä mitä isompi kaupunki, sitä enemmän mahdollisuuksia löytää tuohon kuvioon sopiva henkilö.
En ole perehtynyt autismin kirjoon, mutta olisiko joku samanlainen ihminen paras? Vai täysin päinvastainen? Toisiko jokin yhdistystoiminta tähän selkoa?
Nepsyille sopii kumppaniksi toinen nepsy. Tai sanotaan niin päin, että neuronormaalille ei sovi kumppaniksi nepsyt.
Mitä väliä, että on olemassa mm. yli 30v neityeitäkin? Surullisempi olisi teininä menettää häpeän vuoksi neitsyys. Monella varmaan eka kerta ollut kännissä. Ikinä, ei siis ikinä tarvitse menettää neitsyyttään vain muiden vuoksi.
Olen aina sanonut että juokaan viinaa baareissa niin siellä naisia tapaa ja siten niitä yhden yön juttuja saa. Itsekkiin nuorena join alkoholia ja kävin bileissä. 15 vuotiaana harrastin seksiä ekan kerran ja se oli just kun join alkoholia bileissä ja siellä oli yks tuttu tyttö niin sen kanssa. 18 vuotiaana käytiin yökerhoissa aina tyttöjä tanssittamassa ja niin niitä yhden yön juttuja sai.
"Tottakai moni mies haluaa luonnonkauniin naisen ja siten paremmat geenit lapselleen. Se on sitten eri asia minkälaisia kommentteja kenellekin antaa, ei ketään tarvitse kutsua harmaahiirulaiseksi."
Mutta on väärin, jos nainen toimii samoin? Siitähän täällä naisia arvostellaan, että vain komeat miehet saa naisia.
Vierailija kirjoitti:
"Tottakai moni mies haluaa luonnonkauniin naisen ja siten paremmat geenit lapselleen. Se on sitten eri asia minkälaisia kommentteja kenellekin antaa, ei ketään tarvitse kutsua harmaahiirulaiseksi."
Mutta on väärin, jos nainen toimii samoin? Siitähän täällä naisia arvostellaan, että vain komeat miehet saa naisia.
Toki jokainen asiasta kärsivä siitä valittaa, sehän on selvää. Ei se siitä silti väärää tee.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina sanonut että juokaan viinaa baareissa niin siellä naisia tapaa ja siten niitä yhden yön juttuja saa. Itsekkiin nuorena join alkoholia ja kävin bileissä. 15 vuotiaana harrastin seksiä ekan kerran ja se oli just kun join alkoholia bileissä ja siellä oli yks tuttu tyttö niin sen kanssa. 18 vuotiaana käytiin yökerhoissa aina tyttöjä tanssittamassa ja niin niitä yhden yön juttuja sai.
Eipä kuulosta hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki jokainen asiasta kärsivä siitä valittaa, sehän on selvää. Ei se siitä silti väärää tee.
Mua vaan huvittaa, kun monet miehet ei oikeasti erota, onko naisella ollenkaan meikkiä vai ei. Oon kuullu miesten sanoneen miten minä tai joku muu nainen on tosi kaunis tolleen ilman meikkiä. Paitsi, että meillä oli meikkiä.. Vähän sävyttävää kasvovoidetta, aavistus poskipunaa, pienellä määrällä peitevoidetta punaiset näpyt piiloon ja ripaus pinkkiä huulivoidetta.
"Luonnonkauneuden" takanakin voi olla valtava määrä työtä.
Ei pidä paikkaansa. Oon kuullut miesten kutsuvan naista, joka ei käytä meikkiä ja jolla on maantienharmaat värjäämättömät hiukset, "epäsiistin näköiseksi" tai "mitään sanomattomaksi" tai "harmaahiirulaiseksi".
Eivät itse tajua, että kaikki naiset näyttäis luonnontilassa siltä. Kyse on ollut siis ihan näteistä luonnonläheisistä naisista, jotka ei ulkonäöllä koreile, vaan keskittyy elämässä muihin asioihin. Harrastaa eräilyä esimerkiksi.