Mitä asioita voi ymmärtää vasta kun sen kokee itse?
Itse sanoisin, että yksinäisyyden. Se oli ihan jotain erilaista, kuin mitä oli ajatellut. Paljon vaikeampaa, rankempaa ja pelottavampaa. Se vaikutti myös itsetuntoon.
Kommentit (92)
Synnytyskipu. Ei sitä voida kuvailla niin että ymmärtäisi.
Vierailija kirjoitti:
Synnytys. Läheisen kuolema.
Minulla taas oli yllätys oikeastaan se miten epäyllättävää synnytys oli. Ajattelin etukäteen että no nyt hei koen sen jonkun mystisen synnytyksen tunteen ja ihmeen. Oikeastaan se oli kokemuksena paljon arkisempi, en kokenut mitään suurta syntymän ihmeen huumaa, vaan lähinnä ajattelin että noniin, tässäkään mä olikin?
Synnytyksen.
Oman lapsen kuoleman.
Vierailija kirjoitti:
No eihän noissa mitään, normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Synnytyskipu. Ei sitä voida kuvailla niin että ymmärtäisi.
Se on kova, täytyy myöntää. Olen kaksi lasta synnyttänyt mutta synnytykseni kestivät niin vähän aikaa, etten ehtinyt saada edes epiduraalipuudutusta. Olin kotona viimeiseen asti vaikka supistukset olivat jo päällä.
Mielestäni läheisen kuolemaa voi ymmärtää, vaikka ei itse olisikaan sitä kokenut samalla tavalla. Jokaisen läheisen menetys on niin yksilöllinen kokemus, ettei se ole mitenkään universaali kokemus siitä että ai tältä se läheisen menettäminen nyt sitten tuntuu.
Läheisen itsemurha tai väkivaltainen kuolema, lapsen vammaisuus
Masennus. Miksei sitä vaan nouse sängystä ja lähde reippailemaan, ota itseä niskasta kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas oli yllätys oikeastaan se miten epäyllättävää synnytys oli. Ajattelin etukäteen että no nyt hei koen sen jonkun mystisen synnytyksen tunteen ja ihmeen. Oikeastaan se oli kokemuksena paljon arkisempi, en kokenut mitään suurta syntymän ihmeen huumaa, vaan lähinnä ajattelin että noniin, tässäkään mä olikin?
Lisään vielä, että toisen lapsen syntymä tuntui taas ihan erilaiselta kuin ekan lapsen. Ilmeisesti siis synnytyksetkään ei mene kaikki samaan muottiin.
Vierailija kirjoitti:
Orgasmi
Tuntuu että täällä femakoilla tätä ei ole tapahtunut ikinä.