Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kasvikset on niin monelle turn off?

Vierailija
18.02.2025 |

Puoli kiloa päivässä on utopiaa. Tai pitää keittää, höyryttää, maustaa, jotta pystyy syömään. Lapsillekin kasvikset piilotetaan ruokaan. Mikä vika esim raa'assa porkkanassa? Mulle kasvikset on parasta raakana, eikä tarvi mitään kastikkeita, korkeintaan salaattiin liraus oliiviöljyä.

Ja marjat, parempaa herkkua ei olekaan!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallista, marjapaketti 6 euroa

Mustikat, puolukat ja villivadelmat ilmaiseksi metsästä.

Vierailija
22/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki Ukrainan sotaa koskevat aloitukset poistetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmisen keho on kehittynyt himoitsemaan nopeita kaloreita, rasvaa ja sokeria. Kasvikset maistuvat monista kitkeriltä ja liian terveellisiltä

Ei, vaan moni ihan itse kehittää tuon ongelman syömällä jatkuvasti epäterveellisesti, sokeriin jää koukkuun. Sitten ihmetellään kun on ylipainoa ja sairauksia, jatkuvasti on vetämätön olo ja kokoajan flunssa päällä. 

Vierailija
24/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita mitään pääruokaa kasviksista vaan yleensäkin. Osana lautasmallia. Tomaattia, kurkkua paprikaa, porkkanaa, lanttua, jäävuorisalaattia. Aika tönkkö ateria, jos on vaan se itse pääruoka.

Ap

Tämä tomaattia, kurkkua paprikaa, porkkanaa, lanttua, jäävuorisalaattia lautasella on just se kaikkein tönköin ja ikävin tapa syödä kasviksia. 

Syön kasviksia runsaasti, yli puoli kiloa menee joka päivä, mutta kurkku, lanttu ja jäävuorisalaatti jää minulta syömättä. Talvella ei maistu myöskään tomaatit ja paprikat. 

Vierailija
25/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska kasvisyöntiä hierotaan nykyään naamaan joka tuutista.

Punainen liha on tosin kyllä hyvää.

Vierailija
26/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tarkemmin mitä sillä tarkoitetaan. Ja onko se helposti syötävä ja sulava. Vai kurkkuun juuttuvaa tai nahistunutta.

Esim tomaatti. On helppo syödä vaikka sellaisenaan välipalaksi

Ovat pahoja tähän aikaan vuodesta.

Vierailija
27/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on pahoja äläkä sössötä englantia, kun Suomessa asut.

Vierailija
28/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska kasvisyöntiä hierotaan nykyään naamaan joka tuutista.

Punainen liha on tosin kyllä hyvää.

Ei kai kukaan syö pelkkää lihaa? Minäkin syön lihaa, mutta runsaasti kasviksia myös

Ap

Vierailija
29/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on jääneet tuolle lapsen asteelle. Pumpulissa kasvaneet.

Vierailija
30/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattelin jotain ohjelmaa, jossa kokkaa Teemu Laurel. Siinä maatilan isännät toistuvasti sanonut, etten mä yleensä kasviksia syö. Nyt maistoin ja oli hyvää!

Eli jengi ei osaa valmistaa tai maustaa niitä. 

Kyllä jotkut porkkanalajikkeet ovat makoisia niineenkin, mutta maistuu myös kypsennettynä yrttien ja öljyn kanssa. Raasteen joukkoon sitruunaa. Tai valkosipulia.

Eikun rohkeesti kokeilemaan, mikä olisi omaan suuhun paras tapa.

Keitetyt kasvikset aina suolavedessä! Ja mieluummin semiraakana kuin ylikypsä. Lälliintynyt suolaton kasvis on just kamalaa.

Marjat sillään, tai loraus hunajaa. Kyllä on hyvää.

Sanopas muuta. Ostan usein tuoreita karhunvatukoita ja syön ne just hunajan kanssa, myös tietty muita marjoja mutta karhunvatukat ovat herkkuani hunajan kanssa. Kasviksista senverran, että maksimaali keittoaika suolavedessä on 12 min. muuten kaikki vitamiinit valuvat siihen suolaveteen. Porkkanat esim. pilkotaan sopivan kokoisiksi tai kukkakaali. Raaka kukkakaali ja oreganoa joukkoon, vinaigrettekastike=herkkua. Porkkanaraaste: 3-4 porkkanaa, yksi iso omena tai kaksi pientä raastetaan, sitruunamehua, öljyä ja päälle pähkinärouhetta. Mausteita maun mukaan. 

