Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tällaisesta työ"tarjouksesta" yliopistolta?

Vierailija
17.02.2025 |

- Tekisin miljoonan euron rahoitushakemuksen yksin yhdessä kuukaudessa 2500 euron palkkiota vastaan (yleensä tällaiset hakemukset vaativat kuuden kuukauden valmistelun) tutkijan puolesta, eli minä saisin työstä 2500 euroa ja tutkija miljoonan jos hakemus menestyisi

- Tutkija tai yliopisto ei kuitenkaan sitoutuisi ottamaan minua mukaan 1,5 vuoden projektiin vaikka rahoitus tulisi

- Vaikka he ottaisivat minut mukaan 1,5 vuoden projektiin, jonka tavoite on perustaa yritys, niin mitään sitoumusta ei ole että siihenkään pääsisi mukaan

Miksi kukaan lähtisi tuollaiseen mukaan? Tutkija ei kyennyt edes esittelemään projektiaan.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tekisin miljoonan euron rahoitushakemuksen yksin yhdessä kuukaudessa 2500 euron palkkiota vastaan  tutkijan puolesta, eli minä saisin työstä 2500 euroa ja tutkija miljoonan jos hakemus menestyisi"

Suomenkielen osaamistasostasi päätellen, et kovin pätevä henkilö tehtävään edes ole, joten ota tuo vähäinen 2500 € palkkio nöyränä vastaan.

Vierailija
22/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sinä saisit 2500 eur jos hakemus menestyy? Jos ei menesty, et saa mitään? En alkaisi noin pienestä rahasta isoon hommaan.

Jep. Ja sellainen hakemus, jonka tekeminen normaalisti vaatii 6 kuukautta. Minun pitäisi tehdä se tuon tutkijan puolesta kuukaudessa, saisin palkkiona 2500 euroa. Ei mitään takuita siitä pääsisinkö projektiin. Todennäköisesti en, sillä tutkijalla on jo sovittuna kaverinsa kanssa että tämä tulisi tekemään projektia jos saisivat rahat. 

Miksi hän ei tee itse hakemusta kaverinsa kanssa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aikaa vain 1 kk? Eli tekisit luultavasti 75-tuntisia työviikkoja? Jaksaisitko?

On. Hakemuksen dedis on maaliskuussa. Ja yleensä juuri tämän rahoitushaun hakemuksiin vaaditaan 6 kuukautta työtä.

Vierailija
24/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sinä saisit 2500 eur jos hakemus menestyy? Jos ei menesty, et saa mitään? En alkaisi noin pienestä rahasta isoon hommaan.

Jep. Ja sellainen hakemus, jonka tekeminen normaalisti vaatii 6 kuukautta. Minun pitäisi tehdä se tuon tutkijan puolesta kuukaudessa, saisin palkkiona 2500 euroa. Ei mitään takuita siitä pääsisinkö projektiin. Todennäköisesti en, sillä tutkijalla on jo sovittuna kaverinsa kanssa että tämä tulisi tekemään projektia jos saisivat rahat. 

Miksi tekisi kun hän voi nakittaa siihen ulkopuolisen?

Vierailija
25/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka tulee hakemuksen laatimisesta, siihen on varattu kuukausi.

EI se apuraha sinulle kuulu, jos se myönnetään. Sen sijaan saisit kuukauden palkkatyön. Eikö se ole mitään? 

Et ole tehnyt mitään saadaksesi sen apurahan,toisin kuin he, jotka sitä hakevat.

Vierailija
26/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista tosiaan. Sun ei siis tarvitsisi tehdä mitään muuta kuin yhtä hakemusta kuukausi ja siitä hyvästä palkkio 2500? Ei muuta työtä samaan aikaan? 

Aika on lyhyt, mutta yleensähän hakemukset tehdään kaiken muun työn ohessa. Jos kuvittelet, että miljoona on tutkijan palkkio, et ehkä ole oikea henkilö hakemusta tekemään. 

Vierailija
27/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hakemuksen teko on kovaa hommaa ja siitä maksetaan vain tuo 2500 euroa. Eihän siihen kukaan lähde. Mutta toki miljoonaa euroa jakamaan jo löytyy kavereita.

Vierailija
28/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jokin vaikuttaa epäilyttävältä, se yleensä on sitä. En ryhtyisi noin huonosti pohjustettuun hommaan.

Vierailija
29/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ja vedin kerran yliopistolle lukukauden kestäneen verkkokurssin uudelle alustalle, josta yksiköllä (eikä minulla) ollut vielä kokemusta. Kurssilla oli luentoja ja paljon open vetämiä verkkokeskusteluja pienryhmissä. Laskin että tuntipalkaksi tuli lopulta 1.5 euroa.

En tietenkään tiennyt sitä kun suostuin.

Vierailija
30/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tekisi kun hän voi nakittaa siihen ulkopuolisen?

Nakittaa? Ja kyseessä oman projektin rahoitus... en ikinä uskaltaisi sysätä tuollaista hommaa ihmiselle, joka ei ole millään tasolla sitoutunut hommaansa. Yleensä tutkijat hoitavat nuo itse yhdessä muun organisaation kanssa. 

Vierailija
31/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisit siis vain ja ainoastaan rahoitushakemuksen tutkijan puolesta ja siitä hyvästä saisit 2500 euron palkkion?

Minusta tuo on aivan kohtuullinen korvaus.

Vierailija
32/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI se apuraha sinulle kuulu, jos se myönnetään. Sen sijaan saisit kuukauden palkkatyön. Eikö se ole mitään? 

Et ole tehnyt mitään saadaksesi sen apurahan,toisin kuin he, jotka sitä hakevat.

Ei, kyseessä ei ole ensinnäkään palkkatyö vaan palkkio. Joka on 2500 euroa KUUDEN KUUKAUDEN työstä. Tämänhetkinen palkkani on 7000 euroa/kk, jonka lisäksi teen konsultin hommia 120 euroa/t. Ja kun teen rahoitushakemuksia yrityksille, niin siitä maksetaan sekä palkkio että 5-10% success fee rahoituksesta.

Joten kai tajuat että tuo yliopiston ehdotus on enemmän kuin naurettava. Hankkikoon itse rahoituksensa.

Vierailija
33/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et ole tehnyt mitään saadaksesi sen apurahan,toisin kuin he, jotka sitä hakevat."

Tällöin nämä superhuippututkijat varmasti osaavat ihan itse pikku kätösin tehdä sen hakemuksen jolla saavat sen millin, ruikuttamatta siihen apua ulkopuolisilta.

Yksinkertaista.

Vierailija
34/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyseessä ei ole ensinnäkään palkkatyö vaan palkkio. Joka on 2500 euroa KUUDEN KUUKAUDEN työstä. Tämänhetkinen palkkani on 7000 euroa/kk, jonka lisäksi teen konsultin hommia 120 euroa/t. Ja kun teen rahoitushakemuksia yrityksille, niin siitä maksetaan sekä palkkio että 5-10% success fee rahoituksesta.

Joten kai tajuat että tuo yliopiston ehdotus on enemmän kuin naurettava. Hankkikoon itse rahoituksensa.

120 euroa+alv?

Vierailija
35/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tekisin miljoonan euron rahoitushakemuksen yksin yhdessä kuukaudessa 2500 euron palkkiota vastaan  tutkijan puolesta, eli minä saisin työstä 2500 euroa ja tutkija miljoonan jos hakemus menestyisi"

Suomenkielen osaamistasostasi päätellen, et kovin pätevä henkilö tehtävään edes ole, joten ota tuo vähäinen 2500 € palkkio nöyränä vastaan.

Ohiksena: "suomenkieli" ei ole yhdyssana, vaan kirjoitetaan erikseen.

Että niinpä, kuka sitä kieltä ei osaa - sinä.

Vierailija
36/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se tutkija sitä itselleen saa vaan projektille

Projektitiimi on tasan se yksi tutkija. Jota tämä tutkija pyörittäisi, eli hänelle se raha tulisi käyttöön. Osa yliopistolle overheadina, mutta edelleen, itse en kostuisi tuosta miljoonasta euroakaan. Joten miksi hemmetissä hankkisin muille miljoonan mitättömällä palkkiolla, ilman success feetä ja ilman sitoumusta saada osa rahoituksesta itselleni? Joo, en todellakaan. Ihmetyttää vain mitä ajattelevat yliopistolla.

Miksi sinun pitäisi saada tutkimusrahoja jos et ole osa tutkimusta?

Vierailija
37/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisit siis vain ja ainoastaan rahoitushakemuksen tutkijan puolesta ja siitä hyvästä saisit 2500 euron palkkion?

Minusta tuo on aivan kohtuullinen korvaus.

2500 euroa kuukauden työstä? Vastaa sellaista alle 1000 euron kuukausipalkkaa. Joo ei. Tuolla rahalla saa konsulttiapua ostettua noin päivän edestä.

Vierailija
38/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Joo siis missä yliopistossa on näin?

Kaikissa. 

Vierailija
39/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

120 euroa+alv?

Kyllä. Se normaali asiantuntijataksa, ja tuo on äärimmäisen halpa, verrattuna esimerkiksi juristeihin. Ja kun rahoitushakemuksen tekee toisen tahon puolesta ulkopuolinen, kuuluu asiaan myös 5-10% success fee voitetusta rahoituksesta.

Vierailija
40/115 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

120 euroa+alv?

Kyllä. Se normaali

Itse olen Linux-konsultti ja laskutan 1200 euroa/päivä plus alv. Ei se minusta ole mitenkään halpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme