Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä naisia, jotka ei saa mitään iloa kauneudenhoidosta

Vierailija
19.02.2025 |

Vaan kaikki on ensisijaisesti käytänöllistä ja mielellään mahdollisimman halpaa, hajutonta ja väritöntä.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla karvojen kasvu vartalon osissa on aika niukkaa. Kainaloissa kasvaa vaaleata nukkaa, ja joskus kesällä saatan poistaa, jos pidän hihattomia puseroita. Säärikarvoja ei juuri ole, vain nilkassa viisi karvaa, ja ne on kätevä poistaa;). Vaginan alueeltakaan ei ole syytä karvoja poistaa, hyvin on mennyt sielläkin karvoineen kaikkineen. 

Vierailija
82/109 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla karvojen kasvu vartalon osissa on aika niukkaa. Kainaloissa kasvaa vaaleata nukkaa, ja joskus kesällä saatan poistaa, jos pidän hihattomia puseroita. Säärikarvoja ei juuri ole, vain nilkassa viisi karvaa, ja ne on kätevä poistaa;). Vaginan alueeltakaan ei ole syytä karvoja poistaa, hyvin on mennyt sielläkin karvoineen kaikkineen. 

Vaginassa ei kasva karvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkäsin noin 40-vuotiaaksi asti. Sitten elämän uuvuttamana en enää laita paljon aikaa kauneuden hoitoon. Tietty johonkin juhliin ja tilaisuuksiin mutta muuten on alkanut se puunaaminen kyllästyttämään. Iän mukana tulee kaikenlaisia vaiheita, painotukset, arvot ja ajankäyttö muuttuvat.

Minä jaksan vieläkin, seitsemänkymppisenä, joka aamu tehdä kevyen meikin, kuten olen toiminut yli 50 vuotta. Kevyt meikki tarkoittaa: kulmakarvat ojennukseen geelillä (mulla on vieläkin tuuheat kulmakarvat, joita en ole onneksi koskaan nyppinyt ohuiksi); vähän ripsiväriä (ripsiä olen taivutellut vasta pari vuotta, koska iän myötä ripset ovat harventuneet); päivävoide + kevyt meikkivoide, jota sitäkään en ole käyttänyt kuin pari viimeistä vuotta ja lopuksi vähän huulikiiltoa. Mihinkään kalliisiin ihmevoiteisiin en ole milloinkaan rahojani tuhlannut... ne ovat puhdasta humpuukia.

Mulle sun kevyt meikki on täydet pakkelit.

Vierailija
84/109 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nauti kampaamokäynneistä, koska kampaajat ei osaa leikata saati laittaa ohutta mutta taipuisaa hiuksia. En tykkää jutellakaan ja kampaamokäynnit on kalliita siihen nähden, kauanko lopputulos kestää.

Kosmetologilla käyminen on vielä kamalampaa. Inhoan jos naamaani lääpitään. Kerran kokeilin, en mene toiste.

Hieronta on ok. Senkin otan mieluummin mieheltäni.

Meikkaan ja käytän hajuvettä lähes joka päivä. Tekokynsiä tai -ripsiä en halua, ne ei ole minun tyyliä.

Rahat käytän mieluiten matkusteluun ja kenkiin.

Vierailija
85/109 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa rutiineista on melko puuduttavia. Enpä ole koskaan ajatellut, että nauttisin niistä. Se on vaan itsestäänselvä asia, että tietyt asiat tehdään säännöllisesti. Hoidetaan kynnet ja hiukset ja sheivataan ja nypitään. 

Ei olisi kiva olla ihan täysin luonnontilassa. Joskus tulee kokeiltua, mutta kainalokarvat katoaa aika nopeasti. Ne on törkeät naisella.  

Meikit on tilaisuuden mukaan, yleensä ilman. Ne menee rutiinilla kun on tuhrannut pikkutytöstä asti.

Mä en koe tarvetta hoitaa kynsiäni muuten kuin leikkaamalla ne riittävän lyhyiksi. Tykkään kynsistäni luonnontilassa paljon enemmän kuin lakattuina. Lakkaa kun pitää koko ajan varoa, ettei se ala lohkeilla. Ja kun lakan on poistanut, kynteni ovat pehmeät! Minusta kynsien pitäisi olla suhteellisen kovat, ei pehmeät.

Miksi sheivataan? En esittele kainaloitani enkä alakertaani kenellekään muulle kuin miehelleni. Kerran nypin kaiken pois alakerrasta häntä varten, mutta hän suhtautui siihen melkein välinpitämättömästi, joten en vaivautunut toiste. Lisäksi alakertani hankautuu kuivaksi ja kipeäksi ilman karvoja. Kainalot sheivaan silloin, kun puska alkaa olla niin tuuhea, ettei antiperspirantti enää osu ihoon

Ilmeisesti miehiä varten?

