Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jos puoliso ei oikeastaan halua koiraa mutta sinä haluat, niin paljonko puolisolla on sananvaltaa rodunvalinnassa?

Vierailija
17.02.2025 |

Puoliso on valmis myöntymään kyllä koiraan jos saa itse vaikuttaa mikä otetaan?

Eikö tuo ole väärin ja jonkinlaista uhkailua eikä mikään kompromissi, että ei oteta koiraa tai sitten otetaan se koira mikä minulle sopii?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meille tulisi piski ilman mun suostumusta, aika äkkiä olisi piskin pää osunut lapion kulmaan, tai pesäpallomailaan

Typerä kommentti. En itsekään pidä koirista, mutta joku raja näihin eläinr ääkkäys kirjoituksiin. 

Pahimmillaan ei toivottu lemmikki kokee kaltoinkohtelua. Miksi kukaan haluaa väkisin ottaa lemmikin jos toinen perheenjäsenistä ei lemmikkiä halua. Kannattaisi muuttaa eri osoitteisiin. Eläinparat. 

Vierailija
62/83 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä tätä.

Puoliso ei halua koiraa, sinä haluat.

Puoliso suostuu koiraan jos sinä hoidat.

Sinä suostut koska haluat koiran.

Kuvittele tilanne. Puolisosi on kotona, sinä et.

Kun tulet kotiin, törmäät hirvittävään p*skan hajuun eteisessä. Olohuoneessa on matolla ripulit 

Puolisosi toteaa että koira ripuloi siihen pari tuntia sitten.

Koko kämppä haisee ja koira on istuskellut ripulipepulla muuallakin.

Miten reagoit?

Oikeasti, jos lupaa itse hoitaa koiran, se on hoidettava itse.

Ei se noin mene. Jos taloudessa on koira, niin sitä hoitaa tarvittaessa kaikki. Jos ei ole siihen valmis, niin sitten ei tule sitä koiraa ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halunnut koiraa, puoliso halusi. Hän hankki sen ja oletti, että minä vastaan pissityksistä ja ruuasta ja kaikenlaisesta hoidosta. En vastannut.

Kun koira loikkasi sohvalle, minä poistuin huoneesta. Kun koira tuli makuuhuoneeseen, minä muutin vierashuoneeseen. Jos puoliso nukkui aamulla pitkään, en pissittänyt koiraa vaan annoin sen pissata olohuoneeseen ja olin kuin en olisi huomannut.

Meni 3 kk ja lähdin, siitä 1 kk kuluttua lähti koira.

Jos asioista ette pystyneet puhumaan, niin eiköhän se lähdön olisi voinut tehdä ajat sitten ennen koiraakin.

Vierailija
64/83 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä tätä.

Kun tulet kotiin, törmäät hirvittävään p*skan hajuun eteisessä. Olohuoneessa on matolla ripulit 

Miten reagoit?

Ei se noin mene. Jos taloudessa on koira, niin sitä hoitaa tarvittaessa kaikki. Jos ei ole siihen valmis, niin sitten ei tule sitä koiraa ollenkaan.

Ei vaan minä ehdottomasti hoidan koirani, ja sovittiin, että tällä perusteella voin koiran ottaa. Toinen kyllää rapsuttelee koiraa, mutta ei tarvitse lenkittää eikä tehdä mitään hoitotoimenpiteitä. 

Vierailija
65/83 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä tätä.

Miten reagoit?

Miten tässä sillä on sitten eroa, onko koira tanskandogi vai mäyris?

No juurikin se, että edes rodun sai valita.

Tanskandoggi on noin puolet lyhytikäisempi kun mäyris. Mut ylläkuvatussa esimerkissä on muuten aika pirun paljon merkitystä siinä, kumpi se on. Tanskandogista tulee ämpärillinen ripulia, mäyriksestä kahvikupillinen, max. Iso koira myös levittää sen tosi paljon tehokkaammin ympäri asunnon kun matalajalkainen makkara, joka ei välttämättä pääse sen paremmin sohvalle kuin sänkyynkään.

Vierailija
66/83 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole mitään sanomista siihen, minkälaisen koiran minä laitan. En minäkään yritä puuttua siihen, minkälaisen auton tai moottoripyörän hän pihaan kärrää. Koirat ovat minun harrastukseni, minä ne hoidan, huolehdi, kolutan ja kisaan niiden kanssa, miksi miehen pitäisi päästä vaikuttamaan rodun valintaan? Miehellä on omat harrastuksensa, enkä minä vastaavasti puutu niihin.

Vierailija
67/83 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos meille tulisi piski ilman mun suostumusta, aika äkkiä olisi piskin pää osunut lapion kulmaan, tai pesäpallomailaan

Typerä kommentti. En itsekään pidä koirista, mutta joku raja näihin eläinr ääkkäys kirjoituksiin. 

Pahimmillaan ei toivottu lemmikki kokee kaltoinkohtelua. Miksi kukaan haluaa väkisin ottaa lemmikin jos toinen perheenjäsenistä ei lemmikkiä halua. Kannattaisi muuttaa eri osoitteisiin. Eläinparat. 

Miksi kukaan haluaa elää sellaisen puolison kanssa, joka kaltoinkohtelee eläimiä?

