Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäätkö hernekeitosta?

Vierailija
18.02.2025 |

Mä tykkään

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä teen leivinuunissa hernekeittoa johon lisään paistinpannulla ruskistettua 10% jauhelihaa. Haudutan monta tuntia. Ai että  on hyvää.

Vierailija
22/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain maalaisjuntti syö hernekeittoa nykypäivänä

Michelin tähden ravintolakin tarjoaa hernekeittoa ihan vaan maalaisjunttien syötäväksi Lontoossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää, mutta en tykkää herneistä muutenkaan, en kypsänä enkä raakana. Ja ihan maalta olen kotoisin. Lapsena toisten sisarusten suurinta herkkua oli kesäisin syödä herneitä suoraan pellolta, kun äidillä oli niitä kasvimaan reunassa kasvamassa. 

Vierailija
24/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tykkään, mutta vaan itsetekemästäni. Teen sitä pari kertaa vuodessa satsin ja pakastan osan. Teen vegenä, että  muut voi sitten lisätä siihen lihaa jos haluaa.

Herneitä, sipulia, porkkanaa, palsternakkaa, selleriä.. hissukseen haudutellen hyvää tulee.

Vierailija
25/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minä, mies ja meidän koira. 

Vierailija
26/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hernekeitto on ruotsalainen perinneruoka.

Vierailija
27/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään! Viime viikolla tuli viimeksi syötyä sitä.

Vierailija
28/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään mutta harvoin tulee syötyä. Laitan sinappia siihen.

Vierailija
29/41 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään. Kymmeniä vuosia sitten törmäsin Valamolainen hernekeitto -reseptiin. Siihen tuli herneiden lisäksi muistaakseni sipulia, maustekurkkua ja voita. Lihaa ei ollenkaan. Olen siitä lähtien tehnyt sen siihen tapaan. En ole kasvissyöjä kuitenkaan, mutta tämä versio miellyttää eniten.

Vierailija
30/41 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen tottuu. Inhottavan makuiset oliivit . Niitäkin oppii sietämään. Linssit ei mene vieläkään. Eikä sienet eikä siemenet. Hernekeitto haisee kuin kaali helvetille tai huonot kanasuikaleet. Hyi. Noista vähiten kauheeta on hernekeitto. Pitkään kypsynyt ja mitään verilhoja ei syödä ikinä. Vain ylikypsää veretöntä. Kuinka joku voi syödä niitä haisevia kana suikaleita. Hyi mikä lemu. 

Rauhoitu, hyvä ihminen.

Vierailija
31/41 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo huomenna mennään kihloihin.

Vierailija
32/41 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän border collieiden herkkua, harvoin saavat.

Vierailija
33/41 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään. Kymmeniä vuosia sitten törmäsin Valamolainen hernekeitto -reseptiin. Siihen tuli herneiden lisäksi muistaakseni sipulia, maustekurkkua ja voita. Lihaa ei ollenkaan. Olen siitä lähtien tehnyt sen siihen tapaan. En ole kasvissyöjä kuitenkaan, mutta tämä versio miellyttää eniten.

Kuulostaa hyvltä, kokeiluun.

Vierailija
34/41 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, keitän sen aina itse. Lapsuudenkodissakin hernekeitto tehtiin itse, en ole tähän ikään mennessä koskaan ostanut tai syönyt kaupan purkkihernekeittoja.

Vierailija
35/41 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitys kaudella leivinuunissa yön yli muhitettuna valupadassa hyvää.  Hellalla ei tule keitettyä.

Vierailija
36/41 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkea rokan syö.

Vierailija
37/41 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan tykkää, mutta haluaisin oppia pitämään. Ehkä jonain päivänä.

Tällä vuosikymmenellä olen kerran keittänyt ja ehkä ne loput herneet on vielä jossain, ja voisi taas kokeilla. Ehkä härkiksen kanssa, sellaista sain yhdestä vaaliteltasta ja oli oikeastaan ihan ok. Tuoreherneistä pidän.

Vierailija
38/41 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joooo :D Oon vaan huomannut et kukaan mun deittimiehistä ei tykkää siitä. Ovatko kaikki miehet saaneet siitä tarpeekseen intissä vai mikä juttu? Tää on oikeesti hassua kun jo useampi on sanonut et se on ihan nou-nou :D

Vierailija
39/41 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista vihreätä puuroa en juuri syö, mutta rakastan virolaista keltaisista herneistä tehtyä hernekeittoa. Siinä on savuluita, savulihaa, lihalientä, porkkanaa, sipulia, ohraryynejä ja mausteena usein  tilliä. 

Vierailija
40/41 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää, mutta en tykkää herneistä muutenkaan, en kypsänä enkä raakana. Ja ihan maalta olen kotoisin. Lapsena toisten sisarusten suurinta herkkua oli kesäisin syödä herneitä suoraan pellolta, kun äidillä oli niitä kasvimaan reunassa kasvamassa. 

Tykkään. Ja olen sitä aiemmin tehnytkin 10 litran kattilallisen itse kunnolla hauduttaen. Söisin monta päivää putkeen lounaaksi tai päivälliseksi. Tykkään myös tuoreista herneistä. Ostin sellaisen kolmen litran pussillisen toisinaan ja herkkua oli syödä lähes yksin. Yhtenä päivänä. Nyt en voi syödä kumpaakaan. Matka on vienyt sairaalaosastolle syönnin jälkeen. Palkokasvit, pavut mukaan lukien, ei vaan enää sovi ruoansulatuselimistölleni. Monen päivän sairaalareissu ei houkuta syömään. Siellä on hirveää, ja se "ilmainen" on kallistakin.

On kurjaa luopua ruoka-aineista, kun ne ei joku päivä käykään enää syötäväksi ilman tuskia ja muita vaikutuksia. Pahin menetys on savulohi ja kylmäsavulohi, jotka itse savustettuna kuului ruokavalioon vuosia. Niin, ja pihan perinneomenapuun herkulliset omenat syksyisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä