Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei. Olen vaikeasti mt-ongelmainen

Vierailija
18.02.2025 |

nainen. Lapsuus oli ihan järkyttävä. Kaikki puhkesi ja räjähti, kun tulin äidiksi. En olis tehnyt yhtäkään, jos olisin tulevaisuuteen nähnyt. Itsemurhayrityksiä jnejne. 

Lapset ovat parikymppisiä. En ole ollut vuosiin tekemisissä. Erosin reilu 11-vuotta lasten isästä. Eron jälkeen alkoi vieraannuttaminen. Eikä lapset muutenkaan halunneet olla tekemisissä. 

Oon miettinyt jo pidempään lopullista poistumista. Oon tosi yksinäinen myös. En kestä itseni kanssa, kun mietin jatkuvasti, mikä jäte olen ollut. 

DG tunne-elämältään epävakaa, masennus. 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel 😢

Sadisti viljelee aina samaa kommenttia

Vierailija
42/56 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan sairaita ihmisiä kommentoimassa ap:lle. Ja pahinta on, että nuo sairaat mellastajat eivät lopeta koskaan eivätkä häpeä ja tunne katumusta. Herkälle ihmiselle ihan kamalia kokemuksia.

T. Herkkä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen minäkin eikä katkeruus, viha ja vasemmistolaisuus auta yhtään.

Vierailija
44/56 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että sun ihmisarvo ei perustu työkykyyn, ei terveyteen, ei sairauteen, ei vanhemmuuden haasteisiin eikä mihinkään muuhunkaan mitä elämä on sun kohdalle järjestänyt. Olet ihan yhtä tärkeä kuin kuka tahansa muukin. Ei meistä kaikista ole yritysjohtajiksi eikä edes luomaan elämästä kiiltokuvaa someen. Ei tarvitse olla. Tee parhaasi niillä voimavaroilla kuin tässä hetkessä on. Puhu pahaa oloa pois, mielellään ammatti-ihmisille, heille maksetaan siitä. Sydänvikainen ei haluaisi sydänvikaansa eikä mielenterveysongelmainen ikäviä ajatuksiaan. Mutta näitä me ei voida itse päättää. 

T. Toinen jolle arki on välillä vaikeaa

Vierailija
45/56 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko ap että sua jää kukaan kaipaamaan. Äitini oli mielisairas eikä isäni eronnut. Oli paska lapsuus. Onneksi exäsi on vienyt lapset pois sinulta.

Mikä pask apää kirjoittaa ap:n tilassa olevalle noin? Oletko edes ihminen?

Sellainen ihminen joka on joutunut kärsimään monenlaista mielisairaan äidin lapsena. Sellainen joka tietää ja on nähnyt ettei lääkityksistä ja terapioista ole ollut mitään apua vaikka niitä on annettu vuosikymmeniä. 

Kyllä ymmärrän kantasi. Äitini oli itse tosi traumatisoitunut.  Kaikki kolme lasta olivat. Äiti oli sataprosenttisesti epävakaa. Mutta hänellä ei ollut mitään sairaudentuntoa eikä katumusta. Et minä olen kokenut saman, kuin sinä. 

Muutaman kerran poliisit tullee

Sydän särkyy. Kun äiti on pyhä... lapset eivät saa apua. 

Äitimyytti on hyvä, sellainen suojelevainen ja armollinen asenne äitejä kohtaan, niille, jotka on ylisuorittajia ja stressaa äitiydestä. Hyville äideille. Mutta mikä kohtalo on niillä lapsilla, joiden äidit vain kuppaa systeemiä ja hyväksikäyttää tätä.

Jaksamisia ap.  

Vierailija
46/56 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ihan sairaita ihmisiä kommentoimassa ap:lle. Ja pahinta on, että nuo sairaat mellastajat eivät lopeta koskaan eivätkä häpeä ja tunne katumusta. Herkälle ihmiselle ihan kamalia kokemuksia.

T. Herkkä

Älä sure liikaa. Psykon aikuinen lapsi ei ole herkkä. Kestää vähän enemmän kuin muut. Kaikki on jo kuultu. 

Vierailija
47/56 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti menneitä vaan elä nyt. Elä sitä ihan omaa elämääsi vaikka yksin, mutta et voi elää kenenkään muun kautta. Lapset on muutenkin vaan lainassa, turha murehtia sitäkään. Turha murehtia yhtään mitään. Kun oppii ottamaan elämän vastaan sellaisena kuin se on, ilman turhia tunnereaktioita omista odotuksista (jotka eivät sitten toteutuneetkaan), on se vapauttavaa.

