Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pää ei kestä työttömyyttä!

Vierailija
19.02.2025 |

Oon ollu yli puolivuotta työtön sekä aktiivinen työnhakija, ja nyt alkaa tuntumaan, että pää hajoaa tämän toimettomuuden ja kotonaolemisen keskellä. Kotona ollessa on mm. ruvennu yli 20 vuotta vanhat muistotkin pyörimään päässä ja aiheuttamaan turhaa ahdistuneisuutta. Aktiivisuuskin on romahtanut enkä esim. jaksa siivoja samalla tavalla kuin ennen. Kohta varmaan masennun lopullisesti ja lääkäri määrää mielialalääkkeitä olemisen sietämiseen.

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta, että nykyään on niin vaikea päästä vuorotteluvapaalle. Työttömyys olisi itselle parasta mitä voisi tapahtua. Toki rahojen riittäminen olisi pieni ongelma. Viettäisin enemmän aikaa lasten kanssa. Kirjastossa, uimahallissa ja kuntosalilla kävisin lähes joka päivä. Saisin ajan kulumaan luonnossa, harrastuksissa perheen kanssa ja kotia laitellen niin, ettei töihin tulisi koskaan ikävä.

Jep, minustakin on kummaa ettei yritetä korjata tätä epäsuhtaa että toisilla on liikaa työtä ja toisilla ei ollenkaan. Väkisin vaan tavoitellaan täystyöllisyyttä kaikille, maailmassa joka on jo digitalisoitunut ja sähköistynyt. Sitten toiset sairastuu työuupumukseen ja toisten pälli leviää työttömyyden aiheuttamaan stressiin ja näköalattomuuteen. Sairas yhteiskunta!

Tämä on kyllä todella jo sairas koko maailma. Itseä harmittaa että kaikki ne vuodet jotka olisi voinut olla lasten kanssa, olin tienaamassa osakkeenomistajille rahaa. Ihan turhaa...

Vierailija
82/149 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vinkunaa hyvästä esimerkistä. Jos riemu on siinä, että pää hajoaa tai elää juodakseen, niin sitten Jeppe & knit on hyvä ja juo vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi elämä jää elämättä jos/kun on työtön vaikka töissä ollessa sitä kuvitteleekin, ettei ehdi elämään koska on "aina" töissä.

Etenkin jos työttömyys pitkittyy.

Toki jos haluaa elää elämänsä päihteiden kanssa puljatessa ja/tai netissä notkuen / pelaten jne niin varmasti työttömänäkin on oikein kiva olla, mutta harvempi tuollaista elämältään haluaa.

Vierailija
84/149 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin työtön 18 vuotta sitten jotain pari vuotta ja muistelen et ensimmäiset puoli vuotta oli vaikeaa kun ei ollut tekemistä mut sit pikkuhiljaa totuin siihen ja aloin nauttimaan siitä. Toivotaan et pääset töihin ennemmin tai myöhemmin

Vierailija
85/149 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien tiedot siirrettiin valtiolta kunnille, paljastui että työttömiä on 1,6 miljoona

- 1,6 milj työtöntä

- 1,6 milj. eläkeläistä

- 300 000 muualta tullutta

- 1 milj alaikäistä

- 1 miljoona työntekijiää/työssäkäyvää

= 5,5 milj suomalaista

Vierailija
86/149 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten sitä köyttä kaulaan!

No eiköhän tuo alati pitkittyvä ja vahventuva SSRI-lääkitys vastaa vähän samaa. Ei lääkärit halua käyttää aikaa sen tutkimiseen, että mikä sen masennuksen tai ahdistuksen taustalla on.

Yksinäisyys ja toimettomuus ovat nykyään todellisia kansantauteja!

Vierailija
87/149 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on aina ollut mahdoton ymmärtää, miten olematon mielikuvitus ja tylsä sisäinen maailma on ihmisillä, jotka eivät keksi päiviinsä sisältöä, jollei joku ulkopuolinen taho osoita heille tekemistä. Itsellä ei tahdo riittää aika edes kaikkeen kivaan ja mielenkiintoiseen, mitä voi tehdä kotona likimain rahattomana, puhumattakaan, että ehtisin tehdä kaikkia kotitöitä niin usein ja hyvin kuin pitäisi. Nytkin on ollut tiskit altaassa kolme päivää, kun on vain niin paljon parempaakin tekemistä.

