Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko olleet tilanteessa, jossa olette osa ryhmää ja se ryhmä ei huomioi teidän olemassaoloa ollenkaan?

Vierailija
18.02.2025 |

Ei vaikka itse yrittäisi puhua jotain, tai tuoda itseään edes vähän esille. Heitä ei kiinnosta sinun asiasi yhtään. Mutta jos poistut paikalta, ihmetellään miksi ja mikäs nyt.. Lopulta sitten istuu hiljaa ja miettii että mitäs hittoa minä tänne tulin, sivustakatsojaksi. :D

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mikä ihmeen logiikka tässä on? Minulle on loogista että ok ei tupata jos tykätä- poistan itseni tilanteesta lopulta. Mutta sitten erikseen jotkut saattavat olla ihan mukavia. Mutta ryhmässä aivan kamalia eivätkä yhtään välitä vaikka höpisivät jotain inside juttuja joihin on mahdoton päästä mukaan. Vielä pahempaa kun asioita puidaan eri kielellä, ja ei saa selkoa mistä edes on kyse vaikka kysyy.

Vierailija
2/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Tämä on ihan yleinen keino rauhoittaa kaikki sellaiset tyypit, jotka on vaarassa viedä liikaa huomiota.

Kauniit, nuoret ja eloisat naiset dumpataan sivuun aina kun mahdollista. Tiedä tämä! Pääset pyyhkimään pöytiä ja tarjoilemaan kahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina.

Tosi usein käy myös niin, että jos kävellään porukalla ja mut kiilataan ojaan tai pullautetaan muodostelman perään. Olen ratkaissut tämän niin, että kävelen yksinäni porukan edellä enkä edes yritä päästä mukaan.

Vierailija
4/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eksän perhe oli tuollainen.

Eikä muuten ollut ainoa sairas ja häiriintynyt tapansa. Ei ole ikävä

Vierailija
5/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä aika usein käy näin.

Vierailija
6/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te koette, että teitä pitäisi noissa tilanteissa jotenkin huomioida? Ei ketään muutakaan sen enempää huomioida. Keneltäkään ei erikseen penätä sanottavaa, ellei itse aloita puhumista. Ketään ei pysähdytä kuuntelemaan, ellei itse jatka puhumista riittävän kovaan ääneen.

Vierailija
7/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut, mutta onneksi en ole enää yhtään minkä tahansa seuran kipeä. Ystävät on ihania ja muista ei väliä, jos en kelpaisi heille.

Vierailija
8/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä, istun palaverilihana hiljaa. Mulle ok palkka hyvä.

Vierailija
9/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että lähtösi jälkeen ihmetellään, että mistä nyt?

Meillä on töissä kaltaisesi tyyppi. Kun palaverissa pitäisi puhua asiakkaan tilanteesta, ryhtyy hän puhumaan talvipyöräilystä. Onko siis outoa, että hänet sivuutetaan.

Vierailija
10/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koko ikäni, ikinä en ole kelvannut suomalaiseks suomalaisten joukkoon vaikka ihan kantis olenkin enkä ole tehnytmitään väärää, satuin vaan syntyyn ilman vanhempia joten te muut hylkäsitte minut myös.

Minä NAUTIN kun katselen koko paskan romahdusta, enää en edes halua mukaan, haluan vain nähdä kun kaikki muut kärsii, nauttikaa solidaarisuutenne hedelmistä.

Vierailija
11/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te koette, että teitä pitäisi noissa tilanteissa jotenkin huomioida? Ei ketään muutakaan sen enempää huomioida. Keneltäkään ei erikseen penätä sanottavaa, ellei itse aloita puhumista. Ketään ei pysähdytä kuuntelemaan, ellei itse jatka puhumista riittävän kovaan ääneen.

Et ymmärrä mitä tässä tarkoitetaan. Toiset kyselevät toisiltaan asioita, ja jos sinä kysyt, kerrot niin siitä ei olla kiinnostuneita, vaikka puhut kovaan ääneen ja kerrot. Juttu tyrehtyy ja palaa taas siihen ryhmän dynamiikkaan ja heidän juttuihinsa, joihin reagoidaan täysin eri tavoin. Jos ei ole asiaa kokenut sitä ei käsitä, vaan luulee että täällä valitetaan tyhjästä.

Vierailija
12/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttävät astinlautanaan, eihän ole voittoa ilman häviäjää. 

Vierailija
13/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä mitä tässä tarkoitetaan. Toiset kyselevät toisiltaan asioita, ja jos sinä kysyt, kerrot niin siitä ei olla kiinnostuneita, vaikka puhut kovaan ääneen ja kerrot. Juttu tyrehtyy ja palaa taas siihen ryhmän dynamiikkaan ja heidän juttuihinsa, joihin reagoidaan täysin eri tavoin. Jos ei ole asiaa kokenut sitä ei käsitä, vaan luulee että täällä valitetaan tyhjästä.

Ydin on juuri tuossa: sinä koet asian noin. Todellisuudessa kukaan muu ei edes huomaa sivuuttamistasi ja dynamiikkaa, korkeintaan miettivät, miksi tuo yksi koko ajan puhuu muiden päälle.

Vierailija
14/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että lähtösi jälkeen ihmetellään, että mistä nyt?

Meillä on töissä kaltaisesi tyyppi. Kun palaverissa pitäisi puhua asiakkaan tilanteesta, ryhtyy hän puhumaan talvipyöräilystä. Onko siis outoa, että hänet sivuutetaan.

Tuossa tilanteessa ei, mutta et selkeästi edes lukenut mitä täällä kerrotaan kun luulet kyse olevan tuollaisesta. AIVAN eri asia.

Vierailija
15/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko koulu ja opiskeluaika. Olen jo 63 v lääkärinainen joten ei haittaa enää.  Kyllä se siitä, vaikka olihan se ikävää välillä. Vasta aikuisena opin olemaan muiden kanssa. Taustana tunnekylmä moittiva äiti ja isä lähti.

Vierailija
16/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhteiskunta lasketaan tällaiseksi ryhmäksi, niin joo kyllä.

Vierailija
17/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ydin on juuri tuossa: sinä koet asian noin. Todellisuudessa kukaan muu ei edes huomaa sivuuttamistasi ja dynamiikkaa, korkeintaa

En puhu kenenkään päälle tosin. Aika paska havainnointikyky jos ei huomaa tuollaista kyl :D 

Vierailija
18/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudun ryhmässä joko ulkokehälle tai sitten otan puheenjohtajan sekä sihteerin roolit ja valmistelen kaikki päätökset kirjauksineen etukäteen.

Vierailija
19/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävi naurettava juttu kun kaverini kanssa törmäsimme kouluaikojen luokkatoveriimme. Nämä kaksi sitten intoutuivat niin kovasti vaihtamaan kuulumisia että tämä luokkatoveri käänsi mulle koko ajan selkää! Ymmärrättekö jos on kolmen porukka vrt. kahden porukka keskustelemassa niin tämä dumppasi koko ajan mua heidän kahden ulkopuolelle. En ole koskaan aikaisemmin kokenut noin räikeää hyljeksintää ja olimme kuitenkin kaikki samassa asemassa toisiimme nähden eli entisiä koulukavereita vuosien takaa

Vierailija
20/69 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko sä että tämä sinun antamasi tieto ei jo ole kaikilla? Miten tyhmänä ihmiset pitää toisiaan.