Vierailija
31/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikiloa päivässä kasviksia ei ole muille utopiaa kuin suomalaisille. Välimeren maiden ruoka on ollut iät ja ajat kasvispainotteista. 

Vierailija
32/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se vauvasuu. Ranu on ainoa kasvis, mikä maistuu, joskus suolakurkku burgerin välissä.

Vierailija
33/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita mitään pääruokaa kasviksista vaan yleensäkin. Osana lautasmallia. Tomaattia, kurkkua paprikaa, porkkanaa, lanttua, jäävuorisalaattia. Aika tönkkö ateria, jos on vaan se itse pääruoka.

Ap

Mulla on aina lisukkeena kasvikset pääruoan kanssa. Esim. parsakaalia, bataattia, paprikaa, vihreitä papuja, kesäkurpitsaa, porkkanaa, erilaisia kaalia, pakastekasvissekoituksia, pinaattia, lanttua, punajuurta, munakoisoa jne... Lisäksi hedelmiä kohtuudella ja marjoja. Salaatinlehtiä en yllä juurikaan syö vaan kunnon kasvista. 

Vierailija
34/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä tykkään kasviksista kaikenlaista laittaakin, en pelkästään raakana aina halua syödä. Tosin minä nautin ruoan laittamisesta, se on minusta luovaa ja taiteellista. Ymmärrän toki, että kaikki ei nauti ja osalle se on pakkopullaa josta haluaa päästä mahdolllisimman helpolla.

Se "pakkopulla ja mahdollisimman helpolla" alkaa sitten näkyä viimeistään 50 vuotta täytettyä kun on huonolla ja epäterveellisellä ruoalla vuosikymmeniä elänyt. Se ei kai kuitenkaan näitä haittaa, jotka eivät ruoalle mitään arvoa anna. 

Vierailija
35/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä tomaattia, kurkkua paprikaa, porkkanaa, lanttua, jäävuorisalaattia lautasella on just se kaikkein tönköin ja ikävin tapa syödä kasviksia. 

Syön kasviksia runsaasti, yli puoli kiloa menee joka päivä, mutta kurkku, lanttu ja jäävuorisalaatti jää minulta syömättä. Talvella ei maistu myöskään tomaatit ja paprikat. 

Samaa mieltä olen. Ikäänkuin muuta ei olisi kuin tomaattia kurkkua ja jäävuorisalaattia läpi vuoden. Noita enkä paprikaa osta koskaan talvella. Talvella on kaikenlaista kaalia, porkkanaa, punajuurta, maustekurkkua, lanttua, munakoisoa, pinaattia tuoreena saatavilla ja niistä saa aivan erinomaisia ruokia laitettua. Kesällä sitten kurkkua, tomaattia, paprikaa ja vihreitä salaatteja ja kesäkurpitsaa. 

Vierailija
36/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaan on pahaa.

Mikä on pahaa? Mansikka? Tomaatti? Vai kurkku?

Kaikki noi ovat talvella täysin mauttomia. Kesällä sitten noita syödään reilusti.

Vierailija
37/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu ùlisee koska persua pelottaa.

Vierailija
38/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallista, marjapaketti 6 euroa

Miksi et kerännyt niitä itse kesällä ja syksyllä? Ilmaisiakin ovat ja ylimäärän olisit voinut myydä. Turhaan länkytät niiden kalleudesta, laiskamato.

Vierailija
39/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkurpitsa  Hyi hitsi miten MAUTON ! Toki voi maustaa, mut pitäs ny jotain makua kuitenkin olla.

Oliivit  > oon  aina  inhonnut.

Vihreä paprika 🤮

Vierailija
40/55 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä lapset nirsoile kasvisten kanssa. Sienistä yksi ei tykkää, mutta tämän suon hänelle. Lähtökohtaisesti meillä syödään mitä tarjolla on, tai sitten olla syömättä. Yksi lapsista on kaiken lisäksi nepsy, eikä tästä huolimatta oppinut nirsoksi.