Hei. Olen vaikeasti mt-ongelmainen
nainen. Lapsuus oli ihan järkyttävä. Kaikki puhkesi ja räjähti, kun tulin äidiksi. En olis tehnyt yhtäkään, jos olisin tulevaisuuteen nähnyt. Itsemurhayrityksiä jnejne.
Lapset ovat parikymppisiä. En ole ollut vuosiin tekemisissä. Erosin reilu 11-vuotta lasten isästä. Eron jälkeen alkoi vieraannuttaminen. Eikä lapset muutenkaan halunneet olla tekemisissä.
Oon miettinyt jo pidempään lopullista poistumista. Oon tosi yksinäinen myös. En kestä itseni kanssa, kun mietin jatkuvasti, mikä jäte olen ollut.
DG tunne-elämältään epävakaa, masennus.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko ap että sua jää kukaan kaipaamaan. Äitini oli mielisairas eikä isäni eronnut. Oli paska lapsuus. Onneksi exäsi on vienyt lapset pois sinulta.
Mikä pask apää kirjoittaa ap:n tilassa olevalle noin? Oletko edes ihminen?
Sellainen ihminen joka on joutunut kärsimään monenlaista mielisairaan äidin lapsena. Sellainen joka tietää ja on nähnyt ettei lääkityksistä ja terapioista ole ollut mitään apua vaikka niitä on annettu vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Mene mielenterveyspäivystykseen. Tarvitset jotain muuta apua, kun Vauva-palstaa just nyt!
Päivystykseen? Sinne tuntikausiksi istumaan.
Luin just vanhempia viestejä tyttäreltä. Mitkä traumat hänellä mm niistä itsemurhayrityksistä. Oon itkenyt silmät päästä. Epävakaus on todella paha. Ahdistus vie mustaan aukkoon. Kukaan ei ole ikinä rakastanut. Luin noita kuolemanrajakokemuksia. Kuulosti lohdulliselta se rauha ja onnellisuus.
Haluan rohkeista sinua, ap. En olisi itse välttämättä uskonut että vaikeista ajoista voi selvitä, mutta kyllä sekin on näköjään mahdollista. Olen tarvinnut pitkäaikaista terapia-apua, liikuntaa, seurakunnan yhteyttä ja paljon muutakin. Eli niin kauan kun on elämää, on toivoa. Älä anna periksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko ap että sua jää kukaan kaipaamaan. Äitini oli mielisairas eikä isäni eronnut. Oli paska lapsuus. Onneksi exäsi on vienyt lapset pois sinulta.
Sellainen ihminen joka on joutunut kärsimään monenlaista mielisairaan äidin lapsena. Sellainen joka tietää ja on nähnyt ettei lääkityksistä ja terapioista ole ollut mitään apua vaikka niitä on annettu vuosikymmeniä.
Kyllä ymmärrän kantasi. Äitini oli itse tosi traumatisoitunut. Kaikki kolme lasta olivat. Äiti oli sataprosenttisesti epävakaa. Mutta hänellä ei ollut mitään sairaudentuntoa eikä katumusta. Et minä olen kokenut saman, kuin sinä.
Muutaman kerran poliisit tulleet huutaen virka-apupyyntönä ja viskattu päivystykseen. Samat höpinät, osastolla viikko. Heippa.
Ap
Ja yllättäen äänestät vasemmistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko ymmärtävästä terapeutista apua tai kriisikeskus. Tai jos yrittää ajatella jotain hyviä puolia itsessä, sanoo minä olen hyvä. Jos ei syyttele itseä, syy voi olla joskus muualla jos jotain tapahtunut. Nyt on sitäpaitsi kevät.
Kuule, ei tällaisia ap.n kaltaisia pysty auttamaan kukaan. Näköjään, et tajua että kevät juuri saa hullut sekoamaan. T. Nro 6
Sinussa asuu sisälläsi raaka pahuus. Et muuten pystyisi ap:n tilassa olevalle kirjoittamaan noin. Olet paljon perusteellisemmin rikki kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
En äänestä ollenkaan, koska ei riitä voimat edes siihen.
Katselin valokuvia ihanista jouluista, retkistä, matkoista. On niin kamala ikävä ollut heitä vuosia 💔
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun kärsimyksesi oikeuta sinun pahuuttasi. Mene pois tästä ketjusta. Ihan sama minne, kunhan et enää haavoita muita.
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto heikentää terveydenhuoltoa.
Vierailija kirjoitti:
TEE SE!
Painu sinä ihm issaa sta vit tuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TEE SE!
Painu sinä ihm issaa sta vit tuun. Isäsi painui kun sinua teki
Vierailija kirjoitti:
Jaksamista.
Kiitos. Ja kiitos teille muutamille 💓
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko ymmärtävästä terapeutista apua tai kriisikeskus. Tai jos yrittää ajatella jotain hyviä puolia itsessä, sanoo minä olen hyvä. Jos ei syyttele itseä, syy voi olla joskus muualla jos jotain tapahtunut. Nyt on sitäpaitsi kevät.
Kuule, ei tällaisia ap.n kaltaisia pysty auttamaan kukaan. Näköjään, et tajua että kevät juuri saa hullut sekoamaan. T. Nro 6
No, eikö tuo edellinen juuri sitä tarkoittanut tuolla "Nyt on kevät " -kommentilla, että nyt on vaikeaa, kun on se kevät, jolloin mt-ongelmat paisuu ja itsarit lisääntyy. Edellinen lienee edhittu, jos yrittäisi (aloittaja) päästä tämän vaikean kevät-ajan yli, jos se sitten helpottaisi.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, eikö tuo edellinen juuri sitä tarkoittanut tuolla "Nyt on kevät " -kommentilla, että nyt on vaikeaa, kun on se kevät, jolloin mt-ongelmat paisuu ja itsarit lisääntyy. Edellinen lienee ehdotti, jos yrittäisi (aloittaja) päästä tämän vaikean kevät-ajan yli, jos se sitten helpottaisi.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae apua.
Mitä apua?? Olen ollut "avun" piirissä jo vaikka kuinka kauan.
Älä tätä kuuntele. Tiedän, ettei apu auta. Äitini oli avun piirissä melkein 50v. T. Nro 6
Auttaa kyllä, kunhan myöntää sairautensa ja sitoutuu hoitamaan itseään. Se on aktiivinen rooli, ei passiivista ajelehtimista ja nappien napsimista vaan OPPIMISPROSESSI.
Ap vois olla kypsä nettiterapiaan, joka tehdään sitoutuneesti omaan tahtiin kotona eikä maksa asiakkaalle mitään. Jos siis kognitiot riittävät.
Tein tuon itse 2014 ja sen jälkeen ollut remissiossa eli oireeton. Elän normaalia elämää ja ainut lääke on nukahtamiseen tarvittaessa.
Kaikki lähtee siitä, että tajuaa voivansa itse vaikuttaa sekä tunteisiinsa että vallankin käytökseensä. Täähän ei alustan ulipojilta ja hoitamattomilta vakiotrolleilta onnistu koskaan kun puuttuu sairaudentunto.
Bipolaarihäiriö, tyyppi 2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi on. Narsisti tms. Eikä muuten parane koskaan. Ap:llä on mahkut, narsistilla ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jolla on itsellä paha päävika muttei myönnä sitä, joten ei myöskään ikinä parane. Ei ennen ollut hoitoa edes tarjolla, nyt on.
Aika antiikkista syytellä muita näiden sairauksista ja käpertyä itse omaansa. Ei ne muutkaan tahallaan sairastuneet.
Lähes jokainen kykenee toipumaan jos vain älli riittää.
Sinä olet se vit tunaama, joka ei tajua hävetä kirjoituksiaan.