Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän näyttää pilkottavan tuolta pilviverhon takaa :-) Esikoinen flunssassa kotona ja pikkumies päikkäreillä ulkona. Pitäisi saada nuo taloyhtiön hommat tehtyä, mutta kai sitä ensin pitää tänne kirjotella.

Tervetuloa Soosi

Sinda - kokeilepa tosiaan nyt muita tippoja. Meillä ei pahemmin mitään tule Devitolista, lopetin myös Rela tipat enkä ole huomannut mitään eroa ainakaan että masu olisi vaivannut enempää, päinvastoin.

Pupina - toivottavasti oli vain yksi tuommoinen yö ja jatkossa nukkuu taas paremmin

Fable - toivottavasti pikkuinen toipuu pikaisesti. Ja kilojen kanssa et ole ainoa! Herkut ne vaan maistuu ja 7 kg lähtöpainoon :-/

Zatu - onko vaippojen vaihto teillä pakollista yöllä (falskaa, ärsyyntyy) vai vaan äidin pakko? Meillä ei vaihdettu/vaihdeta jos pikkumiestä ei häiritse, ei turhaan yöllä herää kunnolla. Esikoisen kanssa oli aina vaikea saada takas unille kun heräsi kunnolla vaipan vaihtoon. Ja kyllä ne vauvat jossain vaiheessa saa sinne omaan sänkyyn nukkumaan vaikka niitä viereen olisi nukuttanut, nimim. kokemusta ainakin yhdestä on :-)

Alla linkkin ihan kivoille sivuille jossa ihan hyvää asiaa vauvojen nukkumisesta:

http://www.lapsiperhe.net/unihiekka/

Maria - tsemppiä. Kuten nenn, meilläkin nukutaan öisin paremmin jos päivällä on nukuttu hyvin.

TarkkailuG: ilmoittaudun tarkkailijaksi. Usein kuuntelen ja käyn katsomassa hengittääkö, sekä vaunuissa että kotona sängyssä. Vähän rauhoittunut alkuaikojen jälkeen. Olen kyllä lukenut että täysin normaalia!

Pakkohan se on ruveta hommiin... Jaksamista kaikille väsyneille mammoille, muistakaa että jossain vaiheessa helpottaa (ainakin toivottavasti :-)

t. Mirabella ja ex-Albert 9vko-1pv

Vierailija
22/28 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon][size=3]Hyvää Naistenpäivää meille kaikille!![/size]

[size=2]-on hienoa olla Nainen ja Äiti![/size]

[color=red][size=6]&#10047[color=crimson][size=6]&#10047[color=maroon][size=6]&#10047[color=pink][size=6]&#10047[color=firebrick][size=6]&#10047[color=hotpink][size=6]&#10047[color=deeppink][size=6]&#10047[color=fuchsia][size=6]&#10047[color=red][size=6]&#10047[/size]

[size=1](kukat eivät näy kuin Mozillalla)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]Jatketaan tähän nyt sitten vielä juttua, en uskaltanut jatkaa tuohon Naistenpäivän toivotuksen perään, kun mulla nuo erikoisjutut useimmiten epäonnistuu ja jää iso kirjasinkoko päälle tmv. Ihme että nyt onnistui kertaheitolla...

[b]D-tipoista[/b], pitänee kokeilla jotain muuta valmistetta jos ei ala auttamaan muu. Eilen oli se välipäivä (ei d-vitamiinia) ja sattumaa tai ei, meillä nukuttiin taas hyvin. Neiti söi toisesta tissistä 21.00 ja aioin syöttää kunnolla 23.00 jolloin yleensä nukahtaa. No, neiti nukahti isänsä viereen jo aiemmin ja en raskinnut herättää. Aattelin että herää pian syömään. No, heräsi vasta 01.00 eli 4 tuntia yhden tissin maidolla! Uskomatonta. Loppuyökin meni suht hyvin. Jos tän päivän Jekovit-tipasta tulee samanlainen tappeluyö kuin toissayö, sitten kyllä vaihdan valmistetta. Miehen sisko suositteli Cuplatonia, on antanut kaikille neljälle lapselleen, mutta onko täällä oikeasti ketään jota se ois auttanut? Tuntuu että kaikki ovat sen huonoksi todenneet. Oliko jollain auttanut se Disflatyl??

