***eNSKATTARIEN PIKKULAUANTAI*** (l.keskiviikkopino:))
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9767407&p=1&tmode=1&smode…
eilinen tapahtumarikas ja tunteikas pino;)
Kommentit (20)
Mä arvasin quiero että kyllä sä tästä kierrosta raskaaksi tulet. Kyllä niillä pitkilläkin kierroilla voi siis onnistua :) Onnea koko teidän perheellä!
Mun kanssa treffeille tulee vissiin se sama kuin viimeksi poitsunsa kanssa ja ilmeisesti vielä hänenkin joku kaveri... Mutta nyt pitää lähteä pukemaan neitiä ja jumppaamaan... Nähdään päivemmällä :)
Hommia olisi niin pirusti, mutta kun ei jaksa keskittyy. Kun ei huvita, niin ei huvita!
Ensiksi oikein isot onnittelut Q:lle! Koskas on LA? Onko mitään hajua. Marraskuussa...? Jospa sun kropalla oli vielä tuoreessa muistissa, kuinka ollaan raskaana, ja tärppäsi=) Tosi hienoa! Toivottavasti muutkin plussaa toivovat sen pikaisesti saavat!
Kiitos 1-v onnitteluista. Juhlat meni hienosti, hyvin jaksoi tyttö viihdyttää vieraita mm. tanssimalla. Ja kovasti höpötteli juttujaan. Ihania lahjoja tuli, mm. bikinit ja kumisaappaat=) Se onkin sitten ensi kesän varustus! Ja yhdeltä mun kaverilta tyttö sai ihanan violetin prinsessamekon amerikantuliaisina! Vaikka ei meidän tyttö oikein prinsessalta näytä, ennemminkin metsän peikolta...
Tytöllä nousi maanantai-iltana kuume. Mies on ollut sen kanssa kotona eilen ja tänään, mä olen huomisen. Ja mä olen ihan puhkipoikkiuupunut! Väsyttää niin saakelisti, tyttö ei nuku öitä kunnolla, nenä tukossa ja kuume nousee öisin. Eilen aamulla tulin töihin ennen seitsemää, olin ollut hereillä tytön kanssa puoli neljästä asti... mun päätä särkee ja niskat on ihan jumissa, mä olen varmaan itekin tulossa kipeeksi. Tiistaina olisi ollut neuvola, mutta jouduin sen perumaan, onneksi saatiin uusi aika nopeesti, eli perjantaina uusi yritys.
Tyttö ei syö mitään, onneksi sentään maitoa juo. Suht hyväntuulinen muuten, mutta kun lääkkeen vaikutus lakkaa, alkaa itku. Isoja kyyneleitä valuu poskia pitkin, tuntuu niin pahalle toisen puolesta. Toivottavasti paranee pian.
Ja minä kun täällä vähän aikaa sitten julistin että ei ole vauvakuumetta, eikä varmaan tule... mutta nyt on alkanut pieni halu uudesta vauvasta... mulla on sellaienn fiilis, että lähipiiriin tupsahtelee kohta vauvoja, ja mä haluun kans! Mutta mä en halua olla raskaana! Se kamala turvotus kummittelee mun päässä, mä en halua sellasta enää ikinä! Ja kun sitä painoakin tuli ihan saakelisti... musta jotenkin tuntuu, että mä epäonnistuin siinä raskaudessa, siitä jäi jotenkin paha mieli. Mä en osannut olla raskaana!
Ja moni kirjoittaa ja kertoo niin kauniisti ensikohtaamisesta vauvan kanssa synnytyksen jälkeen, kuinka rakastui ensi silmäyksellä ym. Ja mun ensimmäinen ajatus oli että herranjumala, nyt se on ohi! Itku ei tullut niinkään liikutuksesta vauvaan, vaan että se kipu oli poissa. Mulla on aika ristiriitaisia ajatuksia, että en tiedä kannataako mun tähän enää ryhtyä... Välillä tuntuu että ei musta ole tähän, mä olen helisemässä jo yhden lapsen kanssa! No, tää on taas tätä, ehkä huomenna parempi mieli.
Kiva kun kissankello oli käynyt kertomassa kuulumisia. Pesukarhua kovasti kaipailen linjoille, mitä kuuluu?
Mites se HopLop? Lähdössä oli ainakin minä, pesukarhu, quiero, jenni, aurora... muita? Olisko se vko12 viikonloppu? Lauantai vai sunnuntai?
NapNap + tyttö 1v.
neiti käännähti äsken ensin selältä mahalle ja takas selälleen! Makas tuossa sitten onnellisesti hymyilevänä, ku oli niin hienon tempun tehnyt. :) Ehkä se pikkuhiljaa aukenee pysyväksi taidoksi, niin ei tartte enää kuunnella ärtynyttä kitinää, kun mahaltaan ei pääse mihinkään ja selällään ei olla ku kerran osataan kääntyä. Eli liike taitaa olla meidän neitille tärkeintä.
NapNap, harmi et sulle on jäänyt ikävät fiilikset raskaudesta. Mutta tiedät varmasti itsekin, ettei raskaudessa voi epäonnistua! Sä et voi vaikuttaa sun kropan toimintaan, jos turvottaa ja on huono olo, niin etpä sä sille mitään mahda. Mulla oli kans hirvee turvotus ja painoa tuli varmaan lähemmäs 30 kg, mutta se nyt vaan meni niin. Ja mäkin sanoin miehelle heti synnytyksen jälkeen, että se saa synnyttää seuraavan. Meillä ei mennyt synnytys muutenkaan oppikirjan mukaan, mutta mä olin siihen varautunut, joten se ei jättänyt pahaa mieltä. Sillä hetkellä kyllä tuntu pahalle... Mutta odota rauhassa, jospa se mieli rauhoittuisi ja uusi raskaus alkais tuntua mahdolliselta. Vuosi on kuitenkin vielä aika lyhyt aika ja teidän tyttö vielä pieni. Ei kiirettä!
Tytölle paranemista ja toivottavasti et tuu ite kipeäksi.
Nyt me taidetaan lähteä kohti jumppaa, tyttö menee eka kertaa salin hoitajille hoitoon. Sieltä sit suihkunraikkaana treffeille!
-Osse ja neiti ~4kk
Voi, että mä oon vieläkin ihan sekasin tuosta Quun ilmoituksesta... Jotenkin se anto luottoo että ehkä meillekin on mahista tulla toinen lapsukainen, sit joskus kun on sen aika...
Meillä Eetu nukku viime yön yksin omassa isossa huoneessaan... Siis siirrettiin meidän sänky pois, ja nyt on pojalla oma huone. Ja äitillä ja isällä kans. Ja hyvinhän siellä nukku, aamulla varttii vajaa ysi vasta huuteli että on herännyt.
Ollaan tänään menossa käymään appiukolla ja hänen vaimollaan, eikä vois vähempää kiinnostaa... Huoh! taas saa kuulla, kuinka Eetu on VARMASTI allerginen ja kaikkee muuta sitä sun tätä, blääh! Mut, eiköhän sen kestä, just ja just...
Mutta nyt ei muuta, tuun illalla (jos vaan netti toimii) ainakin lueskelemaan...
napero ja Eetu 1v1kk
Mä naäin ihan hassuja vauvaunia koko yön quun uutisen johdosta:)
ja nythän quulla on yksi " huoli" vähemmän kun kirjoitit ensi kesästä ja bikineistä, sulla on sitten jo uus vauvamahan alku niin ei tartte huolehtiä raskausarpisesta löllöstä niinku eräiden muiden;)
Mä oon kyllä kans hiukka kade;)Tahtoo mut ei sitte kuitenkaan..teidän pikkuquu kuulostaa kyllä sen verran kiltiltä ja reippaalta pojalta että varmasti menee hyvin pienelläkin ikäerolla.
Tarrasukkia sinne:)
Nyt puuron keittoon!
Queen ja liia 7kk
Hirmuisesti ONNEA Quulle!=) Tosiaan milloin ois la? Ihanaa kun alkaa taas tulla plussauutisia.. Kuka seuraavaksi?;)
Milli, mietin just samaa et treffataan ihmeessä jos Nokialle tullaan. Tai siis päätettiin jo että se lahjakortti otetaan. Eli tulossa ollaan=) En tiedä kauan lahjakortti voimassa, mut kuinka vanhana Oliverin voi ottaa altaaseen mukaan?
Kandi, mä kans odottelen täällä treffejä etten ihan mökkihöperöksi tule. Vois vaikka 2krt/kk treffata porukalla keskustassa?=)
Napnap, mulla sama fiilis. Odotus meni kaikkien lakien vastaisesti kipujen kanssa ja vielä toi käsi tuli kaupan päälle kipeeksi. Eli en vois kuvitellakaan uutta raskautta vielä!!! En nauttinut odotusajasta yhtään, päinvastoin:( Mut katsotaan josko huonot muistot unohtuisi ajan saatossa...
Nyt Oliver heräsi, ruokaa saatava nyt ja heti! Jatkan siis myöhemmin...
Aurora & Oliver 3vkoa1pvä
[color=EE1289]Mäkin tulin vaan pikaisesti onnittelemaan quieroa plussasta!!! Ihania uutisia =)
Ope: meillähän on ne toistemme meiliossat ja muistaakseni lähetin sulle mun puhelinnumeronki..Jos sais aikaiseksi vaikka ens viikon alussa kahvit jossain? =)
Ihanaa keskiviikkoa kaikille! Mä odottelen miestä kotiin..pitäis kohta tulla taas vaihteeksi kipsi kädessä..Pöh =/
t. poppis ja räpsy 1,5kk
Oikein paljon onnea ja tarrasukkia Quierolle perheineen =)
Lisa & eroahdistusta kärsivä Veeti kohta 10kk!!
Voi Q mitä uutisia, Ihanaa vaikka jotenkin hassua...... Onnea kovasti raskautumisesta. Meillä ei kyllä ihan heti toista laiteta alulle, joskus myöhemmin sitten.
NapNapilla on myös kipuilua perheessä, meilläkin Ainoa vaivaa flunssa mutta onneksi räkä on ainakin vielä hyvin liikkuvaa.
Hyvä puoli tässä nuhassa on se että Aino nukkuu tavallista enemmän ;D
Elä välitä niistä tuntemuksista, raskaus on niin yksilöllistä ja toisille se on kovempi paikka.
Minäkään en voi sanoa nauttineeni raskaudesta vaikka mitään isoja vaivoja ei ollutkaan ja nyt kun tuo rinrenssa on maailmassa niin en vaihtais hetkeäkään pois.
Nyt kun raskaus on ohi niin mua ällöttää tämä kroppa joka ei tunnu palautuvan muottiinsa, kilot on kyllä karisseet mutta lihaksen tilalle on tullut jotain muuta.....
Aino nukkuu vielä tuolla kaukalossansa kun tultiin muskarista, ei viittitty jäädä pois kun Aino on niin kovasti iloinen ja energinen tuosta nuhasta huolimatta ja kun Aino on vielä niin pieni ei se läästää muita lapsia niin ei pääse tarttumaankaan tuo tauti.
Muutenkin tuntuu jo menevän pois päin...kopkopkop koputtaa puupäätä.
Jos äkkiä keittäis vaikka kahvit ja söis jotain ennenkuin äitin kulta herää.
AA ja AE kohta jo 3 kk
Voi jukra miten kivoja uutisia =) kiva kun vauvapinossakin on plussatuulia.
Kivat treffit oli teillä Hämiksessä ollut. Mielelläni minäkin tulen sitten kun vaikka Hesan keskustassa on treffit =)
Raskaudesta en minäkään niin nauttinut, vaikka kaikki meni suht hyvin. Jos toisen lapsen vielä joskus saan, niin voi kun sen saisi ilman tota raskausaikaa....nooh...kun se kuume iskee, niin ei ehkä aattele samalla tavalla kuin nytte =)
AinoAurora, toivotaan että teidän pikkuisen räkätauti siitä helpottaa
Aurora, tuuhan huomenna kertoo, miten fysikaalinen tehosi?!
