Mitä laittaa kaurapuuron sekaan että nälkä pysyisi pidempään poissa?
Nyt laitan vähän raejuustoa, marjoja ja mehukeittoa. Kohta on taas nälkä. Tykkään kaurapuurosta mutta miten tehdä siitä ruokaisampaa?
Kommentit (52)
Syö aamulla munakas niin ei ole jatkuvasti nälkä.
4 ruokalusikallista raejuustoa sekä pähkinöitä pieni kourallinen. Marjojakin reilusti. Ja sitä puuroa ihan reilu lautasellinen. Hyvin pysyy nälkä poissa näillä
Laita koko raejuustopurkki sinne. Ei se lusikallinen missään nälässä tunnu.
Marjoja ja raejuustoa. Raejuusto on hyvä proteiinilisä puuron lisänä.
Laita vaikka jotain pähkinöitä tai siemeniä, tuosta annoksesta puuttuu rasvat kokonaan eikä siksi pidä nälkää.
Kaurapuuro on pelkkiä tyhjiä kaloreita, jopa myslikin pitää nälkää paljon paremmin.
Keittäisin puuron maitoon. Siinä tulisi proteiinia vähän lisää. Marjat ja mehukeitto on toki terveellistä ja hyvän makuista, mutta aika vesipitoisia. Täysjyväkauraa tai lisää kauralesettä.
Kyllähän hyvä ruisleipä, juusto ja kananmuna tai joku lihaleikkele tai maksamakkara lisäisi kylläisyyden tunnetta.
Ei pelkkä puuro kyllä aiheuta muuta kuin lisää nälkää.
Paistat pari kananmunaa kasvisten kanssa ja jätät kaurapuurot köyhäilypäiville (jääkaappi tyhjänä eikä rahaa käydä kaupassa). Sillain nälkä pysyy loitolla illalliseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan kokonaisen grillibroilerin, paketin leipää, sekä täytekakun.
turhaan vit**uilet, pyysin poistoa
Kuulema raejuusto sopii, kokeile sitä.
Minä en valitettavasti ole saanut mitään toimimaan, vaikka pidän kaurapuurosta tosi paljon. Syön aina voisilmän ja raejuuston (purkillinen!) kanssa, mutta ei auta marjat, leseet tai kananmuna. Kaura saa puuron muodossa verensokerin nousemaan ja laskemaan nopeasti, mistä aiheutuu nälkä ja heikotus. Jos sen sijaan syön kaksi palaa ruisleipää päällystettynä juustolla, kalkkunalla ja tomaatilla, verensokeri ei nouse paljoakaan ja pysyn pitkään kylläisenä. Kalorimäärä on melkolailla sama.
Rasvaa! Se tuosta sun ateriasta puuttuu.
Itse laitan kaurapuuroon ison nokareen voita, kookoshiutaleita ja viinimarjoja. Sen lisäksi syön kaksi kananmunaa tai kipollisen kreikkalaista jogurttia (Rainbowissa on eniten proteiinia).
Keitä maitoon, syö banaanin ja marjojen kanssa. Ja tee iso annos, 2 desiä hiutaleita ja 3,5 dl maitoa. Voisilmä on hyvä myös.
Kaurapuuro yleisesti huono pitämään nälän poissa, itselläkin aina nopeasti hirveä nälkä jos kaurapuuroa aamiaiseksi.
Suosittelen esim munakasta mielummin, siihen proteiini vielä lisää kuten salamia, juustoa tai pekonia seuraksi.
Soijarouhetta, siinä on eniten proteiinia. Hyvänä kakkosena raejuusto. Marjat on yhtä tyhjän kanssa, ellei niitä ole siinä useampi sata grammaa. Oletko ihminen vai talitintti, valitse ateria sen mukaan.
Minulla aamulla nautittu kaurapuuro pitää nälkää hyvin pois, lounasta syön noin yhden aikaan eikä silloinkaan välttämättä ole vielä mikään nälkä. Syön tuorepuurona, joukkoon chiansiemeniä, banaani ja marjoja. Syön marjojen, ruusunmarjajauhon ja itsetehdyn granolan kanssa.