[b]Ardisia[/b], kamalaa olette joutuneet kokemaan esikoisen kohdalla, huh! Varmaan jokaisen vanhemman painajainen, onneksi loppu hyvin kaikki hyvin! Kiva kuulla että täällä on kaikki enemmän tai vähemmän huolestuneita ja tarkkailevia, onneksi en siis ole ainoa! :) Meillä onneksi kehto ihan sängyssä kiinni, niin voi kädellä kokeilla hengittääkö, ei tarvi nousta sängystä. Siksikin tykkään kantaa liinassa, kun tuntee omaa rintaa vasten toisen hengityksen. Meilläkin vauva hengittää välillä tosi katkonaisesti, saattaa olla pitempikin tauko hengitysten välissä.

[b]Maria[/b], jaksamista! Kuulostaa tosi rankalle tuo teidän tilanne tällä hetkellä. Toivottavasti edes hammassärky helpottaisi.

Minäkin olen innolla mukana jos saataisiin tapaaminen järkättyä, harmittaa kun syksyllä meni mönkään. Kiva jos Ardisia pääsisit mukaan! Ja ainakin täällä seudulla on meidän lisäksi vielä [b]Mellum[/b], kiinnostaako tulla mukaan?

Sinda ja Nipsu 6+3

Vierailija
24/28 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan päivistä sekaisin täällä... Ja yhtään en ole ennättänyt pinoja lueskella, yritän kyllä pian päästä kärryille. Heti eka kysymys: MITEN MUUT, JOILLA KAIKKI LAPSET KOTIHOIDOSSA, OOTTEKO SAANEET VAUVAN RYTMEJÄ SAMOIHIN KUIN VANHEMPIEN LASTEN? Entä järjestyykö sellaista hetkeä, että kaikki lapset nukkuisi samaan aikaan...?

Meillä menee pojan kanssa aika hyvin jo nuo rytmit, mutta omaa aikaa ei ainakaan vielä tahdo löytyä. Yöunille käy n. klo 22 ja herää syömään klo 3-4, jonka jälkeen jatkaa unia mun kainalossa. Toisen kerran syö siinä kuuden aikaan ja ylös noustaan seiskan kasin välillä. Eli verrattuna esikoiseen, ihan älyttömän hyvin menee yöt. Ja yritän opettaa nukahtamaan itsekseen, välillä onnistuu ja välillä ei. Aamupäivä on sikäli hankala, että poika ois jo heti melkein herättyään käymässä päiväunille. Siskon kanssa on tietenkin kaikki ihan vaiheessa, joten jotenkin yritän saada pojan pidettyä hereillä tai annan torkkua sitterissä. Ulkoilut meneekin sitten hyvin, kun poika nukkuu vaunuissa. Jatkaa sitten unia siihen saakka, että oon just saanut esikoisen syötettyä, potatettua ja unille ja itselleni kahvikupposen käteen :) Eli sen verran kun saisi rytmiä hilattua, että nukkuisivat hetken yhtä aikaakin... Iltapäiväulkoilut sujuu taas hyvin kun vauva nukkuu ja illat sitten pääasiassa valvotaankin, syliin saattaa torkahtaa.

Mut Marialle kovasti tsemppiä, toivottavasti teillä pian tilanne paranee! Kausissahan nämä tuntuu menevän, välillä hyvin ja välillä huonosti. Ja meidän pojallakin kesti tosi pitkään oppia nukkumaan kunnolla vaunuissa, ensin heräsi välittömästi kun vaunut pysähtyi ja se vasta oli ärsyttävää käydä viiden minuutin välein heiluttelemassa vaunuja.

Meillä oli sunnuntaina ristiäiset ja siinä sivussa 2 v pippalot ja oikein hyvin sujui kaikki. Itseltäkin meinaa välillä lipsahtaa vielä Paavo, kyllä siihen työnimeen ehti jo sen verran hyvin tottua ;) Poika oli ihan hiljaa koko kastetoimituksen ajan, mutta sitten oikein hiljaisella hetkellä päästi kunnon pierun. Tosi mies siis!!

D-vitskuista vielä, että ne keille vatsavaivoja tulee, niin mihin aikaan päivästä annatte tipat? Mä annan heti aamusta aamuimetyksen jälkeen ja poika nukkuu aamupäivällä pitkät unet, niin oon ajatellut että siinä ikäänkuin nukkuu niiden vatsanväänteiden yli?! Meillä on Jekovit käytössä ja ihan täysi annostelu, alun jälkeen ei oo ollut mitään ongelmaa.

Toisin kuin rautalääkkeestä... Mulla oli viime viikolla jälkitarkastus ja hb edelleen vain 117. Yritin sitten Obsidan -kuuria, mut luovutin eilen, kun pojulla oli niin kovat vatsanväänteet, harmi :( Olikohan se TANELI kun puhui korkeasta verenpaineesta??? Mulla myös jälkitarkastuksessa oli hirveän korkea verenpaine, aiemmin ei ole ollut ongelmia. Sanottiinko sulle mistä voisi johtua? Mä epäilen itse, et johtuis siitä että oon ollut taas aika paljolti yksin näiden lasten kanssa ja ollaan flunssassa, kai niistä voi tulla stressiä. Mut ihmetyttää kyllä silti!

Tosi kivoja nimiä ootte antaneet, varsinkin nuo tytönnimet on niin kauniita!

Nyt tuli tosi omanapainen viesti, mutta kun en oo yhtään perillä, että mitä kellekin kuuluu... Älkää nyt unohtako mua kummiskaan vielä, yritän tästä taas aktivoitua ;)

ariella ja juuso 7,5 vkoa

Vierailija
25/28 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette usko, että on ollut teitä ikävä!!!

Muuton takia oltiin nettipimennossa ja eka uhkailivat, että menee jopa viikolle 12 ennen kuin saavat netin uudelleen aukaistua =o

Nyt oon sit ihan pihalla teidän juttuloista, saas nähdä milloin on enempi aikaa, että ehtii tuoreimpia kuulumisia lukeakin!

Blogissa kävin sen verran, että vilkaisin nimiä. Ihania nimiä löytyi! Meillä on ristiäiset ensviikonloppuna. Pitäis saada tää kämppä siihen mennessä järjestykseen... Ei vaan sit mun nimiehdotus mennyt läpi, niin se on nyt sit mies päättänyt neidille nimen... No, ei huono nimi ollenkaan, mut niin yleinen, et löytyy joka nurkalta.

Onneks mun äiti oli täällä viime viikon auttelemassa. Tuo mein neiti on semmonen sylivauva, ettei viihdy hereillä ollessa muuta kuin sylissä! Ei auta laittaa sitteriin, kaukaloon, sängylle eikä mihinkään tai alkaa hysteerinen parku hyvin nopeesti... Sit ei saa just mitään tehtyä ykskätisenä.

Mies nukkuu vauvan kanssa (tai valvoo) olohuoneen sohvalla ja mie käyn vaan syöttämässä. Vauva on aikamoinen yökeikkuja ja mie tartten unta! Pullosta ei suostu juomaan, niin noustava on - välillä montakin kertaa yössä. Tuttia ei myöskään suostu syömään, vaikka ollaan yritetty opettaa. Kelpaa vaan oma nyrkki =/

Päivällä neiti nukkuu hyvin, jos laittaa rattaisiin parvekkeelle nukkumaan.

Ens viikolla ois lääkärineuvola, niin saa taas tietää, että paljonko on kasvanut =)

Nyt mentävä taas, esikoinen kaipaa äitiä!

-tau- & rinsessa 5vko5pv

Vierailija
26/28 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä se viime yö meni sitten paremmin ja hieman pidemmillä syöttöväleillä kun edellisyö, jätkä heräili nyt 2 h välein.....

Ei auttanut kylpy ei , eikä iltatankkaus vaan sitkeästi nukahdettuaan klo:21 heräs jo puoliltaöin ja siitä se lähti....

Taitaa nyt olla joku kasvukausi kun niin tiheästi haluaa syödä! Maitoa kyllä tulee, neuvolassa oltiin tänään ja 1015 g on pojalle tullut painoa lisää vajaassa 3 viikossa, eli ihan hyvin kuulemma pärjää ilman lisämaitoa!

Strategiset mitat ovat siis:

Paino 5875 g (3840)

Pituus 59,8 cm (50)

Pipo 40,8 (35)

Ja muuta en saakaan selvää tuosta lääkärin kirjoittamista kommenteista, täytynee pyytää että neuvolatäti tulkkaa ens käynnillä...;)

Kaikki oli kuitenkin hyvin, kuunteli sydänäänet, tsekkas lonkat, korvat, silmät ym.

Ja poitsu vaan hymyili paitsi kun ronkki korvia, siinä meinas tulla kiukku!

Tää mamma on vaan ihan naatti vaikka oon vasta valvonut kahtena yönä, nostan hattua teille joilla se valvominen on enempi sääntö kuin poikkeus.... Enkä oikeen osaa nukkua päikkäreitä kun poika nukkuu ulkona vaunuissa, pitää olla " katsekontakti" säännöllisesti, en luota täysin noihin itkuhälyttimiin!