Menin sit tilailee pari kestovaippaa lisää, kun ei mulla ole tällä hetkellä kuin yksi, mikä istuu meidän pojalle...
täytyy mennä taas, mut oikein ihanaa keskiviikon jatkoa kaikille =)
mykis ja piipero 5 vko ja 1 pvä
[color=FF00FF]Voi kun täälä oli hienoja uutisia, paljon onnea Q!!! Paljon paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan mukaan=D Voi kuinka huisia, että enskoista joku jo plussasi;)
Täälä ei hetkeen tarvii uutta pienokaista miettiä.. raskaus nyt vielä meinikin, mutta se synnytys ei oikein ollut mun juttu.. ei ihan äkkiä taida mua uudestaan synnyttämässä näkyä:/
Juups, nyt on mentävä jatkamaan ruuan laittoa, kun mieskin sieltä jo kohta tulla tupsahtaa kotiin..
terkuin siru ja neiti-tiiti 1kk+[/color]
Aivan mielettömän mahtavia uutisia Q:lla, megaisosti onnea!
Mä mietin kans joskus sitä, kuin Kandikin, että milläs nimellä kulkaa toiselle kierrokselle ennättäneiden enkojen pinot ;) Jos joskus vaikka itsekin pääsis toka kierrokselle, jatkaisin ja jakaisin mielelläni ajatuksia tän mahtavan enska-porukan kanssa :) Ihan vielä ei kyllä olis aika, kun Ainokainenkin on vielä niin pieni, mutta tämmösenä " eläkeläisenä" ei parane kauheen pitkälle kuitenkaan lykätä :D
Väsyttää... Ainolla on kans pientä nuhan poikasta, ja siitä syystä ja varmaan myös muuten vaan on kaks edellistä yötä olleet kohtuu levottomia varsinkin aamupuolella. Aino periaatteessa nukkuu, mut käytännössä sit " elämöi" kuitenkin vähän väliä... Ja saa nähdä mitä tulee ens yöstä, kun tänään on jäänyt päikkärit tosi vähälle, oltiin liikenteessä just uniakaan mun työpaikalla käymässä eikä neiti tietenkään malttanut nukkua... :/
Lisakin oli palstalla piipahtanut, just mietinkin ettei oo vähään aikaan teistäkään kuulunu :)
Poppis; joo, katellaan alkuviikkoa, pistän vaikka mailia jossain vaiheessa :)
Isi käski äitin syömään ;) Siis eikun menox!
Ope ja Aino 4,5 kk
Ihania uutisia Q:lla!!! Onnea sylin täydeltä!!!! Osaat aina kirjoittaa niin kauniisti asioista. Täälläkin melkein kyyneleet silmissä. Hui!
Kyyneleitä on ollut Emmillä koko tän päivän. En tiiä, mikä mahtaa neitiä vaivata, mutta huutoa riittää. Likka oli tossa iltasella jo niin kuuma, että mittasin kuumeenkin, muttei kuitenkaan ollut. Kai sitä sitten tarpeeksi huudettuaankin saa itsensä ihan polttavaksi. Nyt neiti nukahti kauheen huudon päätteeksi. Voi, kun se nukkuis kunnolla parin syötön voimalla aamuun saakka, eikä niin kiehnäten ja vääntäen kuin viime yönä.
Minäkin oon sen verran väsy, etten kykene pidempään kirjoitella. Josko huomenna lisää...
-väsynyt Amy ja poloinen-Emmi-
Piti tulla Q:ta onnitteleen!! Milloin tosiaan on LA? Meillä näillä näkymin 28.10 :) Ens vkolla nähdään onko tuolla masussa varmasti pikkuinen ja kaikki ok...
Marika rv 6+3 & Eetu 1,1v
[color=hotpink]
...ei enää yhtään malttaisi odottaa!
[b]Q:lle[/b] suuret onnittelut! Ajatella, hetki ehdittiin olla o-puolella samaan aikaan ja nyt on jo toinen elämän alku sulla masussa. Hieno juttu ja onnea matkaan!
[b]Aurora[/b], tsemppiä käsivaivan kanssa, kylläpäs sua koitellaan! Kurjaa, ettet pääse maanantain treffeille, mutta eiköhän nähdä taas myöhemmin!
Tässä vielä linkki o-puolen enskojen treffipinoon (ma 12.3. klo 13 Sanomatalon Wayne' s):
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9781047&t=9601030&a
ppid=&p=&mpage=5&key=&language=&tmode=&smode=&s=#9781047
Muistanko oikein, jokos se [b]Makkara[/b] ahdistui kotonaolosta? Mukaan vaan siis näillekin tärskyille!
Nyt häippäsen taas sinne minne vielä kuulun. Höh. Pian saisi kyllä jo vauva syntyä!
Kärsimätön Kesis, rv 35+5
Hei,
Olen joskus käynyt vilkuilemassa näitä teidän pinoja ja meininki vaikuttaa kerrassaan mukavalta. Olin mukana Ensikoissa, kun meidän tyttö oli vasta haave, siis kuumeiluaikaan.
Jossain välissä sitten tipuin pinosta pois, enkä ole rohkaistunut palauttamaan itseäni tänne ennen kuin vasta nyt. No, parempi myöhään kuin ei silloinkaan.
Meidän tyttö on jo 7kk, kova menijä ja varsinainen kaksihampainen Hangon keksi -hymyilijä. Itse olen 26vee, gradua pitäisi tässä äippäloman ohessa koettaa tehdä, toistaiseksi on jäänyt tekemättä. ;) Myös 27vee mieheni kuuluu meidän pieneen perheeseen.
Asumme Länsi-Tampereella.
Silmu ja nukkuva tättähäärä-neiti 7kk
ps. Onnea, täällähän on jotkut päässeet jo tokalle odotuskierrokselle!
ONNITTELUT QUIEROLLE PIENESTÄ MASUASUKISTA!!! Tuli ihan itku silmään, kun luin, että oot plussannut. Aivan mahtavaa! Tarrasukkia ja vauvaliimaa teidän pikku-asukille :) Pikku-quusta tulee isoveli. Hihii!!! :)
ONNITTELUT MYÖS MARIKALLE MASUASUKISTA! Ja tarrasukkia ja vauvalimaa teidänkin masukille :)
PALJON ONNEA VAAN, PALJON ONNEA VAAN, PALJON ONNEA NAPANPIN TYTTÖ, PALJON ONNEA VAAN *laulaa epävireisesti* :) Myöhästyneet synttärionnittelut tytölle! Kiva, että juhlat meni hyvin. Harmi vaan, että tyttö on kipeä :( Pikaista paranemista. Eikä teidän tyttö oo mikään peikkotyttö. Kaunispiirteinen neiti suuren suurine silmineen :)
Kissankellokin oli kerinnyt piipahtamaan. Ymmärrän, että et ehdi nykyään niin usein kirjottelemaan. Mullakin on tälläsiä kausia, että välillä kerkiää joka päivä ja joskus menee viikkokin, että ei ehdi edes avata konetta. Nytkään en oo moneen päivään ehtinyt edes koneelle. Kauheesti on ollut töitä. Nyt ollaan anoppilassa ja pakko oli tulla piipahtamaan täällä :) Matias on sit Jonskua sentin pidempi ja Jonsku Matiasta tasan 100 grammaa painavempi ;) Matiakselle 11kk onnittelut!
Joona on jo jonkin aikaa syönyt hapanmaitotuotteita. Hyvin on piimä ja viili maistuneet. Ei oo tullut mitään vatsaongelmia vaikka ihan kunnon määrilläkin alotettiin. Joona tykkää tosi paljon viilistä :)
Olikos se meidän treffipäivä viikolla 12? Miten mä muistin, et olis ollu viikol 13? En tiedä... No, mut ei sil oo väliä, kun molemmat käy. Eikä mulla oo päivälläkään oikeestaan väliä. Ehkä lauantai olis sikäli kivempi, ku pääsis samalla reissulla kaupoille, mut jollekkin ei tainnut oikein lauantai käydä. Mulle siis käy viikolla 12 ja 13 kaikki päivät, kun oon lomalla :)
Onnittelut uusille vauvansa saaneille!
Raskauskeskusteluun sen verran, että mä hullu just kaipaan sitä mahaa. Musta oli ihanaa olla raskaana vaikka olihan se olo lopussa tosi epämukava. Se maha vaan oli niin ihana :) Hyvä, jos NapNap on saanut vauvakuumetta ilmoille ;) Nopeesti se raskaus menee. Äläkä niistä kiloista huoli, kun nytkin oot jo päässy miinuksen puolelle.
Nyt en ehi muuta, ku pitää mennä jo unille. Yritän kirjotella lisää paremmalla ajalla.
pesukarhu ja Joona 10kk+
ei tämmöistä vielä hormonihuuruissa olevaa sais järisyttää moisilla teksteillä! Hih... Eli siis täällä pillitetään nyt kun luin noita pinoja (eilen ei netti oikein meillä pelittänyt, jäi siis väliin)! QUULLE HIRMUISESTI ONNEA!! Voi että kun ihanasti kirjoittelit teidän innostuksesta - juuri noin sitä kuuluukin iloita! Itku pääsi myös mm. kun luin NapNapin pikkuisen ens kesän varustuksesta...voih sentään, kumpparit ja bikinit toisella :) Ja sit iiisot itkut tuli, kun niin ihanasti kirjoittelitte treffeistä ja rohkaisitte lähtemään - kiitos kiitos kiitos! Ja Kesiskin oli käynyt huhuilemassa! Mä luulen, että me jätetään vielä noi ens maanantain reffit väliin kun tuo on vielä niiiiin pikkuruinen, mut seuraaville sitten! Auroran ehdottama 2krt kuussa kuulostaa mainiolta, samoin Kandin pointti julkisilla kulkemisesta...mä kun en osaa ajaa meiltä muualle ku Jumboon (nolo tapaus olen, tiedän).
Huh, tulipas kirjoiteltua kaikki pötköön! Meillä täällä arki sujuu edelleen rauhaisasti. Viime yö oli poikkeuksellisen " vaativa" , kun tyttö valvoi syönnin jälkeen 2h. Ja siis tiedän, ettei tuota voi vielä ees vaativaksi sanoa :) Julkisella paikalla imetyksestä kun oli täällä puhetta, niin minä imetin eilen ekan kerran julkisella paikalla! Ja aloitin heti näyttävästi imettelemällä salibandyhallissa n. 15 nuoren miehen kirmaillessa ympärillä...hihi. Mama kävi vähän säikyttelees pojuja monsteritisseillään ;)
Tänään on neuvola ja äitikin tulee yökylään. Ihanaa! Miten teillä muilla muuten on nuo lähisukulaiset, asuuko lähellä/kaukana? Mun vanhemmat on kauheen lapsirakkaita ja Nakki on eka lapsenlapsi heille - harmittaa kun asuvat niin kaukana (n. 3,5h ajomatka)... Ja olishan se käytännössäkin kiva, jos asuisivat lähempänä niin sais pienellä varoitusajalla lapsenvahdin. Vaan eipä tuo nyt mikään mahdoton matka sentään ole, eiköhän me sopeuduta :)
Nyt meikkailemaan - mukavaa päivää kaikille!
Makkara ja PrinsessaNakki 2vko1pvä
kiitokset vielä millille, osselle, naperolle, bejbille, queirolle, amylle, jennille ja kandille toissapäiväisistä treffeistä:) amy: tää tukka on muuttunut jo moneen kertaan niitten treen treffien jälkeen, viime torstaina tuli tää kuontalo kun pyysin helpot kotiäitihiukset:) queiro: ihanan pommin pudotit:) tosiaan taisin treffipäivänä jutella sekä kandin että millin kaa et millonkohan ekasta enskasta tulee tonska:) ja kuten napero sano, kyllä sussa jotain salaperäistä silloin oli, tai sit se oli sitä kuuluisaa hehkua;) kiitos vielä pitsan pilkkomisesta, helpotti syömistä kummasti:)
tänään onki sit uudet treffit tiedossa:) toivottavasti neiti olisi yhtä rauhallinen kuin maanantaina.
larsku: mä en ollut paljon ees kirjoitellut ennen ekoja treffejä viime syksynä eli olin varmasti paljon enempi pihalla kun sinä tänään:) mut on kyllä tosi kivaa kun saa nimille kasvot
makkara: mä kans oon tota mökkihöperyyttä vältelläkseni aika paljonkin kuljeskellut neidin kanssa. kotona tulee sit varmaan enempi oltua kun neiti alkaa ite liikkuun, leikkiin enempi jne on aktiivisempi.
kandi: onnea noelin kääntymisestä, pian sitä saa sit alkaa silmä kovana seuraileen, kun alkaa itekseen möyriä enempi
juups. nyt kuulostaa siltä täällä että on vaatteiden vaihdon, aterian ja päikkäreitten aika. palataan taas, ja treffataan tänään kaikki kynnelle kykenevät, harmi kun milli ja aksu ei pääse:(
tikru ja ronja 2kk+