Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tällaisesta työ"tarjouksesta" yliopistolta?

Vierailija
17.02.2025 |

- Tekisin miljoonan euron rahoitushakemuksen yksin yhdessä kuukaudessa 2500 euron palkkiota vastaan (yleensä tällaiset hakemukset vaativat kuuden kuukauden valmistelun) tutkijan puolesta, eli minä saisin työstä 2500 euroa ja tutkija miljoonan jos hakemus menestyisi

- Tutkija tai yliopisto ei kuitenkaan sitoutuisi ottamaan minua mukaan 1,5 vuoden projektiin vaikka rahoitus tulisi

- Vaikka he ottaisivat minut mukaan 1,5 vuoden projektiin, jonka tavoite on perustaa yritys, niin mitään sitoumusta ei ole että siihenkään pääsisi mukaan

Miksi kukaan lähtisi tuollaiseen mukaan? Tutkija ei kyennyt edes esittelemään projektiaan.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin vastaavalla diilillä lopulta mukaan valtavaan projektiin.

Tosin mun palkka oli pienempi ja työ vei koko kesän. Sainkohan 1000e hakemuksesta. 

Sitten pääsin tekemään toista hakemusta josta sain 1000e. 

Molemmat hyväksyttiin, ne olivat yht 50M. Minut palkattiin projekteihin töihin.

Sinulle sattui voittava arpa ja olit todella takki auki tuossa tilanteessa, kun suostuit 500e kuukausipalkkaan (:D) Minua ei tuollainen nappaa, teen mieluummin ilmaistöitä omalle yritykselleni kuin yliopistolle

Vierailija
102/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vertaat että "omien töiden ulkopuolella 6kk", 1kk täyspäivätyössä on 160 tuntia. Siinä ehtii paljon. Sinä olet tottunut eri rytmiin ja tapaan, tässä haetaan toista joka voi olla ihan yhtä menestyksekäs ja jopa tehokkaampi, kun uppoutuu aiheeseen täysin"

Siinä on vain se, että good luck sellaisen kokeneen bisnesammattilaisen löytämisessä, joka on valmis tekemään 100% työajalla 1 kk projektin 2500 euron palkkiota vastaan. Olen joutunut kuuntelemaan näiden innovaatiopalveluiden ihmisten valitusta eri yliopistoista vuosien ajan, miten näihin projekteihin ei löydy ihmisiä, ja sitten he tosiaan vieläkin tekevät tällaista - eivätkö he tosiaan tajua mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yksinkertaisesti sinun ammattitaitosi, osaamisesi ja kokemuksesi ovat sitä luokkaa, ettei sinulle kannata tuollaisesta hommasta enempää maksaa. Tuohon viittaa myös se, ettei sinulle ole lupailtu paikkaa mahdollisesta tutkimusprojektista.

Vierailija
104/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka tulee hakemuksen laatimisesta, siihen on varattu kuukausi.

EI se apuraha sinulle kuulu, jos se myönnetään. Sen sijaan saisit kuukauden palkkatyön. Eikö se ole mitään? 

Et ole tehnyt mitään saadaksesi sen apurahan,toisin kuin he, jotka sitä hakevat.

Ei, kyseessä ei ole ensinnäkään palkkatyö vaan palkkio. Joka on 2500 euroa KUUDEN KUUKAUDEN työstä. Tämänhetkinen palkkani on 7000 euroa/kk, jonka lisäksi teen konsultin hommia 120 euroa/t. Ja kun teen rahoitushakemuksia yrityksille, niin siitä maksetaan sekä palkkio että 5-10% success fee rahoituksesta.

Joten kai tajuat että tuo yliopiston ehdotus on enemmän kuin naurettava. Hankkikoon itse rahoituksensa.

Siis täh? Mistä hiivatista revit sen 6 kuukautta? Joku joskus joku tehnyt hakemustaan 6 kuukautta ja nyt kuvittelet että sinullekin pitäisi antaa 6kuukauden edestä palkkaa tai palkkiota? -)))? Jos sinä arvelet saavasi sen valmiiksi 1 kuukaudessa niin mitä ihmettä sää vikiset että joku teki sitä 6 kuukautta? Gace vähän niinku haiskahtaa, haluat vain ojentaa sormesi jollekkin...

Vierailija
105/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No ihan varmasti se tutkija kykenisi sen hakemuksen tekemään itsekin"

No ei osaa. Ei ole tutkimusrahoituksen hakemus vaan R2B hakemus.

Vierailija
106/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin mun palkka oli pienempi ja työ vei koko kesän. Sainkohan 1000e hakemuksesta. 

Sinulle sattui voittava arpa ja olit todella takki auki tuossa tilanteessa, kun suostuit 500e kuukausipalkkaan (:D) Minua ei tuollainen nappaa, teen mieluummin ilmaistöitä omalle yritykselleni kuin yliopistolle

Kesähän on 3 kuukautta, eli kuukausipalkka oli vain reilu 300 euroa.

Hesburgerkin (tai mikä tahansa) maksaa enemmän, joten tuo on täysin ilmaistyötä. Kuten sanoit, niin ennemmin sen tekee sitten omalle tai kaverin firmalle tai sitten menee edes sinne Hesburgeriin.

Vierailija
107/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt käyttänyt tosi paljon aikaa mesotaksesi siitä, että yliopisto on röyhkeästi tuhlannut aikaasi kun on ehdottanut sinulle tuota.

Olisit säästänyt selvästikin kallisarvoista aikaasi paljon, jos olisit vain vastannut: "Ei kiitos." Olisit säästänyt melko paljon aikaasi vastaamalla: "Ei kiitos, teen konsulttitöitä hintaan 120€/tunti." (Vai mikä taksasi olikaan)

Olepa hyvä! Ilmainen vinkki oli tämä. Muutkin voivat käyttää vapaasti.

Vierailija
108/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet nyt käyttänyt tosi paljon aikaa mesotaksesi siitä, että yliopisto on röyhkeästi tuhlannut aikaasi kun on ehdottanut sinulle tuota.

Olisit säästänyt selvästikin kallisarvoista aikaasi paljon, jos olisit vain vastannut: "Ei kiitos." Olisit säästänyt melko paljon aikaasi vastaamalla: "Ei kiitos, teen konsulttitöitä hintaan 120€/tunti." (Vai mikä taksasi olikaan)

Olepa hyvä! Ilmainen vinkki oli tämä. Muutkin voivat käyttää vapaasti.

Niin, olin niin raivostunut että se oli sen arvoista että jaoin kokemukseni ja sainkin hyviä vastauksia. Joten hyvä aikainvestointi. Koska kun itse nyt päätän ihan vapaasti mihin aikani käytän. Joko rahaa vastaan tai tekemällä mitä minua huvittaa. Nyt tein mitä minua huvittaa. Joten time well spent.

Vierailija
109/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sä tätä viime vuonna viimeksi kysyit.

Vierailija
110/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan sä tätä viime vuonna viimeksi kysyit.

Sama ajatus. Enkä usko ap:n väitteitä.

Vierailija
111/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein tuon varsinaisen työn lisäksi, olen tehnyt aiemmin vastaavaa yrityksille ilmaiseksi ja nostanut sitten 4v palkkaa niistä kompensaationa läpimenneestä hakemuksesta.

Min-max teoria jne.

Vierailija
112/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka tulee hakemuksen laatimisesta, siihen on varattu kuukausi.

EI se apuraha sinulle kuulu, jos se myönnetään. Sen sijaan saisit kuukauden palkkatyön. Eikö se ole mitään? 

Et ole tehnyt mitään saadaksesi sen apurahan,toisin kuin he, jotka sitä hakevat.

Ei, kyseessä ei ole ensinnäkään palkkatyö vaan palkkio. Joka on 2500 euroa KUUDEN KUUKAUDEN työstä. Tämänhetkinen palkkani on 7000 euroa/kk, jonka lisäksi teen konsultin hommia 120 euroa/t. Ja kun teen rahoitushakemuksia yrityksille, niin siitä maksetaan sekä palkkio että 5-10% success fee rahoituksesta.

Joten kai tajuat että tuo yliopiston ehdotus on enemmän kuin naurettava. Hankkikoon itse rahoituksensa.

Minusta 2500euroa on hyvä raha hakemuksen kirjoittamiseen, jos sen tasolle ei mitään kriteerejä. Käsittääkseni saat rahan huolimatta siitä hyväksytäänkö hakemus vai ei? Ymmärsinkö oikein? Muuten toki siinä ei ole järkeä. Mutta jos olet jo noin pätevä tyyppi kun annat ymmärtää ja hakemuksen tekeminen ei kiinnosta sinua, niin miksi et vaan sano, että minulla ei valittettavasti ole aikaa moiseen ja siirrät ongelman takaisin osoitteeseen mistä se tulikin.

Vierailija
113/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme riehumista

Vierailija
114/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se tutkija sitä itselleen saa vaan projektille

Projektitiimi on tasan se yksi tutkija. Jota tämä tutkija pyörittäisi, eli hänelle se raha tulisi käyttöön. Osa yliopistolle overheadina, mutta edelleen, itse en kostuisi tuosta miljoonasta euroakaan. Joten miksi hemmetissä hankkisin muille miljoonan mitättömällä palkkiolla, ilman success feetä ja ilman sitoumusta saada osa rahoituksesta itselleni? Joo, en todellakaan. Ihmetyttää vain mitä ajattelevat yliopistolla.

Jos et sinä tee, joku muu tekee. Jos on ylitöitä, ylityöt pitää korvata. Yhteys oaj:hin.

Vierailija
115/115 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: https://www.lehtoraha.fi

Vierailija kirjoitti:

Ota rahat ja juokse!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi