Niveltulehduksesta kokemusta
Meidän tytölle tuli yllättäen niveltulehdus kyynärniveleen ja olkaluuhun puolivuotiaana. Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta miten herkästi uusiutuu?? Oli aika rankka tauti, viikko oltiin sairaalassa antibioottitiputuksessa ja sen jälkeen vielä syötiin kotona 3 viikkoa antibiootteja.
Kommentit (3)
Meidän 5v. poika on valittanut niveliään 3 vuotiaasta ja nyt kesällä hän sai niveltulehduksen lonkkaan, jonka vuoksi jouduimme osastolle ja hän sai antibioottikuurin.
Hän ei enää pystynyt kävelemään jalalla.
Syytä ei olla saatu selville lääketieteellisesti, mutta asunnossamme todettiin homevaurio ja olen keskustellut lääkärien kanssa, ketkä uskovat sen aiheuttavan nivelsäryt ja tulehduksen.
Meillä liittyy paljon muitakin oireita, mutta tässä yksi mahdollinen syy..
Todettiin eilen kun käytiin näytillä lastenpoliklinikalla. Poika on viisi lapsisen perheen toiseksi vanhin (10v) ja on valitellut talvesta lähtien enemmän tai vähemmän polvikipua jota en ensin ottanut miksikään mutta sitten torstai-iltana poika ontui tosi pahasti jalan kanssa ja valitteli että polvi on kipeä ja oli kosketusarka ja kuumotti.
Eilen sitten päästiin lastenlääkärin luo näytille ja monenlaisia kokeita otettiin ja joista valtaosa on valmiina parin viikon päästä. Selvä niveltulehdus kuitenkin polvessa ja jalan liikkuvuus oli selvästi alentunut.
Reumaa väläyteltiin meille yhtenä vaihtoehtona ja saatiin jo Pronaxenia 2 kertaa päivässä kipuun ja polven kuumotukseen.
Nyt seuraillaan samalla josko tulehduksia alkaa löytymään muistakin nivelistä... toivon ettei leviä.
Mutta että näin meillä...
Meillä itse asiassa pahoista niveltulehduksista olen kärsinyt koko ikäni. Kortisonia laitettu milloin mihinkin jne, ompa minulle jo reumalääkkeetkin määrätty. Onnenkantamoisesti minun kohdallani aiheutui tyttäremme pahat allergiat, joiden takia olin tosi rajoitetulla ruokavaliolla imetyksen ajan (maidoton, munaton ja viljaton). Kun aloitin tuon ruokavalion, kaikki tulehdukset hävisivät muutamassa viikossa. Sen koommin en ole niistä kärsinyt, maidon ja kauran olen ottanut takaisin ruokavalioon.
Eli allergiasta esim. voi olla kyse, ja ruokavaliosta voi löytyä apu.