Ap

Tarkoititko, että sheivaan miehiä varten? No alakertani kyllä, tai no nyppimistä se oli, en ajellut. En ole koskaan kokenut tarvetta poistaa alakerrastani karvoja itseäni varten. Jos joku tykkää olla posliinilla, niin siitä vaan. Eihän se edes yleensä paljastu mulle, onko toisella karvoja siellä vai ei. 

Vierailija
86/109 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävä ketju. Osa puhui ripsareista ja siitä, että jos ei meikkaa tai laita hajusteita, ei kunnioita toisia. Aapeen mielestä taas meikkaaminen ei ole kauneudenhoitoa.

Mutta ilmeisesti en harrasta kauneudenhoitoa. En ole värjännyt hiuksia varmaan kuuteen vuoteen, kosmetologilla olen käynyt kerran. Herkkä iho, joten kuorintoja en harrasta. Jalkahoidossa olen käynyt kerran. Kampaajalla olen käynyt vuosia sitten. Päivävoidetta ja silmänympärysvoidetta olen alkanut käyttämään, koska taipumusta couperosaan. Meikkaan toki silloin tällöin, mutta sitähän ei nyt laskettu. Valtaosa hajusteiden ystävistä haisee järkyttävä pahalle. Ja nelikymppisenä on vielä rypytön iho ja toisinaan kysytään papereita. 

Vierailija
87/109 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan että sillä alueella, ymmärräthän. Olkoon sitten se alapää.

Vierailija
88/109 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä käykö vulva? 

Vierailija
89/109 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä käykö vulva? 

Käy

Vierailija
90/109 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että ymmärryksesi ylipäätään on varsin vähäistä. 

Vierailija
91/109 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksiani en värjää. Minulla on tietyt ihonhoitorutiinit aamuisin: puhdistus, öljyseerumi, hieronta, silmänympärys- ja kasvovoide SPF50, korealainen kevyt meikkivoide, kevyt silmämeikki, poskipuna ja huulirasva (huulipunaa käytän vain poikkeustilanteissa). Tuoksu. Illalla sama ilman meikkausta ja tuoksua.

Ja tämä kaikki siksi, että minusta on ihanaa istahtaa upeaan kylpyhuoneeseeni kauniin, ylellisen meikkipöytäni ääreen, jossa kaikki kauniit purnukat ovat sievästi esillä, meikit siististi laatikoissa jne.

Johtuneeko sitten rutiineista vai hyvistä geeneistä minulla on huomattavasti vähemmän ryppyjä, pigmenttiläiskiä jne kuin ikätovereillani.

Vierailija
92/109 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei vain kiinnosta ottaa selvää, miten ne asiat pitäisi tehdä. Enkä myöskään jaksa käyttää aamuisin aikaa puunaamiseen.

Vierailija
93/109 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä paremmaksi ihmiseksi tule

Vierailija
94/109 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi aama pitäisi maalata. Meikit eivät ole vaarattomia. Monissa on raskasmetalleja, niisä on löytynyt jopa asbestia.  Luonnonmukaiset kauneudenhoitotuotteet ok, mutta niidenkin hankinnassa pitää olla tarkkana. Monet teen itse. Huuleni ovat luonnostaan aika punaiset ja ihonis ävy suomalaisittain tummempi. Ainoa asia, jota muuttaisin naamassani olisi ehkä tuuheammat ja pidemmät ripset, mutta enhalua ripsiliimojakaan naamaani

Vierailija
95/109 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää miltä kaiken maailman nuhjuiset ja kiristävät rasvat tuntuvat iholla. Pitkän etsimisen jälkeen löysin rasvan josta ei tule näppyjä (Nivea Soft sensitive).

Hiuksia en jaksa laittaa, kun pyöräillessä tai ulkona kävellessä tuuli tai kosteus lätistää ne heti. Kampaukset lässähtää heti. Vaikka hiukset on alaselkään, niin en saa niistä mitään aikaiseksi.

Meikki tuntuu ikävältä iholla ja tulee näppyjä. Olo tuntuu kuin tikkurilan maalikartalta jos laitan ihomeikkiä tai väriä naamaan.

Kynsilakka lohkeaa tai lähmiintyy heti jos laitan.

Meikit sotkeentuu silmäkulmassa tai tuuli/sade puhaltaa ne pitkin kasvoja. Jos laitan huulikiiltoa niin eka tuulenpuuska puhaltaa hiukset kiinni lähmään.

Vaatteet ostan simppeleinä ja istuvina. Kivat huivit ja värikkäät laukut on tosin kivoja.

Lyhyesti: evvk. Päivittäin laitan rajauskynän, ripsivärin, kulmakynän ja kulmageelin. Hiuksissa käytän pitkien hiuksien hoitoainetta ja muuna kosmetiikkana kiva deodorantti ja kevyt parfyymi. Olen tosi low maintenance, joskus mietin että voisin olla mies kauneudenhoitotavoiltani. Kellä on aikaa puunata itseään päivittäin. On parempaakin tekemistä.

Vierailija
96/109 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkäsin noin 40-vuotiaaksi asti. Sitten elämän uuvuttamana en enää laita paljon aikaa kauneuden hoitoon. Tietty johonkin juhliin ja tilaisuuksiin mutta muuten on alkanut se puunaaminen kyllästyttämään. Iän mukana tulee kaikenlaisia vaiheita, painotukset, arvot ja ajankäyttö muuttuvat.

Minä jaksan vieläkin, seitsemänkymppisenä, joka aamu tehdä kevyen meikin, kuten olen toiminut yli 50 vuotta. Kevyt meikki tarkoittaa: kulmakarvat ojennukseen geelillä (mulla on vieläkin tuuheat kulmakarvat, joita en ole onneksi koskaan nyppinyt ohuiksi); vähän ripsiväriä (ripsiä olen taivutellut vasta pari vuotta, koska iän myötä ripset ovat harventuneet); päivävoide + kevyt meikkivoide, jota sitäkään en ole käyttänyt kuin pari viimeistä vuotta ja lopuksi vähän huulikiiltoa. Mihinkään kalliisiin ihmevoiteisiin en ole milloinkaa

Mulle sun kevyt meikki on täydet pakkelit.

Kyllä kai tuo suurimmalle osalle on kevyt meikki. Siitä puuttuu monen monta mitä pidetään oleellisena (luomivärejä, poskipunia sun muita) eli hyvin riisuttu meikki. Itse laitan samalla tavalla. Nuorempana laitoin luomille aina jotain, nyt jää usein pois. 

- 49v

Vierailija
97/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tykkää miltä kaiken maailman nuhjuiset ja kiristävät rasvat tuntuvat iholla. Pitkän etsimisen jälkeen löysin rasvan josta ei tule näppyjä (Nivea Soft sensitive).

Hiuksia en jaksa laittaa, kun pyöräillessä tai ulkona kävellessä tuuli tai kosteus lätistää ne heti. Kampaukset lässähtää heti. Vaikka hiukset on alaselkään, niin en saa niistä mitään aikaiseksi.

Meikki tuntuu ikävältä iholla ja tulee näppyjä. Olo tuntuu kuin tikkurilan maalikartalta jos laitan ihomeikkiä tai väriä naamaan.

Kynsilakka lohkeaa tai lähmiintyy heti jos laitan.

Meikit sotkeentuu silmäkulmassa tai tuuli/sade puhaltaa ne pitkin kasvoja. Jos laitan huulikiiltoa niin eka tuulenpuuska puhaltaa hiukset kiinni lähmään.

Vaatteet ostan simppeleinä ja istuvina. Kivat huivit ja värikkäät laukut on tosin kivoja.

Lyhyesti: evvk. Päivittäin laitan rajauskynän, ripsivärin, kulmakynän ja kulmageelin. Hiuksissa käytän pitkien hiuksien hoitoainetta ja muuna kosmetiikkana kiva deodorantti ja kevyt parfyymi. Olen tosi low maintenance, joskus mietin että voisin olla mies kauneudenhoitotavoiltani. Kellä on aikaa puunata itseään päivittäin. On parempaakin tekemistä."

Et ole noiden tapojesi kanssa kuin mies vaan ihan tavallinen suomalainen nainen. Tuollaisia valtaosa naisista tässä maassa juurikin on, tykätään käytännöllisyydestä, helppoudesta ja hajusteettomuudesta.

Vierailija
98/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa mitään iloa kauneudenhoitorutiineistani. Mä kuitenkin olen siinä mielessä mainonnan uhri ja kauneusihanteiden vanki, että mun rutiineihin kuuluun seerumit, silmänympärysvoiteet, päivä- ja yövoiteet, kuorinnat ja kasvonaamiot. Koska en nauti näistä, niin noudata rutiineja noin 85% ajasta, kun en aina viitsi. Mä en tiiä olenko ikäistäni nuoremman näköinen, luultavasti en ole. 

Vierailija
99/109 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei

Vierailija
100/109 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu vaan siitä että ei ole tullut tehtyä lapsia. Kaikkia lapsia saaneet tietää tämän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi