2006 ELOISAT MAALISKUUSSA
Moi,
sain viimein avattua uuden pinon, kun edellisellä oli jo mittaa.
PEEVELI: harmi jos parsakaali sai aikaan noin voimakkaan reaktion :( Toisaalta hyvä, että oireet tuli noin pian niin on helpompi jäljittää syy.
Mä elän vielä jossain tietämättömyydessä kiinteiden suhteen, kun ei olla päästy siihen " riemuun" vielä lainkaan. Ehkä sitten ensi viikolla, jos tuota Almironia pitäisi testata vielä toinen viikko. Olisi kyllä mahtava juttu, jos Almiron sopisi: siihen saataneen kuitenkin Kelan korvauspäätös suoraan eikä altistuksia tarvitsisi tehdä. Jotain pikkuvaivaa Onnilla silti on, eli peppu punoittaa välillä ja yöt ei ole täysin rauhallisia. Okei, tässä pitäisi muistaa, että eihän puolivuotias nukkuisi välttämättä rauhallisesti ilman allergioitakaan, kun liikkuminen ym. menee uniin.
Eipä muuta tällä kertaa.
Kerttukasperi ja Onni 260806
Kommentit (24)
Kuulumisia taas pitkästä aikaa...
Meillä aloitettu peruna ja päärynä. Viikko menty kuuliaisesti molempia. Peruna tuntuu sopivan hyvin. Päärynäkin tuntui alkuviikosta sopivan, mutta loppuviikosta iho meni taas huonoksi. En tiedä johtuuko päärynästä, kun eikös sen pitäisi olla erittäin hyvin siedetty? No, huomenna ajattelin aloittaa parsakaalin, jotta saatais potun joukkoon vähän vaihtelua. Sairaalan ohjeiden mukaan pitäisi aloittaa uusi hedelmäsose, mutta onkos sillä väliä, jos vähän järjestystä muuttaa? Kokemuksia? Yöt on sujuneet huomattavasti paremmin maidottoman dieetin jälkeen. Nyt vaan alkaa tympimään kaikki samat ruoat mitä itse syö, joten kovasti haluaisin ruokareseptejä ja leipomisohjeita, jotka sopisivat kategoriaan: maidoton, naudaton, ei kotimaisia viljoja paitsi kaura.
Missäs muut piileskelee, kun pino alkaa vajota päivä päivältä alemmas?
Mulla oli myös samanlainen käsitys päärynästä eli luulin että päärynä olisi ollut hyvinkin siedetty, mutta toisin kävi. Itse myös imetysdietillä ja korvikekokeilut menossa, mutta ihottumat vain entisellään kunnes tajusin jättää päärynän pois ja nyt ihottumat alkaneet vaalenemaan. Itse olen aika keltanokka näissä allergia-asioissa, joten muihin kysymyksiisi en sitten uskallakaan ruveta vastailemaan, mutta näin meillä, toivottavasti sait edes pienen avun..
Meillä on nyt tällä hetkellä taas vaan maissi ruokavaliossa kun ne yöt muuttu levottomiks ja kakka oli sellaista vihertävää ja imeyty vaippaan. Siinä ruusunmarjasoseessa oli kyl kans riisitärkkelystä et en nyt tiedä kumpi olis ollu se pahis? Nallukka ties et ruusunmarjasosetta olis ihan pakasteena. Nyt on kakka muuttunu normaaliks, yöt tosin vähän levottomia vielä.
Nyt pitäis keksiä joku muu marja tai hedelmä mitä antais. Piltillä on päärynäsose jossa on tapiokatärkkelystä riisitärkkelyksen sijaan mut tosiaan kun se päärynäkin voi olla allergisoiva. Yleensäkin kaikki ristiinreagoivat voivat aiheuttaa allergioita. Yleisiä on esim. omena, päärynä, mango, manteli, pähkinät, porkkana. Ja muutenkin kannattaa välttää allergisillä yleisesti allergisoivia, kuten tomaatti, herne, kala, sitrukset, kiivi-hedelmä. On niitä varmaan muitakin mut noi tuli mieleen.
Banaania vois ehkä kokeilla... sitä kun on helppo antaa ihan lusikallakin suoraan kaapimalla banaania. Ostin muuten risenta maissijauhoja et voi tehdä vaikka velliä sit kun saadaan ruuaksi jotain muuta kuin pelkkää maissia :O
Nyt pitää mennä nukkumaan...
Peeveli ja Toivo
Peeveli:
Mieheni on ollut kalalle niin allerginen vauvana että kun naapuri (asuivat silloin kerrostalossa) oli paistanut kalaa ja haju tullut rappukäytävään, hän oli tällöin lehahtanut ihan punaiseksi. Meille onkin annettu ohjeeksi kokeilla kalaa (sitten joskus) ensin iholle sivelemällä ja silloinkin ihan vähän.
Eli tosi herkät voi saada oireita myös ilman välityksellä. Tuota sivelyjuttua ei taida uskaltaa kyllä kokeilla Toivolle jos noin jo reagoi.
t. Hanhikki