Jo pelkästään tietokoneella pystyy värkkäämään vaikka mitä kivaa, enkä tarkoita pelaamista, prnon katselua tai vauvapalstailua. Tai voi opetella jonkin uuden (käden)taidon, uuden kielen, harrastaa liikuntaa ja retkeilyä, lukea kirjoja... Kaikki nämä ovat ilmaisia/lähes ilmaisia puuhia, jotka eivät työttömyystukeen vaikuta mitenkään. Sitä paitsi, ei siellä työkkärissä tarvitse joka pskalla käyntiään selvittää. Oikein hyvin voi opiskella ja tehdä vapaaehtoistyötä, jos sellainen kiinnostaa -ei vain puhu siitä mitään työkkärissä. Jos kysyvät, mihin kulutat aikasi, vastaat töiden hakemiseen. 

Vierailija
88/149 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Minä saa ihan hyvin ajan kulumaan (olen vain osa-aikatyössä). Aniharvoin on tylsää ja jos on, niin parin tunnin sisällä jotain tekemistä sitä aina keksii. Yleensä on liikaa erilaista tekemistä, pakollista tai harrastusta.

Sinulla ei selvästikään ole elämää ja kiinnostuksen kohteita työn ulkopuolella. Ala harrastamaan jotain. Tai tee kävely- tai juoksulenkki ulkona. Järjestä kotisi laatikot ja kaapit. Aloita vapaaehtoistyö. Vie turhat roinat kirppikselle tai kaatikselle. Kutsu joku kylään tai mene itse jonkun luokse kylään. Jää juttelemaan kauppareissulla tai kaupungilla jonkun kanssa. Käy kahvilla ja syömässä edullisissa kahviloissa ja ruokapaikoissa yksin tai pyydä joku mukaasi.

Koita siis keksiä muutakin tekemistä elämääsi kuin se työnhaku ja työn miettiminen. Ei se työpaikka yhtään sen nopeammin eteen tule, vaikka kuinka kyllästynyt olisit asian takia.

Vierailija
89/149 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi elämä jää elämättä jos/kun on työtön vaikka töissä ollessa sitä kuvitteleekin, ettei ehdi elämään koska on "aina" töissä.

Etenkin jos työttömyys pitkittyy.

Toki jos haluaa elää elämänsä päihteiden kanssa puljatessa ja/tai netissä notkuen / pelaten jne niin varmasti työttömänäkin on oikein kiva olla, mutta harvempi tuollaista elämältään haluaa.

Mitään muutahan työtön ei tietenkään voi tehdä kuin käyttää päihteitä, pelata ja roikkua netissä... Vttu, että vtuttaa ihmisten yksinkertaisuus. Oletko oikeasti mieleltäsi niin köyhä, ettet keksi mitään muuta tekemistä kuin sellaista, joka maksaa rahaa? Sinulle ilmeisesti eläminen tarkoittaa ulkomailla ja tapahtumissa ramppaamista ja itsesi maksamista kipeäksi jostain niinkin typerästä toiminnasta kuin pallon tökkiminen mailalla maassa olevaan reikään tmv.

Vierailija
90/149 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävisi varmasti samoin. 

Olisiko jossain urheiluseurassa talkootyötä? Kaveri joka tarvitsee muuttoapua? Avoimessa yliopistossa/amkissa sulle sopiva kurssi? Paikkakunnallasi joku tapahtuma, johon voisit mennä liikenteenohjaajaksi?

Tsemppiä, yritä pysyä liikkeellä.

Ei tuollaisia saa tehdä työttömänä! Hullu.

Kaikkia noita saa työtön tehdä.

Vierailija
91/149 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon ollut nyt puoli vuotta kotona ja alkaa pää hajoilla. Opiskeluunkaan ei herunut lupaa ja harrastuksiin ei ole enää rahaa. On tää kyllä syvältä.

Nykyään yhä useampi joutuu eläkkeelle jo nuorena. Arvaapa mikä loppu syy on. 

Vierailija
92/149 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstalta löytyy vinkkejä miten viettää rikasta elämään ilman työtä. Voit myydä tavaroita Torilla. Käy kävelylenkillä ja uimassa  avannossa. Kirjastossa voi lukea lehden tai kirjan. Katso televlisiosta sarjat. Aloita uusi harrastus tai kielen opiskelu. 

Työnhaku kannattaa hetkeksi unohtaa koska työllistyminen on nyt poikkeuksellisen vaikeaa ja siinä voi mennä aikaa. Koulutettuja on paljon työttömänä joten pitäisi olla jotain erityisosaamista että työpaikka löytyy eli sellaiseen koulutukseen kannattaa hakea. Miten olisi jos ajaisit vaikka kuorma-autokortin niin sitä hommaa yleensä riittää.

Vierailija
93/149 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah,amatöörit.,luova ihminen keksii kyllä tekemistä.

Luovaks ihmiseks sinä olet harvinaisen empatiakyvytön.

Ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu, se ei ole taviksen vika jos se on tavis, kukaan meistä ei ole päässyt itse valitsemaan minkälaisena syntyy.

Ole kiitollinen omastasi jos sinulla moista muka oikeasti on, sinä et pääse ylemmäks painamalla muita alaspäin.

Vierailija
94/149 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten sitä köyttä kaulaan!

Ei käy.

Tapellaan vaan, ei pelota, ei ole enää mitään mitä hävitä ja kaikki voitettavana.

Vierailija
95/149 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki tarjoaa eläkeläisille ja työttömille yhdessäoloa ja erilaista toimintaa. Varmaan muuallakin on tällaista tarjolla. 

https://vapaaehtoistoiminta.hel.fi/toiminnat/palvelukeskukset-seniorike…

Seniori- ja palvelukeskuksissa voit tutusta uusiin ihmisin ja saada tekemistä arkeesi. Saat ilmaisen palvelukeskuskortin palvelukeskuksen neuvonnasta. Palvelut ja toiminta ovat maksuttomia.

Keskukset tarjoavat sinulle palveluohjaista ja -neuvontaa, keskusteluapua, fysioterapeutin neuvontaa, digineuvontaa, vertaistuellista ryhmätoimintaa, vapaaehtoistoimintaa, harrastustoimintaa, liikuntaa, tapahtumia ja retkiä. Palvelukeskuksissavoit myös syödä lounasta ja käydä kahvilla sekä käyttää asiakastietokoneita.

Mitvit taas. Minä olen IT-osaaja ja työtön vain koska alalla on a

Jos et sinä hyödy niin joku toinen voi hyötyä ja löytää sieltä mielekästä tekemistä ja saada uusia ystäviä. Ei pidä jäädä kotiin murjottamaan. Siinä nimittäin nopeasti muumioituu ja tulee kiukkuiseksi. Eikä kukaan ainakaan sellaista palkkaa. 

Vierailija
96/149 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos et sinä hyödy niin joku toinen voi hyötyä ja löytää sieltä mielekästä tekemistä ja saada uusia ystäviä. Ei pidä jäädä kotiin murjottamaan. Siinä nimittäin nopeasti muumioituu ja tulee kiukkuiseksi. Eikä kukaan ainakaan sellaista palkkaa. "

"Yiu should smile more, honey" :' D

Vierailija
97/149 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksinen positiviisuus vaikuttais olevan tehokas lääke porvarin mielipidevaivoihin...taas

Vierailija
98/149 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävisi varmasti samoin. 

Olisiko jossain urheiluseurassa talkootyötä? Kaveri joka tarvitsee muuttoapua? Avoimessa yliopistossa/amkissa sulle sopiva kurssi? Paikkakunnallasi joku tapahtuma, johon voisit mennä liikenteenohjaajaksi?

Tsemppiä, yritä pysyä liikkeellä.

Ei tuollaisia saa tehdä työttömänä! Hullu.

Iltaisin ja viikonloppuisin saa. Tai ainakin mä tein eikä sitä kukaan estänyt. Lisäksi opiskelin ja harrastin kaikenlaista. Hain kyllä töitäkin ja sainkin. Iso sosiaalinen piiri auttoi kans pitämään pään kunnossa..

Vierailija
99/149 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuosta kannata ottaa itseensä. Täällä on hallituksien toimista ja ek:n toivomuksesta +500,000 työtöntä, ja vuosittain tarvitaan kuulema +50,000 kpl lisää työvoima(työttömien) reserviin. Sinä olet vain yksi pelimerkki siinä pelissä. Täyttelet niitä pakollisia työhakuja ja olet hakevinasi töitä, niin saadaan työvoima viranomaiset tyytyväiseksi ja teet ne 3kpl hakuja/kk. 

Vierailija
100/149 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten mielenkiintoista miten se oma elämä pysähtyy ja muiden jatkuu. Itse alkaa muistella jotain ikivanhoja asioita jotka tuntuu ihan kuin olisi tapahtunut juuri eilen. Sitten huomaa, että on mennyt vuosikymmen ehkä kaksi, kolmekin ja itse velloo vieläkin siinä samassa. Muiden elämä on mennyt eteenpäin.  Ne on vaihtaneet työpaikkaa, menneet naimisiin, eronneet, saaneet lapsia, puoliso kuollut on löytänyt uuden, on vaihtanut ammattia, muuttanut ulkomaille, opiskellut siellä ja mitä itse on tehnyt, on tehnyt kotitöitä ja katsonuttelevisiota.

Kamala tunne, kun oma elämä on pysähdyksissä eikä mikään mene kuten haluaisit ja muilla vaan elämä hymyilee, menevät naimisiin, ostavat taloja ja saavat lapsia, mutta itse olet työtön, rahaton ja köyhä sekä masentunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä