Veikkauksen arpojen myynti romahti tunnistautumispakon vuoksi.
Kuka yllättyi tästä? En ainakaan minä, vaikka en olekaan mikään Einstein.
Kommentit (138)
Tämä on osa tulevaa digi-id:tä ja totaalista kontrollointia. Sanopa yksi poikkipuolinen sana vaikka hallituksesta, tadaa ja sinulta viedään a) maksukyky b) oikeus mukaviin rahalla toteutettaviin juttuihin. Kaikesta jää myöskin jälki; ahaa olet pelannut liikaa, et ole enää kunnon kansalainen.
Vierailija kirjoitti:
Sannulin keksimä ja toteuttama kiusa tämäkin uudistus Suomen kansalaisille. Eikä ole ainoa.
Pitää paikkansa. Marin ex viisikko hallinnon kauden tuotoksia kuten moni muukin surkea asia Suomessa.
"Tunnistautuminen perustuu vuonna 2021 voimaan tulleeseen arpajaislakiin."
Vierailija kirjoitti:
Siis monilla ihmisillä on Veikkaus kortti ja silti ei voida ostaa niitä arpoja. En ymmärrä.
Itse olen aiemmin ostanut esim. joululahjaksi arpoja. Nykyään siinä ei järkeä, kun voitot tulee sille joka arvat ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostin ennen arpoja ison läjän joululahjoiksi. Eipä onnistu enää, nyt ostan arpoja vuosittain tasan 0 kpl.
Sama täällä. Limes todellakin meni tässä tapauksessa sinne nollaan - ja myös jäi sinne.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä minä niin yllätyin siitä, että tässä kävikin näin." (Petteri Orpo)
Käsittely eduskunnassa. Hallituksen esitys HE 135/2021 vp eduskunnalle arpajaislain muuttamiseksi ja siihen liittyviksi laeiksi annettiin 23.9.2021.
Ei ollut Orpo asialla vaan Marin.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei ollut yllätys ei. Ja ei se oikeasti ollut yllätys kellekään asiasta päättäneellekään. Tarkoitus on laskea Veikkauksen tulosta niin, että saavat lopetettua koko lafkan ja ulkomaiset peliyhtiöt apajille. Normien purkua nääs. Samalla saavat lopetettua veikkauksen maksamat hyväntekeväisyys eurot. Katsokaas kun uudessa uljaassa perskokkareiden ihannemaassa ei moisia hömpötyksiä kaivata.
Tää oli kyllä vassarihallituksen ideaa ja aikaansaannosta. TämäKIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistautumisella Veikkaus pyrkii ennaltaehkäisemään pelihaittoja, helpottamaan ikärajavalvontaa ja rakentamaan turvallisempaa peliympäristöä.
OK. Mutta miksi arpoja ei voi enää antaa lahjaksi? Miksi ei riitä, että arvan lunastaja tunnistautuu oli hän sen ostaja tai ei?
Myöskään voittoja ei voi lunastaa muut, kuin sen kyseisen arvan ostanut. Tämä vie pohjan koko lahjaidealta. Kuka haluaa antaa tai saada arpalahjaa, jossa voiton osuessa kohdalle se mennee lahjan antajalle? Lahjan saaja saa siis vain raaputtaa toisen puolesta. Aika köpönen lahja. Ja jos arvan ostanut halua isomman voiton antaa lahjan saajalle, tulee lahjan saajan maksaa siitä lahjavero. Arpalahjasta on tullut "ottaa ja antaa, kissan kakan kantaa" -lahja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sannulin keksimä ja toteuttama kiusa tämäkin uudistus Suomen kansalaisille. Eikä ole ainoa.
Pitää paikkansa. Marin ex viisikko hallinnon kauden tuotoksia kuten moni muukin surkea asia Suomessa.
"Tunnistautuminen perustuu vuonna 2021 voimaan tulleeseen arpajaislakiin."
Tunnistautumisen laajentaminen koskemaan arpoja oli kyllä tämän hetkisen hallituksen älynväläys.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistautumisella Veikkaus pyrkii ennaltaehkäisemään pelihaittoja, helpottamaan ikärajavalvontaa ja rakentamaan turvallisempaa peliympäristöä.
Satunnainen arvanostaja ei viitsi nähdä tunnistautumisen vaivaa, sensijaan kunnon peliongelmaiset tekee mitä vaan viettinsä tyydyttääkseen.
Vierailija kirjoitti:
Siis monilla ihmisillä on Veikkaus kortti ja silti ei voida ostaa niitä arpoja. En ymmärrä.
Ihmiset on ostaneet niitä lahjaksi. Tunnistautumisen jälkeen liian vaivalloista.
Aavistin, että näin tulisi käymään, mutta en näin pian = vain vuodessa.
Luovuin koko Veikkauskortista kun alkoivat keräämään tietoja mm. puolison tuloista (miten edes voi olla laillista udella koko talouden tiedot jotain lottoamista varten?).
Nyt on kai siitymäaika ohi, ja veikkauskin on saanut toteutettua nuo uudistukset esim. netiipelaamisessa jo jonkinaikaa sitten.. Ainakin vaativat ilmoittamaan aika intiimejä tietoja, kuten mistä saa tuloja pelamiseen ym.
TArkoitus oli varmaan, että esim.peliriippuvaiset eläkeläiset eivät kaikki rahojaan tuhlaisi peleihin.
Lisäksi lopettaa rikollisten käyttämä keino veikkauksen käyttämisestä rikollisten rahojen siirtoon ilman kontrollia. Siellä liikkui tunnistamattomalla porukalla helposti rahaa esim huumepiireissä..
Olen käyttänyt Veikkauksen palveluita vain 23 euron edestä. Silti sieltä tuli pyyntö selvittää sille millä rahoitan pelaamistani, onko minulla kytköksiä Yhdysvaltoihin jne. Tekisi mieli luopua koko kortista.
Isäni osti usein arpoja aikaisemmin, mutta ei enää. Hän ei käytä nettiä, eikä tule käyttämään nettiä, joten Veikkaus saa häneltä tästä eteenpäin 0 euroa.