Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alituiseen parkuva 6-vuotias pk:ssa, tätä se kotihoito teettää!

Vierailija
07.03.2007 |

3-vuotiaan tyttöni ja 5 v poikani päiväkodissa on elokuusta saakka ollut eräs eskarilainen, joka parkua vollottaa jatkuvasti. Aamulla itkee ja rääkyy hulluna että äiti älä mene, ei saa itse riisuttua, ohjaajat joutuvat jatkuvasti käymään auttamassa että saisi edes tossut jalkaansa ja pääsisi ryhmään. Aamupalalla parkuu niin, että muut lapset häiriintyvät, eräs poika totesi että meni ruokahalu kun joutuu katsomaan tytön räkäistä nenää (pyyhkii hihalla räät poskilleen ruokapöydässä, vaikka paperiakin olisi).

Ulosmeno on parkumista, pihalla olo on parkumista, sisääntulo on parkumista. Päiväunille/lepohetkelle meno on parkumista, tyttö rääkyy niin että pienempien ryhmässä ei kukaan saa unta. Sitten pienempiä väsyttää, monta kertaa olen kysynyt nukkuiko tyttöni unet, ja hän vastaa ettei saanut nukuttua kun se iso tyttö itki taas niin paljon. Isompien ryhmä on eri puolella taloa mutta ääni kuuluu silti. Eivätkä isommatkaan saa levättyä.

Eilen tämä tyttö tuli samaan aikaan hoitoon kun vein lapsiani päiväkotiin, ja makasi eteisen lattialla niin ettei siitä mahtunut ohi. Sanoin tytölle muutaman kerran että päästäisitkö meidät ohi, mutta hän ei reagoinut. Sitten tuhahdin äidille että ottaisitko tyttäresi pois tästä edestä, että päästäisiin kulkemaan. Äiti lässytti tytölleen jotain, ja sanoi minulle että " meidän XXX:lle on tämä päivähoidon aloittaminen ollut vähän hankalaa" . Teki mieli sanoa että ei niin vähänkään hankalaa, kun yli puolen vuoden jälkeenkin rääkyy aina vaan. Kyseessä on kuusivuotias lapsi, jonka pitäisi mennä alle puolen vuoden päästä kouluun, itkeekö se sielläkin päivät pitkät niin, ettei toiset voi opiskella?

Ärsyttää todella, kun toiset eivät saa rauhassa syödä, levätä, kuunnella satua tms, kun tämä likka vaan parkuu ja ULVOO suureen ääneen, huutaa äitiä jne. Se ei voi olla normaalia, enkä ole ainoa vanhempi joka on siitä ärsyyntynyt. Kyllä kannatti hoitaa kotona kuusivuotiaaksi, nyt lapsi ei osaa leikkiä lainkaan toisten kanssa, eikä olla ilman äitiä ollenkaan!

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko päätellyt itse?

Vierailija
22/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todellakin, ettei tuollaisia parkujia ole minun lapseni ekalla luokalla. Tuollainen nimittäin häiritsee oppimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuulin ystävältäni, joka tuntee pk:ssa harjoittelijana olleen, että henk. koht. avustajalle äiti oli sanonut jyrkästi EI. Ja sen kuulin äidin itsensä suusta, kun hän puhui päiväkodin johtajan kanssa, että hän ei hyväksy sitä, että tyttö viedään toiseen huoneeseen syömään. Vaikka johtaja yritti selittää, että kenenkään syömisestä ei tule mitään kun yksi huutaa, itkee ja karjuu: ei tytön itsensä, eikä muiden lasten.

Kyllähän tuo häiritsee muiden päiväkotielämää ja pahasti. Eskarissakaan ei voi tehdä mitään, kun opettajan aika menee yhden rauhoitteluun. Ikävä kyllä tämä tyttö on varmaan ensi vuonna eskarissa minun esikoiseni kanssa, ja pahimmassa tapauksessa sitten koulussa samalla luokalla.

T: aapee

Vierailija
24/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan aika menee tuon lapsen kaitsemiseen eikä muille oppilaille jää aikaa. Muiden oppiminen ja opiskelu kärsii.

Vierailija
25/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoitopointin. Mikä ihme sai sinut ajattelemaan, että tyttö on häiriintynyt juuri kotihoidon vuoksi? Kuulostaa, että hänellä on psyykkisesti tai neurologisesti jotakin ongelmaa, joka vaatisi selvittelyä.

Vierailija
26/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taasen säälin tuota lapsiparkaa. Hän itkee hädissään ja te vaan haukutte, että hän häiritsee muita. Itse kumminkin kärsii kaikkein eniten. Ei hän tilanteelleen mitään voi.

Tuttavallani on juuri tuollainen lapsi, joka ei suostu menemään eikä olemaan missään ilman äitiään ja esikoulu alkaisi ensi syksynä. Lapsi on jo täyttänyt kuusi. Lapsen isä on psykiatri. En usko, että häntä on mitenkään erityisesti pumpulissa kasvatettu. Hänen luonteensa nyt vaan on sellainen. Oli vaikea lapsi jo heti synnyttyään. Todella huonouninen. Nukkui pienissä pätkissä. Paljon vaati huomiota ja väsytti äitinsä totaalisesti.

Vierailija
27/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimuksista kieltäytyvästä äidistä ja yhdisti ne kotihoitoon.

Ettäs kehtaat, ap.

Vierailija
28/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksinyt vähän lisää yksityiskohtia. Pääsanoma on edelleen, että vanhemmat ei tee mitään, kotihoidosta johtuu ja muut lapset häiriintyy, eikä pk saa huutavan lapsen vanhempia aisoihin.

Ap, sulla on aika huono mielikuvitus! Tää viime elokuinen provo löytyy pääsivultakin:

http: //www. vauva-lehti. fi/keskustele/tm. asp?m=8137926&p=1&tmode=1&smode=1

Vierailija
29/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta kuulin ystävältäni, joka tuntee pk:ssa harjoittelijana olleen, että henk. koht. avustajalle äiti oli sanonut jyrkästi EI. Ja sen kuulin äidin itsensä suusta, kun hän puhui päiväkodin johtajan kanssa, että hän ei hyväksy sitä, että tyttö viedään toiseen huoneeseen syömään.

T: aapee

Harjoittelija on rikkonut vaitiolovelvollisuuttansa ja ystäväsi on tyhmä, kun levittelee näitä asioita sinulle. V**uttaa tuollaiset idiootti harjoittelijat (ja muut sitä rikkovat tietysti), jotka ei ymmärrä, että vaitiolovelvollisuutta olisi noudatettava kaikissa olosuhteissa.

Vierailija
30/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap teki ns. äitimammaset eli jäi kiinni rysän päältä.

Vähänkös oot nolo!

(nyt odotan mielenkiinnolla, miten ap ehdottomasti kiistää laatineensa ton toisen alotuksen syksyllä, mutta tätä on mahdoton kiistää, sama tyyli ja samat kommentit)

Vierailija
31/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan vaikuta siltä, että on sinut hoitoratkaisujensa kanssa.

Voi raasua.

Vierailija
32/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on niinkuin muutkin siellä. Mahtaa riippua paljolti lapsen luonteesta. Minä olin esim hysteerisesti äidistä riippuvainen vielä 5v vaikka olin aloittanut pk:n jo 1v8kk

Vierailija
33/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

keksinyt vähän lisää yksityiskohtia. Pääsanoma on edelleen, että vanhemmat ei tee mitään, kotihoidosta johtuu ja muut lapset häiriintyy, eikä pk saa huutavan lapsen vanhempia aisoihin.

Ap, sulla on aika huono mielikuvitus! Tää viime elokuinen provo löytyy pääsivultakin:

http: //www. vauva-lehti. fi/keskustele/tm. asp?m=8137926&p=1&tmode=1&smode=1

Vierailija
34/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että uudet ihmiset - jotka ei jaksa kahlata ketjua pitkälle - ei huomaa, että tää on trolli

Vierailija
35/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole PÄIVÄÄKÄÄN OLLUT KOSKAAN PÄIVÄHOIDOSSA VIERAALLA. Niin syksyllä pakattiin reput ja jo kuukausi ennen askarin alkua odotettiin innolla etää koskas saisin sinne eskariin lähteä. Ei ole milloinkaan ulvonut ikäväänsä esikoulussa. Kävi seurakunnan päiväkerhoa ja sinnekin suurin piirtein inusi päästä jo hieman ennenkuin ikä olisi sallinut ja pääsikin sitten kun oli eräs niin pieni ryhmä ja meidän poika oli niin reipas ja itsenäinen. Ei se nyt kyllä automaattisesti ole siitä kiinni jos on kotihoidossa ollut, joten lopettakaa tuo lapsellinen yleistäminen ja puhukaa asiaa! Ymmärrän hyvin että joku saa jotain nautintoa siitä että laittaa kärjistetyn esimerkin asiasta ja sitten porukka alkaa puolustamaan omaa näkökantaansa, mutta minusta se nyt vaan on typerää.

Vierailija
36/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on totta, että lapseni (mulla on vain yksi lapsi) päiväkodissa ON kuusivuotias tyttö, joka parkuu ihan aina kun hänet näen, niin että muita alkaa jo kyllästyttää. Ja ihan oikeasti hän häiritsee muiden ruokailua ja nukkumista parkumisellaan. Sitä en tiedä, missä hän on ollut ennen päiväkotiin tuloaan, mutta tammikuun alusta asti se on siellä ulvonnut ja muita häirinnyt. Ei ainoastaan itke ikäväänsä, vaan myös kiukuttelee, huutaa, ja ottaa pienemmiltään (3-vuotiailta) leluja kädestä. Meidän 4-vuotias pelkää tätä tyttöä, koska se aina huutaa ja itkee ja rähisee. Eteisessä itkee ettei halua pukea, ja heittelee Kuomiaan pitkin seiniä. Ärsyttävä pentu. Ei sen itkunsa, vaan kiukuttelun ja itsekkyyden takia.

Tuota syksyistä (?) juttua en todellakaan ole minä kirjoittanut, kävin sen juuri lukemassa. En edes ole käynyt tällä palstalla syksyllä, kun sain tietokoneen vasta joululahjaksi :)

Terveisin aapee

Vierailija
37/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eikä ole PÄIVÄÄKÄÄN OLLUT KOSKAAN PÄIVÄHOIDOSSA VIERAALLA. Niin syksyllä pakattiin reput ja jo kuukausi ennen askarin alkua odotettiin innolla etää koskas saisin sinne eskariin lähteä. Ei ole milloinkaan ulvonut ikäväänsä esikoulussa. Kävi seurakunnan päiväkerhoa ja sinnekin suurin piirtein inusi päästä jo hieman ennenkuin ikä olisi sallinut ja pääsikin sitten kun oli eräs niin pieni ryhmä ja meidän poika oli niin reipas ja itsenäinen. Ei se nyt kyllä automaattisesti ole siitä kiinni jos on kotihoidossa ollut, joten lopettakaa tuo lapsellinen yleistäminen ja puhukaa asiaa! Ymmärrän hyvin että joku saa jotain nautintoa siitä että laittaa kärjistetyn esimerkin asiasta ja sitten porukka alkaa puolustamaan omaa näkökantaansa, mutta minusta se nyt vaan on typerää.

Vierailija
38/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellstenin Tommy on nimenomaan sitä mieltä, että lapset kuuluvat kotihoitoon 6-vuotiaiksi asti. Ja täysin normaalejakin lapsia tällä hoidolla tulee, jopa kotikoulua käyvät voivat olla ihan normaaleja -- se nyt on sanomattakin selvää.

On myös annettava tilaa temperamenttieroille ja olla aidon huolestunut siitä, että lapsella ei ehkä ole kaikki kunnossa.

Ripustautuva äiti taas on usein vääränlaisen parisuhdedynamiikan lopputulos, eli tilanteen, jossa äiti ei saa oikeanlaista tukea mieheltään: tukea vanhemmuuteen, tukea epäitsekkäisiin pyrintöihin, tukea kumppanuuteen ja arjen jakamiseen. Mies voi olla poissaoleva, äidillä voi olla omia traumoja, mies voi olla " perheen isoin lapsi" tms. Äiti voi joutua huolehtimaan kaikesta itse ja reagoi stressiin olemalla ylihuolehtiva eli poistamalla kaikkia potentiaalisia huolenaiheita.

Tuskin siis äiti on tahallaan lapselle mitään ongelmia aiheuttanut.

Empatiaa maailma kaipaa.

Vierailija
39/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juujuu, päiväkotihan on muuten tunnettu paikka rauhallisesta ilmapiiristään, riittävästä henkilökunnasta, työ- ja ruokarauhasta, riittävän pienistä ryhmistä, sekä siitä miten lapset eivät koskaan siellä kiukuttele, itke, kiusaa, vie leluja toisilta tai millään tavalla häiritse ketään. Näin se on. On aiheellista, että tällainen voimakkaasti joukosta poikkeava käytös karsitaan. Ja että kaikki normista poikkeavat saavat tuntea epänormaaliutensa nahoissaan -- kaikki yhdessä heitä ja heidän kasvattajia haukkumaan.

Vierailija
40/76 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukiviestejä ketjun alkuun, että saat keskustelun alulle.

Sitten keksit täsmälleen samoja yksityiskohtia, esim. sen, että toisessa ryhmässä oleva pienempi lapsesi ei muka saa hälyltä nukuttua.

Ja kytket siinäkin ketjussa kotikasvatuksen ja itkeskelyn.

Sitten teit sen, mitä ennustettiinkin eli yritit haudata provoksi paljastumisen kirjottamalla äkkiä ketjuun kommentteja, joissa ei huomioda trollausta.

;DDD

Vierailija:

Mutta se on totta, että lapseni (mulla on vain yksi lapsi) päiväkodissa ON kuusivuotias tyttö, joka parkuu ihan aina kun hänet näen, niin että muita alkaa jo kyllästyttää. Ja ihan oikeasti hän häiritsee muiden ruokailua ja nukkumista parkumisellaan. Sitä en tiedä, missä hän on ollut ennen päiväkotiin tuloaan, mutta tammikuun alusta asti se on siellä ulvonnut ja muita häirinnyt. Ei ainoastaan itke ikäväänsä, vaan myös kiukuttelee, huutaa, ja ottaa pienemmiltään (3-vuotiailta) leluja kädestä. Meidän 4-vuotias pelkää tätä tyttöä, koska se aina huutaa ja itkee ja rähisee. Eteisessä itkee ettei halua pukea, ja heittelee Kuomiaan pitkin seiniä. Ärsyttävä pentu. Ei sen itkunsa, vaan kiukuttelun ja itsekkyyden takia.

Tuota syksyistä (?) juttua en todellakaan ole minä kirjoittanut, kävin sen juuri lukemassa. En edes ole käynyt tällä palstalla syksyllä, kun sain tietokoneen vasta joululahjaksi :)

Terveisin aapee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi