HS: Risto, 32, on neitsyt ja heidän määrä miehissä kasvaa: "Suudellut en ole, kädestäkään en ole pitänyt"
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010866135.html
"Deittimarkkinoiden yhä kasvava digitalisaatio ei ole kaikille pelkästään positiivinen asia.
Siinä missä komeakasvoiset pitkät miehet saavat lukemattomia seksikokemuksia eri naisten kanssa, esimerkiksi kaljuuntuneiden, ujojen lyhyiden miesten kysyntä on aika alamaissa.
Olen sitä tosissaan miettinytkin, että mitä jos jää loppuelämäksi yksin. Se ahdistaa, Risto Holopainen sanoo.
Nettideittailusta Holopainen ei pidä yhtään, mutta sitäkin hän on tehnyt vuosien varrella paljon. Yhtään treffejä ei ole tullut.
Hinge, E-kontakti, Eliittikumppani, Badoo, Holopainen listaa käyttämiään treffisovelluksia josta matcheja ei tule yhtäkään.
Rupesi vain vituttamaan. Ihan suoraan sanottuna rupesi vituttamaan, Holopainen kiteyttää kokemuksensa."
Kommentit (2363)
Kyllä meitä on. Tulee kyllä matchejä deittiapeissa, mutta kun laitan viestiä, miehet ei joko vastaa tai sitten poistavat matchin.
Myös muut deittivaihtoehdot on kokeiltu. Myös muualla Euroopassa.
En ole koskaan seurustellut. N40.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meitä on. Tulee kyllä matchejä deittiapeissa, mutta kun laitan viestiä, miehet ei joko vastaa tai sitten poistavat matchin.
En ole koskaan seurustellut. N40.
Olet varmasti paljon pohtinut, mistä tällainen johtuu. Mitkä ovat tuloksesi pohdinnoista?
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä Ristot ei taida ymmärtää, kuinka paljolta murheelta ovat säästyneet.
väheksyvä ja v-mäinen asenne. kyllä se rakkauden, etenkin ensirakkauden alkuhuuma ihan kokemisen arvoinen juttu on
Pointtina tosiaan se, että Risto ja muut kumppanitta jääneet haluavat itse kokea sen mitä parisuhteeseen kuuluu. Se että joku anonyymi kirjoittaa olevansa parisuhteessaan pettynyt ei heille ole mitenkään hyödyllinen tieto.
Ristojen ongelmana on se, että moni heistä ei ole valmis tai kykenevä tekemään elämäänsä niitä muutoksia, jotka oleellisesti parantaisivat todennäköisyyttä löytää kumppani.
Pointtina myös se että nämä ristot ovat juuri niitä jotka sitten vaikka päästyään johonkin parisuhteen tynkään kiinni ja koettuaan sen alkuhuuman, ovat myöhemmin karun todellisuuden realisoiduttua ja johdettua suhteen päättymiseen juuri näitä jotka huutelevat että paskaa parisuhteet ja paljolta olisi säästynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
väheksyvä ja v-mäinen asenne. kyllä se rakkauden, etenkin ensirakkauden alkuhuuma ihan kokemisen arvoinen juttu on
No enpä tiedä, näin jälkeenpäin ajatellen olihan se aika naurettavaa näin myöhäisellä iällä. Mutta kun ei voi kokematta tietää niin se kai se on se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä tiedä, näin jälkeenpäin ajatellen olihan se aika naurettavaa näin myöhäisellä iällä. Mutta kun ei voi kokematta tietää niin se kai se on se juttu.
Aika moni katuu vanhana lähinnä sitä että joitakin asioita ei tullut aikanaan tehtyä. Kun tältä osin tilanteen voi korjata niin onpahan sitten yksi katumuksen aihe vähemmän.
Minusta tuo ei ole ollenkaan naurettavaa.
Tämä pitää paikkansa. Vanhukset katuvat paljon enemmän asioita jotka jäi tekemättä, kuin niitä joita tuli tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on lisäillyt "lainaamansa" sitten omiaan, eli oikeasti kannattaa lukea juttu missä Risto vaikuttaa ihan tasapainoiselta tyypiltä, joka ei ole lähtenyt näihin inkkeli-vouhotuksiin mukaan.
Riston suurin ongelma on ikä. Suurin osa tuon ikäisistä ihmisistä (niin miehistä kuin naisistakin) omaa jonkinlaista parisuhdekokemusta. Ensimmäinen parisuhde on väkisin aina ns. harjoittelusuhde, eikä tuossa iässä olevat naiset ole enää kiinnostuneita olemaan se joka opettaa aikuiselle ihmiselle parisuhdetaitojen alkeita, kun mielessä alkaa olemaan perheenperustaminen.
Itse en kyllä allekirjoita tuota väitettä, että "ensimmäinen suhde on väkisin aina ns. Harjoittelusuhde". Ihminen kun voi oppia ihmissuhdetaitoja muutenkin kuin parisuhteessa olemalla ja/tai olla myös luonnostaan vain empaattinen, tunneälykäs ja toisia huomioon ottava
Näin esim oman puolison
Minulla on sama tilanne. Nykyinen puoliso oli hyvin kokematon naisten kanssa, kun tapasimme noin 10 vuotta sitten. Tämä on hänen ensimmäinen suhteensa. Mies oli juuri 30 täyttänyt. Hänellä on paljon paremmat ihmissuhdetaidot kuin kenelläkään aikaisemmalla seurustelukumppanillani. Loppukin tekstisi voisi olla hyvinkin minun kirjoittamaani. Että semmoinen "harjoittelusuhde" tämä.
Varmasti sanottu moneen kertaan, mutta miksi Risto ei lähesty tosielämässä naisia?
Sovelluksistakin löytyy myös niitä tavallisia naisia. En millään voi uskoa, että Risto kerta toisensa jälkeen jäisi ilman treffejä tuolla naamalla, jollei hän yrittäisi aivan vääriä naisia.
Mä aloin käydä baareissa ja dokata, että sain edes jotain kokemuksia miehistä.
Oli niin traumaattisia kokemuksia ennen, niin pelot tutustua oli niin suuret.
Sit jossain vaiheessa maailmani opiskelujen ja terapian kautta tasoittui sen verran, että uskalsin seurusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan seurustellut. N40.Olet varmasti paljon pohtinut, mistä tällainen johtuu. Mitkä ovat tuloksesi pohdinnoista?
Minä olen eri,mutta minulla johtuu ihan ulkonäöstä- olen niin ruma. Tämä on sanottu minulle ihan suoraan. Myös se, että miehille naisen ulkonäkö on se tärkein kriteeri.
Risto ei ole neitsyt mutta poikuus voi olla tallella !
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monelle naiselle kelpaa mies joka alistaa, pettää, hakkaa...sellainen Ranta-aho tyyppinen?
Ainoa selitys on, että ovat kasvaneet ympäristössä, jossa ihaillaan sellaisia miehiä ja tuon miehen mallin mukaan.
Sitten myös valitsevat "oikean miehen" (niiden vässyköiden, nörttien, tylsimysten jne miksi näitä tavallisia miehiä niissä piireissä kutsutaan) sijaan.
Ovat kasvatettu ja ehdollistettu gangstamies-preferoinnille, sekä heidän erioikeuksille.
Vierailija kirjoitti:
Mua aina jaksaa naurattaa näissä jutuissa tämä "komeakasvoinen pitkä mies" yks mies kerran selitti että oli opastanut kaveriaan tinder profiilissaan ja käskenyt laittaa siihen pituutensa.
Aika hauska että vaikka oon tällänen 167cm ihan tavallisen näköinen tavallinen mies nii 95% naisista ei kiinnosta pituus vähääkään. Ja mulla on tällä hetkellä 68 mätsiä tinderissä ja oon sieltä poistanut kymmeniä kun on siirrytty juttelemaan esim wa ja treffailtu. Viimeyönäkin oli tullu kaksi uutta mätsiä. Ja nämä kaikki juhannuksesta tähän päivään. Myöskin aika outo väite että naisia kiinnostaa aina pelkästään se ulkonäkö. Näistä minun mätseistä kun olen kysynyt että mikä se sai tykkäilemään musta, ei juuri kukaan sano että koska olet niin komea, vaan se että sun esittely teksti on nii kiva. Vkl aikana yks mätsi juhannuksen ajoilta otti yhteyttä että haluais tutustua paremmin, että olin niin mukavan oloinen mies. Kysyin tarkemmin
Sillä on eniten väliä millainen ihminen on ja millaisen suhteen haluaa. Itse olen ihan tavallinen mies ja puolen vuoden aikana sain tinderissä neljä mätsiä joista kaksi ei vastannut viestiin ja kaksi ilmoitti muutaman tapaamisen jälkeen että ei kiinnosta. En ymmärrä miten joku voi saada kymmeniä mätsejä? Kelpaako kuka tahansa? Itse en tykkää deittisovelluksissa naisista vain ulkonäön perusteella vaan koitan löytää ihmisiä joiden kanssa parisuhde voisi onnistua ja siihen ei pelkät kauniit kasvot riitä.
Mä olen aina ihmetellyt miten jotkut miehet ovat onnistuneet pitämään itsensä erossa naisista. Naisethan ne ovat niitä jotka tunkevat viereen ja elämääsi, jos et itse ole kiinnostunut...
Kehdosta hautaan poikuus tallella. Se on monen suomalaisen miehen kohtalo.
Miten Risto, nimen perusteella miespuolinen, voi olla neitsyt? Neitsyt on suomen kielessä naimattoman ja sukupuoliyhteyttä koskaan harjoittamattoman tytön nimitys. Vastaava miespuolinen henkilö on poika, hänellä siis on poikuus tallella.
Nää ei enää osaa suomea, hesarissakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä moni heistä myös pääsisi eroon poikuudestaan jos yrittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, kyllä juu rahalla pääsisi kuka vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, kyllä juu rahalla pääsisi kuka vaan.
... tai tekemällä elämäänsä tarvittavia muutoksia. Jos ei koskaan kohtaa harrastuksissaan kiinnostavan ikäisiä naisia sosiaalisissa tilanteissa niin todennäköisyys parisuhteelle on aika lailla nollassa.
Poikuudesta eroon pääseminen tapahtuu miehelle parisuhteen myötä luonnostaan kolmekymppisenäkin.
Pointtina tosiaan se, että Risto ja muut kumppanitta jääneet haluavat itse kokea sen mitä parisuhteeseen kuuluu. Se että joku anonyymi kirjoittaa olevansa parisuhteessaan pettynyt ei heille ole mitenkään hyödyllinen tieto.
Ristojen ongelmana on se, että moni heistä ei ole valmis tai kykenevä tekemään elämäänsä niitä muutoksia, jotka oleellisesti parantaisivat todennäköisyyttä löytää kumppani.
M60