Nukun sitten kun mies tulee töistä, vaikka niinhän mun piti eilenkin mutta jätkä ei suostunut mamman petikaveriks vaan valvoi sitkeästi ja isukki simahti sohvalle joten minähän olin sitten sekä ruoka-, että viihdytysjoukot på samma gång!

ZATU- älä kauhistu, en oo tosiaan kun yhden kerran kädellä kokeillut jätkän naamaa ajaessa ja tosiaan ihan hiekkatiellä 20 km/ h vauhdilla.... Eikä toistu, lupaan sen! Hankin semmoisen peilin että voin rauhassa (ja turvallisesti!) autoilla!

VAIPANVAIHDOSTA YÖLLÄ Meillä kyllä vaihdetaan ainakin kerran, ellei jopa kaksikin kertaa/yö sillä poika vetää yleensä päivän kaksista mega-kakoista toiset juuri alkuyöstä ekan yösyötön yhteydessä (ellei oo illalla saanut äherrettyä...)ja toiset yleensä sitten aamupäivästä....

Ja vaippa on tosiaan usein ihan painava ja märkä joten ihan sen mukavuudenkin takia vaihdan. En laita muuta valoa kun sen himmeän yövalon mikä minulla on " imetysvalona" ja vaihdan meidän sängyn jalkopäässä. Sen jälkeen syötän ja poika nukahtaa ihan normaalisti takas sen kummemmin piristymättä! Ja en tosiaan pese pyllyä vaan pyyhin kosteuspyyhkeillä, aamulla kuitenkin pestään.

Kun on ollut puhetta siitä että jotkut vauvat nukkuu yhden rinnan syötöllä jopa 4 h putkeen, niin miten te jotka syötätte kahdesta rinnasta yöllä teette, jos vauva nukahtaa rinnalle? Röyhtäytättekö/herätätte ja sitten vaan jatkatte toisesta? Meillä kun se röyhtäytys on aika hankalaa jos ja kun poitsu nukahtaa eli syötän sitten vaan sen yhden rinnan niin kauan kun jaksaa imeä ja sitten sänkyyn... Pitenis meilläkin varmasti nuo yösyöttövälit jos sais jotain tolkkua tähän ja pojan syömään enempi kerralla!

Yleensä kuitenkin herää siihen että on puklu/röyhtäys tuloillaan vaikka saisinkin röyhtäisemään yöllä!

Nyt pitää mennä kun poitsu on tässä rinnalla, juttu jatkuu paremmalla ajalla!

Voikaahan hyvin!

Pupina & poitsu 7+3

Vierailija
27/28 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Laittelinki aika monelle mailia, kenen osotteen oon saanu täältä bongattua :)

Hiljasta on. Radio soi itekseen keittiössä ja pienimies sitä kai kuuntelee, ku sitterissä uinuu keittiön puolella. Äiti kävi ja vei akan mennessään ihan yllättäen. Oli kyllä puhetta, ett lomaviikolla akka vois käyä niillä hiihtämässä, mut ei oltu mittää lyöty lukkoon. Mut en valita, ihan kiva suunnitelmien muutos oli :)

Ruoka on jo valmiina, joten vois itekki vähä torkkua tässä välissä. Pyykäilly oon ja silitelly Kossin vaatteita. Pyykkäystä pitää harrastaa kyllä tosi useesti nykyään. Jos kuivausrumpu meille johki mahtus niin sen ostamista varmaan harkihtisin vaikken muuten niitten kannattaja oo. Enkä tiiä etes miksi näin on.

Kummasti vaan pyllypyyhkeistä löytyy sinappia tai sit Kossi miehisesti pierasee hoitopöydälle :/ Varren kera tottakai. Onneks tätä ei usein satu.

Mut nyt on muutaman kerran tehny niin vaipan täyteen tavaraa, ett selkää myöten on saanu pestä. Eli siinä sitten menee vaatteetki herkästi vaihtoon. Pyykkiä riittää vaan. .

[b]Yökuivituksesta [/b]niin meilläki tosiaan miekkonen tekee usein kunnon satsit, joten pikku pakko vaihtaa vaippa. Ja mun mielestä tappelee joskus unen kans, ku kuivittaa niin avot uni tulee.

Pesen aina pepun, jos tavaraa on vaipassa, yölläkin. Valaistusta yritän pitää himmeenä, tosin viime yönä olin niin väsy ett nukuttiin kaikki suht valaisevan yövalon palaessa puoli yötä.

Siinä oon aina vetäny samaa linjaa, ett yöllä ei seurustella eli mun sananen arkku pysyy visusti kii. Hyssyttelen korkeintaan hiljakseen.

[b]Isa [/b]ihana, vatkain jääkaapissa :D Oot aatellul varmaan sen säilyvän paremmin ;)

[b]Mansemamma [/b]en yhtään muista miten akan aikaan oli. Alle puol vuotta jotain mitä hämärästi muistelen.

[b]Maria [/b]oot varmasti väsyny. Toivottavasti rytmiä alkaa pian tulemaan ja muukin kelpaa ku syli. Omat ongelmat tuntuu niin köykäsiltä, ku sun tarinaa luki.

[b]Mirabella [/b]kitos linkistä, siellä oli kyllä hyvin asiaa.

[b]Tau [/b]teretulemast takasi pimennosta ;)

[b]Pupina [/b]pienimies välillä vierailee vaan toisessa baarissa, mut jos molemmissa niin ei yleensä nukaha kesken kaiken. Ja röyhtäytän niin päivin ku öin baarimatkojen välillä.

[b]Elkää kysykö mistä tuo baarijuttu mulle on tullu mieleen ja miksi sitä käytän :)[/b] Akkaki on puheissaan muuten käyttäny Kossin käymisestä baarissa :D

[b]Menohaluista [/b]ei oo viel ollu himoja tanssimaan ja tuulettumaan. Mun tuulettumisiin kuuluu kapakkireissut nesteineen ;) mut ei tosiaan vielä oo käyny mielessä. Etes saunaolusta en oo maistellu, en ukonkaan tölkistä oo maistanu kunnei mieli oo tehny yhtään.

Vapusta oon aina tykänny, joten katotaan josko sitten menojalkaa vipattaa. .

Ja nyt tää akka menee ja oikasee patjan päälle. .

Vierailija
28/28 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin rauhallista, että.. Hannes nukkuu ulkona (nukkuu jo neljättä tuntia, välissä siirsin kaukaloon ja käytiin keikka dagiksessakin isevelut hakemassa) ja isommat kuuntelee cd:ltä satua.

Tau ja Ariella, kiva kun ilmoittelitte kuulumisia!

Pupina: Lastentervikeliikkeestä ostimme peilin. Osta ihmeessä, sille on käyttöä pitemmän aikaa..

Jos Hannes nukahtaa yöllä ekan rinnan jälkeen, niin herää kyllä kun nostan röyhylle. Sitten syö toisen ja takuuvarmasti nukahtaa siihen kuin tukki, eikä herää vaikka röyhtäytän.

Hannes harvoin kakkaa yöllä, joten en vaihda vaippaa kuin silloin harvoin. Vaihdan vaipan viimeisen kerran joskus 22-23- aikaan ja sitten seiskalta, jolloin aamu alkaa.

Ei ole mullakaan (ihme kyllä, sellainen bilehirmu olen ollut ennen) mitään baariin/tanssiinmenohaluja!! Tiedän, että pääsiäisenä on miehen parhaan kaverin 40v synttärit ja niihin ois oikeestaan pakko mennä? Jospa ne menohalut siihen mennessä kehittyy.. Mieluummin kyllä menisin miehen kanssa kahden ravintolaan syömään, jos kerta lapsenvahti pyydetään. Ei tee mullakaan mitään A-pitoista mieli, yököttää oikeestaan ajatuskin :0 Kävin la ystävän kanssa syömässä ja mietin, josko olusen joisin ruoan seurana, mutta ei loppupelissä tehnytkään mieli. Vanhaksikohan sitä on tulossa...

Maria: Jos asuisin lähempänä niin tulisin sulle lapsenlikaksi joku päivä, että saisit nukuttua :/ Kuulostaapa kurjalta. Koita jaksaa!!!!

Ja nennille onittelut hyvin nukutun yön vuoksi ;) Sitä on kuin uusi ihminen hyvin nukuttua? Mitä _sulle_ muuten kuuluu, onko suru muuttanut muotoaan hautajaisten jälkeen?

Mitäs muuta piti mun kirjoittaman.. Hmm.. Jälkitarkastus piti olla eilen mutta en flunssan vuoksi mennyt. Ehkäisy edelleen auki..

Mutta nyt katsomaan päivän toinen pakollinen, tradera =)

/A + poijat