Vierailija
68/83 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä tätä.

Miten reagoit?

Koira ei ole kotityö.

Vierailija
69/83 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä siinä on, että toinen valitsee sen rodun eikä kuitenkaan harrasta ja tee mitään sen koiran kanssa. Mulle koiranomistajana on erittäin tärkeää, että millaisen rodun valitsen. Mieluummin ei sitten mitään koiraa tai sitten vaan pitää erota, koska ei haluta elämältä samoja asioita. 

Vierailija
70/83 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä tätä.

Miten reagoit?

Koira ei ole kotityö.

Jos puoliso ei ole valmis hoitamaan koiraa tarvittaessa, esimerkiksi sairauden tai poissaolon takia, niin sitä koiraa ei kannata ottaa ollenkaan. Se oli pointti. Sanon tämän yli 30 vuoden kokemuksella koirasta omassa taloudessa.

Vierailija
71/83 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meille tule mitään, mitä molemmat eivät halua. Koski myös lapsia.

Vierailija
72/83 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että puolisollasi on sananvaltaa tässä asiassa yhtä paljon kuin muissakin asioissa, eli ei yhtään.

Vierailija
73/83 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos puoliso ei ole valmis hoitamaan koiraa tarvittaessa, esimerkiksi sairauden tai poissaolon takia, niin sitä koiraa ei kannata ottaa ollenkaan. Se oli pointti. Sanon tämän yli 30 vuoden kokemuksella koirasta omassa taloudessa."

En ole tarvinnut toisen apua sairauden tai poissaolon takia. Vien mieluummin koiran hoitoon, kuten olen aina tehnyt ennen seurustelusuhdetta. Tuon takia en kyllä koiraa jättäisi ottamatta. 

Vierailija
74/83 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos puoliso ei ole valmis hoitamaan koiraa tarvittaessa, esimerkiksi sairauden tai poissaolon takia, niin sitä koiraa ei kannata ottaa ollenkaan. Se oli pointti. Sanon tämän yli 30 vuoden kokemuksella koirasta omassa taloudessa".

Mulla on ollut 20 vuotta yhteistaloudessa mieheni kanssa koira tai koiria. Monenlaisia käänteitä, sairaalareissuja, ylitöitä yms on ollut eikä miehen ole missään tilanteessa tarvinnut eläimiin puuttua. Jos olen itse estynyt, niin olen tilannut dogsitterin tai vienyt koiran hoitoon. Ihan samoin kuin toimisin sinkkutaloudessakin. Olen ottanut koiran joskus töihinkin mukaan, jos olen etukäteen tiennyt että olen töissä tavallista pidempään.

Vierailija
75/83 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin koiran, eikä rotuvalintaan saanut puoliso vaikuttaa. Koira kuitenkin tykästyi puolisoon ja kulkee nyt hänen perässään koko ajan. Reilua vai ei.

Vierailija
76/83 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
77/83 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies osti moottoripyörän vaikken halunnut niin kyllä minä koiran saan hankkia.

Ehkä vähän eri asia? Koira tarvitsee päivittäistä huomiota. Meillä on molemmat, mies vaihtelee pyörää eikä kuulu mulle pätkääkään, koiraa lenkittää mielellään mistä oon tyytyväinen, vaikka alunperin mun juttu se koira olikin. 

Vierailija
78/83 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halunnut koiraa, puoliso halusi. Hän hankki sen ja oletti, että minä vastaan pissityksistä ja ruuasta ja kaikenlaisesta hoidosta. En vastannut.

Kun koira loikkasi sohvalle, minä poistuin huoneesta. Kun koira tuli makuuhuoneeseen, minä muutin vierashuoneeseen. Jos puoliso nukkui aamulla pitkään, en pissittänyt koiraa vaan annoin sen pissata olohuoneeseen ja olin kuin en olisi huomannut.

Meni 3 kk ja lähdin, siitä 1 kk kuluttua lähti koira.

Jos asioista ette pystyneet puhumaan, niin eiköhän se lähdön olisi voinut tehdä ajat sitten ennen koiraakin.

Koiranhankinnasta puhuttiin melkein vuosi, välillä puolisolla oli kaverin koira "hoidossa" ja hän pystyi huolehtimaan siitä yksin. Hän näki, että en osallistu lemmikin hoitamiseen mitenkään ja silti hän kuvitteli, että sellainen ihana pieni pentu sulattaa sydämeni. Ei sulattanut, se vei mennessään parisuhteen.

Totta, koiraa olennaisempi asia oli se, että puoliso ei oikeasti kuunnellut minua tässä asiassa. Ja se, että hän teki päätöksen hankkia koira, mutta ei kyennyt pitämään lupaustaan hoitaa koira 100%.

Vierailija
79/83 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä eroa, kun koirarodut ovat niin erilaisia. Esim. onko kotona toyvillakoira vai rottweiler.

Vierailija
80/83 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaa elää sellaisen puolison kanssa, joka kaltoinkohtelee eläimiä?

Ja puolison valinnassa jo olennainen asia on tykkääkö eläimistä ihan ylipäänsä vaikka ei omaa lemmikkiä ole tai olis tulossakaan. Eläintenvihaajassa on paljon muutakin vikaa.