Vierailija
48/56 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko ap että sua jää kukaan kaipaamaan. Äitini oli mielisairas eikä isäni eronnut. Oli paska lapsuus. Onneksi exäsi on vienyt lapset pois sinulta.

Mikä pask apää kirjoittaa ap:n tilassa olevalle noin? Oletko edes ihminen?

Sellainen ihminen joka on joutunut kärsimään monenlaista mielisairaan äidin lapsena. Sellainen joka tietää ja on nähnyt ettei lääkityksistä ja terapioista ole ollut mitään apua vaikka niitä on annettu vuosikymmeniä. 

Kyllä ymmärrän kantasi. Äitini oli itse tosi traumatisoitunut.  Kaikki kolme lasta olivat. Äiti oli sataprosenttisesti epävakaa. Mutta hänellä ei ollut mitään sairaudentuntoa eikä katumusta. Et minä olen kokenut saman, kuin si

Kyseessä oli 70-- ja 80 -luku. Jolloin laki ja asenteet oli ihan toiset. Sai hakata lastaan täysin vapaasti. Minuakin äiti uhkasi mm pieksävänsä hengiltä. Ukkoja kävi koko ajan n*ssimassa ja sitä piti kestää. Aamulla olin väsynyt, niin vedettiin turpaan. 

Vielä viimeisenä keväänä äiti kehoitti minua tappamaan itseni 

Ap

Vierailija
49/56 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Herkkä

Älä sure liikaa. Psykon aikuinen lapsi ei ole herkkä. Kestää vähän enemmän kuin muut. Kaikki on jo kuultu. 

Haista vit

Vierailija
50/56 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kaikki ainekset palstan moderoijaksi, hae ihmeessä.

Tämä!!!

meinasin jo kysyä, onko ap palstan julkkisnaisia maalittava mode 🤭

Vierailija
51/56 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko ymmärtävästä terapeutista apua tai kriisikeskus. Tai jos yrittää ajatella jotain hyviä puolia itsessä, sanoo minä olen hyvä. Jos ei syyttele itseä, syy voi olla joskus muualla jos jotain tapahtunut. Nyt on sitäpaitsi kevät.

Kuule, ei tällaisia ap.n kaltaisia pysty auttamaan kukaan. Näköjään, et tajua että kevät juuri saa hullut sekoamaan. T. Nro 6

Sinussa asuu sisälläsi raaka pahuus. Et muuten pystyisi ap:n tilassa olevalle kirjoittamaan noin. Olet paljon perusteellisemmin rikki kuin ap.

Mikäs meedio kuvittelet olevasi? Et voi pelkkien nettikommettien perusteella tietää, kuka on sekaisin ja millä tavalla. Itse olet selvästi ainakin!

Vierailija
52/56 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon sen kyllä. Tuon halusinkin kuulla. Kuolema olisi heille helpotus. 

Ap

Kuolema olisi heille helpotus?? Olet todellakin sekaisin. 

Vierailija
53/56 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon sen kyllä. Tuon halusinkin kuulla. Kuolema olisi heille helpotus. 

Ap

Kuolema olisi heille helpotus?? Olet todellakin sekaisin. 

Niin, olenko muuta väittänyt?  Johan täällä 1-2 on sitä mieltä, että olisi hyvä, että kuolen. Kun oma persoona on täysin rikki ja syvä masennus, ei näe mitään "normaalilla" tavalla. 

Vierailija
54/56 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kaikki ainekset palstan moderoijaksi, hae ihmeessä.

Tämä!!!

meinasin jo kysyä, onko ap palstan julkkisnaisia maalittava mode 🤭

Mitä tämä liittyy tähän? En maalita ikinä ketään. Enkä hyväksy kenenkään julkkisnaisen enkä muunkaan haukkumista. Itseä on haukuttu jo ihan riittävästi. En halua samaa jollekin tuntemattomalle. 

Ap

Vierailija
55/56 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo viinaa ja käy kuppiloissa...satunnaisia panoja yms...helpottaa oloa..

Vierailija
56/56 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko ymmärtävästä terapeutista apua tai kriisikeskus. Tai jos yrittää ajatella jotain hyviä puolia itsessä, sanoo minä olen hyvä. Jos ei syyttele itseä, syy voi olla joskus muualla jos jotain tapahtunut. Nyt on sitäpaitsi kevät.

Traumaterapeutti. Ei "tavallisella" ole välttämättä tässä kohtaa mitään vaikutusta. EMDR voisi olla kokeilun arvoinen ennenpitkää. 

Palstavaj akkeja on tää ketju täynnä,  huomaa että on kouluista talvilomat päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi